Author Topic: Co sądzicie o nowej wersji? :)  (Read 4791 times)

Offline Kryzoo

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Posts: 201
    • View Profile
Re: Co sądzicie o nowej wersji? :)
« Reply #15 on: March 29, 2014, 10:44:02 PM »
Oferty na rynku już mam :) Ogólnie to z tymi ofertami jest zrobione tak sobie. Przykładowo dałem futra za cegły, ale również przygarnąłbym zamiast cegieł inne towary, brakuję jakieś opcji negocjacji/wiadomości w grze czy coś podobnego.  Dodatkowo, żeby handlować chociaż jeden z nas musi odkryć miasto drugiego a na początku nie ma się odkrytych ich za dużo :(
Z drugiej strony to stymuluje eksplorację. Dodatkowe zajęcie na początku gry, kiedy nie ma jeszcze dużo do grania. Wcześniej wystarczyło odkryć najbliższą okolicę.

Offline majsin

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 96
    • View Profile
Re: Co sądzicie o nowej wersji? :)
« Reply #16 on: March 29, 2014, 11:50:58 PM »
Sam nie jestem pewien jak to rozwiązać najlepiej :) Myślę, że dobrym rozwiązaniem byłoby zostawienie czarnego rynku, który z czasem byłbym coraz mnie opłacalny (wręcz ekstremalnie nieopłacalny po pewnym czasie) co na początku umożliwiłoby handlowanie a po szybkim czasie zmusiło do eksploracji i szukaniu bardziej atrakcyjnych ofert (czas w takim wypadku musiałby być uzależniony od daty dołączenia gracza do gry).
« Last Edit: March 29, 2014, 11:59:15 PM by majsin »

Offline Khrone

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 276
  • Szwecja (222)
    • View Profile
Re: Co sądzicie o nowej wersji? :)
« Reply #17 on: March 30, 2014, 09:49:31 AM »
Imo barbarzyńcy mogli by wystawiać własne oferty, tworzące z nich coś w rodzaju faktorii handlowych, jednak wraz z upływem czasu te faktorie stają się coraz mniej opłacalne.

Offline Porke

  • Newbie
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
Re: Co sądzicie o nowej wersji? :)
« Reply #18 on: April 01, 2014, 08:07:22 PM »
To i ja dorzucę swoje trzy grosze.

Gizarma bardzo mi się podoba, lubię czasem pograć sobie w jakieś masowe strategie multiplayerowe, a przy wysypie Ogame'opodobnych Gizarma jest powiewem świeżości :) Podoba mi się nacisk na współpracę między graczami, jednak w tej grze w której akurat biorę udział nie udaje się tego jeszcze osiągnąć.

Z pewnych spostrzeżeń:
  • Jednostki przechodzące przez miasto znikają z mapy świata (trzeba wejść do miasta żeby dowiedzieć się jak wielki jest garnizon) - dla mnie jako gracza wygodniej byłoby gdyby coś było widoczne już z poziomu mapy świata
  • Trochę szkoda, że nie można grać w przeglądarce (np. jako aplet)
  • A za zabawne uważam to, że można elitę do budowy zagonić :D
  • Granice terytorium nie są dla mnie czytelne, podejrzewam że problem może być jeszcze większy jeśli pojawia się więcej graczy na niewielkim obszarze.

Offline wojtu

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 223
    • View Profile
Re: Co sądzicie o nowej wersji? :)
« Reply #19 on: April 01, 2014, 10:03:10 PM »
Też się przyłączę i to do chwalenia.

Bardzo mi się podoba ten minimalistyczny styl właśnie i jak dla mnie wszystko jest czytelne (może dlatego, że nie grałem dużo w gry tego typu i nie jestem taki wymagający).

