Author Topic: Zasoby, towary, tereny specjalne, egzotyka...  (Read 3903 times)

Offline Kryzoo

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Posts: 201
    • View Profile
Re: Zasoby, towary, tereny specjalne, egzotyka...
« Reply #15 on: October 17, 2012, 07:03:51 PM »
Co do towarów to wydaje mi się, że dobrze by było mieć możliwość robienia czegoś w postaci zegarków z ver 0.74  Inwestujesz w kosztowny i skomplikowany proces technologiczny i możesz na nim zarabiać, wybierając technologiczny kierunek rozwoju swojego państwa. Handlować z innymi graczami, itp.

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Zasoby, towary, tereny specjalne, egzotyka...
« Reply #16 on: October 17, 2012, 08:09:05 PM »
Ja. Mój osadnik powinien dotrzeć do afrykańskich wybrzeży Atlantyku koło niedzieli i powinien być w granicach mojego miasta na Gibraltarze, jak tylko zdążę je wybudować :)

O tym nie pomyślałem :)

Ad. kamienie i sól - masz rację, chyba ciągle za dużo tych kamieni. Soli chyba jest dobra ilość, ale jest ona zbyt równomiernie rozłożona. Tak jak pisałem przy wielorybach nie stworzyłem jeszcze mechanizmów, które pozwoliły by na rozmieszczanie zasobów na podstawie zadanego rozkładu.

Niestety, ta mapa jest tak zrobiona, że wymaga sporo liczenia. Po wygenerowaniu mogę ją edytować w ograniczonym zakresie, np. mogę dodać / usunąć las, zmienić góry na góry z żelazem itp. Natomiast zmienić lasu w góry praktycznie się nie da, wymagało by to naprawdę niezłego hakowania :).

Z drugiej strony generator daje mi względnie dobrą kontrolę nad tworzoną mapą, choć jak sam widzisz brak mu niektórych ficzerów. Ma również inną dużą zaletę - gdy dodam nowe rodzaje terenu, lub chcę zmienić częstość występowania jakiegoś zasobu, wystarczy zmienić lub dopisać kilka linijek w confie i wszystko robi się samo.

... licząc "las mieszany z niedźwiedziami" i "las na pagórkach z niedźwiedziami" jako oddzielne tereny specjalne, tak?

Licząc łąki na których może rosnąć las mieszany i łąki na których może rosnąć las liściasty. Z waszego punktu widzenia to oczywiście te same łąki. Pisałem że tego raczej nie widać :) ale wymagało to sporo testowania i konfigurowania generatora.

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Zasoby, towary, tereny specjalne, egzotyka...
« Reply #17 on: October 17, 2012, 08:39:59 PM »
Co do towarów to wydaje mi się, że dobrze by było mieć możliwość robienia czegoś w postaci zegarków z ver 0.74  Inwestujesz w kosztowny i skomplikowany proces technologiczny i możesz na nim zarabiać, wybierając technologiczny kierunek rozwoju swojego państwa. Handlować z innymi graczami, itp.

Czyli jednak za tym tęsknicie :). Zrezygnowałem z tego, bo wydaje mi się, że kosztem wyprodukowania takich zasobów był głównie czas i w zasadzie bardziej opłacało się wprowadzić własną produkcje niż pokusić się o jakiś handel. Szczególnie jeżeli chodzi o porcelanę, jeżeli już wybudowałeś ten duży piec, to inwestycja 4 glin na godzinę przez pare dni była symbolicznym kosztem.

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Zasoby, towary, tereny specjalne, egzotyka...
« Reply #18 on: October 18, 2012, 02:42:28 AM »
Licząc łąki na których może rosnąć las mieszany i łąki na których może rosnąć las liściasty. Z waszego punktu widzenia to oczywiście te same łąki.

No właśnie trochę mnie zaskoczyło (z tym, że jak najbardziej pozytywnie), że po wycięciu lasu mieszanego pojawiły mi się łąki zamiast spodziewanych równin.

Poza tym uważam, że bardzo fajnie narysowany jest wieloryb :-)

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Zasoby, towary, tereny specjalne, egzotyka...
« Reply #19 on: October 28, 2012, 10:41:25 PM »
Wieloryb jest wzorowany na wielorybie z civ2.

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Zasoby, towary, tereny specjalne, egzotyka...
« Reply #20 on: October 29, 2012, 08:46:42 PM »
Wieloryb jest wzorowany na wielorybie z civ2.

Rozumiem, ale Twój jest i tak fajniejszy :-) W ogóle bardzo mi się podoba grafika w grze, te wszystkie domki, warsztaty, tereny, tereny specjalne, zasoby i tak dalej. Wszystko jest czytelne, komunikatywne i z charakterem. I w pogodnych kolorach, co nie jest bez znaczenia, kiedy długo się gra.