Author Topic: Zablokowana droga  (Read 1478 times)

Offline Seti

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 58
    • View Profile
Zablokowana droga
« on: November 26, 2015, 12:17:45 PM »
Sytuacja jak w załączniku. Klikam pole na północy, gra wylicza że szybciej będzie wejśc na pole z wieżą i skorzystać z drogi.
Na pole z wieżą jednak nie mogę wejść ponieważ jest ono zablokowane.
Wydaje mi się że pathfiniding powinien w takich wypadkach ignorować pole z wieżą, ponieważ kieruje mnie przez pole na które nie mogę i tak wejść :)
Gdyby nie pole na południu, byłbym całkiem zablokowany.

EDIT: w sumie wydaje mi się że karawany czasami także się w tej sposób blokują, pomimo że wieża jest przeze mnie widoczna i widzę z mojej perspektywy że jest ona zablokowana.
« Last Edit: November 26, 2015, 12:21:53 PM by Seti »

Offline Kryzoo

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Posts: 201
    • View Profile
Re: Zablokowana droga
« Reply #1 on: November 26, 2015, 08:56:35 PM »
Popieram i wpisuję do backlogu.
Tzn droga jest niemodyfikowalna po stworzeniu, więc jeśli się nagle okaże, że na trasie stoi barbarzyńca to nistety będzie blokada. Ale można wykorzystać bieżące informacje w trakcie ustawiania trasy.

Offline Seti

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 58
    • View Profile
Re: Zablokowana droga
« Reply #2 on: November 29, 2015, 09:17:02 PM »
Dodam jeszcze że wieża po odbudowania mogła by juz nie powodować blokowania jednostek, bo w sumie już nie ma o co walczyć.


Offline wojtu

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 223
    • View Profile
Re: Zablokowana droga
« Reply #3 on: December 03, 2015, 10:34:30 AM »
Dodam jeszcze że wieża po odbudowania mogła by juz nie powodować blokowania jednostek, bo w sumie już nie ma o co walczyć.

Niby tak, ale wieża jest dobrym punktem obserwacyjnym i można go teraz mieć na wyłączność. Np. w grze 238 stojąc na ruby tower zobaczyłem, że twoja armia się zbliża dlatego przyspieszyłem atak na barbarzyńców i odbudowę wieży ;)

Offline Seti

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 58
    • View Profile
Re: Zablokowana droga
« Reply #4 on: December 04, 2015, 09:44:45 AM »
Przyznam że posiadanie wieży na wyłączność jest rzeczywiście dobrym argumentem :)
Zawsze można też po odbudowanie wież pobawić sie w jakiś bitwy-turnieje na nich :D

Czyli jedynie ten pathfinding potrzebowałby modyfikacji.
« Last Edit: December 04, 2015, 09:46:21 AM by Seti »

Offline Kryzoo

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Posts: 201
    • View Profile
Re: Zablokowana droga
« Reply #5 on: December 11, 2015, 10:14:11 PM »
Popieram i wpisuję do backlogu.
Tzn droga jest niemodyfikowalna po stworzeniu, więc jeśli się nagle okaże, że na trasie stoi barbarzyńca to nistety będzie blokada. Ale można wykorzystać bieżące informacje w trakcie ustawiania trasy.

Już zrobione. Zablokowane pola są omijane łukiem :)
Ale można zaplanować trasę, która kończy się na zablokowanym polu. To jest celowe. Dzięki temu np tragarz wejdzie automatycznie na pole wieży i zostawi towary kiedy ta zostanie odblokowane.
Tak jak pisałem wcześniej: to dotyczy tylko momentu planowania ścieżki. Jeśli później pojawi się ufortyfikowana jednostka na trasie to niestety będzie blokada.

Offline wojtu

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 223
    • View Profile
Re: Zablokowana droga
« Reply #6 on: December 20, 2015, 03:55:21 PM »
A możnaby zrobić informację w kronice, że jednostka została zablokowana? Bo teraz często jest tak, że nawet się o tym nie wie.

Offline Kryzoo

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Posts: 201
    • View Profile
Re: Zablokowana droga
« Reply #7 on: December 20, 2015, 09:03:29 PM »
A możnaby zrobić informację w kronice, że jednostka została zablokowana? Bo teraz często jest tak, że nawet się o tym nie wie.

Ok, popieram :)