Brakuje mi w nowej wersji czarnego rynku. Na początku handel między graczami widzę jeszcze się nie rozkręcił a parę pierdół zalega mi w magazynach.
I bardzo dobrze, że nie ma :) Ja już wyrażałem swoją opinię na jego temat wcześniej, że nierealistyczny i za łatwo. Jak ci zalegają zasoby w magazynie to źle zorganizowaną produkcję/wydobycie masz :P

Oferty na rynku już mam :) Ogólnie to z tymi ofertami jest zrobione tak sobie. Przykładowo dałem futra za cegły, ale również przygarnąłbym zamiast cegieł inne towary, brakuję jakieś opcji negocjacji/wiadomości w grze czy coś podobnego.  Dodatkowo, żeby handlować chociaż jeden z nas musi odkryć miasto drugiego a na początku nie ma się odkrytych ich za dużo :(
Z drugiej strony to stymuluje eksplorację. Dodatkowe zajęcie na początku gry, kiedy nie ma jeszcze dużo do grania. Wcześniej wystarczyło odkryć najbliższą okolicę.
Dokładnie. Ja w 0.8 wszystkie jednostki wprowadziłem do miasta na początku, a tutaj od razu w każdą stronę świata zwiadowcę :) Chociaż to chyba bardziej przez znajdźki, bo pomagają na początku (wszystko i odkrycie mapy i jednostka i szczególnie zasoby). Ciekawość też :)

Ale z jednym się zgodzę, brakuje jakiejś komunikacji w grze (nie każdy chce na forum zaglądać). Właśnie się zastanawiałem jak to powinno wyglądać. I na pewno nie czat (szczególnie, że każdy z każdym od razu może) to by popsuło klimat "osamotnienia". Myślę, że jakieś wysyłanie posłańców z wiadomością od władcy czy coś by było fajne. I tu chodzi, głównie o pomoc w handlu właśnie, te negocjacje, ale też dogadywanie się o teren, np. w późniejszych wersjach jak ktoś złamie ustalenie to wojna :D, albo zaprzestanie handlu (jego i państw sojuszniczych).

Oferty na rynku już mam :) Ogólnie to z tymi ofertami jest zrobione tak sobie. Przykładowo dałem futra za cegły, ale również przygarnąłbym zamiast cegieł inne towary, brakuję jakieś opcji negocjacji/wiadomości w grze czy coś podobnego.  Dodatkowo, żeby handlować chociaż jeden z nas musi odkryć miasto drugiego a na początku nie ma się odkrytych ich za dużo :(

Masz rację. Jest to problem. Był pomysł, żeby barbarzyńcy coś sami wystawiali. Wtedy dało by się handlować już na początku gry.

Czarny rynek wywaliliśmy, bo zbyt łatwo można było tam pieniądze zarabiać. Wystarczyło mieć dowolny zasób luksusowy i z jego sprzedaży można było spokojnie przeżyć.

Niee, z terrorystami się nie negocjuje, znaczy z barbarzyńcami nie handluje :D Nie zabierajcie ludziom przyjemności z gry. Przynajmniej mnie najbardziej wciąga początek, a jak już mam wszystko, to gra się nudzi.

Raczej kupowanie bardziej ułatwiało, niż sprzedaż, ale w sumie to i to.

A z moich spostrzeżeń:
1. Znajdźki bomba.
2. Wieże też spoko.
3. Mielizny, okey. Myślałem, że fajnie by było mosty budować, ale to w sumie morze jest (nawet jak szerokość 1 pola), a przez rzeki się normalnie przechodzi.
4. Samouczek też dobra sprawa, bo pomocy może się komuś nie chcieć przeglądać przed zaczęciem gry, jak nie jest na grę nakręcony. Chociaż i tak bez niej się nie obędzie (może jednak, ale ciężko).
5. Ta kronika, wiadomo na +.

Z tych mniej oczywistych (odpaliłem 0.8 :) )
6. Przestawienie panelu (talenty, bilans/ekonomia), dobre. Nie trzeba zamykać okienka tylko od razu się przechodzi (można i skrótem, ale nie używam, na razie przynajmniej).
7. Extra jest, że widać co i z czego produkuje rzemieślnik. Jeszcze opisanie wszystkiego kuleje, ale nie trzeba już ciągle w helpie siedzieć :)
7,5. Opisanie talentów króla w grze.

