Author Topic: Dyskusja o nowej wersji.  (Read 2117 times)

Offline wojtu

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 223
    • View Profile
Dyskusja o nowej wersji.
« on: September 04, 2014, 01:42:17 PM »
Był taki temat do Gizarmy:Wieże, a do tej nie mogę się doczekać, więc pozwoliłem sobie samemu go założyć.

Nigdzie nie mogę znaleźć, to jest wersja 0.82, czy 0.81 ciągle, tylko z poprawkami?

Chciałbym tutaj napisać, jak oceniam wprowadzone zmiany i myślę, że fajnie by było jakbyście podzielili się także swoimi odczuciami.

Zacznę od tego, czym się chwalicie: http://forum.gizarma.pl/index.php/topic,400.msg2981.html#new:
- Czat między graczami – byłem nastawiony dość sceptycznie, gdzieś opisywałem jak bym to widział, tylko nie pamiętam gdzie więc powtórzę w skrócie: korespondencja tylko z odkrytymi państwami, np. przez posłańca, albo zwykła "skrzynka pocztowa", może jakaś umiejętność króla. Aktualne rozwiązanie: 1.Jest nierealistyczne. 2.Psuje klimat (brak "osamotnienia" na początku gry). 3.Zmniejsza znaczenie forum, gdzie wszystko można dokładnie przedyskutować i każdy może zobaczyć.
- Nowy mechanizm zadowolenia miast – podoba mi się, zobaczymy jak będzie dalej. Jedyne do czego mogę się przyczepić, to spadek zadowolenia, mimo wprowadzonych zmian (wyświetla mi się, że za 2h spadnie, a za 20 urośnie z powrotem).
- Nowa, duża mapa – Europa, fajnie, że inspirowana prawdziwym kontynentem, wydaje się ciekawa i zróżnicowana. Tylko dlaczego Krzysztof5 znowu ma piękne czarnoziemy i lasy, a ja nie?! :P
- Duże ułatwienie to lista jednostek - sam o to apelowałem, więc oceniam pozytywnie. Fajny podział na grupy. Jednak jakoś mi nie bardzo podchodzi, dodałbym czasy i wszystkie rozkazy (3/4 pierwsze). U pionierów jak da się rozkaz "idź na azymut" nie wyświetla "idź do", a jak się powtarzają to ich nie ma. Jak jest teraz to tylko mi centruje na jednostkę, a i tak muszę na nią kliknąć i znowu na górę myszką i na następną i tak z każdą... Więc jeśli wiem gdzie jest jednostka to łatwiej przewinąć mapę.
- Trochę zmian graficznych - nie ma się do czego przyczepić. Do dróg się trzeba przyzwyczaić. Dodam tylko, że zastanawiałem się jak będzie wyglądała kamienica, jeśli tak wygląda murowany dom :)
- W gizarmo-pomocniku pojawiło się dużo rankingów - Super. Ranking na stan skarbca, to świadczy o niegospodarności złotem zwycięzców :P Mógłby być jeszcze na najszczęśliwsze królestwo. Brakuje mi informacji: stan z godziny XX:XX dnia XX.XX.XXXX (aktualizacja, za XgodzinXXminut), wtedy można by sobie wejść, kiedy będzie nowy i popatrzeć.
- Kolejne ułatwienie to opcja “zburz i zbuduj potem” – OK.
- Podświetlanie surowców luksusowych na mapie – dla ślepych, chociaż zaznaczenie jest mało widoczne na polu "bez mgły".

To tyle, jak jeszcze coś wyhaczę to dopiszę.

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Dyskusja o nowej wersji.
« Reply #1 on: September 04, 2014, 02:13:01 PM »
Był taki temat do Gizarmy:Wieże, a do tej nie mogę się doczekać, więc pozwoliłem sobie samemu go założyć.

I bardzo dobrze :-)

To jest wersja 0.82. Zdaje się, że użycie samego tytułu spowodowało zamieszanie w tym względzie.


Co do czatu - jest on wprowadzony w dużym stopniu po to, aby ludzie, którzy nie wchodzą na forum, mieli gdzie zadać swoje pytania. Bo zaobserwowaliśmy, że dużo osób szybko rezygnuje z gry. Chcielibyśmy dowiedzieć się, z czym mają największe problemy. Natomiast jeśli chodzi o wpływ czatu na klimat gry - mam zdanie podobne do Twojego.

