Author Topic: Pochwal się swoim Imperium  (Read 3494 times)

Offline Khrone

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 276
  • Szwecja (222)
    • View Profile
Pochwal się swoim Imperium
« on: September 06, 2012, 04:25:25 PM »
Może by tak przedstawiać swoje Imperia? W końcu to może być ciekawe ;)

-*-*-

Mam nadzieję że nie wyjdę na jakiegoś bardzo zadufanego w sobie chama że się trochę pochwale i czekając na filmik (przeterminowany zapewne) z mojego królestwa przedstawię je.

### MAPA OGOLNA

Informacje podstawowe są takie, że gram na świecie 271, z Liosanem jako jedynym aktywnym graczem (o którym wiem, może gdzieś na wysepkach ktoś jest jeszcze, ale o tym się nie przekonam). Grać zacząłem na początku lipca, od tego czasu tworzę to Imperium.

Miasta: 35. Naliczone przez system punkty: 11433. Aktualny stan skarbca: 13243 monet, a z każdą godziną ubywa mi 283 monet (i zwykle tak jest, czasem wychodzę na plus, zwykle rekopensuje sobie to sprzedając zegarki czy kamienie szlachetne na czarnym rynku). Podatki 50%, kiedyś były 40%, no ale Imperium musi się jakoś rozwijać. Wojsko: 2 lekka konnica, 2 łuczników, 2 pikinierów - ot, tak sobie, by było (ale konnicy doszkolę, bo fajnie wygląda xD). Gospodarcze imperium, które teraz trzeba jakoś okiełznać bo się bardzo szybko rozwija i nie nadążam z produkcją Szlachty by obsadzać stanowiska w mniejszych wioskach (dać kasztelana wszędzie, a gdzie się da to jeszcze kupiec i kapłan). Porównał bym do sytuacji Rosji z początku XX wieku - niby wielkie ale defacto słabe - wystarczy popchnąć a upadnie. Liosan gdyby postawił na militarie (gdyby walka była dostępna) z łatowścią mógłby mnie pokonać (póki bym się nie ogarnął, przestawił produkcje na tory militarne - ale to jednak potrwać musi).

2 miasta powyżej 30 mieszkańców: Żelbesko: największy okręg przemysłowy, do niedawna stolica, zadowolenie zwykle 100% -> KLIK <-; Wilczan: nowa stolica w budowie, zadowolenie zawsze 100% -> KLIK <-. Jakieś 9 miast około 10 mieszkańców. Reszta to wiochy dostarczające surowce (więcej o tym poniżej). Problemem z rozbudową Imperium jest też to że aby postawić duże miasto typu Żelbesko trzeba wydać mnóstwo materiałów budowlanych, na samo Żelbesko poszło pewnie z kilka (>5) tysięcy desek i cegieł.

Dbam o zadowolenie, większość miast ma poparcie powyżej 50%. W co ważniejszych (i zarazem większych) staram się utrzymywać co najmniej 70% albo nawet 90%. Tutaj też warto wspomnieć o roli Śmiałogóry (południowa mała osada) które służy jako wylęgarnia ludzików którzy później idą gdzieś dalej i zasilają szeregi innych miast. Fajny patent na szybki przyrost ludności. ;)

### MAPA SZCZEGOLOWA

Zaznaczone co większe wioski. Warto zwrócić uwagę na 2 drogi: zieloną, starą (pionierem pomiędzy Żelbeskiem a Wilczanem idzie się nią 8h 30 minut) oraz nową autostradę niebieską zbudowaną w całości jako DROGA BRUKOWANA (pionierem idzie się nią jakieś 6h 20 minut). Przy budowanie autostrady pracowało około 20 budowniczych, w tym 2 robotników - takie duże przedsięwzięcie inżynieryjne ;) Szybka komunikacja i sieć dróg to podstawa.