Brakuje mi natomiast spisu wszystkich jednostek w jakimś menu (coś jak kronika) i żeby było napisane gdzie jest (nr pola na przykład) i co robi, najlepiej też. Pomysł się wziął stąd, że ciężko mi było ogarnąć kilka jednostek zwiadowczych. Ciągłe przewijanie mapy męczące. Przez kronikę sobie przechodziłem, ale nie wiadomo kto jest kto (jak bez specjalności) i gdzie. Chociaż to taka moja fanaberia :P

To przyspieszenie chodzenia to neutralnie natomiast. Chyba ogólnie fajnie, że się szybciej odkrywa mapę, ale jak coś robię na komputerze to gizarma zminimalizowana i skaczę po jednostkach co jakiś czas, żeby im trasę przestawić na "szybszy" teren :)

Aż mi was szkoda, że tyle do czytana wam dałem.

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Co sądzicie o nowej wersji? :)
« Reply #20 on: April 01, 2014, 11:14:27 PM »
Imo barbarzyńcy mogli by wystawiać własne oferty, tworzące z nich coś w rodzaju faktorii handlowych, jednak wraz z upływem czasu te faktorie stają się coraz mniej opłacalne.

Też uważam, że tak było by najfajniej.

Myślałem o tym, żeby barbarzyńcy wystawiali w miarę dobre oferty, ale ograniczone. Wtedy na początku gry mogli by być przydatni, ale w dalszym etapie gdy królestwo będzie większe znaczenia nabierałby stabilniejszy handel między graczami na większą skalę.

Quote
Niee, z terrorystami się nie negocjuje, znaczy z barbarzyńcami nie handluje :D Nie zabierajcie ludziom przyjemności z gry. Przynajmniej mnie najbardziej wciąga początek, a jak już mam wszystko, to gra się nudzi.

Ale handel z barbarzyńcami mógłby mieć też złe strony. Np. ich miasta mogły by się bardziej rozwinąć dzięki handlowi. Mogły by stanowić większe zagrożenie dla naszych królestw. Wtedy gracz sam by zapłacił za negocjacje z terrorystami :).

  • Jednostki przechodzące przez miasto znikają z mapy świata (trzeba wejść do miasta żeby dowiedzieć się jak wielki jest garnizon) - dla mnie jako gracza wygodniej byłoby gdyby coś było widoczne już z poziomu mapy świata
  • Trochę szkoda, że nie można grać w przeglądarce (np. jako aplet)
  • A za zabawne uważam to, że można elitę do budowy zagonić :D
  • Granice terytorium nie są dla mnie czytelne, podejrzewam że problem może być jeszcze większy jeśli pojawia się więcej graczy na niewielkim obszarze.

Ad 1. Chowamy jednostki w mieście, żeby było bardziej czytelnie. Mniej sprajtów jeden na drugim. Chociaż to rzeczywiście ma swoje wady.
Ad 2. Gizarma do wersji 0.80 była apletem. Tylko że mniej więcej półtora roku temu aplety zostały uznane za niebezpieczne i wyskakiwało bardzo dużo warningów podczas startu. Poza tym podczas np. upgradu javy wtyczka potrafiła się odinsalować. Generalnie była z tym cała masa kłopotów, dlatego przeszliśmy na desktopa.
Ad 3. Masz rację, to dość nierealistyczne
Ad 4. Może kolorowanie minimapki by pomogło. A w czym problem, te kropki są za mało widoczne?

Quote
Ale z jednym się zgodzę, brakuje jakiejś komunikacji w grze (nie każdy chce na forum zaglądać). Właśnie się zastanawiałem jak to powinno wyglądać. I na pewno nie czat (szczególnie, że każdy z każdym od razu może) to by popsuło klimat "osamotnienia". Myślę, że jakieś wysyłanie posłańców z wiadomością od władcy czy coś by było fajne. I tu chodzi, głównie o pomoc w handlu właśnie, te negocjacje, ale też dogadywanie się o teren, np. w późniejszych wersjach jak ktoś złamie ustalenie to wojna :D, albo zaprzestanie handlu (jego i państw sojuszniczych).

