Author Topic: Wersja 0.75  (Read 6248 times)

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Wersja 0.75
« Reply #15 on: October 07, 2012, 10:39:41 PM »
Witam wszystkich

W ten weekend miałem trochę mniej czasu niż planowałem i mam lekkie opóźnienie. Niestety na 0.75 trzeba będzie jeszcze poczekać 1-2 dni.

Generalnie wszystko już działa, ale nie ma jeszcze utworzonych lokacji początkowych, brakuje kilku grafik i muszę zmienić system generowania nazw miast (głupio będzie jak stolicą Francji będzie Żubrogóra :) ). To nieduże zmiany ale czasochłonne.

Poza tym część z obiecywanych zmian wprowadzę zaraz po starcie 0.75. Będzie to np. możliwość zostawiania zasobów u obcych graczy, hodowla koni, działanie niektórych talentów itp. W każdym razie wydaje mi się, że ta funkcjonalność nie będzie krytyczna w początkowej fazie gry.

pozdrawiam
Troll

Offline julusmaximus

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 59
    • View Profile
Re: Wersja 0.75
« Reply #16 on: October 07, 2012, 10:47:55 PM »
Czy jest szansa, żeby jeszcze w tej wersji została uruchomiona zaawansowana dyplomacja, czy nawet walka? Bo jeżeli jest nawet cień szansy, może to zmienić taktykę wielu graczy.
214 India, 226 Chanat Kazański, 227 Królestwo Polskie

Offline Khrone

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 276
  • Szwecja (222)
    • View Profile
Re: Wersja 0.75
« Reply #17 on: October 08, 2012, 07:44:24 AM »
Dyplomację można sobie darować - to idzie przez forum załatwiać, na tym etapie :P

Wprowadzenie 2-ch rzeczy może być ciekawe:
* otwarte/zamknięte granice (tak, pośrednictwo w handlu)
* no i oczywiście wojny
* statki

Jest szansa na którekolwiek z nich w tej wersji (w rozsądnym czasie...)?

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: Wersja 0.75
« Reply #18 on: October 08, 2012, 09:58:57 AM »
Generalnie wszystko już działa, ale nie ma jeszcze utworzonych lokacji początkowych, brakuje kilku grafik i muszę zmienić system generowania nazw miast (głupio będzie jak stolicą Francji będzie Żubrogóra :) ).
Ja tam bym na "Żubrogórę stolicę Francji" czasu nie tracił, chyba to też można w trakcie wprowadzić? Ale może mnie nie słuchaj, bo ja po prostu chciałbym grać już ;)

Liosan

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Wersja 0.75
« Reply #19 on: October 08, 2012, 01:06:05 PM »
No to ja jeszcze przez ten czas w 0.74 poodkrywam trochę białych plam na mapie ;-)

Offline julusmaximus

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 59
    • View Profile
Re: Wersja 0.75
« Reply #20 on: October 08, 2012, 03:46:35 PM »
Z zaawansowaną dyplomacją myślałem właśnie o otwieraniu granic, o przekazywaniu sobie miast, o "wasalizowaniu" sobie innych graczy lub przekazywianiu pieniędzy.
214 India, 226 Chanat Kazański, 227 Królestwo Polskie

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Wersja 0.75
« Reply #21 on: October 08, 2012, 05:37:39 PM »
Ad. Dyplomacja - wydaje mi się, że jest mały sens robić zaawansowaną dyplomacje w momencie gdy nie ma walki.

Ad. statki - wydaje mi się, że należy się skupić na załataniu najgorszych bugów i dokończeniu szybkich rzeczy, następnym dużym taskiem powinna być walka. Oczywiście jeżeli uważacie, że w grze bardzo statków brakuje to zrobię je wcześniej.

Ad. walka - jest dla mnie priorytetem. Wydaje mi się, że jest ona bardzo ważnym elementem interakcji między graczami. Gdy uporam się z najgorszymi bugami i dokończe inne małe rzeczy które obiecałem w 0.75 będe dążył do jej wprowadzenia.

Trudno mi powiedzieć w tej chwili czy walka będzie wprowadzana na zasadzie cotygodniowego dodawania małych ficzerów, czy będe nad tym pracował np. 2 miesiące i po tym czasie walka się pojawi. Nie jestem również pewien, czy będą elementy walki w późnym 0.75, czy dopiero w 0.80. Za jakiś czas pewnie się okaże.

Oczywiście jeżeli uważacie, że źle ustawiam sobie proirytety to piszcie. Wydaje mi się jednak, że wojna jest tym elementem który jest w stanie dać tej grze duży skok jakości.

pozdrawiam
Troll

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: Wersja 0.75
« Reply #22 on: October 09, 2012, 02:23:19 PM »
Oczywiście jeżeli uważacie, że źle ustawiam sobie proirytety to piszcie. Wydaje mi się jednak, że wojna jest tym elementem który jest w stanie dać tej grze duży skok jakości.
Dla mnie priorytety są ok, walka to jest to czego brakuje.

Dużo rzeczy planujesz do walki robić? Widzieliśmy już różne rodzaje jednostek, wiemy co nie co o obleganiu twierdz i że będą machiny bojowe, ale czy będą np. fortyfikacje? Albo plądrowanie terenów wroga?

Jeśli w ramach tej samej gry co ta europa na 0.75, to raczej powinno dużo ficzerów dojść na raz... może być zbyt duży chaos jeśli istniejącą równowagę zaczniemy trząść kolejnymi zmianami zasad. Chyba, że zaczniesz wrzucać ficzery w miarę szybko.