Ekspansja: głównie na wschód, gdzie za górami czeka na mnie urodzajna dolina i na zachód gdzie raczej nic wielkiego się nie spodziewam: tam są głównie pagórki, lasy i dżungle - czyli nic ciekawego. Szybciej chyba się znudzę graniem na tym świecie niż osiągnę zamierzone cele :P

### MAPA HANDLOWA

Tutaj naładniej widać jak system działa - w uproszczeniu surowce są dostarczane do dużych miast które wzamian odwdzięczają się najpotrzebniejszymi produktami czyli ubraniami i garnkami. Zasięg 'działania' takiego dużego miasta wyobrażam sobie jako prowincję w państwie. Trochę inaczej sprawa ma się z produkcją wina, tutaj system oparłem na mniejszych miastach w stylu Morgród -> KLIK <- czy np. Wronia Góra. Jeszcze inaczej produkuję co cięższe produkty z żelaza (narzędzia, zegarki, piki): ruda trafia do Wilkanowa gdzie jest przetapiana w żelazo, które później transportuję do Żelbeska (druga "nitka" wydobywcza jest w przygotowaniu: tereny wokół Podwilczana (nie bezpośrednio, trzeba ze 2 osady jeszcze postawić) są bogate w złoża rudy). Sprawa z solą jest nieciekawa: tutaj nie ma innej możliwości jak jej racjonowanie. Na mapie nie zaznaczyłem dostarczania gliny i drewna: prawie każde miasto je wydobywa i przekazuje gdzieś dalej do stolicy prowincji więc cała mapa by była pokreślona i już całkowicie nieczytelna (już teraz jest nieczytelna :F).

Zdaję sobie sprawę że na utrzymanie tych wszystkich tragarzy i karawan wydaję dużo pieniędzy (nie wiem ile) i system mógłby być szczelniejszy i wydajnieszy: ale nie chce mi się obmyślać go i planować od początku, za dużo z tym roboty.

Warto zauważyć że nie ma żadnego  handlu w okolicach Turska (północny wschód) - takie właśnie miejsca dobijają mnie ekonomicznie: za młode by się samemu utrzymać, ale wystarczająca duże by kasa państwa odczuwała ich istnienie. A gdy jedno się okiełzna ma się na karku kolejne tereny do podporządkowania.

-*-*-

Ale się rozpisałem :O Pewne nikt nie przeczyta...

Pytacje o co chcecie, chętnie odpowiem, wszystkiego tutaj pewnie nie ma. Przedstawcie też swoje imperia ;)

Offline majsin

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 96
    • View Profile
Re: Pochwal się swoim Imperium
« Reply #1 on: September 06, 2012, 06:10:52 PM »
Ja gram na świecie 270 aktualnie mam 8 miast i około 4000 pkt. Kasy jak widać mam blisko 93000 na podatkach 30% i aktualnie zarabiam +90/H.
Ogólnie moje założenie jest takie, że każde z miast ma na siebie zarabiać, idę bardziej w jakość niż w ilość. Z dwóch miast rozprowadzam sól do reszty, aktualnie buduje 3 skrajne osady dla kamieni szlachetnych oraz rudy żelaza. W każdej stolicy jest jeden łucznik oprócz tego kilku (5-6) sobie zwiedza mapkę. Tragarzy mam 4, 3 z nich w pętli rozprowadza sól kamienie szlachetne czy dzbany wina a ostatni uzupełnia braki rozwijających się miast. Zadowolenie u mnie idealnie wskazuje poziom rozwoju miasta, w każdym dążę do 100% w 3 jest to już spełnione w 2 jest ponad 80%, jedno zaniedbałem i dopiero 50% a dwa skrajne są niezamieszkałe jeszcze bo trzeba dużo przy nich popracować wkoło, aby dla skarbca się to opłaciło :P Ogólnie idę bardzo na zysk, a to dla tego, że powoli zamierzam zwerbować dosyć sporą armię (nawet jeżeli na tym serwerze będzie to tylko 4fun). Aktywnych u mnie jest 4 graczy, którzy trochę zagradzają mi ekspansję, ale z drugiej strony nie mam dużo czasu na pilnowanie wielu miast. Zamierzam zrobić jeszcze z dwa-trzy miasta do produkcji żelaza, skór i garnków, ale również tak żeby generowały również spory dochód. Drogi wszędzie mam brukowane. Aktualnie utrzymuję jeszcze dość sporo osadników którzy grzebią wszystkie pierdoły wkoło miast, ale jak skończą to zamienią się w łuczników albo mieczników.

P.S. Ja przeczytałem :P
« Last Edit: September 06, 2012, 06:17:49 PM by majsin »

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Pochwal się swoim Imperium
« Reply #2 on: September 06, 2012, 08:08:20 PM »
Ja również przeczytałem i to z przyjemnością. Bardzo podoba mi się ta inicjatywa.

Khrone - oglądając twoje królestwo mam wyrzuty sumienia, że tak wolno wprowadzam nowe ficzery. Zarządzanie takim molochem musi być w tej chwili dość uciążliwe (np. bez widoku bilansu królestwa).

