Author Topic: Tworzenie map - pytania  (Read 4007 times)

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Tworzenie map - pytania
« Reply #15 on: October 19, 2014, 10:39:08 PM »
Zbudowałem u siebie Twoją mapę i błędu nie mogę zreprodukować. W załączniku analogiczny wycinek mojej mapy. Czy jesteś pewien, że przypadkiem nie odwróciłeś kolorów w swojej mapie lasu?

Co do pagórków dżunglowych, które rzeczywiście czasami generują się tam, gdzie zalesienie ustawione jest na zero, to wynika to z tego, że w tych miejscach masz dobrą żyzność i wilgotność. Dla tego kompilatorowi bardziej pasują pagórki dżunglowe, bo pagórki pustynne nie pasują mu jeszcze bardziej. Prawdopodobnie trzeba by dodać jeszcze jeden rodzaj terenu, np. pagórki sawannowe, które generowały by się w miejscu pagórków dżunglowych bez zalesienia. Wtedy działało by to logiczniej.

Więc, przypilnuj tej rzyzności / wilgotności a niechciane pagórki dżunglowe powinny zniknąć. Obecnie to chyba najlepsze rozwiązanie.

Tak poza tym, muszę Ci powiedzieć, że masz zupełnie inny sposób pracy niż ja i Hydro. My nie kolorowaliśmy precyzyjnie każdego regionu, tylko rysowaliśmy plamy na mniej-więcej w mapach klimatu a później coś z tego wychodziło :). Sam jestem ciekaw, co wyjdzie z Twojego podejścia.

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Tworzenie map - pytania
« Reply #16 on: October 19, 2014, 11:27:29 PM »
(...) nie kolorowaliśmy precyzyjnie każdego regionu, tylko rysowaliśmy plamy na mniej-więcej w mapach klimatu a później coś z tego wychodziło :)

Znaczy, ja jeszcze inaczej robiłam. Coś pomiędzy tymi dwoma podejściami. Najpierw całość mapy było tymi plamami "na mniej więcej", a w drugim etapie lokacje startowe oraz inne problematyczne miejsca (na przykład wyjścia z półwyspów) - tym sposobem co Hubtus, tzn. pole po polu z nałożonym podglądem regionów.

Offline hubtus

  • Newbie
  • *
  • Posts: 45
    • View Profile
Re: Tworzenie map - pytania
« Reply #17 on: October 20, 2014, 12:03:14 AM »
Zbudowałem u siebie Twoją mapę i błędu nie mogę zreprodukować. W załączniku analogiczny wycinek mojej mapy. Czy jesteś pewien, że przypadkiem nie odwróciłeś kolorów w swojej mapie lasu?
A podmieniłeś pliki w folderze klimatu, z plikami wilgotności i chyba żyzności, które znajdowały się bodajże w pliku głównym? Tam zapisałem warstwy, które generowały pustynie  ;).
Co do pagórków dżunglowych, które rzeczywiście czasami generują się tam, gdzie zalesienie ustawione jest na zero, to wynika to z tego, że w tych miejscach masz dobrą żyzność i wilgotność. Dla tego kompilatorowi bardziej pasują pagórki dżunglowe, bo pagórki pustynne nie pasują mu jeszcze bardziej. Prawdopodobnie trzeba by dodać jeszcze jeden rodzaj terenu, np. pagórki sawannowe, które generowały by się w miejscu pagórków dżunglowych bez zalesienia. Wtedy działało by to logiczniej.

Więc, przypilnuj tej żyzności / wilgotności a niechciane pagórki dżunglowe powinny zniknąć. Obecnie to chyba najlepsze rozwiązanie.
Hmmm. Rozumiem, że nie istnieją obecnie pagórki sawannowe i algorytm wybiera tylko spośród pustynnych, tundrowych i tych z lasem iglastym/liściastym? Jeśli tak jest, to teraz rozumiem dlaczego nie mogłem uzyskać efektu pagórków równinnych  :).

Tak poza tym, muszę Ci powiedzieć, że masz zupełnie inny sposób pracy niż ja i Hydro. My nie kolorowaliśmy precyzyjnie każdego regionu, tylko rysowaliśmy plamy na mniej-więcej w mapach klimatu a później coś z tego wychodziło :).

(...) nie kolorowaliśmy precyzyjnie każdego regionu, tylko rysowaliśmy plamy na mniej-więcej w mapach klimatu a później coś z tego wychodziło :)

Znaczy, ja jeszcze inaczej robiłam. Coś pomiędzy tymi dwoma podejściami. Najpierw całość mapy było tymi plamami "na mniej więcej", a w drugim etapie lokacje startowe oraz inne problematyczne miejsca (na przykład wyjścia z półwyspów) - tym sposobem co Hubtus, tzn. pole po polu z nałożonym podglądem regionów.
Na początku próbowałem zrobić wszystkie warstwy za pomocą pędzla, ale efekt był tragiczny, więc stworzyłem tak jak proponowałeś mapę próbną i na podstawie jej wybrałem barwy do mapy, którą obecnie tworzę.

Podejście z kolorowaniem pól przypadło mi do gustu, bo jestem w stanie praktycznie w pełni kontrolować wygląd terenu i jest to o tyle wygodne, że nie za bardzo muszę się wysilać aby wprowadzić zmiany na kilku polach. Wystarczy w gimpie dodać warstwę regionów oraz warstwę, która nas interesuje, pozaznaczać kilka regionów, a następnie przełączyć na warstwę np. wilgotności i ją pokolorować. Hydro doskonale wie o co mi chodzi. Swoją drogą przydałby się jakiś dokładniejszy tutorial na temat tworzenia map, bo samemu z twoją instrukcją Troll to i tak trochę trzeba pogłówkować, żeby coś zrobić. Sam nawet myślałem nad tym, aby za taki tutorial się  wziąć, ale najpierw skończę mapę.

A co do mojej mapy, to myślę, że ją opublikuje w oddzielnym wątku w tym tygodniu. Już szczerze mówiąc nie mam za bardzo pomysłu, co mogę w niej zmienić, więc opinie użytkowników bardzo mi się przydadzą. Swoją drogą totalnie skopałem warstwę drawing.png, więc poprawa jej przy tej rozdzielczości zajmie mi chyba wieki  :P.

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Tworzenie map - pytania
« Reply #18 on: October 20, 2014, 01:48:16 PM »
Quote
A podmieniłeś pliki w folderze klimatu, z plikami wilgotności i chyba żyzności, które znajdowały się bodajże w pliku głównym? Tam zapisałem warstwy, które generowały pustynie  ;).

Jak podmieniłem, jest jak mówisz. Faktycznie, coś dziwnego się tam dzieje, muszę zobaczyć co.

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Tworzenie map - pytania
« Reply #19 on: October 20, 2014, 11:11:21 PM »
Tak trochę się przyczepie do samej mapy - może spróbujesz dać np. gradient jako mapę temperatury (albo coś mocno rozmytego)? Mapka wyglądała by bardziej różnorodnie, pojawiło by się więcej stref klimatycznych.