Masz rację, prawdopodobnie w najbliższym czasie wprowadzimy jakiś sposób komunikacji.

Quote
Brakuje mi natomiast spisu wszystkich jednostek w jakimś menu (coś jak kronika) i żeby było napisane gdzie jest (nr pola na przykład) i co robi, najlepiej też. Pomysł się wziął stąd, że ciężko mi było ogarnąć kilka jednostek zwiadowczych. Ciągłe przewijanie mapy męczące. Przez kronikę sobie przechodziłem, ale nie wiadomo kto jest kto (jak bez specjalności) i gdzie. Chociaż to taka moja fanaberia :P

Słuszna uwaga, przydałby się spis wszystkich jednostek. Dopiszę to do naszego backloga.

Offline wojtu

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 223
    • View Profile
Re: Co sądzicie o nowej wersji? :)
« Reply #21 on: April 02, 2014, 02:21:06 PM »
Może dodam, że jedna rzecz według mnie uległa pogorszeniu. Chodzi o zadowolenie.

I nie mam tu na myśli, że trzeba zrównoważyć punkty luksusu i religii. Za duży % w jego liczeniu ma parametr (z pomocnika) - "duża liczba mieszkańców miasta". Ogółem to każdy obywatel robi znaczącą różnicę. Za mały % ma teraz natomiast zapotrzebowanie, które aktualnie służy praktycznie tylko do polepszania finansów.

Jest też coś takiego, że każdy ludzik ma swoje zadowolenie. Jeśli mieszka w mieście o wysokim zadowoleniu, to jego zadowolenie rośnie, żeby zrównać się z innymi. Jak mieszka w smutnym mieście, to jego zadowolenie też spada. Jak wyprowadzamy go z miasta, zadowolenie jest blokowane na poziomie który ma w chwili rekrutacji. Jak zamieszka w innym mieście, to zadowolenie tego miasta jest uśredniane z zadowolenia wszystkich mieszkańców (tego nowego też).
No właśnie z tym blokowaniem nie działa zdaje się. Wyprowadzam rolnika jako tragarza, jak wraca go wprowadzam i od razu zadowolenie spada w tym mieście i pokazuje spadek. Tak jakby jego zadowolenie jednak było uśredniane do ogólnego w czasie "podróży".

Wycięte dyskusji z gry 205, wcześniej zrozumiałem, że w mieście się blokuje, a teraz że u ludka, ale ani tu, ani tu tego nie widzę.

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Co sądzicie o nowej wersji? :)
« Reply #22 on: April 02, 2014, 05:19:25 PM »
Gizarma bardzo mi się podoba, lubię czasem pograć sobie w jakieś masowe strategie multiplayerowe, a przy wysypie Ogame'opodobnych Gizarma jest powiewem świeżości :)

A ciekawi mnie, co Twoim zdaniem głównie wpływa na tę inność.

Jednostki przechodzące przez miasto znikają z mapy świata (trzeba wejść do miasta żeby dowiedzieć się jak wielki jest garnizon) - dla mnie jako gracza wygodniej byłoby gdyby coś było widoczne już z poziomu mapy świata
Ad 1. Chowamy jednostki w mieście, żeby było bardziej czytelnie. Mniej sprajtów jeden na drugim. Chociaż to rzeczywiście ma swoje wady.

Może one nie muszą być widoczne typowo na mieście, tylko jakoś obok. Są w sumie widoczne po kliknięciu miasta w miniaturkach w lewym dolnym rogu mapy, ale to jest zwykle dość daleko od miasta.


Trochę szkoda, że nie można grać w przeglądarce (np. jako aplet)

Pojawiają się takie sygnały, ale jeszcze nie wiemy w czym rzecz. W czym na przykład dla Ciebie możliwość grania w przeglądarce miałaby przewagę nad desktopową aplikacją?

