Author Topic: 0.81 - Zadowolenie  (Read 2192 times)

Offline przymek79

  • Newbie
  • *
  • Posts: 40
    • View Profile
0.81 - Zadowolenie
« on: April 07, 2014, 12:41:52 AM »
Nie rozumiem już od czego zależy to zadowolenie. Najwyraźniej od czegoś innego niż to co pisze w helpie.
http://zapodaj.net/75675edb1304a.jpg.html
Spada cały czas i nie wiem co jest nie tak tak samo w innych miastach.

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Zadowolenie
« Reply #1 on: April 07, 2014, 03:10:39 AM »
Przede wszystkim, prawdopodobnie coś działa inaczej niż miało działać (tu zgłoszenie błędu). Na razie jeszcze nie udało się wytropić, co konkretnie jest przyczyną tego stanu rzeczy (chociaż prace w tym kierunku trwają).

Co już zrozumieliśmy: nadmiernie duże znaczenie wydaje się mieć wielkość miasta. To znaczy, w dużych miastach bardzo trudno jest utrzymać zadowolenie na sensownym poziomie, a w bardzo małym mieście można z łatwością wejść powyżej 70%. Bardzo często miastem o najniższym zadowoleniu okazuje się stolica państwa.


Jak w tej sytuacji pomóc miastu  z Twojego screena - na dłuższą metę na pewno trzeba spróbować podnieść wysokość punktów religii (krzyżyków) i punktów luksusu (gwiazdek). Punkty religii podnosi  skutecznie świątynia z pracującym w niej kapłanem. Punkty luksusu - obniżenie podatku (czyli na razie nie bardzo jest to możliwe) i dostarczenie zasobów konsumpcyjnych.

Doraźnie możesz spróbować wyprowadzić część mieszkańców. To powinno spowodować widoczną zmianę od razu.
Tak myślę, że można wyprowadzić na przykład jednego cieślę i jednego garncarza oraz tego trenującego łucznika - jako osadników (bez usuwania im specjalności), żeby w grupie wycięli jeden z podmokłych lasów i zbudowali na nim kopalnię gliny. To by pomogło uzyskać więcej garnków przy mniejszej ilości pracowników.

Ciekawi mnie swoją drogą, jak wygląda szczegółowy bilans miasta (widoczny po kliknięciu w pole wskazane strzałką na screenie).

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: Zadowolenie
« Reply #2 on: April 07, 2014, 09:28:20 AM »
No jest tam jakiś błąd. Ja mam podobną sytuację w swoim królestwie.

Polecam wykarczować te podmokłe lasy, to od razu produkcja gliny wzrośnie, więc będzie więcej garnków co przełoży się na zadowolenie. A na bagnach które powstaną można będzie zbudować glinianki, dające jeszcze większe bonusy do produkcji gliny :)

Liosan

Offline Kryzoo

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Posts: 201
    • View Profile
Re: Zadowolenie
« Reply #3 on: April 07, 2014, 10:46:07 AM »
A z drugiej strony to kto by się cieszył płacąc 90% podatków....
Dodasz trochę krzyży, zmniejszysz podatki i będzie lepiej.

Offline lethern

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 52
    • View Profile
Re: Zadowolenie
« Reply #4 on: May 26, 2014, 09:03:23 AM »
Podepnę się pod topic. Zastanawia mnie duża różnica w zadowoleniu dla dwóch dość podobnych miast (nawet powiedziałbym, że jedno wydaje się lepiej prosperujące, jednak ma 2 mieszkańców więcej i zadowolenie mocno spadło)
reszta na screenach

edit: trochę poprawia mi sytuację zmiana podatku (zachowuje zadowolenie  30%+), chyba zostaje mi kombinować z... cięciem kosztów miasta, bo przychodów póki co nie zwiększę tam

Dziwi mnie, że miasto które ma 0 przychodu, 0 religii i 0 luksusu z 2 ludzikami ma prawie 2x większe zadowolenie niż to nieszczęsne ze screena
« Last Edit: May 26, 2014, 09:14:40 AM by lethern »

Offline wojtu

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 223
    • View Profile
Re: Zadowolenie
« Reply #5 on: May 26, 2014, 12:46:31 PM »
Aktualny system nie wspiera średnich miast, w takich najciężej o dobre zadowolenie.

Najlepiej mieć 1 ludka, przy kaplicy i bez sprzedaży towarów (podatki 40%) można mieć 90% zadowolenia, przy 2 - 70%, 3-5 - 50%, przy większej ilości już trzeba mieć świątynie, najlepiej wielką i sprzedawać przynajmniej 3 towary.

W miastach 25+ obywateli mających budynki 3 poziomu to nie problem 70% osiągnąć. Ja próbuję do 90 dobić, jak się uda wrzucę zrzut.
                                                                                                                                                                     

Co do twojego 2 miasta, to ciężko ci w nim będzie zacząć jakąkolwiek produkcję - brak lasów. Możesz z niego zrobić miasto "inteligenckie", czyli z dużą liczbą obywateli budynkiem edukacyjnym, rynkiem i kościołem. Wszystkie zasoby trzeba by dostarczać, ale z żywnością nie powinno być problemów.

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Zadowolenie
« Reply #6 on: May 26, 2014, 02:18:04 PM »
Tak, na razie zadowolenie szybko spada z wzrostem ilości mieszkańców.

Dobrym sposobem podwyższania zadowolenia jest obniżenie podatków - jednak żeby to zrobić, trzeba koniecznie uruchomić produkcję. Bardzo się opłaca zbudować dom wytwórcy trunków i zacząć robić trunki - z chmielu (da się go uprawiać na łąkach) lub z winogron (da się je uprawiać na słonecznych stokach). Jeśli nie ma materiałów budowlanych, trzeba zacząć od ubrań lub garnków w domu rzemieślnika. Najlepiej żeby w każdym mieście była choć minimalna produkcja.

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Zadowolenie
« Reply #7 on: May 26, 2014, 06:26:06 PM »
Macie rację, obecnie średnie miasta mają najtrudniej. I zależność zadowolenia od liczby mieszkańców jest zbyt silna. @lethern - właśnie dlatego 2-gie miasto jest tak niezadowolone, bo ma 13 a nie 11 mieszkańców.

W kolejnej wersji mechanizm zadowolenia będzie poprawiony i ogólnie będzie trochę łatwiej z tym.

Offline wojtu

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 223
    • View Profile
Re: Zadowolenie
« Reply #8 on: May 28, 2014, 11:41:21 AM »
Tak jak mówi Hydro w tym 2 mieście dobrym rozwiązaniem byłaby produkcja trunków. Wraz ze wzrostem poziomu rolników i ulepszeniu pól, mógłbyś wymienić kilka na uprawy chmielu i rozpocząć warzenie piwa. Myślę, że pozwoliłoby to utrzymać zadowolenie na poziomie 30%.