Author Topic: Zasoby, towary, tereny specjalne, egzotyka...  (Read 4020 times)

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Zasoby, towary, tereny specjalne, egzotyka...
« on: September 17, 2012, 02:19:17 PM »
Krótkie pytanko - planujesz jeszcze dodawać towary do gry?

Nie żebym uważał, że teraz jest ich za mało - bardziej chodzi mi o różnorodność geograficzną. Byłoby fajnie, gdyby było kilka towarów, które występują tylko w konkretnych skupiskach na mapie, ograniczając dostęp tylko dla niektórych graczy. To promowałoby dynamikę gry - albo handel albo podboje :-)

Spójrzmy na mapę Europy. Glinę można wydobywać wszędzie, sól jest rzadko albo prawie jej nie ma, kamienie szlachetne są rozsiane. Na południu nie ma skór, w zamian jest trochę więcej żelaza ale ogólnie bieda.

Jak można by to polepszyć? Np. uprawa wina - może jednak nie da się uprawiać winogron w Rosji, ale tylko we Francji i Włoszech? Zalesione tereny mogłyby za to mieć rzemiosło bartnicze, produkujące miód pitny. Na dalekiej północy ludzie od dawna polowali na wieloryby, produkując z nich w sumie nie wiem co ;). Nad Bałtykiem powinien być szlak bursztynowy! A na południu? Kość słoniowa, kadzidła, a liczne pola z dżunglą możnaby urozmaicić np. bananami, żeby polepszyć ich produkcję żywności. A propos południa, może by z jedną czy dwie oazy dać? Jeśli sięgniesz dalej niż Afryka, to jeszcze dochodzą nam przyprawy, kawa, jedwab, perły... a i barwniki można dodać. Wszystko to są historycznie porządane towary :)

Na koniec tylko zaznaczę, że nie spodziewam się że dodasz wszystko - to chyba byłaby przesada. Co za dużo to niezdrowo :-) I tak się na pasku magazynu ani w polu popytu ledwo mieszczą. Ale dodanie kilku byłoby moim zdaniem ciekawym dodatkiem przed uruchomieniem mapy europy.
Jeśli chodzi o towary, to może bursztyn, wieloryby, kość słoniowa, + warianty "przetworzone" + budynki przemysłowe? To i tak sporo. Jeśli chodzi o tereny specjalne, to byłoby fajnie oba zobaczyć :-) Czyli oazy na pustyni i banany w dżungli.

Liosan

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Zasoby, towary, tereny specjalne, egzotyka...
« Reply #1 on: September 17, 2012, 06:05:15 PM »
Na pewno mam zamiar wprowadzić zmiany. Wolałbym uniknąć dodawania nowych zasobów, bo będzie ich za dużo.

Co bym dodał:
* brakuje mi zasobu handlowego na bazie żelaza, dodał bym coś takiego
* chyba faktycznie fajnie było by mieć więcej zasobów pozyskiwanych na żadkich polach lub tylko w daje strefie klimatycznej

Co bym wzryucił:
* Przede wszystkim wydaje mi się, że zasoby takie jak zegary i porcelana możnaby wycofać, bo wyprodukowanie ich to tylko kwestia czasu, nie wymaga to ani specjalnych zasobów, ani dużego wysiłku ze strony królestwa.

Poza tym dodałbym nowe terytoria:
* nasłonecznione pagórki, na których można by uprawiać winogrona (tylko na nich)
* teren pośredni między łąkami a równinami (pod względem żyzności)
* tak jak piszesz różnego typu tereny specjalne (to jeszcze do przemyślenia). Napewno należało by dodać jakiś teren specjalny na północy, żeby zrównoważyć brak winogron

Oprócz tego można by zmienić strategie generacji niektórych pól, tak, żeby nie były zupełnie losowe (np. kamienie szlachetne mogły by występować w pewnych obszarach z większym prawdopodobieństwem).

Z wprowadzeniem Europy do gry troche zwlekam, bo chciałem ją dać dopiero do wersji 0.75. Do następnej wersji chciałem dodać między innymi talenty króla, zmienić troche balans i dodać ficzery które w dużym stopniu zmieniają rozgrywkę w tej wersji.

