Author Topic: Złoto - dodatkowe funkcje  (Read 974 times)

Offline Seti

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 58
    • View Profile
Złoto - dodatkowe funkcje
« on: November 18, 2014, 02:57:38 PM »
Wiem że temat użyteczności złota przewijał się w różnych miejscach, jednak przyszło mi do głowy kilka drobnych rzeczy więc je tutaj spiszę.

  • Szkolenie króla za złoto (a nie automatyczne z czasem). W tej chwili nauka która sprowadza się do tego by wymaksować inteligencję a później dopiero awansować w zależności od potrzeb. Nauka króla za złoto mogłaby dodać sens zarabianiu złota. Swoją drogą możliwe awanse króla mogły by być bardziej urozmaicone, jednak nie mam teraz pomysłu co do tego.
  • Podczas szkolenia elity fajnie byłoby mieć możliwość zapłacenia większej ilości złota żeby przyśpieszyć szkolenie. Czas szkolenia na wyższe poziomy jest bardzo długi, ale gdyby ktoś był wstanie zapłacić przykładowo 10 razy więcej to czemu by nie zmniejszyć czasu szkolenia? 

Nie wiem czy powyższe propozycje mają sens ale może nasuną komuś jakiś lepszy pomysł ;)

Offline squizzz

  • Newbie
  • *
  • Posts: 28
    • View Profile
Re: Złoto - dodatkowe funkcje
« Reply #1 on: November 19, 2014, 01:13:55 PM »
Ja bym nie myślał zbytnio nad zagospodarowaniem nadmiaru złota. Po wprowadzeniu bitew ten nadmiar przyda się do utrzymywania armii (których trzeba będzie mieć kilka, żeby bronić miast) oraz obniżania stopy podatków.

Można by ewentualnie dać możliwość zakupu dóbr za złoto, albo przekupywaniu barbarzyńców/innych graczy do ataków na miasta wroga.

Offline Siemak

  • Newbie
  • *
  • Posts: 42
    • View Profile
Re: Złoto - dodatkowe funkcje
« Reply #2 on: November 19, 2014, 01:20:24 PM »
1. Interesujący pomysł i ma dużo sensu, im więcej złota w skarbcu tym król jest bardziej zadowolony i ma większy brzuch:D
Co do talentów to głosy chyba są podzielone w zespole. Chwilowo nie chcę rozwijać tego tematu.

2. Czasy elit możliwe, że zostaną skrócone. Dodatkowo możliwe, że zostanie wprowadzone pasywne szkolenie(wystarczy, że znajduje się szkoła w mieście i jednostka pracuje w zawodzie). Jednak pomysł jeszcze nie został poddany żadnej obróbce i możliwe, że to się nie sprawdzi.

Warto też zwrócić uwagę na to, że opłaty za jednostkę czy za naukę są obecnie stałe. Weźmy chociaż przykład z życia. Student będzie zarabiał mniej niż doświadczony pracownik w tym samym zawodzie. Teraz weźmy robotnika lvl 1 i robotnika lvl 3. Chyba robotnikowi lvl 3 powinniśmy więcej płacić, bo lepiej wykonuje robotę. Tak samo z uczonymi, im wyższy lvl tym więcej powinniśmy płacić.

Przyspieszanie szkolenia za złoto ma zasadniczo jedną "wadę". (A może nie byłoby tej wady, trzeba byłoby potestować.) Chodzi mi o to, że jeżeli przyspieszymy szkolenie np. kasztelana. To z jednej strony wydamy sporo pieniędzy, ale z drugiej strony kasztelan da nam spore bonusy - obniży koszty utrzymania miasta. Teraz powstaje pytanie, jak szybko zwrócą się pieniądze? No i ta szybkość zwrotu pieniędzy jest tą wadą, o której mówiłem.


Btw. Widzę, że squizzz odpowiedział. Myślę, że temat utrzymania armii to trochę grubsza sprawa(jak całe pvp). No bo jeżeli mówimy o armii to wiemy, że armia składa się z paru grup (plutonów/dywizji czy coś). Czy obecnie nasza armia składa się z paru takich plutonów/dywizji po x jednostek? Ja np. mam tylko jedną grupę 20jednostek. Nie nazwałbym tego armią.

Hmm. Każda wojna wiąże się z jakimiś wydatkami. Może atakowanie barbarzyńców powinno nas coś kosztować?

Pff. Temat długi a ja się spieszę. Przepraszam. Dopowiem coś jeżeli będzie potrzeba. Nie chcę się teraz rozpisywać na temat walki, bo ten temat jest wyczerpujący.

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: Złoto - dodatkowe funkcje
« Reply #3 on: September 19, 2015, 03:39:33 PM »
Generalnie - wiemy, że w Gizarmie jest problem pt "za dużo złota i nie ma co z nim robić". Mieliśmy różne koncepcje, między innymi szkolenia (podobne jak opisane), zatrudnianie doradców (mechanizm licytacji między graczami), albo coś podobnego do rozwoju technologicznego. Jeśli projekt będzie się jeszcze rozwijał - mamy nadzieję coś z tym zrobić. Na razie - tempo prac i zaangażowanie... mocno spadło.

Liosan