Author Topic: Gizarma - Inwazja!  (Read 2369 times)

Offline Gabik

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 55
    • View Profile
Gizarma - Inwazja!
« on: October 05, 2014, 10:18:25 PM »
Mam wrażenie, że ostatnio nieco "zasypałem" forum, ale wolę napisać, zanim pomysł mi ucieknie...
Problemy z wprowadzeniem sensownego PvP znam, proponuję więc rozbudować walkę z "barbarzyńcami". Moim zdaniem obecnie walka z nimi jest delikatnie mówiąc mało atrakcyjna, a można to zmienić - jednocześnie wzmacniając kooperację między graczami.

Takim urozmaiceniem rozgrywki mogłaby być inwazja barbarzyńców:
1. Co jakiś czas (częstotliwość proponuję uzależnić od łącznego potencjału wszystkich graczy), gra losowałaby wydarzenie "Inwazja" i gracze otrzymywaliby odpowiedni komunikat:
"Podróżni z dalekich krajów głoszą, że ze wschodu nadchodzą Mongołowie w wielkiej sile, dotrą do Europy za ok. 100 godzin", albo z północy Vikingowie, albo z południa Arabowie itd.
2. Po upływie czasu na odpowiednim skraju mapy rzeczywiście pojawiają się barbarzyńskie armie (jedna/dwie/trzy? byle nie za blisko siebie). Posiadają z góry wylosowaną trasę (widoczną dla wszystkich graczy), uwzględniającą zaatakowanie kilku/kilkunastu miast (w każdym razie wystarczająco dużo by zaangażować większą liczę graczy) i zbudowanie barbarzyńskiego miasta na jej końcu.
3. Barbarzyńskie armie powinny posuwać się znacznie wolniej niż standardowe jednostki, niszczyć po drodze napotkane ulepszenia terenu, brać w jasyr napotkanych kupców, osadników, pionierów itd.
4. Gracze będą mieli czas na przygotowanie obrony (w miastach lub w wybranym miejscu stając na drodze barabarzyńskiej armii) - ewentualnie czas na ewakuację cenniejszych mieszkańców i surowców. No i wiadomo, że zaatakowani gracze będą musieli współpracować, bo w pojedynkę to powinno być trudno taką armię zatrzymać... Poza tym następna inwazja może przyjść z drugiej strony :)

Offline wojtu

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 223
    • View Profile
Re: Gizarma - Inwazja!
« Reply #1 on: October 06, 2014, 11:35:12 AM »
Pomysł oczywiście fajny.

Niemniej takie opcje bym widział w "scenariuszach" jakie kiedyś mam nadzieję będzie można tworzyć :)

Uważam, że jednak lepiej jakby się skupili na tych walkach między graczami (a nie tematy zastępcze), bo wszyscy bidolą o tym pvp, a takie coś może ich nie zaspokoić.


Offline krzysztof5

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 98
    • View Profile
Re: Gizarma - Inwazja!
« Reply #2 on: October 06, 2014, 04:06:32 PM »
Wbrew pozorom to mogłoby być trudniejsze do zrobienia niż walka między graczami. Powód jest prosty - to co robią gracze jest głównie liczone po stronie klienta (dlatego jak jednostka napotka przeszkodę na drodze to jej nie ominie, tylko kończy działanie - wyszukiwanie ścieżki obliczane jest tylko u gracza). Tacy barbarzyńcy w całości musieliby być symulowani po stronie serwera, co prawdopodobnie wyczerpałoby wszystkie dostępne zasoby :) Rozumiem, że sugerujesz liczenie wszystkiego wcześniej, jednak nie wszystko się tak da zrobić - co w sytuacji pojawienia się na trasie przeszkody (np miasta, barbarzyńców z niespodzianki), albo zniknięcia osady zakolejkowanej do ataku?

