Author Topic: Nowy mechanizm zadowolenia miast.  (Read 1411 times)

Offline wojtu

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 223
    • View Profile
Nowy mechanizm zadowolenia miast.
« on: September 24, 2014, 06:03:26 PM »
Nie podoba mi się, gdyż:
- nie rozumiem dlaczego zadowolenie z krzyży i gwiazdek bierze pod uwagę liczbę obywateli, przecież jest osobny parametr "mała społeczność", który właśnie ma takie zadanie,
- zadowolenie jest liczone z ostatnich 24h, okey mogę zrozumieć, że mając słabe zadowolenie przez jakiś czas mimo jego podniesienia ono i tak spadnie, ale dlaczego nie działa to w 2 stronę? Jak mam lepsze zadowolenie i mi spadnie, to nic się nie dzieje (np. zwalniając kapłana nie prognozuje tymczasowego wzrostu). Brak konsekwencji,
- trochę małe znaczenie ma dostarczanie zasobów konsumpcyjnych (dochód miasta), szczególnie jest to widocznie na początku rozgrywki(przy małej ilości krzyży),
- myślę, że dalej jest za duża dysproporcja między małymi a dużymi miastami (co wynika z 1 punktu). Nie wiem, czy człowiek byłby zadowolony mieszkając samemu w mieście :P
- jest przesunięcie w przechodzeniu na następny poziom zadowolenia, w gizarmopomocniku jest to nieprecyzyjnie opisane (np. 70% to i optymizm i entuzjazm), w poprzedniej wersji przechodziło przy 50, 70, a teraz 52 i 72. Myślę, że albo niech to będzie 50, albo 51.

« Last Edit: September 24, 2014, 06:11:32 PM by wojtu »

Offline Seti

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 58
    • View Profile
Re: Nowy mechanizm zadowolenia miast.
« Reply #1 on: September 24, 2014, 06:56:18 PM »
Popieram!

Głównie nie podoba mi się karanie za liczbę obywateli w dwóch miejscach na raz.
Wyznaczanie zadowolenia z wiary/luksusu jest niepotrzebnie skomplikowane liczbą obywateli, przez co trudno prognozować dobrobyt.

Fajnie gdyby wszystko było rozpisane, np:
Za każdą parę krzyż/gwiazdka + 2%
Za każdy punkt bez pary + 0.5%
Za każdego obywatela -5%
Bonus z małej społeczności zlikwidować i zwiększyć dobrobyt bazowy.
Jeżeli są jeszcze jakieś zmienne do dobrobytu to jako gracz chciałbym mieć ich świadomość. Podobno dobrobyt spada wraz z czasem - o jak dużo? Tego także nigdzie nie ma opisanego.

PS. Te procenty są byle jakie tak tylko dla przykładu. ;)

« Last Edit: September 24, 2014, 06:58:49 PM by Seti »

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Nowy mechanizm zadowolenia miast.
« Reply #2 on: November 04, 2014, 11:45:52 PM »
Nie podoba mi się, gdyż:
1. nie rozumiem dlaczego zadowolenie z krzyży i gwiazdek bierze pod uwagę liczbę obywateli, przecież jest osobny parametr "mała społeczność", który właśnie ma takie zadanie,
2. zadowolenie jest liczone z ostatnich 24h, okey mogę zrozumieć, że mając słabe zadowolenie przez jakiś czas mimo jego podniesienia ono i tak spadnie, ale dlaczego nie działa to w 2 stronę? Jak mam lepsze zadowolenie i mi spadnie, to nic się nie dzieje (np. zwalniając kapłana nie prognozuje tymczasowego wzrostu). Brak konsekwencji,
3. trochę małe znaczenie ma dostarczanie zasobów konsumpcyjnych (dochód miasta), szczególnie jest to widocznie na początku rozgrywki(przy małej ilości krzyży),
4. myślę, że dalej jest za duża dysproporcja między małymi a dużymi miastami (co wynika z 1 punktu). Nie wiem, czy człowiek byłby zadowolony mieszkając samemu w mieście :P
5. jest przesunięcie w przechodzeniu na następny poziom zadowolenia, w gizarmopomocniku jest to nieprecyzyjnie opisane (np. 70% to i optymizm i entuzjazm), w poprzedniej wersji przechodziło przy 50, 70, a teraz 52 i 72. Myślę, że albo niech to będzie 50, albo 51.

@Wojtu - wstawiłem numerki zamiast myślników w Twój cytat

Ad 1, 4. Trudno, żeby gwiazdki i krzyżyki nie brały pod uwagę liczby ludności. Te "dobra" są w końcu między mieszkańców dzielone. Wydaje mi się, że jest to dość naturalne. Co do bonusu za małą społeczność - ten parametr odzwierciedla fakt, że mieszkańcy małych osiedli są zazwyczaj bardziej samowystarczalni. Z drugiej strony np. przestępczość i inne nie miłe zjawiska nasilają się w miastach większych. Aby zamodelować to zjawisko dodaliśmy właśnie bonus małej społeczności.
Ad 2. Powinno działać w obie strony - to jest powinno się dać wywołać tymczasowe większe zadowolenie. Być może w Twoim przypadku chwilowe zwiększenie zadowolenia było za małe, albo w dalszej przeszłości miałeś większy spadek zmniejszający chwilowy wzrost.
Ad 3. Handel nabiera znaczenia w większych miastach. Z tych samych powodów - małe osady są bardziej samowystarczalne, więc handel ma tam mniejsze znaczenie.
Ad 5. Poprawione

Wyznaczanie zadowolenia z wiary/luksusu jest niepotrzebnie skomplikowane liczbą obywateli, przez co trudno prognozować dobrobyt.