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: Zasoby, towary, tereny specjalne, egzotyka...
« Reply #2 on: September 17, 2012, 07:46:33 PM »
* brakuje mi zasobu handlowego na bazie żelaza, dodał bym coś takiego
W Patrician III handlowało się bliżej nieokreślonym "iron goods" ;)

* Przede wszystkim wydaje mi się, że zasoby takie jak zegary i porcelana możnaby wycofać, bo wyprodukowanie ich to tylko kwestia czasu, nie wymaga to ani specjalnych zasobów, ani dużego wysiłku ze strony królestwa.
Popieram. Nie powiem że "nie wymaga wysiłku", ale trochę one są... dziwne. Nie pasują do reszty, wydają się na siłę. I sporo mi zajęło zrozumienie jak Ci specjalni robotnicy działają :) Z drugiej strony, są one pewnym przejawem "industrializacji" - nie da się ich produkować w małym mieście i małym kosztem.

* teren pośredni między łąkami a równinami (pod względem żyzności)
Hmm? Moim zdaniem żyzność jest OK, nawet powiedziałbym że łąki są za mocne. Może tutaj dać tereny specjalne - równiny+zboże, albo równiny+krowy, tak jak w cywilizacjach?

* tak jak piszesz różnego typu tereny specjalne (to jeszcze do przemyślenia). Napewno należało by dodać jakiś teren specjalny na północy, żeby zrównoważyć brak winogron
Bursztyn albo wieloryby ujdą jako równoważnik wartości handlowej, ale to jest tylko nad morzem. Syberia słynie ze złóż złota, diamentów i metali...

Liosan

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Zasoby, towary, tereny specjalne, egzotyka...
« Reply #3 on: September 17, 2012, 09:51:57 PM »
Zastanawiam się nad tym zasobem handlowym na bazie żelaza i nie mogę poza narzędziami i bronią wymyślić nic żelaznego, co ludzie w średniowieczu mogliby chcieć kupować ;-/  Bo przecież nawet pługi, łopaty itd. to też narzędzia. Gwoździe? Podkowy? Noże? Zbyt masowe zapotrzebowanie z kolei. Garnki? Już jedne są (gliniane), to by się myliło. Jakieś elementy zbroi (np. hełmy)?

A ten teren specjalny na północy - może węgiel albo miedź? Oba surowce były wydobywane od dawna.

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Zasoby, towary, tereny specjalne, egzotyka...
« Reply #4 on: September 18, 2012, 05:46:42 PM »
W Patrician III handlowało się bliżej nieokreślonym "iron goods" ;)

Jak się nic lepszego nie uda wymyślić można i tak :))

Popieram. Nie powiem że "nie wymaga wysiłku", ale trochę one są... dziwne. Nie pasują do reszty, wydają się na siłę. I sporo mi zajęło zrozumienie jak Ci specjalni robotnicy działają :) Z drugiej strony, są one pewnym przejawem "industrializacji" - nie da się ich produkować w małym mieście i małym kosztem.

Mój zamysł był taki, żeby królestwo po nauczeniu się produkowania tych zasobów zdobywało sporą przewage nad innymi równocześnie, żeby było to opłacone sporym wysiłkiem. Wtedy mogło by sprzedawać dany zasób innym królestwom. W praktyce wydaje mi się, że na pewnym etapie bardzo łatwo wynaleźć porcelanę, w zasadzie wystarczy mieć największy piec i troche cierpliwości.

Krótko mówiąc w momencie gdy królestwo naprawde zaczyna potrzebować porcelany (jest dostatecznie duże), wyprodukowanie porcelany nie stanowi bardzo dużego problemu i prawdopodobnie było by łatwiejsze niż jej skupywanie.

Jeżeli chodzi o industrializacje, tak naprawde przy większym królestwie i dużych miastach nie obędzie się bez "masowej" produkcji zasobów w lepszych budynkach i z użyciem wyspecjalizowanych rzemieślników więc wydaje mi się, że nie zostanie to do końca utracone po wywaleniu porcelany i zegarów

Hmm? Moim zdaniem żyzność jest OK, nawet powiedziałbym że łąki są za mocne. Może tutaj dać tereny specjalne - równiny+zboże, albo równiny+krowy, tak jak w cywilizacjach?

