Author Topic: Błędne wyznaczanie ścieżki ruchu, gdy pojawiły się przeszkody  (Read 1182 times)

Offline krzysztof5

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 98
    • View Profile
Ścieżka poruszania się jednostek jest błędnie wyznaczana, jeśli po drodze pojawiły się przeszkody (wrogie jednostki).
Wydałem rozkaz ruchu po odkrytym wcześniej terenie, jednak w międzyczasie na jednym z pól pojawili się barbarzyńcy (chociaż mam wrażenie, że już wcześniej przy odkrywaniu tego terenu te jednostki tam widziałem, ale pewien nie jestem). Teraz od całego dnia "wisi" ten sam rozkaz ruchu. Nie wiem tylko co się dzieje z odliczaniem, bo kiedy nie spojrzę pokazuje kilka godzin - prawdopodobnie gdy kończy się odliczanie, sprawdzane jest czy rzeczywiście dodarło się do punktu docelowego, a jeśli nie to liczy od początku czas potrzebny na przejście tej drogi.

Rozwiązania mogą być dwa:
- usunięcie kolejki rozkazów, gdy wystąpi błąd tego typu
- lepsza - ponowne wyznaczenie trasy i obejście przeszkody

Póki co nie jest to duży problem, bo wrogie jednostki występują bardzo rzadko. Jednak gdy już wprowadzicie walkę między graczami, to mogłoby stanowić sporą przeszkodę :)

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: Błędne wyznaczanie ścieżki ruchu, gdy pojawiły się przeszkody
« Reply #1 on: April 04, 2014, 01:51:40 PM »
Hm... usunięcie kolejki rozkazów to pewnie byłoby proste. Wyznaczanie trasy na serwerze może wymagać dość sporej ilości pracy :P Więc na początek pewnie pójdzie anulowanie kolejki. Dzięki za zgłoszenie :)

Liosan

Offline krzysztof5

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 98
    • View Profile
Re: Błędne wyznaczanie ścieżki ruchu, gdy pojawiły się przeszkody
« Reply #2 on: April 04, 2014, 03:39:09 PM »
Kolejnym półśrodkiem byłoby, żeby wrogie jednostki na mapie nie znikały gdy odejdziemy od nich na więcej niż 2 pola (tak jak wrogie miasta). Albo niech będą niewidoczne, ale pola na których te jednostki były, powinny mieć jakiś duży mnożnik do kosztu ruchu przy obliczaniu ścieżki, przez co jednostki nie wybierałyby tego pola.

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Błędne wyznaczanie ścieżki ruchu, gdy pojawiły się przeszkody
« Reply #3 on: April 04, 2014, 05:01:58 PM »
Albo niech będą niewidoczne, ale pola na których te jednostki były, powinny mieć jakiś duży mnożnik do kosztu ruchu przy obliczaniu ścieżki, przez co jednostki nie wybierałyby tego pola.

Ciekawy pomysł, nie wiem na ile wykonalny, ale nieźle pasuje do gry.

Offline krzysztof5

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 98
    • View Profile
Re: Błędne wyznaczanie ścieżki ruchu, gdy pojawiły się przeszkody
« Reply #4 on: April 08, 2014, 03:18:11 PM »
Teraz widzę, że wcale nie muszą się pojawiać nieprzewidziane przeszkody, żeby jednostka zwiesiła się w drodze :)
Chciałbym zabrać wóz ze skarbami do mojego miasta, jednak za każdym razem optymalna droga jest wyznaczana przez góry (tak, te wysokie, nie pagórki). Z tym rozkazem wóz stoi kratkę przed górami od dobrych 3-5 dni, znalazłem go 2 kwietnia tylko daleko od swoich miast.
Teraz usunąłem rozkaz i chciałem,żeby ścieżka została obliczona ponownie, może tym razem nie przez te góry. Niestety, dalej to samo.