Author Topic: różne drobne  (Read 5697 times)

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: różne drobne
« Reply #15 on: June 02, 2014, 10:14:42 AM »
(w sumie mogę mu zapętlić rozkaz ruszania się o 1 pole, pozostanie koszt)
2 pola, tam jeszcze jest mielizna ;)

Kiedyś postaramy się dodać zwalnianie jednostek.

Liosan

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: różne drobne
« Reply #16 on: June 02, 2014, 02:16:19 PM »
Przez tę mieliznę da się przejść na inny ląd.

Offline lethern

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 52
    • View Profile
Re: różne drobne
« Reply #17 on: June 07, 2014, 02:35:24 PM »
Czy piec hutniczy na pewno miał mieć efektywność 300%? Bo jest jedynym takim budynkiem, który zamiast 200 ma 300
#2
Było już chyba wspominane, chodzi o zaokgrąglanie - miałem budowę budynku która potrzebowała 0 desek, 0 desek w magazynie, i napis "brakuje surowców", chwilowe zaaplikowanie cieśli pomogło. Może zaokrąglać 0,xx w górę do 1?

Offline lethern

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 52
    • View Profile
Re: różne drobne
« Reply #18 on: June 07, 2014, 11:22:34 PM »
Kolejny drobny:
miałem zadowolenie 50, +6%
wrzuciłem do miasta nowego ludka (do bezrobotnych), zwiększyło to handel - luksus w mieście wzrasta o 14, ale w momencie dodania tego ludzika zadowolenie spadło do... 49 +7% (zauważyłem to, bo mocno zmieniły się statystyki w związku ze spadkiem zadowolenia na niższy poziom)
W obu przypadkach zadowolenie nadal dąży do osiągnięcia 56, czyli nowy ludzik (zwiększona ilość ludzi w mieście) jest równoważone przez zwiększony luksus
Jednak dziwne jest co innego: wyciągam tego ludzika - mam 50 zadowolenie. Wsadzam go i mam 49. Powtórzyłem to znowu...
Zdziwiła mnie na "natychmiastowa" zmiana zadowolenia (tzn. o ile dobrze pamiętam, prędkość zmiany to wspomniane 6 lub 7% na dobę, a tick gry (serwera) trwa 5 minut), no i... nie widzę powodu aby to zadowolenie miało spaść o ten 1%
« Last Edit: June 07, 2014, 11:24:54 PM by lethern »

Offline Khrone

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 276
  • Szwecja (222)
    • View Profile
Re: różne drobne
« Reply #19 on: June 07, 2014, 11:46:59 PM »
To nie bug to feature :D

Zadowolenie w mieście to średnia z zadowlenia każdego z jej mieszkańców ;) Wprowadziłeś nieszczęśliwego mieszkańca i ogolny poziom zadowolenia spadł przez to.

Offline lethern

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 52
    • View Profile
Re: różne drobne
« Reply #20 on: June 08, 2014, 01:22:34 AM »
Dzięki za wyjaśnienie, nie znałem tej informacji jeszcze

Naszło mnie jeszcze takie poboczne pytanie - co się stanie, jeśli grupa robotników pracuje nad czymś (np. rozbudowa terenu) i zrobię na nich rozgrupowanie? Czy jeśli mieli np. połowę ukończonego zadania, da się ich zgrupować np. w mniejszą grupę i kontynuować progres zmienioną grupą? Sprawdziłbym, ale albo mam pokolejkowane rozkazy albo zapominam

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: różne drobne
« Reply #21 on: June 08, 2014, 03:14:12 AM »
Naszło mnie jeszcze takie poboczne pytanie - co się stanie, jeśli grupa robotników pracuje nad czymś (np. rozbudowa terenu) i zrobię na nich rozgrupowanie? Czy jeśli mieli np. połowę ukończonego zadania, da się ich zgrupować np. w mniejszą grupę i kontynuować progres zmienioną grupą? Sprawdziłbym, ale albo mam pokolejkowane rozkazy albo zapominam

Pytanie jest dobre, bo po rozgrupowaniu w trakcie wykonywania zadania musieliby zaczynać od nowa. Docelowo nie ma oczywiście tak działać.

Offline lethern

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 52
    • View Profile
Re: różne drobne
« Reply #22 on: June 09, 2014, 09:37:54 AM »
<screen>
przejście z miasta (droga) do zaznaczonego pola (podmokły las, droga) i na południe do lasu (brak drogi) zajmuje 1:45 godziny
przejście z lasu z powrotem na bagno zajmuje 5 godzin
Czy to dobrze, że ta sama trasa ma różne czasy w zależności od kierunku?
« Last Edit: June 09, 2014, 09:53:09 AM by lethern »

Offline sajanpunk

  • Newbie
  • *
  • Posts: 36
    • View Profile
Re: różne drobne
« Reply #23 on: June 10, 2014, 12:33:52 AM »
http://forum.gizarma.pl/index.php?topic=345.0

Problem się pojawił już i według autorów to nie jest błąd. Architektura jest tak zrobiona, że drogi zmniejszają przejście tylko pomiędzy polami gdzie jest droga, czyli przechodząc z drogi do lasu koszt to normalne przejście do lasu tak jak by drogi nie było. W drugą stronę wchodzisz z lasu na bagno (przynajmniej tak zrozumiałem) czyli mimo iż na tym bagnie masz drogę to i tak koszt drogi jest jak za zwykłe bagno bez drogi, a po bagnie się ciężko chodzi więc stąd tak długo. Najprostsze rozwiązanie: wybuduj na bagnie chociaż drogę polną to premia drug będzie liczona.

Offline lethern

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 52
    • View Profile
Re: różne drobne
« Reply #24 on: June 10, 2014, 01:03:50 AM »
Rozumiem, choć nie widzę tam odpowiedzi autorów ;p
Przychodzi na myśl, że można by tu uśrednić, np. zamiast 2h w jedną stronę i 6h w drugą stronę, zrobić żeby w obu przypadkach było 3,5h (lub jakieś podobne obliczenia)? Nawet wyglądałoby to ok z logicznego punktu widzenia, skoro mamy pół pola z drogą i pół pola w trudnych warunkach