Author Topic: Wojny!  (Read 1595 times)

Offline aelita1992

  • Newbie
  • *
  • Posts: 10
    • View Profile
Wojny!
« on: April 03, 2014, 08:38:17 PM »
Piszę tu jako ambasador 2 z bardziej aktywnych graczy! Gramy tak sobie z znajomym w to i w sumie sama gra jest całkiem przyjemna, ale... bez walki, niewiele radości na dłuższą metę z gry da się wyciągnąć. Ja rozumiem, że pewnie gra ma być przyjazna mniej grającym graczom, ale mimo wszystko - graliśmy długo w poprzedniej wersji, zaczęliśmy grać i w tej i na świecie 208 jesteśmy wśród topowych miejsc, ale masa graczy nie gra już, z najlepszymi w sumie nie ma co konkurować bo w czym, w budowie? Fajnie, jakby dodano wersję, choćby nowy serwer, gdzie dało by się walczyć z innymi graczami, zdobywać miasta itp. Inaczej, bez konkurencji, wielu graczy w końcu odejdzie, a szkoda by było.

//chociaż oczywiście preferowane by było dodanie do aktualnych serwerów walk, bo zaczynać znów od nowa też będzie ciężko :D

Pozdrawiam!

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Wojny!
« Reply #1 on: April 03, 2014, 10:34:11 PM »
Cześć

Wprowadzenie walki, to nie jest taka prosta sprawa. Chcemy to zrobić walkę PvP, ale chcemy to zrobić dobrze. Aktualnie walka w gizarmie jest obecna w bardzo prostej postaci, nie jest jeszcze dobrze przemyślana i zbalansowana. Brakuje też możliwości przejmowania miast (jest tylko niszczenie), oblężeń, machin oblężniczych. Dlatego da się atakować jedynie barbarzyńców w tej chwili.

Głównym elementem jaki chciałbym dodać do gry przed wprowadzeniem PVP są:
* oblężenia - natychmiastowy atak na ufortyfikowane miasto byłby niemożliwy. Atak byłby poprzedzony oblężeniem w którym wroga armia ostrzeliwała by mury. Oczywiście posiadanie machin znacznie podniosło by wydajność ostrzału. Dopiero gdy pojawią się wyłomy możliwy będzie szturm. Dzięki temu zaatakowany gracz będzie miał jakiś czas na reakcje i taktyka nastawianie budzika na 4:00 rano, żeby zaatakować innego gracza nie będzie dawała zbyt dużej przewagi.
* trzeba by również dodać jakiś mechanizm, w którym jednostki poruszające się po wrogim terytorium są atakowane przez okoliczne armię. Powinny być również spowalniane.
* mechanika związana z przejmowaniem miast. To znaczy miasto powinno mieć "narodowość". Gdy jest pod kontrolą macierzystego królestwa bonus obrony powinien być większy a gdy zostanie przejęte i okupowane przez wroga powinien być niższy. Przejęte miasto zmieniło by narodowość, ale dopiero po długim czasie okupacji.
* Przydała by się najprostsza chociaż dyplomacja pozwalająca odróżnić wrogów od sojuszników.

No i oczywiście trzeba by obecne mechanizmy związane z walką porządnie zbalansować.

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Wojny!
« Reply #2 on: April 04, 2014, 03:37:23 AM »
Piszę tu jako ambasador 2 z bardziej aktywnych graczy! Gramy tak sobie z znajomym w to i w sumie sama gra jest całkiem przyjemna, ale... bez walki, niewiele radości na dłuższą metę z gry da się wyciągnąć.

Tak patrzę, że w grze 208 gracie, Albą i - chyba Germanią? I zastanawiam się, co by tu teraz wymyślić, żeby mimo braku walki PvP grało się ciekawiej.  Chyba faktycznie Wasi bezpośredni sąsiedzi nie za bardzo grają.

Pewną namiastką walki bywały kiedyś wyścigi do zasobów :-) Na przykład do żelaza.
Pamiętam też w wersji 0.75 epicki wyścig Khrone'go i Mike'a do Szwecji - nie po zasoby, po prostu kto pierwszy znajdzie drogę i zbuduje tam miasto.

Drugim rodzajem walki było blokowanie rozwoju, przypominające trochę grę w kropki, tylko na nieregularnej planszy. To było możliwe wtedy, kiedy nowe miasto musiało być w odległości 2 - 3 pól od starego (nie było wiosek). Teraz jest trudniej kogoś otoczyć tak żeby nie mógł postawić kolejnego miasta (co nie znaczy że niemożliwe).