Jednocześnie z tego co widzę, zadowolenie jest mocno imba. Za łatwo uzyskać 100% zadowolenie. Trzeba będzie to poprawić, ale chyba w kolejnej wersji, bo teraz to wam się królestwa posypią jak taką zmianę zrobie :).

pozdrawiam
Troll

Offline squizzz

  • Newbie
  • *
  • Posts: 28
    • View Profile
Re: Pochwal się swoim Imperium
« Reply #3 on: September 06, 2012, 08:45:31 PM »
Fajne opisy, ja niestety jestem zbyt leniwy żeby swoje tak opisać :P

1) majsin - chyba jestem twoim południowo-zachodnim sąsiadem, widze że właśnie łucznikami mnie chcesz zadeptać :)

2) troll - wcale nie jest zbyt łatwo uzyskać 100%, zależy od stylu gry i przyjętej strategii. Jak ktoś idzie w eksploracje (czyli stawia na ilość raczej niż w jakość) to raczej ma spory kłopot z zadowoleniem. U mnie tylko w stolicy, gdzie jest targ z 3-ką kupców i kościół z dwoma kapłanami, oraz sprzedaje się nadwyżki z wszystkich sąsiednich miast bywa czasem 100%, w 2-3 starszych, dłużej rozwijających się miastach jest ok 70%, a w pozostałych od 25% do 50%. Więc wszystko kwestia położenia nacisku, który element chce się "maksować". Weź jeszcze pod uwagę, że będzie jeszcze trudniej, gdy dojdzie wojna, i już nie będzie sie tak łatwo dało skupić na zadowoleniu mieszkańców, tylko trzeba będzie przestawić wszystko na "tryb wojenny".
« Last Edit: September 06, 2012, 08:47:32 PM by squizzz »

Offline majsin

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 96
    • View Profile
Re: Pochwal się swoim Imperium
« Reply #4 on: September 06, 2012, 09:26:42 PM »
squizzz zamierzam zwiedzić każdy skrawek dostępnej mapki, a najwięcej zostało mi u ciebie białych plam.

troll wcale nie jest tak łatwo uzyskać 100 % zadowolenia, akurat zadowolenie wg mnie jest dobrze wyważonym elementem gry, szczególnie w miastach nastawionych na eksport, albo z niewielkim dostępem do dóbr może to być nie lada problem (ja bez soli bym miał bardzo ciężko, a i tak podatki muszę nisko trzymać), a jak dojdzie właśnie wojna to z zadowoleniem może być zupełnie krucho.
« Last Edit: September 06, 2012, 09:30:17 PM by majsin »

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: Pochwal się swoim Imperium
« Reply #5 on: September 09, 2012, 06:48:14 PM »
Ja się gnieżdżę pod imperium Khronego ;)

No różowo u mnie nie jest, chyba przesadziłem z tempem wzrostu i nie nadążyłem ze zbieraniem kasy. Moje 'dochody' wahają się pomiędzy -100 a -50, nie wiem w sumie dlaczego są takie różnice. Mam za dużo robotników (ale ich potrzebuje żeby nadążyć za potrzebami żywieniowymi i zużywaniem kasy) oraz tragarzy (ale mój system miast jest niewydolny, i muszę ich mieć dużo bo mają duże dystanse do przebycia). W sumie to nie wiem gdzie kasa ucieka ani co mógłbym poprawić. Zadowolenie też leci na łeb na szyję, zwłaszcza w większych miastach.

Planowałem inny model księstwa niż w opisie Khronego - chciałem mieć miasta w grupkach 2-3, w których nie ma jednego 'głównego', tylko które mają relację symbiotyczną. To średnio działa, bo nie ogarniam tego :) Czasem gubię zasoby z powodu przepełnienia magazynu, czasem zauważam że trasa tragarza od jakiegoś czasu jest bez sensu. Zbyt dynamicznie wszystko się zmienia, i nie mam nad tym kontroli (głównie przybywają ludki, ale też czasem kończą się zasoby albo się wybuduje ulepszenie i mi się chrzani). Takie grupki małych miast też uniemożliwiają budowanie najlepszych zakładów produkcyjnych. Mam kiepski dostęp do surowców (żadnej soli ani ryb, dużo rudy tylko po co, tylko 2 kamienie szlachetne i 3 niedźwiadki). Staram się kombinować garnkami i winem, skóry też jako-tako idą, ale trochę nie ogarniam co mogłoby być lepiej.