Jeśli chodzi o lokacje, wbrew pozorom są w miarę zrównoważone ;-) Zwłaszcza to, co jest w obrębie stolicy. Trzeba było jednak wypracować pewien kompromis między realizmem klimatu, a grywalnością lokacji. Oczywiście, pewnie jakichś problemów nie przewidziałam. Ale na razie za wcześnie na wyciągnięcie wniosków, poczekajmy parę dni i tygodni, jak sytuacja się rozwinie.

« Last Edit: September 04, 2014, 02:16:16 PM by hydro »

Offline wojtu

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 223
    • View Profile
Re: Dyskusja o nowej wersji.
« Reply #2 on: September 04, 2014, 02:41:03 PM »
Co do czatu - jest on wprowadzony w dużym stopniu po to, aby ludzie, którzy nie wchodzą na forum, mieli gdzie zadać swoje pytania. Bo zaobserwowaliśmy, że dużo osób szybko rezygnuje z gry. Chcielibyśmy dowiedzieć się, z czym mają największe problemy. Natomiast jeśli chodzi o wpływ czatu na klimat gry - mam zdanie podobne do Twojego.

No Ja rozumiem, nie mówię, że jest źle i spokojnie może tak zostać. Tylko komunikuję pewne wady rozwiązania (które dla innych mogą nie istnieć).

Jeśli chodzi o lokacje, wbrew pozorom są w miarę zrównoważone ;-) Zwłaszcza to, co jest w obrębie stolicy. Trzeba było jednak wypracować pewien kompromis między realizmem klimatu, a grywalnością lokacji. Oczywiście, pewnie jakichś problemów nie przewidziałam. Ale na razie za wcześnie na wyciągnięcie wniosków, poczekajmy parę dni i tygodni, jak sytuacja się rozwinie.

No na pewno. We wspomnianym Wlk. Ks. Kijowskim jest chyba mniej żelaza, a u mnie mam od razu surowiec luksusowy (sól), obok sporo drewna szlachetnego, a 3 miastem wielorybki dostanę.

Do listy jednostek, nad którą najbardziej ubolewam dodałbym jeszcze jakieś oznaczenia, który pionier w której części mapy jest (nr pola chyba średnio pomocny by był).

Jeszcze chyba zostało zmienione, że wychodząc z bilansu królestwa centruje nam na ostatnio sprawdzane miasto (mam tylko 1). Pewnie zostało to zrobione na prośbę gracza, bo coś kojarzę. Mi jednak odpowiadało, że wracało do miejsca w którym otworzyłem bilans.

Szkoda, że Pani z nami nie gra :)

Edit. Co do zadowolenia, to już tego nie lubię. Zniosłem podatki, to zadowolenie w 20min wskoczyło na Entuzjazm, teraz je przywróciłem i mam, że za 5min spadnie, a 16,5h z powrotem wróci...
« Last Edit: September 04, 2014, 03:11:47 PM by wojtu »

Offline krzysztof5

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 98
    • View Profile
Re: Dyskusja o nowej wersji.
« Reply #3 on: September 04, 2014, 07:32:04 PM »
- Nowa, duża mapa – Europa, fajnie, że inspirowana prawdziwym kontynentem, wydaje się ciekawa i zróżnicowana. Tylko dlaczego Krzysztof5 znowu ma piękne czarnoziemy i lasy, a ja nie?! :P

No na pewno. We wspomnianym Wlk. Ks. Kijowskim jest chyba mniej żelaza, a u mnie mam od razu surowiec luksusowy (sól), obok sporo drewna szlachetnego, a 3 miastem wielorybki dostanę.

Czarnoziemy mam z jednego powodu - zanim zacząłem grę i wybrałem państwo, popatrzyłem na mapę w gizarmo-pomocniku i zauważyłem sporą ciemnozieloną plamę przy Wielkim Księstwie Kijowskim :P

Sól też mam blisko, ale żelaza rzeczywiście niewiele - na całym jednym ekranie mapy dookoła miasta startowego mam 2 złoża.
Za to jeszcze nigdzie nie widziałem kopalni kamieni szlachetnych, występuje to w ogóle w tej części mapy?