Ja rozumiem, że pewnie gra ma być przyjazna mniej grającym graczom, ale mimo wszystko - graliśmy długo w poprzedniej wersji, zaczęliśmy grać i w tej i na świecie 208 jesteśmy wśród topowych miejsc, ale masa graczy nie gra już, z najlepszymi w sumie nie ma co konkurować bo w czym, w budowie?

Hm, no tak to wychodzi, że teraz głównie w budowie, bo punkty w rankingu biorą się z budowy - kolejnych miast i kolejnych budynków.  A z kolei drugi ranking - ilości odbudowanych wież - też oparty jest jakby nie patrzeć na budowie.

A może coś jeszcze da się wymyślić - w czym by tu jeszcze można rywalizować? Jaki ranking byłby fajny?

Offline aelita1992

  • Newbie
  • *
  • Posts: 10
    • View Profile
Re: Wojny!
« Reply #3 on: April 04, 2014, 10:56:20 AM »
Ano prawdą jest ,że bez długotrwałych oblężeń walki nie mogły by się sensownie odbywać przy tym tempie gry :D I moim zdaniem przydało by się dać jednostkom jakąś możliwość przechwytywania jednostek z pól sąsiednich, żeby nie dało się oddziałem przebiec tuż obok naszych wojsk. Chociażby opcję do zaznaczenia w oddziale, czy ma reagować na wojska w sąsiednich polach czy nie, żeby pod naszą nieobecność, gdy widzimy niedaleko wroga, dało się jakoś przygotować na niego.
W gruncie rzeczy przydały by się może jakieś formy podstawowego szukania gildii w którejś z dalszych wersji gry, żeby dawało to jakieś realne ułatwienie czy benefit, typu by gracze mogli wymieniać jakiekolwiek informacje o odkrytej przez siebie mapie.

Może jakiś ranking ilości zabitych barbarzyńców, zniszczonych ich wiosek. Zawsze dawało by to większy cel w robieniu wojska, jak sądzę

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Wojny!
« Reply #4 on: April 05, 2014, 12:21:00 PM »
I moim zdaniem przydało by się dać jednostkom jakąś możliwość przechwytywania jednostek z pól sąsiednich, żeby nie dało się oddziałem przebiec tuż obok naszych wojsk. Chociażby opcję do zaznaczenia w oddziale, czy ma reagować na wojska w sąsiednich polach czy nie, żeby pod naszą nieobecność, gdy widzimy niedaleko wroga, dało się jakoś przygotować na niego.

Przechwytywania jako  zauważenia i ostrzeżenia, czy od razu ataku?

W gruncie rzeczy przydały by się może jakieś formy podstawowego szukania gildii w którejś z dalszych wersji gry, żeby dawało to jakieś realne ułatwienie czy benefit, typu by gracze mogli wymieniać jakiekolwiek informacje o odkrytej przez siebie mapie.

Wymiana informacji o mapie - myśleliśmy o czymś tego typu. A o co chodzi z szukaniem gildii?

Może jakiś ranking ilości zabitych barbarzyńców, zniszczonych ich wiosek. Zawsze dawało by to większy cel w robieniu wojska, jak sądzę

Myślę że tak. Taki ranking byłby dobrą przeciwwagą dla rankingu budowania.

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: Wojny!
« Reply #5 on: April 05, 2014, 06:46:05 PM »
W gruncie rzeczy przydały by się może jakieś formy podstawowego szukania gildii w którejś z dalszych wersji gry, żeby dawało to jakieś realne ułatwienie czy benefit, typu by gracze mogli wymieniać jakiekolwiek informacje o odkrytej przez siebie mapie.

Wymiana informacji o mapie - myśleliśmy o czymś tego typu. A o co chodzi z szukaniem gildii?
Domyślam się, że chodzi o takie stowarzyszenia/sojusze graczy jakie są w większości tego typu gier :) Np. gildia może mieć wykupione jakieś bonusy - kupione wspólnym nakładem członków dają premię wszystkim zrzeszonym graczom. Ale to najlepiej by było, jakby autor się sam wypowiedział :)

Liosan

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Wojny!
« Reply #6 on: April 06, 2014, 03:09:03 AM »
Aha. Sojusze. No tak, to logiczne. :-)

Offline aelita1992

  • Newbie
  • *
  • Posts: 10
    • View Profile
Re: Wojny!
« Reply #7 on: April 06, 2014, 03:44:03 PM »
Tak, dokładnie tego typu sojusze :D To by motywowało do współpracy z innymi, zbierania surowców, np jakby jakiś mały bonus dla sojuszu wymagał zebrania odległych surowców i tak dalej.

