Author Topic: Co sądzicie o nowej wersji? :)  (Read 5173 times)

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Co sądzicie o nowej wersji? :)
« on: March 25, 2014, 10:52:19 AM »
Ciekaw jestem - jak podobają się Wam zmiany z najnowszej wersji? Co najbardziej, a co najmniej? Czy uważacie że idziemy w dobrą stronę z Gizarmą? :)

A dla tych, co nie znali Gizarmy wcześniej - jak Wam się podoba do tej pory? :)

Liosan
« Last Edit: March 25, 2014, 01:07:06 PM by liosan »

Offline pjg

  • Newbie
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
Re: Co sądzicie o nowej wersji? :)
« Reply #1 on: March 26, 2014, 04:20:32 PM »
Log zdarzeń i kolejkowanie budowania budynków są super przydatne  8)

Obozy też zmieniają trochę start rozgrywki, przynajmniej jest co robić na początku.

Co do pomocy to przydałoby się zrobić ją kontekstowo-etapową, zamiast kilku ekranów tekstu naraz (wiem że to niełatwe...).

Ale generalnie ode mnie 10/10 :D Trochę czasu minęło od ostatniej gry i miło znowu oderwać się w pracy od żmudnych obowiązków ;)

Offline Khrone

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 276
  • Szwecja (222)
    • View Profile
Re: Co sądzicie o nowej wersji? :)
« Reply #2 on: March 27, 2014, 08:08:34 PM »
Wszystko fajnie, ale jak zwykle trochę drobnych rzeczy potrzeba: w logu zdarzeń przydała by się kreska (jak na IRC) oddzielająca wiadomości nowe (nieprzeglądnięte) od tych starszych. Ciągle mam też wrażenie... nieprzejrzystości tej gry. No nie wiem dlaczego: ale rzut oka na taką Civ5 i idzie ogarnąć jak stoi państwo, z kim prowadzi wojnę, które miasta są lepsze, które gorsze, gdzie są surowce: tutaj, w gizarmie, tej przejrzystości nie ma - nie umiem wyjąśnić na czym to dokładnie polega, ot, po prostu, nieprzejrzyste dla mnie.

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Co sądzicie o nowej wersji? :)
« Reply #3 on: March 27, 2014, 09:31:23 PM »
Wszystko fajnie, ale jak zwykle trochę drobnych rzeczy potrzeba: w logu zdarzeń przydała by się kreska (jak na IRC) oddzielająca wiadomości nowe (nieprzeglądnięte) od tych starszych.

Nie wiem, czy zauważyłeś, ale nowe zdarzenia mają trochę inne tło (bardziej żółte). Ale rzeczywiście taka kreska może była by lepsza.

Ciągle mam też wrażenie... nieprzejrzystości tej gry. No nie wiem dlaczego: ale rzut oka na taką Civ5 i idzie ogarnąć jak stoi państwo, z kim prowadzi wojnę, które miasta są lepsze, które gorsze, gdzie są surowce: tutaj, w gizarmie, tej przejrzystości nie ma - nie umiem wyjąśnić na czym to dokładnie polega, ot, po prostu, nieprzejrzyste dla mnie.

W Civ 5 nie grałem (grałem tylko w 4 i starsze), podejrzewam że przejrzystość miast może wynikać z tego, że tam sporo więcej informacji jest dostępnych z poziomu mapy głównej. No i widać np. jednostki w miastach. Czy o to chodzi?

A zasoby - są za mało widoczne? Czy chodzi o coś innego?