Pewnie pociągnę do wtorku sprzedając rzeczy na czarnym rynku, ale jak nic nie wymyślę, to przynajmniej przetestujemy bankructwo :P To kiedy resecik? :P

Obserwację mam taką, że wpadłem w spiralę długów - nie mam środków żeby dokończyć inwestycje na które się porwałem, nie stać mnie żeby obniżyć podatki poniżej 100% więc zadowolenie leży, niskie zadowolenie to niska produktywność, niska produktywność to mniej środków na dokończenie inwestycji :P Inwestycje = porządne warsztaty, które by podniosły produkcję, i duże miasta z popytem na drogie rzeczy + małe miasta żeby kupować garnki, ubrania i wino.

Liosan

Offline Khrone

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 276
  • Szwecja (222)
    • View Profile
Re: Pochwal się swoim Imperium
« Reply #6 on: September 09, 2012, 07:41:21 PM »
nie stać mnie żeby obniżyć podatki poniżej 100%
o_O o_O o_O :O :O :O

100% to stanowczo za duże podatki :D Teraz mały hint odemnie: wywaliłem wszystkich pracujących kupców z rynków i mam -622 monet na godzinę. Po ich ponownym wprowadzeniu by pracowali na rynku mam -147 monet na godzinę. Przemyśl jeszcze raz czy serio nie chcesz używać szlachty w swoim państwie :)

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: Pochwal się swoim Imperium
« Reply #7 on: September 09, 2012, 08:40:01 PM »
100% to stanowczo za duże podatki :D Teraz mały hint odemnie: wywaliłem wszystkich pracujących kupców z rynków i mam -622 monet na godzinę. Po ich ponownym wprowadzeniu by pracowali na rynku mam -147 monet na godzinę. Przemyśl jeszcze raz czy serio nie chcesz używać szlachty w swoim państwie :)
Nie stać mnie na to. A nawet gdyby, to nie uratowałoby mnie to - to by mi dało jakieś 50 kasy. Po prostu nie mam takich obrotów. Ale jak już wspomniałeś o tym - 'wszystkich kupców' czyli ilu? W jak dużych miastach są?

W ogóle teraz mam -2. A dwie godzinki temu było -120. Nie wiem co się zmieniło.

Liosan

Offline Khrone

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 276
  • Szwecja (222)
    • View Profile
Re: Pochwal się swoim Imperium
« Reply #8 on: September 09, 2012, 08:47:19 PM »
Co się zmieniło? Towary doszły gdzie miały dojść.

No oko mam z 9 kupców; w Wilczanie i Żelbesku jest tam po 3 kupców (głównie oni generują dodatkowy dochód), reszta w jakiś wiochach.

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Pochwal się swoim Imperium
« Reply #9 on: September 09, 2012, 08:55:29 PM »
Jeżeli masz wahania dochodu wynikają one prawdopodobnie z tego, że
* twoi tragarze noszą zasoby do miast, wtedy przez jakiś czas masz duży dochód
* zasoby się kończą, ekonomia siada
* tragarze przynoszą zasoby
i tak dalej

Khrone ma racje, zainwestuj w kapłanów, kupców i kasztelanów, przy troche większym królestwie robią naprawde dobrą robotę :)

To kiedy resecik? :P

Zamierzam podtrzymywać ten serwer tak długo jak będą chętni do używania go. W momencie gdy będe wypuszczał kolejne wersje ten serwer zostanie, równolegle będą działały serwery nowych wersji. To co mogę zaproponować
* Mogę dodać ci trochę kasy, żebyś mógł dojść do siebie
* Mogę utworzyć ci nowe królestwo na tym samym świecie (nie jestem pewien czy Khrone nie zają już wszystkich miesc startowych więc nie wiem czy to możliwe)
* Mogę ci utworzyć nowe królestwo w innym świecie (ale obawiam się, że Khrone będzie za tobą tęsknił więc może nie :))

pozdrawiam
Troll

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: Pochwal się swoim Imperium
« Reply #10 on: September 09, 2012, 09:39:23 PM »
Jeżeli masz wahania dochodu wynikają one prawdopodobnie z tego, że ...
No tak, ale wiem jakie "ogólnie" są opcje. Tylko nie wiem co konkretnie się stało. Jeśli mój przychód zależy tak bardzo od czegoś, to mógłbym się przyłożyć do tego - np. przerzucać więcej towaru do jednego miasta zamiast drugiego... ale musiałbym dokładnie wiedzieć co się zmieniło. Albo przynajmniej mieć ekran, na którym mogę sobie zobaczyć rozbicie przychodów pomiędzy miastami. A tak to mogę się przełączać pomiędzy miastami, tracąc pół minuty na każde, i spisywać sobie na karteczce... nie dzięki.