Wielorybów pewnie nie mam co szukać w Morzu Czarnym, prawda? To może oznaczać tylko łańcuch miast do Bałtyku :D

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: Dyskusja o nowej wersji.
« Reply #4 on: September 04, 2014, 08:49:26 PM »
Oooo, feedback, jak miło :)

- Nowy mechanizm zadowolenia miast – podoba mi się, zobaczymy jak będzie dalej. Jedyne do czego mogę się przyczepić, to spadek zadowolenia, mimo wprowadzonych zmian (wyświetla mi się, że za 2h spadnie, a za 20 urośnie z powrotem).
Co do zadowolenia, to już tego nie lubię. Zniosłem podatki, to zadowolenie w 20min wskoczyło na Entuzjazm, teraz je przywróciłem i mam, że za 5min spadnie, a 16,5h z powrotem wróci...
Trzeba ścigać trolla :) Ja nie umiem wytłumaczyć czemu to mogłoby tak działać.

- Duże ułatwienie to lista jednostek - sam o to apelowałem, więc oceniam pozytywnie. Fajny podział na grupy. Jednak jakoś mi nie bardzo podchodzi, dodałbym czasy i wszystkie rozkazy (3/4 pierwsze). U pionierów jak da się rozkaz "idź na azymut" nie wyświetla "idź do", a jak się powtarzają to ich nie ma.
Uznałem, że rozkazy "idź do" niewiele mówią. No idzie, ale nie widać dokąd. Jak są trzy rozkazy "idź do", to to coś zmienia że wyświetlamy jeden? To jest powiązane z tym co piszesz niżej:
Do listy jednostek, nad którą najbardziej ubolewam dodałbym jeszcze jakieś oznaczenia, który pionier w której części mapy jest (nr pola chyba średnio pomocny by był).
Jak masz pomysł jak to oznaczyć to bardzo poproszę :)

Jak jest teraz to tylko mi centruje na jednostkę, a i tak muszę na nią kliknąć i znowu na górę myszką i na następną i tak z każdą... Więc jeśli wiem gdzie jest jednostka to łatwiej przewinąć mapę.
Nie rozumiem. Jaki jest problem? Co chciałbyś zrobić? Możesz kliknąć jednostkę na liście 2x żeby ją zaznaczyć. Możesz wcisnąć na klawiaturze 'u' (jak jest zamknięty czat) żeby otworzyć listę jednostek znowu. O takie rzeczy chodzi?

- W gizarmo-pomocniku pojawiło się dużo rankingów - Super. Ranking na stan skarbca, to świadczy o niegospodarności złotem zwycięzców :P Mógłby być jeszcze na najszczęśliwsze królestwo. Brakuje mi informacji: stan z godziny XX:XX dnia XX.XX.XXXX (aktualizacja, za XgodzinXXminut), wtedy można by sobie wejść, kiedy będzie nowy i popatrzeć.
Pomyślimy :)

Jeszcze chyba zostało zmienione, że wychodząc z bilansu królestwa centruje nam na ostatnio sprawdzane miasto (mam tylko 1). Pewnie zostało to zrobione na prośbę gracza, bo coś kojarzę. Mi jednak odpowiadało, że wracało do miejsca w którym otworzyłem bilans.
Tak, zostało to zmienione. I pewnie tak zostanie, bo jeśli kiedyś wdrożymy nowy widok miasta, to on będzie musiał mieć centrowanie :)

Wielorybów pewnie nie mam co szukać w Morzu Czarnym, prawda? To może oznaczać tylko łańcuch miast do Bałtyku :D
Nie, tam nie ma żadnego wieloryba :] Polecam wystawiać jakieś oferty handlowe - jak już miasta się trochę rozwiną i odkryjesz lokalizacje innych graczy, to możecie się dogadać co do wymiany towarów luksusowych.