A za zabawne uważam to, że można elitę do budowy zagonić :D
Ad 3. Masz rację, to dość nierealistyczne
Mogą też pracować na polu. Dla mnie całkiem realistyczne, czasem każde ręce do pracy się przydają ;-)



Ale z jednym się zgodzę, brakuje jakiejś komunikacji w grze (nie każdy chce na forum zaglądać). Właśnie się zastanawiałem jak to powinno wyglądać. I na pewno nie czat (szczególnie, że każdy z każdym od razu może) to by popsuło klimat "osamotnienia". Myślę, że jakieś wysyłanie posłańców z wiadomością od władcy czy coś by było fajne. I tu chodzi, głównie o pomoc w handlu właśnie, te negocjacje, ale też dogadywanie się o teren, np. w późniejszych wersjach jak ktoś złamie ustalenie to wojna :D, albo zaprzestanie handlu (jego i państw sojuszniczych).

Nie byliby ci posłańcy zbyt powolni do komunikacji? Ale rozumiem o co chodzi z "psuciem klimatu osamotnienia" :-) Szybka komunikacja powoduje że mniej jest gry w grze; gry w sensie wczucia się w jakiś model rzeczywistości i rozwiązywania zadań wewnątrz tego modelu.
Pomoc przy handlu - a może np. w oknie handlu jakieś dodatkowe opcje negocjacji?

Spis jednostek to nie jest żadna fanaberia, to byłoby bardzo przydatne, a im większe państwo, tym przydatniejsze.

Może dodam, że jedna rzecz według mnie uległa pogorszeniu. Chodzi o zadowolenie.

I nie mam tu na myśli, że trzeba zrównoważyć punkty luksusu i religii. Za duży % w jego liczeniu ma parametr (z pomocnika) - "duża liczba mieszkańców miasta". Ogółem to każdy obywatel robi znaczącą różnicę. Za mały % ma teraz natomiast zapotrzebowanie, które aktualnie służy praktycznie tylko do polepszania finansów.

Dokładnie tak to wygląda w działaniu (obserwuję te same objawy), chociaż plan był chyba inny. W tym miejscu może być jakiś błąd.

Jest też coś takiego, że każdy ludzik ma swoje zadowolenie. Jeśli mieszka w mieście o wysokim zadowoleniu, to jego zadowolenie rośnie, żeby zrównać się z innymi. Jak mieszka w smutnym mieście, to jego zadowolenie też spada. Jak wyprowadzamy go z miasta, zadowolenie jest blokowane na poziomie który ma w chwili rekrutacji. Jak zamieszka w innym mieście, to zadowolenie tego miasta jest uśredniane z zadowolenia wszystkich mieszkańców (tego nowego też).
No właśnie z tym blokowaniem nie działa zdaje się. Wyprowadzam rolnika jako tragarza, jak wraca go wprowadzam i od razu zadowolenie spada w tym mieście i pokazuje spadek. Tak jakby jego zadowolenie jednak było uśredniane do ogólnego w czasie "podróży".

Wycięte dyskusji z gry 205, wcześniej zrozumiałem, że w mieście się blokuje, a teraz że u ludka, ale ani tu, ani tu tego nie widzę.


Moim zdaniem masz rację, coś tu działa niezgodnie ze specyfikacją.


Aż mi was szkoda, że tyle do czytana wam dałem.

Co Ty, śmiało pisz ile chcesz. Twoje uwagi są ciekawe i my to z zastanowieniem czytamy, nawet jeśli nie od razu udaje się odpowiedzieć.

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: Co sądzicie o nowej wersji? :)
« Reply #23 on: April 02, 2014, 05:44:18 PM »
Może dodam, że jedna rzecz według mnie uległa pogorszeniu. Chodzi o zadowolenie.

I nie mam tu na myśli, że trzeba zrównoważyć punkty luksusu i religii. Za duży % w jego liczeniu ma parametr (z pomocnika) - "duża liczba mieszkańców miasta". Ogółem to każdy obywatel robi znaczącą różnicę. Za mały % ma teraz natomiast zapotrzebowanie, które aktualnie służy praktycznie tylko do polepszania finansów.

