Author Topic: Kupcy.  (Read 3504 times)

Offline wojtu

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 223
    • View Profile
Kupcy.
« on: April 11, 2014, 09:17:09 AM »
Jak to jest z tymi kupcami. W gizarmopedii widnieje informacja, że podnosi dochody o 4% (rozumiem, że na 4 poziomie). W bilansie w grze - premia od kupców 14%. A jak najadę kursorem na jednostkę - 50% dochodu dla 4 mieszkańców.

Wytłumaczy ktoś?

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Kupcy.
« Reply #1 on: April 11, 2014, 12:33:38 PM »
W tabeli zawodów w Gizarmopedii jest po prostu błąd :-( Trzeba będzie poprawić, bo od wersji 0.81 działanie kupców zostało zmienione. Dzięki za znalezienie tego.

Aktualne działanie trochę jest opisane w ekonomii: "Jeżeli w mieście pracują kupcy, automatycznie zwiększają oni o 50% dochód pewnej liczbie mieszkańców (zależnej od ich poziomu)".

Dokładniej to opiszę za chwilę, bo muszę coś sprawdzić.

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Kupcy.
« Reply #2 on: April 11, 2014, 01:19:05 PM »
Na każdy poziom kupca przyrost ilości obsługiwanych mieszkańców = 2

Kupiec 4 poziomu zwiększa o 50% przychody 4 mieszkańcom,
kupiec 5 poziomu zwiększa o 50% przychody 6 mieszkańcom,
kupiec 6 poziomu zwiększa o 50% przychody 8 mieszkańcom,
kupiec 7 poziomu zwiększa o 50% przychody 10 mieszkańcom,
kupiec 8 poziomu zwiększa o 50% przychody 12 mieszkańcom,
kupiec 9 poziomu zwiększa o 50% przychody 14 mieszkańcom.

Przy czym bonusy się nie kumulują - czyli wszystko jedno, czy w mieście wielkości 12 będzie 2 kupców 5. poziomu czy 2 kupców 9. poziomu.
 
W bilansie miasta premia od kupców powinna być wyświetlana w przeliczeniu na całe miasto - o ile procent kupcy podnoszą dochód całemu miastu.




Offline przymek79

  • Newbie
  • *
  • Posts: 40
    • View Profile
Re: Kupcy.
« Reply #3 on: April 11, 2014, 01:38:44 PM »
A to wpływa na punkty luksusu -> na zadowolenie ? W takim razie ja szybko szkole kupców.

Offline wojtu

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 223
    • View Profile
Re: Kupcy.
« Reply #4 on: April 11, 2014, 01:43:24 PM »
Dzięki wielkie za wytłumaczenie.

Czyli to jest tak, że każdy obywatel ma dane zapotrzebowanie np. 0,7 ubrania, 0,3 trunku? Ale dopiero jak przekroczy stałą wartość (czy tam 0,5) zwiększa się zapotrzebowanie dla całego miasta?

Więc idąc tym tokiem kupiec poziom 5 zwiększa dochód z 6x0,7 ubrań?

A to wpływa na punkty luksusu -> na zadowolenie ? W takim razie ja szybko szkole kupców.
Mi pracujący kupiec poz. 4 zwiększa zadowolenie o 2%, względem, gdy jest bezrobotny. A kapłan tego samego poziomu o 10% :)

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Kupcy.
« Reply #5 on: April 11, 2014, 01:52:07 PM »
Czyli to jest tak, że każdy obywatel ma dane zapotrzebowanie np. 0,7 ubrania, 0,3 trunku? Ale dopiero jak przekroczy stałą wartość (czy tam 0,5) zwiększa się zapotrzebowanie dla całego miasta?

Hm, chyba jeszcze nie wiem tego.

A to wpływa na punkty luksusu -> na zadowolenie ? W takim razie ja szybko szkole kupców.

Nie bezpośrednio. Bo nie tyle sam całościowy przychód miasta daje punkty luksusu, ale to co z niego zostaje po zapłaceniu podatku. W skrócie można powiedzieć, że niskie podatki podnoszą zadowolenie.
Kupcy wpływają na to o tyle, że jak podniosą przychód miasta, to można obniżyć podatki i nadal być na plusie.

Natomiast kapłani wpływają bezpośrednio na punkty religii. Mnoży się to jeszcze przez bonus wynikający z budynku.