Liosan

Offline krzysztof5

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 98
    • View Profile
Re: Dyskusja o nowej wersji.
« Reply #5 on: September 04, 2014, 09:11:45 PM »
Wielorybów pewnie nie mam co szukać w Morzu Czarnym, prawda? To może oznaczać tylko łańcuch miast do Bałtyku :D
Nie, tam nie ma żadnego wieloryba :] Polecam wystawiać jakieś oferty handlowe - jak już miasta się trochę rozwiną i odkryjesz lokalizacje innych graczy, to możecie się dogadać co do wymiany towarów luksusowych.
Powiedzmy, że nie akceptuję uzależniania się od dostaw innych graczy, zwłaszcza że brakuje mi póki co kamieni szlachetnych, kości słoniowej i właśnie wielorybów. Zresztą jak rozumiem obecność północnej Afryki ma zachęcać do wysuniętych kolonii, prawda? :D
Moim zdaniem powinniście zmienić zasady zakładania miasta - znieść limit odległości między miastami albo go zwiększyć, za to dać koszt założenia miasta np jako 100 złota * ilość pól od najbliższego miasta * ilość miast. Teraz można zaspamić pół mapy miastami praktycznie na początku (co też zamierzam niebawem uczynić :D).

Offline Kryzoo

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Posts: 201
    • View Profile
Re: Dyskusja o nowej wersji.
« Reply #6 on: September 04, 2014, 11:14:59 PM »
Wielorybów pewnie nie mam co szukać w Morzu Czarnym, prawda? To może oznaczać tylko łańcuch miast do Bałtyku :D
Nie, tam nie ma żadnego wieloryba :] Polecam wystawiać jakieś oferty handlowe - jak już miasta się trochę rozwiną i odkryjesz lokalizacje innych graczy, to możecie się dogadać co do wymiany towarów luksusowych.
Powiedzmy, że nie akceptuję uzależniania się od dostaw innych graczy, zwłaszcza że brakuje mi póki co kamieni szlachetnych, kości słoniowej i właśnie wielorybów. Zresztą jak rozumiem obecność północnej Afryki ma zachęcać do wysuniętych kolonii, prawda? :D
Moim zdaniem powinniście zmienić zasady zakładania miasta - znieść limit odległości między miastami albo go zwiększyć, za to dać koszt założenia miasta np jako 100 złota * ilość pól od najbliższego miasta * ilość miast. Teraz można zaspamić pół mapy miastami praktycznie na początku (co też zamierzam niebawem uczynić :D).
Na razie jest tylko tak, że koszt miast rośnie wraz z odległością od stolicy. Być może niewystarczająco, a być może trzeba jeszcze jakoś wzmocnić tę zależność. Moim zdaniem wędrujące państwa są ok, ale już rozległe państwa muszą sporo kosztować.

Offline wojtu

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 223
    • View Profile
Re: Dyskusja o nowej wersji.
« Reply #7 on: September 05, 2014, 01:51:40 PM »
- Nowy mechanizm zadowolenia miast – podoba mi się, zobaczymy jak będzie dalej. Jedyne do czego mogę się przyczepić, to spadek zadowolenia, mimo wprowadzonych zmian (wyświetla mi się, że za 2h spadnie, a za 20 urośnie z powrotem).
Co do zadowolenia, to już tego nie lubię. Zniosłem podatki, to zadowolenie w 20min wskoczyło na Entuzjazm, teraz je przywróciłem i mam, że za 5min spadnie, a 16,5h z powrotem wróci...
Trzeba ścigać trolla :) Ja nie umiem wytłumaczyć czemu to mogłoby tak działać.

Panie Trollu, dlaczego tak to działa i czy to zamierzone?

- Duże ułatwienie to lista jednostek - sam o to apelowałem, więc oceniam pozytywnie. Fajny podział na grupy. Jednak jakoś mi nie bardzo podchodzi, dodałbym czasy i wszystkie rozkazy (3/4 pierwsze). U pionierów jak da się rozkaz "idź na azymut" nie wyświetla "idź do", a jak się powtarzają to ich nie ma.
Uznałem, że rozkazy "idź do" niewiele mówią. No idzie, ale nie widać dokąd. Jak są trzy rozkazy "idź do", to to coś zmienia że wyświetlamy jeden? To jest powiązane z tym co piszesz niżej:
Do listy jednostek, nad którą najbardziej ubolewam dodałbym jeszcze jakieś oznaczenia, który pionier w której części mapy jest (nr pola chyba średnio pomocny by był).
Jak masz pomysł jak to oznaczyć to bardzo poproszę :)

W załączniku przesyłam prototyp pomysłu jak bym to widział. Te 3 kropki za rozkazami oznaczają, że jest ich więcej. Na pasku podpowiedzi (ten na dole) wstawiłem informacje, które pomogłyby orientować się gdzie jest jednostka. Nie wiem na ile takie coś jest możliwe do realizacji. Pewnie odległość pół od stolicy to nie problem (klient "widzi" nieodkryte pola?), a z kierunkami, to pewnie trzeba by jakieś oznaczenia porobić i to dla każdego królestwa osobno...