To co mogę zaproponować
E, no co Ty, dam radę ;) Dzięki.

Liosan

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Pochwal się swoim Imperium
« Reply #11 on: October 07, 2012, 03:11:51 AM »
Dobra. Skoro dobiega końca testowanie wersji 0.74, to pokażę, co udało mi się w niej pobudować od początku września, czyli przez trochę ponad miesiąc. Gram na świecie 275, królestwo numer 2.

Niewątpliwie było mi o tyle łatwiej, że od samego początku mojej gry istniała możliwość budowy świątyń. Poza tym bardzo szybko był dostępny widok listy miast, niebieska kropka i pewnie jeszcze mnóstwo rzeczy, których nawet nie zauważam, traktując jako oczywistość, bo zostały wprowadzone lub naprawione przed rozpoczęciem przeze mnie gry.
Nikt mi też nie podbierał terenów, bo inni testerzy na mojej mapie nie przejawiają aktywności.

Sklejka screenów lokacje-abcde-xkcd pokazuje odkrytą przeze mnie część mapy z zaznaczonymi lokacjami startowymi.
Ja wychodzę z lokacji C. Dlatego jest ona najgorzej obrysowana - nie pamiętam jak wyglądała na początku :-/

Moje państwo w aktualnym na 6 października stanie pokazuję na sklejce hydro-xkcd-IX-X-2012. Naliczone punkty: 5404.

Miast mam 18, z tego 2 czysto eksperymentalne (jedno "zerowe" i jedno w górach). Reszta działa, lepiej lub gorzej, ale działa. Zadowolenie w miastach (nie licząc tego zerowego) wynosi teraz od 40 do 88 %.
Największe wahania zadowolenia łączą się u mnie ściśle z wahaniami dochodu i zależą od tego, czy w miastach jest towar na sprzedaż. Jak jest - zadowolenie rośnie i dochód też. Puste półki natomiast wszystkich przygnębiają ;-)

Największe miasto, stolica (Sokoligród) ma w tej chwili 20 mieszkańców, czyli niezbyt dużo, ale już dało się pobudować tam parę budynków zaawansowanych (screen hydro-stolica), miedzy innymi szkołę i akademię, żeby uczyć różnych mądrali ułatwiających potem rządzenie za pomocą zmniejszania wydatków, podnoszenia dochodów i zadowolenia. To działa - wysyłam ich potem do mniejszych miast i sytuacja się w nich poprawia.

Podatki utrzymuję od dłuższego czasu na wysokości 50 %. Dochód waha się dość znacznie, czasem jest na plusie, czasem na stracie - wszystko zależy od koordynacji dostaw towarów sprzedażowych do miast, które chcą je kupować.

Wśród towarów w moim państwie najważniejszą rolę stabilizującą pełnią chyba wbrew pozorom ubrania - można je produkować już w najmniejszych miastach (o ile mają kawałek lasu) na ich własny użytek, aby nie spadało zadowolenie mieszkańców. Dlatego prawie każde z moich małych miast produkuje ubrania.

Kamienie szlachetne z kolei przynoszą największy dochód - ale trzeba je dostarczać do miast mających 10 i więcej mieszkańców, bo mniejsze miasta nie zgłaszają zapotrzebowania. Trzeba było na początku uważać, żeby nie wyprowadzić tego dziesiątego mieszkańca z miasta, do którego się niesie kamyki ;-)

Z czasem, gdy udało mi się wykarczować dżunglę z pagórków i pobudować winnice, coraz większa rolę zaczęło spełniać wino, bo jest relatywnie drogie, a chcą je pić wszystkie miasta.

Na początku ważne były garnki, bo tereny wokół miast początkowych pozwalały na wydobycie gliny. Ale z czasem straciły na znaczeniu, bo miasta-producenci zużywają właściwie całą swoją produkcję i nie mogą nic eksportować.

