Author Topic: różne drobne  (Read 5016 times)

Offline lethern

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 52
    • View Profile
różne drobne
« on: May 30, 2014, 05:54:17 PM »
drobna nieścisłość - budynek wymaga 10 desek do ukończenia, w GUI pokazywane jest że tracimy 32 deski w ciągu godziny
(jako że 3 osoby pracują mając zużycie 12, 12, 8 desek)


PS raz miałem dziwne wrażenie, że po dodaniu kowala do pracy wraz z hutnikiem, w statusie pokazującym ile produkują surowców (na dole strony) zaczęło mi pokazywać błędny surowiec u obu z nich. Nie jestem pewien czy mi się przewidziało czy coś jest na rzeczy, bo już nie udało mi się tego odtworzyć
« Last Edit: May 30, 2014, 11:48:44 PM by lethern »

Offline lethern

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 52
    • View Profile
Re: różne drobne
« Reply #1 on: May 30, 2014, 11:50:10 PM »
kolejna drobna nieścisłość:
oba screeny pokazują tę samą lokalizację docelową, tylko w jednej jest dodany punkt pośredniej (wspólny dla obu tras) który jednak zmienia efekt wyszukiwania drogi, tj. mimo że w obu trasach się ten punkt pojawia, to trasy się różnią

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: różne drobne
« Reply #2 on: May 31, 2014, 04:32:38 AM »
drobna nieścisłość - budynek wymaga 10 desek do ukończenia, w GUI pokazywane jest że tracimy 32 deski w ciągu godziny
(jako że 3 osoby pracują mając zużycie 12, 12, 8 desek)

Zdaje się, że ściśle to tak działa (co czasem powoduje problemy).

raz miałem dziwne wrażenie, że po dodaniu kowala do pracy wraz z hutnikiem, w statusie pokazującym ile produkują surowców (na dole strony) zaczęło mi pokazywać błędny surowiec u obu z nich.

Ale błędną ilość, czy w ogóle inny zasób? A może ilość wyrażoną ułamkiem (np. 1,7 narzędzi/h)?

oba screeny pokazują tę samą lokalizację docelową, tylko w jednej jest dodany punkt pośredniej (wspólny dla obu tras) który jednak zmienia efekt wyszukiwania drogi, tj. mimo że w obu trasach się ten punkt pojawia, to trasy się różnią

I to o godzinę różnicy w czasie przejścia - hm.

Offline lethern

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 52
    • View Profile
Re: różne drobne
« Reply #3 on: May 31, 2014, 08:44:04 AM »
Quote
Ale błędną ilość, czy w ogóle inny zasób? A może ilość wyrażoną ułamkiem (np. 1,7 narzędzi/h)?
właśnie po dodaniu kowala do pracy przy hutniku, wydaje mi się że nic się nie zmieniło w tabelce produkcji (pierwsze co mnie zdziwilo, pewnie brakowało jakiegoś surowca żeby zwiększyć wydobycie żelaza), ale *wydaje* mi się że za to we wspomnianym pasku na dole zaczęło dla obu pokazywać produkcje narzędzi

///
drobnostka c.d.
dodaję screen - ujemne czasy (wygląda jakby jakiś drobny błąd 'off by one', może gdzieś o minutę skacze wynik, choc nie wiem)
« Last Edit: May 31, 2014, 09:24:02 AM by lethern »

Offline lethern

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 52
    • View Profile
Re: różne drobne
« Reply #4 on: May 31, 2014, 11:54:17 AM »
Dodaję screeny odnośnie "wyznaczania trasy", choć może nie są jakoś super potrzebne, problem powinno się łatwo odtworzyć
(pierwsze trzy zrobione w przeciągu 30sekund, czwarty 2min. Droga z pierwszego i czwartego są sobie równe, ale dwie pozostałe odstają długością)
« Last Edit: May 31, 2014, 11:58:07 AM by lethern »

Offline wojtu

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 223
    • View Profile
Re: różne drobne
« Reply #5 on: May 31, 2014, 01:00:17 PM »
drobna nieścisłość - budynek wymaga 10 desek do ukończenia, w GUI pokazywane jest że tracimy 32 deski w ciągu godziny
(jako że 3 osoby pracują mając zużycie 12, 12, 8 desek)

To nie jest nieścisłość. Jak zam zauważyłeś, GUI pokazuje zużycie desek na godzinę, a że budynek zostanie ukończony w krótszym czasie to zużyte zostanie tylko te 10 desek.