Oczywiście jeśli dałoby się to zrobić, to byłoby to fajne :)

Offline Gabik

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 55
    • View Profile
Re: Gizarma - Inwazja!
« Reply #3 on: October 09, 2014, 06:52:05 AM »
@krzysztof5
Od strony programistycznej, czy relacji serwer-klient, to nie wiem jak to wygląda, ale wyznaczenie trasy z opcją "atakuj wszystko po drodze" i "jeśli wcześniej istniejący cel zniknął, to idź dalej" nie wydaje mi się specjalnie trudne.

Większe wyzwanie widzę w zrobieniu sensownego algorytmu, który kreowałby "inwazję" (np. sensowne ustalanie trasy) niż w zorganizowaniu samego jej przebiegu. Może się mylę - twórcy gry pewnie wiedzą lepiej, może się wypowiedzą co do tego pomysłu.

@wojtu
Zrobienie sensownego PvP wydaje mi się znacznie trudniejszym zadaniem. Trzeba je zrobić tak, by nie wyszedł z Gizarmy kolejny Travian. Tymczasem "inwazja" wydaje mi się być do zrealizowania "na zaraz"...

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Gizarma - Inwazja!
« Reply #4 on: October 20, 2014, 11:31:46 PM »
Zrobienie sensownego PvP wydaje mi się znacznie trudniejszym zadaniem. Trzeba je zrobić tak, by nie wyszedł z Gizarmy kolejny Travian. Tymczasem "inwazja" wydaje mi się być do zrealizowania "na zaraz"...

Też mi się tak wydaje. Na PvE można by doszlifować (stworzyć) porządny mechanizm walki. Poza tym PvE ma jedną zaletę - gracz zazwyczaj nie przegrywa.

1. Co jakiś czas (częstotliwość proponuję uzależnić od łącznego potencjału wszystkich graczy), gra losowałaby wydarzenie "Inwazja" i gracze otrzymywaliby odpowiedni komunikat:
"Podróżni z dalekich krajów głoszą, że ze wschodu nadchodzą Mongołowie w wielkiej sile, dotrą do Europy za ok. 100 godzin", albo z północy Vikingowie, albo z południa Arabowie itd.
2. Po upływie czasu na odpowiednim skraju mapy rzeczywiście pojawiają się barbarzyńskie armie (jedna/dwie/trzy? byle nie za blisko siebie). Posiadają z góry wylosowaną trasę (widoczną dla wszystkich graczy), uwzględniającą zaatakowanie kilku/kilkunastu miast (w każdym razie wystarczająco dużo by zaangażować większą liczę graczy) i zbudowanie barbarzyńskiego miasta na jej końcu.
3. Barbarzyńskie armie powinny posuwać się znacznie wolniej niż standardowe jednostki, niszczyć po drodze napotkane ulepszenia terenu, brać w jasyr napotkanych kupców, osadników, pionierów itd.
4. Gracze będą mieli czas na przygotowanie obrony (w miastach lub w wybranym miejscu stając na drodze barabarzyńskiej armii) - ewentualnie czas na ewakuację cenniejszych mieszkańców i surowców. No i wiadomo, że zaatakowani gracze będą musieli współpracować, bo w pojedynkę to powinno być trudno taką armię zatrzymać... Poza tym następna inwazja może przyjść z drugiej strony :)

Strasznie Eventowy ten mechanizm. W sumie tak też mogło by działać, nie podoba mi się tylko, że barbarzyńcy działali by na bardzo specjalnych zasadach.

Kiedyś myślałem o zrobieniu czegoś podobnego jak jest w Civilization 4. Na każdym nie widzianym przez graczy polu spawnują się z pewnym prawdopodobieństwem barbarzyńcy. Barbarzyńcy krążą randomowo po mapie, jak zobaczą coś co mogą zaatakować (miasto) robią to. Ewentualnie jak widzą, że nie mają szans mogli by poczekać na ewentualnych kolegów w okolicy miasta.

Coś takiego można by też połączyć z eventem. W czasie inwazji Barbarzyńcy pojawiali by się częściej.

Offline Gabik

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 55
    • View Profile
Re: Gizarma - Inwazja!
« Reply #5 on: February 09, 2016, 06:58:15 PM »
Udało się coś ruszyć z tymi barbarzyńcami?