Dokładnie tak to wygląda w działaniu (obserwuję te same objawy), chociaż plan był chyba inny. W tym miejscu może być jakiś błąd.
Hmmm. Moje miasto Ceuta ma 1 obywatela, kapliczkę, 0 luksusu i zadowolenie 95% i rośnie :D Faktycznie trochę dziwne.

Liosan

Offline wojtu

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 223
    • View Profile
Re: Co sądzicie o nowej wersji? :)
« Reply #24 on: April 03, 2014, 02:53:11 PM »
Jeszcze chciałbym skomentować zmieniony limit mieszkańców od którego można budować zaawansowane budynki. Myślę, że dobrze, że został podniesiony (12 obywateli to jeszcze dość małe miasteczko). Ciężej też (szczególnie na początku, ale w ogóle też) wprowadzić 30 ludzi, by pobudować najlepsze budynki. Mimo to, nadal jest możliwe obejście tego limitu doprowadzając ludzi tymczasowo. Nie wiem, czy to w sumie jest złe, ale wydaje mi się, że założenia były inne.

Offline aelita1992

  • Newbie
  • *
  • Posts: 10
    • View Profile
Re: Co sądzicie o nowej wersji? :)
« Reply #25 on: April 04, 2014, 11:19:17 AM »
Na moje:
a) Jak już grało się w tą grę dłużej, dla mnie wydaje się bardzo przejrzysta. Widzę wszystko na pierwszy rzut oka, łatwo ocenić jakoś surowca, jedyną nieprzejrzystość, naturalnie, wprowadza nieregularność terenów, ale coś za coś - cena ciekawiej stworzonego terenu.
b) Wioski to coś, czego stanowczo grze brakowało. Da się bardzo wiele z nich zdobyć, podróżując po całej mapie i dla aktywnych graczy jest to bardzo duża pomoc.
c) Jedyny problem to nadal bolące, spadające szybko szczęście :D Te przeliczniki są brutalne, choć można do nich na pewno przywyknąć. Zwyczajnie mam uczucie regularnie, że moi mieszkańcy to jakaś sekta dołujących się przyszłych samobójców z tym ich ciągłym narzekaniem :D Ale da się, może kiedyś będą sposoby więcej ich nastrój poprawiać.

To główne, póki co. Ale patch stanowczo wprowadził pozytywne poprawki, moim zdaniem.

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Co sądzicie o nowej wersji? :)
« Reply #26 on: April 07, 2014, 04:48:47 AM »
Z tym szczęściem / zadowoleniem, to coś trzeba będzie zrobić.

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Co sądzicie o nowej wersji? :)
« Reply #27 on: April 08, 2014, 06:00:31 PM »
Z tym szczęściem / zadowoleniem, to coś trzeba będzie zrobić.

Zdecydowanie tak. Moim zdaniem trzeba to zadowolenie uprościć i zmniejszyć poziom pesymizmu mieszkańców :). Planujemy również eliminację zadowolenia "oczekiwanego" i chwilowego tak, żeby zmieniało się natychmiast zależnie od organizacji miasta.

Offline wojtu

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 223
    • View Profile
Re: Co sądzicie o nowej wersji? :)
« Reply #28 on: April 08, 2014, 07:12:22 PM »
Z tym szczęściem / zadowoleniem, to coś trzeba będzie zrobić.

Zdecydowanie tak. Moim zdaniem trzeba to zadowolenie uprościć i zmniejszyć poziom pesymizmu mieszkańców :). Planujemy również eliminację zadowolenia "oczekiwanego" i chwilowego tak, żeby zmieniało się natychmiast zależnie od organizacji miasta.
Ciekawe, ale to w nowej wersji już?

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Co sądzicie o nowej wersji? :)
« Reply #29 on: April 08, 2014, 08:51:44 PM »
Wojtu - to uproszczenie będzie w nowej wersji. Ale przyczynę problemu z nadmiernym spadaniem zadowolenia szukamy niezależnie od tego uproszczenia.