Co do przechwytywania, właśnie możliwości, gdy już będzie pvp, stworzenia oddziału który by sam ruszał do walki jakby odkrył jednostki pole od siebie. Opcja do odznaczenia po to, bo było by to ryzykowne, a jednocześnie by mogło oznaczać wyjście poza mury miasta :D Po prostu widzę teraz, jak łatwo szybkimi jednostkami obejść ufortyfikowane miasto by było, a potem ruszyć na atak słabszym wioskom, co trochę dziwnym by było w razie istniejącego pvp. Sam staralem się dogonić jednostkę innego gracza, która przeszła moje jednostki o jedno pole :D I średnio to szło, póki nie trafił na bagno, było nie do wykonania. <A potem dowiedziałem się, że pvp nadal nie istnieje,a szkoda xD>

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Wojny!
« Reply #8 on: April 08, 2014, 09:16:51 PM »
Tak, dokładnie tego typu sojusze :D To by motywowało do współpracy z innymi, zbierania surowców, np jakby jakiś mały bonus dla sojuszu wymagał zebrania odległych surowców i tak dalej.

Rozumiem, że zawarcie sojuszu byłoby możliwe po spotkaniu się z innym królestwem (znalezieniu na mapie)?  Czy wybieranie sojusznika z listy?

Co do przechwytywania, właśnie możliwości, gdy już będzie pvp, stworzenia oddziału który by sam ruszał do walki jakby odkrył jednostki pole od siebie. Opcja do odznaczenia po to, bo było by to ryzykowne, a jednocześnie by mogło oznaczać wyjście poza mury miasta :D Po prostu widzę teraz, jak łatwo szybkimi jednostkami obejść ufortyfikowane miasto by było, a potem ruszyć na atak słabszym wioskom, co trochę dziwnym by było w razie istniejącego pvp.

W sumie czasem w taktyce wojennej właśnie coś takiego robiono; wojsko obchodziło umocnienia i atakowało słabsze tyły. Ale takie opcjonalne automatyczne ruszenie do walki po zobaczeniu przeciwnika jest ciekawe, zwłaszcza jak ktoś musi sobie zrobić dłuższą przerwę w grze. Co prawda, znam to głównie ze starych crpgów :-) Ciekawe na ile tutaj byłoby wykonalne.

Zdaje się natomiast, że w szeroko pojętych planach jest wprowadzenie wpływu terytorium (swoje - neutralne - wrogie) na szybkość poruszania się jednostek.


Offline wojtu

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 223
    • View Profile
Re: Wojny!
« Reply #9 on: October 06, 2014, 11:30:11 AM »
Przeczytałem pomysł Gabika o inwazji barbarzyńców - http://forum.gizarma.pl/index.php/topic,440.0.html#new i mi się przypomniała pewna myśl, ale stwierdziłem, że lepiej się wypowiedzieć tutaj.

Chodzi mi o spowolnienie ataków jakie tu już zostało poruszone (teraz trwa turę, a to powinny być bitwy/oblężenia kilkudniowe nawet myślę) i wprowadzenie możliwości dochodzenia do walki nowych oddziałów (grup jednostek) tego samego gracza jak i innych (teraz każda by atakowała osobno). Dałoby to możliwość prowadzenia różnych manewrów wojskowych i wymyślanie własnych strategii. No i byłoby realistyczne :)

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Wojny!
« Reply #10 on: October 06, 2014, 07:24:09 PM »
Chodzi mi o spowolnienie ataków jakie tu już zostało poruszone (teraz trwa turę, a to powinny być bitwy/oblężenia kilkudniowe nawet myślę)

Zdaje się, że Troll też chce aby były oblężenia - chodzi o to, by do pokonania miasta nie wystarczyło wykorzystać nieobecności gracza przy komputerze (jak w niektórych grach).

i wprowadzenie możliwości dochodzenia do walki nowych oddziałów (grup jednostek) tego samego gracza jak i innych (teraz każda by atakowała osobno).

No faktycznie, przydałaby się możliwość łączenia całych grup wojska. Bo teraz nawet jak zaatakują naraz, będą liczone osobno.