Tak może się wydawać, ale gdyby zależność nie brała pod uwagę liczby obywateli, bardzo łatwo było by osiągnąć dobrobyt rzędu 1000%, a 2000% trochę trudniej, w dużych miastach. W dużych miastach można postawić lepsze domki i można tam wykształcić lepszych specjalistów. Nie może być tak, że wpływ krzyżyków i gwiazdek jest identyczny. Musi się to troche skalować.

Offline wojtu

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 223
    • View Profile
Re: Nowy mechanizm zadowolenia miast.
« Reply #3 on: November 07, 2014, 12:02:36 PM »
Ad 1, 4. Trudno, żeby gwiazdki i krzyżyki nie brały pod uwagę liczby ludności. Te "dobra" są w końcu między mieszkańców dzielone. Wydaje mi się, że jest to dość naturalne. Co do bonusu za małą społeczność - ten parametr odzwierciedla fakt, że mieszkańcy małych osiedli są zazwyczaj bardziej samowystarczalni. Z drugiej strony np. przestępczość i inne nie miłe zjawiska nasilają się w miastach większych. Aby zamodelować to zjawisko dodaliśmy właśnie bonus małej społeczności.
Ad 2. Powinno działać w obie strony - to jest powinno się dać wywołać tymczasowe większe zadowolenie. Być może w Twoim przypadku chwilowe zwiększenie zadowolenia było za małe, albo w dalszej przeszłości miałeś większy spadek zmniejszający chwilowy wzrost.
Ad 3. Handel nabiera znaczenia w większych miastach. Z tych samych powodów - małe osady są bardziej samowystarczalne, więc handel ma tam mniejsze znaczenie.
Ad 5. Poprawione
Ad. ad. 1, 4. Ciężko mi to trochę zrozumieć, myślę, że jak obywatel przykładowo dostaje (czy tam kupuje) jeden garnek to tak samo jest zadowolony niezależnie, czy ma go także 5, czy 30 innych mieszkańców.

Co do małej społeczności to już zrozumiałem, ale nigdy bym na to sam nie wpadł. Nazwałbym ten parametr patologie dużej społeczności i odwrócił jego działanie :D

Ad. ad. 2. Pytanie do wszystkich, czy komuś udało się takie coś wywołać?

Ad. ad. 3. Pisząc dostarczać nie miałem na myśli tylko handlu. Np. zaczynając grę ustawię produkcję ubrań i to praktycznie nie przekłada się na zadowolenie. Przy dużym mieście jest podobnie. Natomiast dając kapłana jest duży wzrost i w tym wypadku (wyrównywania gwiazdek do krzyży) daje wymierne korzyści. Rozumiem, że takie były założenia, tylko bez elity, czyli na początku gry ciężko osiągnąć jakieś lepsze.

Tak mnie to raziło trochę, że tak się męczę na początku, żeby choć trochę podnieść, a później tak łatwo :)
                                                                                                                                                                                     

Ogólnie to trzeba zrozumieć (w czym zawsze mi pomagacie :) ) i przyzwyczaić się do działającego mechanizmu. Na poprzedni też gadałem a jak osiągnąłem max to byłem zadowolony. Teraz jest dużo łatwiej, 100% to nie jest maksimum i nie trzeba wszystkiego idealnie zrobić, żeby osiągnąć. Może nawet za łatwo?

Dziękuję za odpowiedzi.

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Nowy mechanizm zadowolenia miast.
« Reply #4 on: November 09, 2014, 12:00:15 AM »
Quote
Ad. ad. 1, 4. Ciężko mi to trochę zrozumieć, myślę, że jak obywatel przykładowo dostaje (czy tam kupuje) jeden garnek to tak samo jest zadowolony niezależnie, czy ma go także 5, czy 30 innych mieszkańców.

Bardziej mi chodziło o to, że ma znaczenie, czy jedna osoba dostaje garnek, czy 30 osób dostaje jeden garnek na spółkę :). A w modelu w którym garnek podnosi zadowolenie o np. 5% niezależnie od tego ile jest mieszkańców nie było by to odzwierciedlone.

Quote
Co do małej społeczności to już zrozumiałem, ale nigdy bym na to sam nie wpadł. Nazwałbym ten parametr patologie dużej społeczności i odwrócił jego działanie :D

Wiesz, ja to tak na początku zrobiłem, ale wszyscy mówili, że lepiej dać bonus niż karę. I tak zostało.