Quote
Ale błędną ilość, czy w ogóle inny zasób? A może ilość wyrażoną ułamkiem (np. 1,7 narzędzi/h)?
właśnie po dodaniu kowala do pracy przy hutniku, wydaje mi się że nic się nie zmieniło w tabelce produkcji (pierwsze co mnie zdziwilo, pewnie brakowało jakiegoś surowca żeby zwiększyć wydobycie żelaza), ale *wydaje* mi się że za to we wspomnianym pasku na dole zaczęło dla obu pokazywać produkcje narzędzi

///
drobnostka c.d.
dodaję screen - ujemne czasy (wygląda jakby jakiś drobny błąd 'off by one', może gdzieś o minutę skacze wynik, choc nie wiem)

1.Wydobycie żelaza zawsze jest stałe (chyba, że magazyn jest pełny - wydobywane jest tyle ile zużywane), jak dostawiłeś 2 osoby do produkcji "kowadeł" produkcja podzieliła się względem obu. Żaden błąd.

2.Tak, występują ujemne czasy. Błąd został już zgłoszony - http://forum.gizarma.pl/index.php?topic=279.0.


oba screeny pokazują tę samą lokalizację docelową, tylko w jednej jest dodany punkt pośredniej (wspólny dla obu tras) który jednak zmienia efekt wyszukiwania drogi, tj. mimo że w obu trasach się ten punkt pojawia, to trasy się różnią

Dodaję screeny odnośnie "wyznaczania trasy", choć może nie są jakoś super potrzebne, problem powinno się łatwo odtworzyć
(pierwsze trzy zrobione w przeciągu 30sekund, czwarty 2min. Droga z pierwszego i czwartego są sobie równe, ale dwie pozostałe odstają długością)

Błąd jest taki, że serwer przy obliczaniu trasy nie uwzględnia dróg, a klient pokazując czasy już tak. Gdyby nie było dróg, te czasy były by identyczne (tak myślę).

Takie trochę szukanie błędów (i zgłaszanie poprawek w innych wątkach) na siłę. Proponowałbym poznać pierw lepiej grę i poczytać trochę na forum co było już omawiane.

Offline lethern

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 52
    • View Profile
Re: różne drobne
« Reply #6 on: May 31, 2014, 01:06:03 PM »
Quote
To nie jest nieścisłość.
Dla Ciebie nie jest nieścisłość, dla mnie jest duża, bo wprowadza mi spore zamieszanie.
Np. widzę że zużywam 30 desek a mam w magazynie 20, a wiem że obliczyłem wszystko co do deski, wtedy zaczynam przeglądać całą mapę w poszukiwaniu tragarzy i kończę w końcu z przejrzeniem statusu budynków.
Co więcej, "GUI pokazuje zużycie na godzinę" właśnie... tylko że GUI pokazuje mi, użyję poprzedniego przykładu, zużycie 30 desek na godzinę, a jednak po tej godzinie będę miał zużyte 20 desek - czy to jest ok?

Quote
1.Wydobycie żelaza zawsze jest stałe (chyba, że magazyn jest pełny - wydobywane jest tyle ile zużywane), jak dostawiłeś 2 osoby do produkcji "kowadeł" produkcja podzieliła się względem obu. Żaden błąd.
nie do końca, nie chodziło mi o wydobyciu żelaza (pomyłka). Chodziło o to, że dodanie pracownika nie zmieniło nic w produkcji, bo nie było dla niego materiałów (ale nie jest to związane z błędem). Dodałem kowala do dymarek, tam się nie produkuje kowadeł

Quote
Błąd jest taki, że serwer przy obliczaniu trasy nie uwzględnia dróg
trochę wątpię że nie uwzględnia dróg, choć ok, może tak być. Jednak to nie tłumaczy dziwnego zachowania ścieżek w miejscu gdzie tej drogi nie ma (na screenie widać)

zgłaszanie błędów na siłę? wojtu, wojtu, przeczytaj sobie nazwę tematu
« Last Edit: May 31, 2014, 01:14:17 PM by lethern »

Offline wojtu

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 223
    • View Profile
Re: różne drobne
« Reply #7 on: May 31, 2014, 01:58:02 PM »
Quote
To nie jest nieścisłość.
Dla Ciebie nie jest nieścisłość, dla mnie jest duża, bo wprowadza mi spore zamieszanie.
Np. widzę że zużywam 30 desek a mam w magazynie 20, a wiem że obliczyłem wszystko co do deski, wtedy zaczynam przeglądać całą mapę w poszukiwaniu tragarzy i kończę w końcu z przejrzeniem statusu budynków.
Co więcej, "GUI pokazuje zużycie na godzinę" właśnie... tylko że GUI pokazuje mi, użyję poprzedniego przykładu, zużycie 30 desek na godzinę, a jednak po tej godzinie będę miał zużyte 20 desek - czy to jest ok?
Ja jak buduję 1 budynek to sprawdzam klikając na niego ile zasobów mu jeszcze potrzeba. Jeżeli buduję kilka budynków to sprawdzam to w "magazyn pełny/pusty" otwierający się po kliknięciu ikonki pojemności magazynu (pod nazwą miasta).