Właśnie dlatego, że łąki są mocne, natomiast równiny są słabe, chciałem dodać jeszcze jeden dodatkowy pośredni teren. Łąki w takim układzie były by rzadsze.

Wolałbym nie dodawać terenów typu przenica, czy krowy, zawsze wydawały mi się mało naturalne. Gdy masz przenicę w rzeczywistości możesz ją rozsadzić po okolicy, krowy też możesz rozpropagować :). Poza tym rozkład żyzności gleb ma zazwyczaj inny charakter - nie są rozsiane jak rodzynki w cieście, raczej są pewne obszary w których występują częściej a winnych nie ma ich np. w ogóle.

Fajnie było by dodać wieloryby, zastanawiam się tylko co one mogły by oprócz jedzenia dawać. Macie jakieś pomysły?

Jeżeli chodzi o bursztyny, pola mogły by się tak nazywać, a produkować kamienie szlachetne.

Zastanawiam się nad tym zasobem handlowym na bazie żelaza i nie mogę poza narzędziami i bronią wymyślić nic żelaznego, co ludzie w średniowieczu mogliby chcieć kupować ;-/  Bo przecież nawet pługi, łopaty itd. to też narzędzia. Gwoździe? Podkowy? Noże? Zbyt masowe zapotrzebowanie z kolei. Garnki? Już jedne są (gliniane), to by się myliło. Jakieś elementy zbroi (np. hełmy)?

Hełmy to nie, bo to jest wojskowy zasób a mi chodzi o przedmiot codziennego użytku. Myślałem, żeby jako reprezentanta gadżetów z żelaza dać norzyce, kręgi do beczek albo żelazko (w końcu trudno narysować abstrakcyjny towar żelazny :) )

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Zasoby, towary, tereny specjalne, egzotyka...
« Reply #5 on: September 18, 2012, 08:07:45 PM »
Fajnie było by dodać wieloryby, zastanawiam się tylko co one mogły by oprócz jedzenia dawać. Macie jakieś pomysły?

Tran, fiszbiny, ambra - w sumie dlatego zostało ich do naszych czasów tak niewiele ;-/


Jeżeli chodzi o bursztyny, pola mogły by się tak nazywać, a produkować kamienie szlachetne.

Czyli urozmaicenie klimatu gry, a ekonomia zostaje ta sama.
To ma sens, zwłaszcza że kopalnie bursztynu też istnieją, nie tylko to co morze wyrzuci na brzeg.

Tak się zastanawiam nad tym zasobem równoważącym winogrona - i wychodzi mi, że na północy wino robione było z miodu. Technologia zbioru i wstępnego przetworzenia inna, ale fermentacja ta sama - więc w razie czego mógłby zostać ten sam budynek wytwórcy.

Hełmy to nie, bo to jest wojskowy zasób a mi chodzi o przedmiot codziennego użytku. Myślałem, żeby jako reprezentanta gadżetów z żelaza dać norzyce, kręgi do beczek albo żelazko (w końcu trudno narysować abstrakcyjny towar żelazny :) )

Wszystkie te pomysły są bardzo dobre! Chyab najlepiej mi się podoba pomysł z nożycami :-)

Offline Kryzoo

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Posts: 201
    • View Profile
Re: Zasoby, towary, tereny specjalne, egzotyka...
« Reply #6 on: September 18, 2012, 09:35:59 PM »
Fajnie było by dodać wieloryby, zastanawiam się tylko co one mogły by oprócz jedzenia dawać. Macie jakieś pomysły?

Tran, fiszbiny, ambra - w sumie dlatego zostało ich do naszych czasów tak niewiele ;-/

Tak mi przyszło do głowy, że można jakąś kategorię medykamentów wprowadzić, np tran zwiększał by zadowolenie. Tak samo jakieś ziołolecznictwo itp. Można by szkolić zielarza, znachora, druida itp i ten specjalista od medycyny naturalnej produkował by leki. Leki działały by przyspieszająco na gojenie ran i odbudowanie sprawności jednostek zbrojnych po bitwie.

