Author Topic: help kontekstowy?  (Read 5726 times)

Offline wojtu

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 223
    • View Profile
Re: help kontekstowy?
« Reply #30 on: May 31, 2014, 01:20:20 PM »
Ja tylko mówię, co bym chciał. Wy wiecie jakie są możliwości i co będzie lepsze dla Gizarmy.

Co do tego edytora, to już kiedyś przeglądałem ten wątek. Jednak mnie odstraszają takie rzeczy gdzie trzeba coś więcej umieć niż klikanie myszką (ew. touchpadem).

PS. Trzymam kciuki za dalszy rozwój gry :)

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: help kontekstowy?
« Reply #31 on: May 31, 2014, 08:02:04 PM »
Ja tylko mówię, co bym chciał. Wy wiecie jakie są możliwości i co będzie lepsze dla Gizarmy.

Jakie możliwości - to tak. Ale co będzie lepsze - to dopiero się uczymy.

Co do tego edytora, to już kiedyś przeglądałem ten wątek. Jednak mnie odstraszają takie rzeczy gdzie trzeba coś więcej umieć niż klikanie myszką (ew. touchpadem).

Jasne. Nie da się ukryć, że mapy do Gizarmy (w sensie tereny) powstają w dość specyficzny sposób, mi przypominający wywoływanie zdjęć z negatywów. To daje możliwość przygotowania realistycznych terenów wprowadzając niewielki zestaw danych, ale trudno się tego nauczyć.

Zastanawiałam się nad edytorem scenariuszy, i według mnie musiałby być niezależny od edycji map.
Czyli mapa fizyczna jest jaka jest, ale zawiera w sobie kilka opcji scenariuszowych. Na przykład przygotowany nadmiar miejsc na lokacje, z których na etapie konfiguracji gry można wybrać jakiś zestaw, możliwość wyboru czy lokacje są jedno- czy dwumiastowe, wybór zasad gry (np. czy jest walka), wybór celu gry.

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: help kontekstowy?
« Reply #32 on: June 02, 2014, 06:37:37 PM »
Zastanawiałam się nad edytorem scenariuszy, i według mnie musiałby być niezależny od edycji map.
Czyli mapa fizyczna jest jaka jest, ale zawiera w sobie kilka opcji scenariuszowych. Na przykład przygotowany nadmiar miejsc na lokacje, z których na etapie konfiguracji gry można wybrać jakiś zestaw, możliwość wyboru czy lokacje są jedno- czy dwumiastowe, wybór zasad gry (np. czy jest walka), wybór celu gry.

Pewnie zaczniemy od tego, że stworzymy skrypty konfiguracyjne (już z resztą funkcjonują). Edytor z prawdziwego zdarzenia dopiszemy, jak już będziemy dobrze wiedzieć, czego chcemy :).