Jak jest teraz to tylko mi centruje na jednostkę, a i tak muszę na nią kliknąć i znowu na górę myszką i na następną i tak z każdą... Więc jeśli wiem gdzie jest jednostka to łatwiej przewinąć mapę.
Nie rozumiem. Jaki jest problem? Co chciałbyś zrobić? Możesz kliknąć jednostkę na liście 2x żeby ją zaznaczyć. Możesz wcisnąć na klawiaturze 'u' (jak jest zamknięty czat) żeby otworzyć listę jednostek znowu. O takie rzeczy chodzi?

To "u" faktycznie pomaga :) Ale może jakiś przycisk powrotu (od razu w panelu bocznym jednostki) dla osób tylko myszką grających też by chyba nie zaszkodził?

- W gizarmo-pomocniku pojawiło się dużo rankingów - Super. Ranking na stan skarbca, to świadczy o niegospodarności złotem zwycięzców :P Mógłby być jeszcze na najszczęśliwsze królestwo. Brakuje mi informacji: stan z godziny XX:XX dnia XX.XX.XXXX (aktualizacja, za XgodzinXXminut), wtedy można by sobie wejść, kiedy będzie nowy i popatrzeć.
Pomyślimy :)


Jeszcze ranking na największą siłę militarną też by mógł być.

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Dyskusja o nowej wersji.
« Reply #8 on: September 06, 2014, 01:03:36 AM »
Szkoda, że Pani z nami nie gra :)

Dołączyłam do 227. Panie Wojtu, proponuję żebyśmy przeszli na "ty", bo jestem jeszcze z tej dawnej epoki, kiedy wszyscy w Internecie mówili do siebie po nicku i nikt nikogo nie pytał o wiek ;-)


Za to jeszcze nigdzie nie widziałem kopalni kamieni szlachetnych, występuje to w ogóle w tej części mapy?

A, to zależy co rozumiesz przez "tę część". Żeby wystąpiły kamienie, muszą być jakieś pagórki lub słoneczne stoki.

Co do zadowolenia, to już tego nie lubię. Zniosłem podatki, to zadowolenie w 20min wskoczyło na Entuzjazm, teraz je przywróciłem i mam, że za 5min spadnie, a 16,5h z powrotem wróci...
Trzeba ścigać trolla :) Ja nie umiem wytłumaczyć czemu to mogłoby tak działać.

Z tego co kojarzę, prognozy są liczone w oparciu o przeszłe wahania zadowolenia. Ale dokładniej to by jednak Troll wytłumaczył. Te dziwne prognozy mocno przeszkadzają?

Offline wojtu

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 223
    • View Profile
Re: Dyskusja o nowej wersji.
« Reply #9 on: September 06, 2014, 12:04:16 PM »
Szkoda, że Pani z nami nie gra :)

Dołączyłam do 227. Panie Wojtu, proponuję żebyśmy przeszli na "ty", bo jestem jeszcze z tej dawnej epoki, kiedy wszyscy w Internecie mówili do siebie po nicku i nikt nikogo nie pytał o wiek ;-)

Dobrze proszę Pani, haha. No okey Hydro, jak wolisz :)

Gra 227... mimo, że doszło kilku aktywnych graczy to i tak sporo jest "mało aktywnych", dlatego lepiej trzymać się razem. No ale nie możemy narzekać u nas wielu wyśmienitych playerów w 222 :P

Co do zadowolenia, to już tego nie lubię. Zniosłem podatki, to zadowolenie w 20min wskoczyło na Entuzjazm, teraz je przywróciłem i mam, że za 5min spadnie, a 16,5h z powrotem wróci...
Trzeba ścigać trolla :) Ja nie umiem wytłumaczyć czemu to mogłoby tak działać.

Z tego co kojarzę, prognozy są liczone w oparciu o przeszłe wahania zadowolenia. Ale dokładniej to by jednak Troll wytłumaczył. Te dziwne prognozy mocno przeszkadzają?

Prognozy nie, ale nie kończy się na nich i zadowolenie (produkcja) rzeczywiście spada.