Author Topic: Wioska rybacka  (Read 1097 times)

Offline Seti

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 58
    • View Profile
Wioska rybacka
« on: October 30, 2015, 11:45:18 AM »
Co myślicie o dodaniu wioski rybackiej na wzór innych nowych ulepszonych wiosek? :)
Chodzi mi po głowie coś w rodzaju:
  • wioska rybacka działa tak jak wieś oraz zwiększa wydajność rybaków o 25%.
  • pewnie zasięg działania trzeba by zbalansować, np: zasięg działania to 2 pola, bo tylko sąsiadujące pola to mogłoby być za mało chyba
  • wioska rybacka może być zbudowana tylko przy linii brzegowej

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: Wioska rybacka
« Reply #1 on: October 30, 2015, 03:42:39 PM »
Zasięg działania 2 pola to dość dużo. Na pewno to potrzebne? Zwłaszcza, że to wpływa na pozyskiwanie zasobu luksusowego (ambry) - więc trzeba ostrożnie.

Poza tym - fajny pomysł :) to rzeczywiście dziura w pozyskiwaniu zasobów.

Liosan

Offline Kryzoo

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Posts: 201
    • View Profile
Re: Wioska rybacka
« Reply #2 on: October 30, 2015, 04:16:06 PM »
Zasięg działania 2 pola to dość dużo. Na pewno to potrzebne? Zwłaszcza, że to wpływa na pozyskiwanie zasobu luksusowego (ambry) - więc trzeba ostrożnie.

Poza tym - fajny pomysł :) to rzeczywiście dziura w pozyskiwaniu zasobów.

Liosan

Mamy już latarnie zwiększające efetkywność pracy rybaków (2 stopnie) i przystań/port zwiększająca zasięg (btw: dlaczego nie odwrotnie? :)
Dodanie do tego wiosek rybackich to by już było mnożenie bytów ponad miarę :)
Gdyby to port zwiększał efektywność, a nie latarnia to można by dodać port rybacki vs. port handlowy - była by wtedy alternatywa. Można i tak zrobić mimo istnienia latarni. Tylko trzeba sensownie dostosować poziomy tych bonusów.

Offline wojtu

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 223
    • View Profile
Re: Wioska rybacka
« Reply #3 on: October 30, 2015, 04:28:37 PM »
Zostałem uprzedzony. Wydaje mi się, że teraźniejsze rozwiązanie jest dobre, ale faktycznie jest problem, że rybacy tracą na opłacalności, gdy są te wioski z bonusami.

Tak w ogóle to tylko mi się wydaje, że z każdą aktualizacją spada poziom trudności gry?

Ja by temu zapobiec proponowałem obniżenie bonusów ulepszeń terenów - http://forum.gizarma.pl/index.php/topic,296.msg2106.html#msg2106 wtedy łowienie byłoby jeszcze atrakcyjniejsze, bo teraz jak dla mnie opłaca się tylko dla ambry stawiać miasta portowe (jak będą statki to się pewnie zmieni).

Bo chyba lepiej jednak obniżyć niż zwiększać bonus w latarni - teraz jeden czarnoziem wyżywi małe miasteczko.

Offline hubtus

  • Newbie
  • *
  • Posts: 45
    • View Profile
Re: Wioska rybacka
« Reply #4 on: October 30, 2015, 10:47:16 PM »
Bo chyba lepiej jednak obniżyć niż zwiększać bonus w latarni - teraz jeden czarnoziem wyżywi małe miasteczko.

Też mam wrażenie, że czarnoziemy wraz z wioską są zbyt mocne. Obecnie mój rolnik na świecie 238 przy levelu 6, młynie i polu uprawnym lvl 3 zbiera 17 żywności na godzinie. Moim zdaniem jest to zbyt duża przepaść w porównaniu z taką równiną.

Offline Seti

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 58
    • View Profile
Re: Wioska rybacka
« Reply #5 on: October 30, 2015, 11:02:17 PM »
Zasięg działania 2 pola to dość dużo. Na pewno to potrzebne?

Większość pól przybrzeżnych graniczy z 1-2 polami morskimi więc te dwa pola zasięgu dają razem jakieś 4-6 pól.
Na lądzie młynem można dużo łatwiej objąć zasięgiem te 4-6 farm. Takie liczby wychodziły mi po szybkim przejrzeniu mapy więc zdaję sobie z tego sprawę że trzeba by zbadać sprawę dużo dokładniej ;)

Mamy już latarnie zwiększające efetkywność pracy rybaków (2 stopnie) i przystań/port zwiększająca zasięg (btw: dlaczego nie odwrotnie? :)
Dodanie do tego wiosek rybackich to by już było mnożenie bytów ponad miarę :)

Jakoś nie przekonuje mnie ten argument. ;)
Racja, mamy już latarnie morskie, a na lądzie mamy już farmy. To i to daje maksymalnie +100%, z tym że farmy trzeciego poziomu buduję już po kilku dniach od startu gry, wszędzie w kilka godzin, a na dużą latarnię jeszcze nie można sobie pozwolić. Dodatkowo spadek jedzenia spowodowany rozbudową latarni. Moim zdaniem farmy nawet wychodzą trochę na plus w porównaniu z latarnią. :)