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Zasoby, towary, tereny specjalne, egzotyka...
« Reply #7 on: September 19, 2012, 03:14:25 PM »
Trzeba by to tylko sprytnie w mechanikę wpleść i dopilnować, żeby za bardzo mikro nie podniosło :). Pomyślę nad tym

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: Zasoby, towary, tereny specjalne, egzotyka...
« Reply #8 on: September 21, 2012, 08:47:03 PM »
Właśnie dlatego, że łąki są mocne, natomiast równiny są słabe, chciałem dodać jeszcze jeden dodatkowy pośredni teren. Łąki w takim układzie były by rzadsze.
Przychodzą mi do głowy "niziny" - ot, takie zwykłe tereny gdzie można coś nieźle uprawiać (w niektórych grach się widuje - "lowlands"). Można jeszcze zrobić jakieś "stepy", "sawanny" czy cholera wie co, ale... w Europie? Inna opcja - jakieś podmokłe tereny, które nie są idealne pod uprawę ale nie są bagnami. Jakieś "mokradła", "pojezierza"...? bleh.

Liosan

Offline Kryzoo

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Posts: 201
    • View Profile
Re: Zasoby, towary, tereny specjalne, egzotyka...
« Reply #9 on: September 25, 2012, 09:18:39 PM »
Było coś o nielogiczności uprawiania winogron na północy. Zgadza się. W naszym klimacie wino trzeba dosładzać, żeby miały choć 11%, a gdzie tu buraki cukrowe? ;) Dlatego samo nasuwającym się zamiennikiem wina jest piwo, dzięki któremu nasza cywilizacja zawdzięcza bardzo dużo, może więcej niż napojowi Djonizosa. W starożytnym Egipcie i Mezopotamii piwo było walutą. W średniowieczu pozwoliło  ono wielu przeżyć bez picia zanieczyszczonej wówczas wody, do której wylewało się wszystkie ścieki.  Produkcja piwa była w tamtych czasach bardzo powszechna.
Jak wiadomo dwa podstawowe składniki piwa to jęczmień (ogólniej zboże) oraz chmiel. Proponuję wprowadzić uprawy chmielu. Kilka szyszek wystarczy na litr piwa. Więc na przykład 1 część chmielu + 4 część zboża -> 1 beczka piwa. Piwo było by warzone w warsztacie, a potem w browarze. Można się zastanowić nad dodatkiem jednego polana, bo proces warzenia wymaga gotowania, a wcześniej trzeba zesłodować jęczmień.

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Zasoby, towary, tereny specjalne, egzotyka...
« Reply #10 on: September 26, 2012, 08:16:39 PM »
Ogólnie pomysł z piwem bardzo fajny, ale są w dwa sloty do wymiany (rezygnuje z porcelany i zegarów), jeden slot jest zajęty na towar handlowy robiony z żelaza (np. nożyczki), więc pozostaje jeden. Piwo wymaga wprowadzenia zasobów chmielu i piwa, czyli brakuje miejsca. Kolejną wadą piwa jest to, że da się je hodować wszędzie, a ja chciałbym, żeby nowy zasób był rzadki.

Myślę, że najlepszym pomysłem będzie wprowadzenie jakiegoś zasobu wielorybo-pochodnego. Nie ma jeszcze żadnego zasobu specjalnego czerpanego z morza, więc można by to naprawić. Poza tym wieloryby występowały by na północy równoważąc brak winogron.

dzięki za pomysł
Troll

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: Zasoby, towary, tereny specjalne, egzotyka...
« Reply #11 on: October 17, 2012, 02:59:21 PM »
Ogólnie pomysł z piwem bardzo fajny, ale są w dwa sloty do wymiany (rezygnuje z porcelany i zegarów), jeden slot jest zajęty na towar handlowy robiony z żelaza (np. nożyczki), więc pozostaje jeden. Piwo wymaga wprowadzenia zasobów chmielu i piwa, czyli brakuje miejsca. Kolejną wadą piwa jest to, że da się je hodować wszędzie, a ja chciałbym, żeby nowy zasób był rzadki.

