Author Topic: 'Gizarma API'  (Read 2594 times)

Offline Khrone

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 276
  • Szwecja (222)
    • View Profile
'Gizarma API'
« on: September 06, 2012, 09:13:58 PM »
W grach typu Erepublik i wszelkich jego klonach administracja udostępnia dane nt. graczy itd. w formie surowej, np. jakiś XHTML lub JSON (JSON lepszy imho). Dzięki temu gracze mogą to sobie wczytać i zrobić różne narzędzia. Zrobienie pobierania danych z bazy danych i wyświetlania ich w postaci JSON'a nie jest specjalnie w PHP trudne - a w chwili gdy tekstu w gizarmie nie da się zaznaczać (to przeszkadza) może być fajnym wyjściem dla ludzi którzy coś tam umieją napisać w Webie (i napisali by sobie własny podgląd miast :P). Taka luźna sugestia - to może być fajne ułatwienie dla graczy i zbudować nowe tool'e wokoł gry (jeśli będą potrzebne).

A może to w ogóle niepotrzebne... co myślicie?

___
Ok, Ostatni mój nowy wątek na dzisiaj :P

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: 'Gizarma API'
« Reply #1 on: September 06, 2012, 11:10:40 PM »
Pomysł być może i dobry, ale nie na ten etap produkcji. Chyba bez sensu było by tworzyć rozwijać i utrzymywać API do niedokończonej gry, lepiej chyba sprawić, żeby była bardziej dokończona :).

Jeżeli jest ktoś kto chciałby przyczynić się do rozwoju Gizarmy w inny sposób niż bycie testerem, wystarczy, że zgłosi się do mnie. W zależności od umiejętności i chęci myślę, że coś by się znalazło :).

Troll

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: 'Gizarma API'
« Reply #2 on: September 10, 2012, 11:10:58 PM »
Khrone jednak mnie przekonał i coś takiego dodałem (w tej chwili jest podstawowa wersja). Gdyby ktoś jeszcze był tym zainteresowany, niech da znać to udostępnie.

Troll

Offline Khrone

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 276
  • Szwecja (222)
    • View Profile
Re: 'Gizarma API'
« Reply #3 on: September 11, 2012, 11:19:50 PM »
Quote
Przychód ze wszystkich miast: 1927

Całkowite koszta utrzymania: 2100
* Koszta utrzymania ze wszystkich miast: 1650
* Koszta utrzymania wszystkich jednostek: 390
===> W tym koszty osadników: 38
===> W tym koszty tragarzy: 105
===> W tym koszty wojska: 62
* Koszta szkolenia elity: 60

Bilans królestwa: -173

Napisałem sobie na podstawie API prosty skrypt do liczenia ogólnych kosztów utrzymania Imperium. Zliczam wszystko... ale czegoś brakuje, bo bilans pokazany w grze to nie -173 a -381. O jakich kosztach zapomniałem? :/

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: 'Gizarma API'
« Reply #4 on: September 12, 2012, 09:53:41 PM »
Tak na oko, to koszty utrzymania jednostek są podejrzanie niskie. W moim tajnym podglądzie jest, że koszty utrzymania jednostek to 606 złota na godzinę. A jak odczytujesz ich koszt utrzymania?

Offline majsin

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 96
    • View Profile
Re: 'Gizarma API'
« Reply #5 on: September 12, 2012, 10:03:30 PM »
troll mógłbyś mi to również udostępnić? Jakbym znalazł chwilę to może bym się pobawił...

Offline Khrone

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 276
  • Szwecja (222)
    • View Profile
Re: 'Gizarma API'
« Reply #6 on: September 12, 2012, 10:15:24 PM »
Tak na oko, to koszty utrzymania jednostek są podejrzanie niskie. W moim tajnym podglądzie jest, że koszty utrzymania jednostek to 606 złota na godzinę. A jak odczytujesz ich koszt utrzymania?
Code: [Select]
foreach($V->units as $city){
if(isset($V->mapUnits[$city->id])) /* tylko jednostki na mapie mnie interesują */
continue;

/* ostatnie pole to koszt utrzymania, nie? */
$suma_global += $RULES["OCCUPATIONS"][$city->idOccupation][count($RULES["OCCUPATIONS"][$city->idOccupation])-1];
}

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: 'Gizarma API'
« Reply #7 on: September 12, 2012, 10:53:17 PM »
Tutaj jest przykład co można jak narazie zrobić. id_game to id gry, id_kingdom id królestwa które chce się podejrzeć. W tej chwili nie ma autoryzacji więc jest to idealne narzędzie do szpiegowania :).

http://alfa074s.gizarma.nstrefa.pl/open-api.php?action=kingdom_state&id_game=270&id_kingdom=1

Odpowidzią jest JSON z podstawowymi parametrami danego królestwa. Struktura nie jest jeszcze udokumentowana, więc trzeba się domyślać. Do robienia czegokolwiek z tymi danymi potrzebne są jeszcze zasady. Narazie udostępniam je w formie pliku php (w załączniku) lub w formie skryptu w moim własnym formacie, ale za to obkomentowanego:

http://alfa074s.gizarma.nstrefa.pl/resource/rules/1/rules.txt

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: 'Gizarma API'
« Reply #8 on: September 12, 2012, 11:00:06 PM »
@Khrone - to zależy, w przypadku zwiadowców, wojowników i karawan/tragarzy tak, natomiast w przypadku osadników / robotników jest to przedostatnia kolumna.

Tak jak pisałem ten phpowy plik to jest raczej dla maszyn niż dla ludzi. Dobrą pomocą jest plik txt który podałem w linku tam jest sporo komentarzy, a kolejność parametrów z grubsza się zgadza.

Przepraszam, że takie to wszystko na kolanie zrobione, ale mam mało czasu na rozwijanie takich rzeczy, jeżeli będziecie z tego korzystać będe to rozbudowywać.

pozdrawiam
Troll

Offline Khrone

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 276
  • Szwecja (222)
    • View Profile
Re: 'Gizarma API'
« Reply #9 on: October 21, 2012, 09:58:27 PM »
Bring back the API!

Code: [Select]
http://alfa074s.gizarma.nstrefa.pl/open-api.php?action=kingdom_state&id_game=307&id_kingdom=8
(nic się nie wyświetla)
Ani:
Code: [Select]
http://alfa075.gizarma.nstrefa.pl/open-api.php?action=kingdom_state&id_game=307&id_kingdom=8
(404 not found)

Nie działa :( A powinno wyświetlić moje królestwo!

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: 'Gizarma API'
« Reply #10 on: October 21, 2012, 10:13:19 PM »
Code: [Select]
http://alfa075s.gizarma.nstrefa.pl/open-api.php?action=kingdom_state&id_game=307&id_kingdom=8

Nie wiem co to za 's' po 075, ale widać jest potrzebne ;)

A propos API, dałoby się tam dorzucić liczbę punktów? Wiem że to jest liczone ze składowych, ale taki prosty myk bo pozwolił zrobić jakiś prosty ranking on-line :)

Liosan

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: 'Gizarma API'
« Reply #11 on: October 22, 2012, 12:18:14 PM »
Ok, dodam, dobry pomysł.