Author Topic: Osadnicy vs Robotnicy  (Read 1450 times)

Offline Seti

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 58
    • View Profile
Osadnicy vs Robotnicy
« on: November 18, 2014, 02:29:39 PM »
Ostatnio doszedłem do wniosku że robotnicy są zbyt mało wartościowi w porównaniu do ich kosztu.
Dwóch osadników ma taką samą efektywność pracy co robotnik a ich koszt jest moim zdaniem dużo mniejszy.
  • 2 osadników: 6 złota na turę
  • 1 robotnik: 5 złota na turę + 100 młotków

Zmieniając osadnika na robotnika oszczędność złota jest minimalna a tych młotków nie opłaca się wydawać. Ilość wykorzystanych ludzi do pracy nie biorę pod uwagę ponieważ w chwili gdy możemy produkować młotki, ludzi mamy zwykle pod dostatkiem.

Wydaje mi się że dobrze by było umocnić znaczenie robotnika.
Może tylko robotnik powinien móc budować ulepszenia 3 poziomu, albo po prostu zwiększyć jego efektywność?

Offline Siemak

  • Newbie
  • *
  • Posts: 42
    • View Profile
Re: Osadnicy vs Robotnicy
« Reply #1 on: November 19, 2014, 12:54:27 PM »
Super temat.
Rzeczywiście nie sposób się z Tobą nie zgodzić.

Quote
Może tylko robotnik powinien móc budować ulepszenia 3 poziomu, albo po prostu zwiększyć jego efektywność?
Nie jestem pewny czy zwiększenie efektywności jest najlepszym pomysłem.

Quote
Może tylko robotnik powinien móc budować ulepszenia 3 poziomu,
Ale te ulepszenia mają sens i możliwe, że zostało to już przewidziane i zostanie uwzględnione dopiero przy dodaniu technologii. (Ja się niestety nie orientuję w temacie technologii/dyplomacji za bardzo.)
 

Offline squizzz

  • Newbie
  • *
  • Posts: 28
    • View Profile
Re: Osadnicy vs Robotnicy
« Reply #2 on: November 19, 2014, 01:18:55 PM »
Można np. zrobić tak, że robotnicy mają większą skuteczność albo możliwość budowy ulepszeń 3-go poziomu w trudnych warunkach terenowych. Osadnicy też mogliby bydować ulepszenia 3-go poziomu, ale nie w trudnym terenie, i zajmowało by to znacznie dłużej.

Offline Kryzoo

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Posts: 201
    • View Profile
Re: Osadnicy vs Robotnicy
« Reply #3 on: November 19, 2014, 06:44:01 PM »
Dodam do listy pomysłów.

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Osadnicy vs Robotnicy
« Reply #4 on: November 19, 2014, 07:17:43 PM »
Faktycznie, teraz widzę, że robotnicy są prawie nie opłacalni. Jak grałem z automatu robiłem robotników zamiast osadników, ale teraz widzę, że nie było to najefektywniejszym wyjściem. A może powinno się zrównać koszt utrzymania robotnika i osadnika na początek.

Offline wojtu

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 223
    • View Profile
Re: Osadnicy vs Robotnicy
« Reply #5 on: November 19, 2014, 08:53:49 PM »
No nie wiem, ja bym tak jednak sprawy nie stawiał.

Teraz sytuacja jest trochę inna niż normalnie, bo te narzędzia zbiera się do odbudowy wież. W "normalnej" grze (bez wież) też są cenne, ale wcale ich tak dużo nie jest potrzebnych do budynków i później jak się ma rozwiniętą produkcję i postawionych część budynków, to ma się ich nadmiar, który właśnie fajnie tu wykorzystać.

Także w dalszej części gry właśnie to 1 złota na 2 osadników (=robotnik) może robić różnicę, gdyż:
-mamy wiele budowniczych (koszty się mnożą),
-pieniądze są potrzebne dla innych jednostek i zwiększenia zadowolenia.

Nie wiem, chyba tutaj nie działa ta zasada co w miastach przy szkoleniu obywateli, że im więcej produkuje/wydobywa tym szybciej się uczy. Powinno tak być, czyli robotnik by awansował szybciej od osadnika.
Edit.
Sprawdziłem i jednak działa. Zostawiłem na noc osadnika i robotnika bez kwalifikacji do budowania drogi (mają odpowiednio poz.2 i 2+50%). Reszta pytań dalej aktualna :)


Zapytam od razu, bo mnie to nurtowało od dłuższego czasu, robotnik/osadnik o wyższym poziomie też nie przyspiesza awansów reszty? Jeśli jednak tak to czy to jedna profesja, czyli robotnik "szkoli" osadników?

Od siebie dodam, że (tak znowu opowiadanie co jak robiłem) w 2 pierwszych grach robiłem robotników, gdyż są lepsi/bardziej ekonomiczni i myślałem, że szybciej się uczą. A w ostatniej grze samych osadników, ale tylko z takiego powodu, że 2 osadników = 2x więcej punktów :P


Jeśli dalej myślicie nad poprawieniem opłacalności robotnika to albo zmniejszyć pobierane narzędzia o połowę, albo wprowadzić np. limit 5 poziom max. u osadnika, a później trzeba go jednak przekwalifikować.

Ogólnie za wolno się uczą ci budowlańcy - 7/8 poziom to chyba max kończąc grę. Słusznie mi się wydaje, że w mieście szybciej się uczą?

Wybaczcie za tyle pytań w wątku dyskusyjno-pomysłowym. Mogę przenieść je do wątku z pytaniami.
« Last Edit: November 20, 2014, 12:29:40 PM by wojtu »

Offline Khrone

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 276
  • Szwecja (222)
    • View Profile
Re: Osadnicy vs Robotnicy
« Reply #6 on: November 20, 2014, 12:49:57 AM »
Być może Robotnik to powinien być Budowniczy minimum poziom 5? W sensie sprawiamy że Robotnik jest jeszcze bardziej elitarny niż dotychczas. To nie jest rozwiązanie problemu, ale ładnie by się wpisywało w "inne jednostki" (Piechur poz. 5 + 100 mieczy => Miecznik ; Kawalerzysta poz. 5 + 100 mieczy + 100 koni => Rycerz ; Łucznik poz. 5 + 100 długich łuków => Łucznik angielski etc.) I w ogóle było by symetrycznie jakby. ;)

Offline Seti

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 58
    • View Profile
Re: Osadnicy vs Robotnicy
« Reply #7 on: November 21, 2014, 12:15:54 PM »
Przyszło mi do głowy że robotnicy mogli by mieć zdolność "rozbudowywania" ulepszeń.
Chodzi o to że gdy na polu istnieje już farma to robotnik będzie potrzebował mniej czasu na wybudowanie wyższego jej poziomu.
Nie wiem czy to by mnie skusiło do ich używania ale może komuś coś nasunie na myśl.