Myślę, że najlepszym pomysłem będzie wprowadzenie jakiegoś zasobu wielorybo-pochodnego. Nie ma jeszcze żadnego zasobu specjalnego czerpanego z morza, więc można by to naprawić. Poza tym wieloryby występowały by na północy równoważąc brak winogron.
Trochę pozwiedziałem, trochę poczytałem plik z zasadami, i mam przemyślenia.:
  • Wieloryby są rzadkie, ale wcale nie są ograniczone do północy - w basenie Morza Śródziemnego widziałem 4 pola z nimi, w zasięgu Włoch i Francji, od biedy Kastylii jak się napnę. Czy Niemcy, Grecja i Imperium Osmańskie mają dostęp to nie wiem, ale wydaje mi się że to jest jednak całkiem sporo. Północ jest pokrzywdzona, bo nie ma wina, a wieloryby mają prawie wszyscy.
  • Ambra jest ma popyt dopiero przy 20 mieszkańcach, przez co jest najmniej poszukiwanym zasobem w grze, a jego cena wynosi 50. To śmieszne. Czyli można zarobić 50 na godzinę z jednego wieloryba, albo 100 jak się ma umiejętności i infrastrukturę? Porównaj to z solą - bardzo podobnym wysiłkiem można zarobić na soli 8*18=144 kasy, i to bez premii za skilla - sobie policz ile to będzie z bonusem za 5ty poziom. A sól sprzedać można w miastach wielkości 3. Podobnie kamienie szlachetne, które mimo takiej samej ceny (i takiej samej produkcji) da się sprzedać w mieście z 10 obywatelami. Coś tu nie gra z tą podażą i popytem.
  • Wprowadzeniem nożyczek jeszcze bardziej umocniłeś wagę drewna w grze (to o czym pisaliśmy tutaj)
  • Szkoda, że nie wprowadziłeś oaz na pustyni :/ ze 2-3 oazy na Saharze spowodowałyby, że byłby to dużo ciekawszy obszar do zasiedlania (a w zasadzie dopiero wtedy mógłby być brany pod uwagę). Owoce tropikalne w dżungli i bursztyn na Bałtykiem to też moim zdaniem fajne dodatki, które wymagają mało pracy.
  • Trochę nie rozumiem motywacji "są dwa sloty do wymiany" - projektujesz ekonomię pod kątem tego, ile da się wyświetlić towarów w mieście...? Myślę, że interfejs udźwignie jeszcze trochę, kiedy się go ładnie poprosi :)
    • Zabrać przycisk "powrót do mapy głównej" gdzieś indziej, ścieśnić ten panel z towarami i jeszcze 2 wejdą
    • Można np. zrobić oddzielną "kategorię" na rzeczy wojskowe - zbrojownię. Wyświetlana oddzielnie, a może nawet magazynowana w oddzielnym budynku.
    • Inna opcja - da się zwiększyć okno gry...?
    A może nie chodzi o interfejs, tylko o coś innego?
  • Ponieważ wino można uprawiać tylko na słonecznych stokach, zwykłe pagórki stały się drugim najmniej użytecznym terenem w grze (po górach). Można stamtąd wydobyć kiepską ilość żywności (nieulepszalną, ledwo starcza na 1 sztukę dodatkowej żywności ponad to co rolnik zjada) albo trochę żelaza (4 po zbudowaniu najlepszej kopalni, a ponieważ jest tak dużo złóż żelaza to nikt się tym nie przejmie). Takie tam smutne, suche pagóreczki.
  • Na aktualnej mapie Europy jest mnóstwo niedźwiedzi i żelaza, jest też dostęp do gliny. I to jest w porządku, no bo każdy powinien móc sobie produkować swoje garnki, ubrania, narzędzia i broń. Natomiast nie rozumiem, czemu tak równomiernie rozłożone są sól i kamienie szlachetne? Z mojego zwiedzania widzę, że prawie każdy gracz ma w miarę równy dostęp do obu tych rzeczy. Jak pisałem wyżej, wieloryby są równie popularne. To czym my mamy handlować?
  • EDIT: w sumie jak jest tundra, to może zasób specjalny "renifery"? Tak samo jak bobry/łosie, to po prostu dodatkowe jedzenie+futra tylko na innym terenie, mało używanym terenie. Trochę grafikę łosia zmienić i nikt nie zauważy ;)

Liosan
« Last Edit: October 17, 2012, 04:37:58 PM by liosan »

Offline Andurin

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 93
    • View Profile
Re: Zasoby, towary, tereny specjalne, egzotyka...
« Reply #12 on: October 17, 2012, 03:59:07 PM »
Wieloryby faktycznie są też na południu, zdziwiłem się znajdując je w w Morzu Czarnym.