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Kupcy.
« Reply #6 on: April 11, 2014, 11:07:07 PM »
Czyli to jest tak, że każdy obywatel ma dane zapotrzebowanie np. 0,7 ubrania, 0,3 trunku? Ale dopiero jak przekroczy stałą wartość (czy tam 0,5) zwiększa się zapotrzebowanie dla całego miasta?

Więc idąc tym tokiem kupiec poziom 5 zwiększa dochód z 6x0,7 ubrań?

Tak, każdy mieszkaniec generuje popyt, który jest zaokrąglany w dół.

Kupcy zwiększają dochód z handlu w mieście tak jak opisała to Hydro. Dochód miasta jest następnie dzielony na dochód króla i punkty luksusu (reprezentowane gwiazdkami). To ile dochodu miasta idzie do króla i ile do skarbca określa podatek.

Więc jeżeli w mieście jest dostawiony kupiec, a podatek nie wynosi 100%, tylko mniej, kupiec zwiększa zadowolenie.

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Kupcy.
« Reply #7 on: April 11, 2014, 11:35:45 PM »
Opis w gizarmopedii poprawiony

Offline Khrone

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 276
  • Szwecja (222)
    • View Profile
Re: Kupcy.
« Reply #8 on: April 12, 2014, 08:59:59 AM »
Czy bonus z kupców na jednego mieszkańca się nakłada na siebie? Tzn. mając miasto 6 osobowe i 2ch kupców którzy według helpa podnoszą dochód o 50% dla 4 mieszkańców każdy, to czy będzie tak, że 4 mieszkańców będzie miało dochód +50% a 2ch będzie miało dochód +100% ?

Offline wojtu

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 223
    • View Profile
Re: Kupcy.
« Reply #9 on: April 12, 2014, 09:04:36 AM »
Czy bonus z kupców na jednego mieszkańca się nakłada na siebie? Tzn. mając miasto 6 osobowe i 2ch kupców którzy według helpa podnoszą dochód o 50% dla 4 mieszkańców każdy, to czy będzie tak, że 4 mieszkańców będzie miało dochód +50% a 2ch będzie miało dochód +100% ?

Przy czym bonusy się nie kumulują - czyli wszystko jedno, czy w mieście wielkości 12 będzie 2 kupców 5. poziomu czy 2 kupców 9. poziomu.

:P

Offline Khrone

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 276
  • Szwecja (222)
    • View Profile
Re: Kupcy.
« Reply #10 on: April 12, 2014, 09:44:20 AM »
A w ten sposób się nie kumulują, myślałem że kupcy "nachodzą na siebie"... hmh. Czyli opłacalność kupców spadła solidnie...

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: Kupcy.
« Reply #11 on: April 12, 2014, 12:36:33 PM »
Czyli opłacalność kupców spadła solidnie...
W pewnym sensie spadła - tzn nie da się już mięc premii +150% do dochodu w jednym mieście :) Maksymalna wartość premii jest ograniczona. Za to w małych miastach kupcy są bardziej opłacalni niż wcześniej - nawet poniżej 10 mieszkańców jest zauważalny efekt kupca poziomu 4.

Liosan

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Kupcy.
« Reply #12 on: April 13, 2014, 11:01:17 PM »
Kiedyś w bardzo dużych miastach opłacało się zburzyć wszystkie świątynie i zamienić je na bazary i obsadzić tam maksymalnie dużo kupców. Dało się wygenerować bonus np. +200% dochodu. Z drugiej strony w małych miastach kupcy byli nie opłacalni. Postanowiliśmy to ukrócić :).

Chodzi o to, żeby na każdym etapie gry opłacało się produkować jednocześnie punkty religii i luksusu.

Offline wojtu

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 223
    • View Profile
Re: Kupcy.
« Reply #13 on: April 13, 2014, 11:12:46 PM »
Z tego co zrozumiałem z pomocnika, powinny być na podobnym poziomie te punkty luksusu i religii. Chyba tak nie jest, bo zadowolenie sporo rośnie gdy mam 2x więcej religii niż mniej więcej po równo.

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Kupcy.
« Reply #14 on: April 15, 2014, 06:16:57 PM »
Jesteś pewien? Spróbuj może poeksperymentować z poziomem podatku i odwołaj jakiegoś kapłana, tak, żeby było po równo. Zadowolenie powinno sie poprawić.