A jak według ciebie to powinno być? Powinno pokazywać inne zużycie desek niż jest naprawdę?

Quote
1.Wydobycie żelaza zawsze jest stałe (chyba, że magazyn jest pełny - wydobywane jest tyle ile zużywane), jak dostawiłeś 2 osoby do produkcji "kowadeł" produkcja podzieliła się względem obu. Żaden błąd.
nie do końca, nie chodziło mi o wydobyciu żelaza (pomyłka). Chodziło o to, że dodanie pracownika nie zmieniło nic w produkcji, bo nie było dla niego materiałów (ale nie jest to związane z błędem). Dodałem kowala do dymarek, tam się nie produkuje kowadeł
Ok, mój błąd dymarki produkują bryły żelaza, jednak w interfejsie wygląda to jak kowadło dlatego napisałem to w cudzysłowie, powinienem wyrażać się precyzyjniej.

Czyli jednak nie ma błędu? Czy jakiś inny był?

Quote
Błąd jest taki, że serwer przy obliczaniu trasy nie uwzględnia dróg
trochę wątpię że nie uwzględnia dróg, choć ok, może tak być. Jednak to nie tłumaczy dziwnego zachowania ścieżek w miejscu gdzie tej drogi nie ma (na screenie widać)
Z tego co ja widziałem każda "ścieżka" wchodziła na drogę (przy mieście). Niech ktoś z zespołu przeanalizuje ten problem, bo ja tylko mogę gdybać.

zgłaszanie błędów na siłę? wojtu, wojtu, przeczytaj sobie nazwę tematu
No dobra. Po prostu mam wrażenie, że chciałbyś, żeby wszystko działało tak jak tobie się to wydaje (jak byś chciał). Ja tylko Cię zachęcam do posiedzenia chwilę nad grą, zastanowieniem się nad jej mechaniką, a wtedy (myślę) zobaczysz, że to wszystko ma ręce i nogi. Pomijając błędy oczywiście.

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: różne drobne
« Reply #8 on: June 01, 2014, 07:04:04 PM »
Wszystkie trasy oblicza klient, uwzględnia drogi. Tylko trzeba pamiętać, że przejście z pola na pole dostaje premię za drogę tylko wtedy, jeśli taka droga jest na obu polach - tzn wejście z łąki bez drogi na las z drogą kosztuje tyle co wejście na las bez drogi.

Wiemy, że klient czasem trochę nieoptymalnie oblicza trasę. Ciężko jest to namierzyć.

Jeśli chodzi o wyświetlanie zużycia towarów na godzinę - przy budowaniu nawet jeśli potrzeba do końca budowy pół deski, to w danym momencie tempo zużywania desek wynosi 24 deski na godzinę. Wszystkie towary są wyświetlane w ten sposób; jeśli ktoś ma jakiś pomysł, jak wyświetlać towary budowlane inaczej bez wprowadzania zamieszania, to chętnie posłuchamy :) Rozumiem argumenty, że "za godzinę zniknie mniej desek niż klient pokazuje" - ale tempo zużycia to jedno, zapotrzebowanie to drugie.

Liosan

Offline wojtu

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 223
    • View Profile
Re: różne drobne
« Reply #9 on: June 01, 2014, 07:31:34 PM »
Wszystkie trasy oblicza klient, uwzględnia drogi. Tylko trzeba pamiętać, że przejście z pola na pole dostaje premię za drogę tylko wtedy, jeśli taka droga jest na obu polach - tzn wejście z łąki bez drogi na las z drogą kosztuje tyle co wejście na las bez drogi.
No właśnie nie. Widzę, że to nawet Ty kiedyś opisywałeś ten problem - http://forum.gizarma.pl/index.php?topic=112.0.