Co do pagórków to wydaje mi się, że to wcale nie musi być użyteczny teren. Chyba, że pójdziemy dalej i wprowadzi się więcej surowców(ale tak się chyba nie stanie). Wystarczy, że mogą na nich występować kamienie szlachetne i żelazo i mamy możliwość wybudować na nich kopalnie co jest sporym bonusem bo np. na łące z żelazem kopalni już nie wybuduję(a szkoda).

Poza tym dobre uwagi Liosan :)

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Zasoby, towary, tereny specjalne, egzotyka...
« Reply #13 on: October 17, 2012, 05:32:12 PM »
Dzięki za uwagi Liosan, muszę przyznać, że twoje uwagi są bardzo trafnę.

Ad. wieloryby - są rozłożene równomiernie, nie zdążyłem zrobić tego tak jak obiecywałem niestety, w sensie tylko na północy. Docelowo chciałem dodać statki wielorybnicze, które by te wieloryby eksploatowały. Wtedy ambra mogła by być zasobem którego praktycznie nie wydobywa się w miastach, potrzebna była by flota okrętów wielorybniczych. Myślę, że było by to fajne urozmaicenie.

Jeżeli chodzi o cenę i popyt - masz rację chyba przesadziłem, poprawie.

Ad. nożyczki - tak jak mówiłem podniosłem produkcje drewna w lasach

Ad. oazy - może było by fajnie, ale powiedz który gracz ma szansę dojść do pustynii (w sensie doprowadzić tam swoje granicę), może tylko Squizzz w turcji i to tylko do małego fragmentu.

Ad. 2 sloty - w sumie masz rację, troszkę zafiksowałem się na aktualnym layoucie, można by to zmienić i jest to pewnie dobry pomysł.

Ad. pagórki - wszystko przez to, że jest za dużo tego żelaza :(. Myślełem też nad wprowadzeniem farm na pagórkach i słonecznych stokach, to chyba by pomogło.

Ad. kamienie i sól - masz rację, chyba ciągle za dużo tych kamieni. Soli chyba jest dobra ilość, ale jest ona zbyt równomiernie rozłożona. Tak jak pisałem przy wielorybach nie stworzyłem jeszcze mechanizmów, które pozwoliły by na rozmieszczanie zasobów na podstawie zadanego rozkładu.

Ad. renifery - miałem w planach, ale nie zdążyłem. Tak samo z dżunglą i owocami. Wiem, że być może tego nie widać, ale w wersji 0.74 było 39 typów surowców, teraz jest 59 więc wbrew pozorom sporo zostało dodane.

Generalnie w chwili obecnej solidnie opisany jest tylko teren z klimatu umiarkowanego, cieplejsze i zimniejsze obszary są zrobione byle jak narazie.

dzięki za konstruktywną krytykę
Troll

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: Zasoby, towary, tereny specjalne, egzotyka...
« Reply #14 on: October 17, 2012, 06:56:14 PM »
Ad. oazy - może było by fajnie, ale powiedz który gracz ma szansę dojść do pustynii (w sensie doprowadzić tam swoje granicę), może tylko Squizzz w turcji i to tylko do małego fragmentu.
Ja. Mój osadnik powinien dotrzeć do afrykańskich wybrzeży Atlantyku koło niedzieli i powinien być w granicach mojego miasta na Gibraltarze, jak tylko zdążę je wybudować :)

Ad. kamienie i sól - masz rację, chyba ciągle za dużo tych kamieni. Soli chyba jest dobra ilość, ale jest ona zbyt równomiernie rozłożona. Tak jak pisałem przy wielorybach nie stworzyłem jeszcze mechanizmów, które pozwoliły by na rozmieszczanie zasobów na podstawie zadanego rozkładu.
Masz tylko generator, a nie masz edytora? :)

Ad. renifery - miałem w planach, ale nie zdążyłem. Tak samo z dżunglą i owocami. Wiem, że być może tego nie widać, ale w wersji 0.74 było 39 typów surowców, teraz jest 59 więc wbrew pozorom sporo zostało dodane.
... licząc "las mieszany z niedźwiedziami" i "las na pagórkach z niedźwiedziami" jako oddzielne tereny specjalne, tak?

dzięki za konstruktywną krytykę
I'm trying ;)

Liosan