-------

W mojej lokacji dzięki rybom jest dużo żywności. To powoduje duży przyrost naturalny i umożliwia (a może nawet wymusza) szybką ekspansję w poszukiwaniu nowych zasobów, głównie drewna (http://forum.gizarma.pl/index.php?topic=92.msg538#msg538). Udało mi się zrobić przeskok przez pustynię (kluczowe miasto: Mostowo),  i wreszcie, przez dżunglę, dotrzeć w pobliże lasów liściastych ;-)

Osadników na mapie pracuje około 20. Większość 6 poziomu. Budują i karczują całkiem szybko, zwłaszcza w dużej ekipie. Tragarzy i karawan kursuje przeciętnie siedem sztuk, w porywach do 12 (jak trzeba przenieść zasoby budowlane do nowego miasta - np. na palisadę).

Zwiedzam mapę 3 zwiadowcami konnymi i 1 pionierem.

Wojska nie mam w ogóle. Łucznik został zwiadowcą, a jego miecze szybko przekute na lemiesze (znaczy - łuki na samym początku sprzedane na czarnym rynku) - natychmiast po uwierzeniu, że w tej wersji nie ma walki ;-)

Konie hoduję w tylko jednym mieście, więc mam ich mało.

Największą trudność sprawia mi ustawianie pracy tragarzy i karawan, bo potrafią mi się mylić, przełączać z jednego na drugiego podczas ustawiania kolejki zadań (gdy wchodzę do miasta sprawdzić dostępne zasoby), i tak dalej. Muszę się mocno koncentrować, żeby zrobić to dobrze, a i tak czasem popełniam błędy.
Nie ma tego problemu, jak się już uda dobrze skonfigurować pętlę na jakiejś trasie, ale nie wszystko jest sens  transportować w pętli (np. przynoszenie zasobów budowlanych do nowych miast).

Najfajniejsze jest dla mnie natomiast czekanie, jaka nazwa się wylosuje dla nowego miasta ;-) I odkrywanie mapy :-)


« Last Edit: October 07, 2012, 03:14:35 AM by hydro »

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: Pochwal się swoim Imperium
« Reply #12 on: October 07, 2012, 09:20:18 AM »
Wśród towarów w moim państwie najważniejszą rolę stabilizującą pełnią chyba wbrew pozorom ubrania - można je produkować już w najmniejszych miastach (o ile mają kawałek lasu) na ich własny użytek, aby nie spadało zadowolenie mieszkańców. Dlatego prawie każde z moich małych miast produkuje ubrania.
A to ciekawe. Ponieważ większość mojego imperium stanowiły łąki (niestety, nadmiar łąk też jest smutny), u mnie podobną rolę pełniły garnki - glinę da się produkować na łąkach, z jednego pola można wyciągnąć 8-10. Z tego 2-4 szły do warsztatu rzemieślnika do przerobienia na garnki, a reszta na eksport do większego miasta, gdzie były przerabiane na garnki oraz porcelanę.

Liosan

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Pochwal się swoim Imperium
« Reply #13 on: October 08, 2012, 12:38:29 PM »
Ponieważ większość mojego imperium stanowiły łąki (niestety, nadmiar łąk też jest smutny), u mnie podobną rolę pełniły garnki - glinę da się produkować na łąkach, z jednego pola można wyciągnąć 8-10. Z tego 2-4 szły do warsztatu rzemieślnika do przerobienia na garnki, a reszta na eksport do większego miasta, gdzie były przerabiane na garnki oraz porcelanę.

Aha, czyli też masz taki towar podstawowy możliwy do produkcji w większości miejsc. Ja niby mam mało lasu, ale jeśli miasteczko ma tylko trzech-czterech mieszkańców (i służy głównie jako  punkt wyjściowy do budowy następnego miasta kawałek dalej), to mają popyt na ubrania 2 sztuki / godzina - i tyle są w stanie zrobić z nawet najsłabszego lasu.

Za to glina jest przy moich największych miastach, które mają popyt typu 14 garnków na godzinę, więc "zjadają" całą produkcję. A jeszcze cegły trzeba robić.

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Pochwal się swoim Imperium
« Reply #14 on: October 17, 2012, 08:59:49 PM »
Spóźnione gratulacje dla Hydro, z okazji odkrycia wszystkich lokacji początkowych na mapie XKCD! No i z powodu wyhodowania bardzo ładnego królestwa :).

Tak poza tym bardzo podoba mi się mapka z zaznaczonymi lokacjami początkowymi. Myślę, że tak mogły by wyglądać strefy wpływów na minimapie.

Tak z ciekawości czy Europę eksploruje się równie fajnie (tu w końcu wiesz czego się spodziewać).

pozdrawiam
Troll