Offline lethern

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 52
    • View Profile
Re: różne drobne
« Reply #10 on: June 01, 2014, 08:30:17 PM »
Takie pytanie...
mam przykładowo +0 dochodu w królestwie. Biorę pioniera, który ma -4 koszt, zmieniam go na bezrobotnego (+3 zysk). Czyli w sumie zmniejszyłem koszt o 4 i zwiększyłem zyks o 3, ostatecznie dochód zmienił mi się do +3. Gdy wrzucę do bezrobotnych robotnika (-3 koszt zamienię na +3 zysk), to zysk zwiększa się do +2. Czego nie rozumiem?
« Last Edit: June 01, 2014, 08:32:31 PM by lethern »

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: różne drobne
« Reply #11 on: June 01, 2014, 08:51:10 PM »
Wszystkie trasy oblicza klient, uwzględnia drogi. Tylko trzeba pamiętać, że przejście z pola na pole dostaje premię za drogę tylko wtedy, jeśli taka droga jest na obu polach - tzn wejście z łąki bez drogi na las z drogą kosztuje tyle co wejście na las bez drogi.
No właśnie nie. Widzę, że to nawet Ty kiedyś opisywałeś ten problem - http://forum.gizarma.pl/index.php?topic=112.0.
Tam opisywałem sytuację, że klient powinien wybrać lepszą trasę (lewą), bo szybciej by wszedł na drogę i nie musiałby się przebijać przez las. Czyli błąd wyboru nieoptymalnej trasy. Koszt wejścia na pole z drogą wydaje mi się, że w tym przypadku jest poprawny :)

Takie pytanie...
mam przykładowo +0 dochodu w królestwie. Biorę pioniera, który ma -4 koszt, zmieniam go na bezrobotnego (+3 zysk). Czyli w sumie zmniejszyłem koszt o 4 i zwiększyłem zyks o 3, ostatecznie dochód zmienił mi się do +3. Gdy wrzucę do bezrobotnych robotnika (-3 koszt zamienię na +3 zysk), to zysk zwiększa się do +2. Czego nie rozumiem?
Bezrobotny w mieście zwiększa popyt na towary, więc jak masz np. zapas garnków to dostajesz +7 dochodu z konsumpcji tych garnków. Sprawę komplikują podatki :) Ciężko mi dać dokładną odpowiedź, ale strzelałbym w pojawiający się popyt.

Liosan

Offline wojtu

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 223
    • View Profile
Re: różne drobne
« Reply #12 on: June 01, 2014, 11:20:55 PM »
Wszystkie trasy oblicza klient, uwzględnia drogi. Tylko trzeba pamiętać, że przejście z pola na pole dostaje premię za drogę tylko wtedy, jeśli taka droga jest na obu polach - tzn wejście z łąki bez drogi na las z drogą kosztuje tyle co wejście na las bez drogi.
No właśnie nie. Widzę, że to nawet Ty kiedyś opisywałeś ten problem - http://forum.gizarma.pl/index.php?topic=112.0.
Tam opisywałem sytuację, że klient powinien wybrać lepszą trasę (lewą), bo szybciej by wszedł na drogę i nie musiałby się przebijać przez las. Czyli błąd wyboru nieoptymalnej trasy. Koszt wejścia na pole z drogą wydaje mi się, że w tym przypadku jest poprawny :)

Liosan
Błąd był taki zgłoszony, że klient w 2 przypadkach przechodzenia do tego samego miejsca wybrał różnie ścieżki, które różniły się czasem. Dlatego ja wysunąłem hipotezę, że gdyby nie było dróg czasy byłyby te same. W takim przypadku błąd by polegał na nieuwzględnianiu dróg przy liczeniu trasy. Jeśli jednak się mylę to jest poważniejszy błąd, który wybiera trasy jak popadnie...

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: różne drobne
« Reply #13 on: June 02, 2014, 08:52:48 AM »
Błąd był taki zgłoszony, że klient w 2 przypadkach przechodzenia do tego samego miejsca wybrał różnie ścieżki, które różniły się czasem. Dlatego ja wysunąłem hipotezę, że gdyby nie było dróg czasy byłyby te same. W takim przypadku błąd by polegał na nieuwzględnianiu dróg przy liczeniu trasy. Jeśli jednak się mylę to jest poważniejszy błąd, który wybiera trasy jak popadnie...
??? Trochę zakręcone rozumowanie, ale chyba załapałem :) W screenach które zgłaszał lethern widać to wyraźnie, że problem jest z wchodzeniem na drogę. Przejrzałem też inne zgłoszenia, takie raportowane innymi kanałami :), i w innych też jest problem wchodzenia na drogę. Może to jest jakiś trop...

Liosan

Offline lethern

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 52
    • View Profile
Re: różne drobne
« Reply #14 on: June 02, 2014, 10:09:17 AM »
odchodząc trochę od tematu, czy da się jakoś usuwać jednostki?
http://forum.gizarma.pl/index.php?topic=379.msg2850#msg2850
nie mogę nim ani ruszyć, ani zaatakować, a nie chcę mieć wiecznego niebieskiego kółka (w sumie mogę mu zapętlić rozkaz ruszania się o 1 pole, pozostanie koszt)