Liosan

Offline Khrone

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 276
  • Szwecja (222)
    • View Profile
Re: Wersja 0.75
« Reply #23 on: October 09, 2012, 03:14:10 PM »
ale czy będą np. fortyfikacje?
Przecież fortyfikacje to mury obronne twierdz :P

Albo plądrowanie terenów wroga?
Nie wiem jak będzie wyglądać walka, ale możliwość 2 "typów" walk pomiędzy twierdzami: jej zdobywanie w obstrzeliwywaniu i następnym szturmie LUB nękaniu jej okolic były by fajne :)

Jeśli w ramach tej samej gry co ta europa na 0.75, to raczej powinno dużo ficzerów dojść na raz... może być zbyt duży chaos jeśli istniejącą równowagę zaczniemy trząść kolejnymi zmianami zasad. Chyba, że zaczniesz wrzucać ficzery w miarę szybko.
Zależy czego dotyczyć będą te update'y (nie rozumiem idei wprowadzania walki "po trochu" - przecież system walk to jest jakby całość). Bardziej bym był skołnny do zrobienia dokumentu w stylu "tak ma być w przyszłości" i dążeniu do tego stanu - wtedy gracze będą mogli się w 0.75 przygotować na 0.8. :)

Offline Andurin

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 93
    • View Profile
Re: Wersja 0.75
« Reply #24 on: October 09, 2012, 08:28:16 PM »

Albo plądrowanie terenów wroga?
Nie wiem jak będzie wyglądać walka, ale możliwość 2 "typów" walk pomiędzy twierdzami: jej zdobywanie w obstrzeliwywaniu i następnym szturmie LUB nękaniu jej okolic były by fajne :)


Może nawet 3 typy ataku:
1. Oblężenie miasta w celu jego zdobycia.
2. Oblężenie miasta w celu jego osłabienia/plądrowania z zasobów (nie zawsze wrogie miasto może nam odpowiadać pod względem położenia lub nie będziemy mieli możliwości zdobycia kolejnego miasta).
3. Atak na okolice - tu do obrony nie będą się wliczały wszelkiego rodzaju fortyfikacje, tylko sami żołnierze( będzie też mniej surowców do zdobycia oraz mniejsze ilości ze względu na brak magazynów[surowce tylko takie jak wokół miasta czyli jedzenie, glina, sól, kamienie szlachetne itd]).

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Wersja 0.75
« Reply #25 on: October 09, 2012, 09:17:35 PM »
Ad. statki - wydaje mi się, że należy się skupić na załataniu najgorszych bugów i dokończeniu szybkich rzeczy, następnym dużym taskiem powinna być walka. Oczywiście jeżeli uważacie, że w grze bardzo statków brakuje to zrobię je wcześniej.

Z wprowadzeniem statków to też jest wbrew pozorom skomplikowana sprawa, zależna jeszcze od typów statków - bo co prawda handlowe mogłyby działać na zasadzie tragarzy / karawan, ale jeżeli planujesz też statki do przewożenia jednostek, to robi się nagle dużo decyzji do podjęcia - np. czy mogą wyładowywać jednostki tylko w miastach, czy także na mapę, jeśli na mapę, to co z limitem zakładania miasta w odległości 3 pól od twierdzy, następnie - czy niektóre statki mają działać jak jednostki wojskowe, i tak dalej, i tak dalej. Tak więc chyba lepiej odłożyć temat statków w całości na później ;-/

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Wersja 0.75
« Reply #26 on: October 09, 2012, 11:17:51 PM »
Niestety potrzebuje jeszcze jednego dnia :(.

Wszystko działa na testowym serwerze, pozostaje to tylko wgrać to na serwer docelowy i utworzyć konta graczy. Nie powinno być więc dużych problemów. Jest to jednak czasochłonne i nie zdążę z tym dziś.

Tak poza tym przepraszam za brak mojej aktywności na forum w ostatnim czasie, ale wynika to właśnie z tego, że chcę jak najszybciej wypuścić 0.75. Wszystkie posty oczywiście czytam, ale zazwyczaj nie mam czas napisać odpowiedzi. Odpiszę za jakiś czas.

pozdrawiam
Troll


Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Wersja 0.75
« Reply #27 on: October 10, 2012, 12:00:30 AM »
Spokojnie, myślę że to dobrze rozumiemy. To jest jednak kawał roboty z konkretnymi założeniami, a na wszystko potrzebny jest czas. Poczekamy :-)

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Wersja 0.75
« Reply #28 on: October 10, 2012, 11:00:46 PM »
Udało się uruchomić 0.75.

Strona: http://alfa075.gizarma.nstrefa.pl/
login i hasło to co poprzednio

Aktualny help: http://alfa075.gizarma.nstrefa.pl/?h=2

Z tego co widzę sporym problemem są lagi, więc żeby zmniejszyć obciążenie serwera zatrzymałem serwer 0.74. Jeżeli ktoś chce z niego dalej korzystać niech da znać, to włączę odpowiedni świat.

Niestety spora część funkcjonalności jest słabo udokumentowana, jest też sporo rzeczy niedokończonych. Będe to stopniowo naprawiał i uzupełniał.

Jeszcze jedna sprawa - ponieważ nie miałem narysowanych 12 herbów (tylko 5), więc aktualnie herby królestw powtarzają się. W przyszłości je dorysuje, ale to sprawi, że u części z graczy zmienią się w trakcie gry.

Informacje o talentach na razie niestety tylko w tym wątku: http://forum.gizarma.pl/index.php?topic=96.msg611

pozdrawiam
Troll
« Last Edit: October 10, 2012, 11:05:45 PM by troll »

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Wersja 0.75
« Reply #29 on: October 10, 2012, 11:20:03 PM »
Zapomniałem wspomnieć o tym, że niektóre lokacje początkowe nie są w 100% poprawne geograficznie. (Np. Berlin jest za bardzo na zachód). Chodziło mi o to, żeby gracze byli w miarę równo rozstawieni na mapie.