Offline Khrone

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 276
  • Szwecja (222)
    • View Profile
Re: Co sądzicie o nowej wersji? :)
« Reply #4 on: March 27, 2014, 10:55:51 PM »
Nie wiem, czy zauważyłeś, ale nowe zdarzenia mają trochę inne tło (bardziej żółte).
Nie, nie zauważyłem :( Hmh, jak się przyjrzeć to faktycznie pod obrazkiem inny kolor. Ale na początku wziałem to za jakiegoś buga z rysowaniem a nie coś co wyróżnia nowe wiadomości :D

W Civ 5 nie grałem (grałem tylko w 4 i starsze), podejrzewam że przejrzystość miast może wynikać z tego, że tam sporo więcej informacji jest dostępnych z poziomu mapy głównej. No i widać np. jednostki w miastach. Czy o to chodzi?
To też może być czynnik, np. pasek miasta: tutaj widzimy wielkość nazwę i przynależność do państwa: w Civ widzimy też główną religię, aktualnie budowany budynek, po czasie budowania (ilość tur - "podziałka" na pasku) można wywnioskować jaką produkcją miasto dysponuje (jeśli buduje budynek 100 tur to znaczy że coś jest nie tak), widać jakieś stany specjalne (choroba), widać przyrost ludności (zielony pasek) itd. Ilość informacji skondensowanych na generalnie tej samej liczbie pikseli jest o wiele większa w Civce.

To samo odczucie - nieprzejrzystości - miałem także grając np. Freeciv.

Na pewno fajną sprawą jest pokazywanie granic miasta które osadnik ma wybudować. Miło by było, gdyby istniało narzędzie do tego: klikasz narzędzie i masz właśnie taki sam widok szarego miasta i jego granic (też granic rozszerzonych palisadą!) - w sensie kursorem najeżdża się na mapę i pokazuje jak by wyglądało miasto na danym tile.

Chyba znalazłem buga, że miasta swoje można stawiać wokół osad barbarzyńskich (w sensie działają one jak miasta gracza, rozszerzając granice w których można wybudować miasto).

Możliwość obracania mapy jest w planach? Czy wybudowanie palisady daje dostęp do terenów morskich odległych o 2 pola od miasta (tak jak wioski dają możliwość sięgania o 2 pola od miasta? - jeśli nie to jak się dostać do surowców nie leżących bezpośrednio przy brzegu miasta?)

A zasoby - są za mało widoczne? Czy chodzi o coś innego?
Zasoby są widoczne dobrze, chociaż miło by było mieć przycisk który by nad nimi pokazywał dymek z surowcem (ikonką surowca który się z takiego pola wydobywa). To mega by pomogło w kojarzeniu teren->surowiec. Mówię tutaj oczywiście o tych bardziej specjalnych surowcach niż żubry czy tereny podmokłe.
« Last Edit: March 27, 2014, 10:59:02 PM by Khrone »

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: Co sądzicie o nowej wersji? :)
« Reply #5 on: March 28, 2014, 07:47:19 AM »
To samo odczucie - nieprzejrzystości - miałem także grając np. Freeciv.
Ja mam wrażenie, że zarówno w Freeciv jak i w Gizarmie ta nieprzejrzystość bierze się z grafiki, nie z prezentowanych informacji... ale nie umiem palcem pokazać o co chodzi.

Na pewno fajną sprawą jest pokazywanie granic miasta które osadnik ma wybudować. Miło by było, gdyby istniało narzędzie do tego: klikasz narzędzie i masz właśnie taki sam widok szarego miasta i jego granic (też granic rozszerzonych palisadą!) - w sensie kursorem najeżdża się na mapę i pokazuje jak by wyglądało miasto na danym tile.
Hm... taki planer miast. Tryb planowania miast. Można nawet kliknąć i zapamiętać, że chcemy żeby kiedyś tam miasto było... to by było fajne :) Nie musiałbym w Google Docu planować :D

Chyba znalazłem buga, że miasta swoje można stawiać wokół osad barbarzyńskich (w sensie działają one jak miasta gracza, rozszerzając granice w których można wybudować miasto).
Nie umiem tego zreprodukować. Screen! :)

Czy wybudowanie palisady daje dostęp do terenów morskich odległych o 2 pola od miasta (tak jak wioski dają możliwość sięgania o 2 pola od miasta? - jeśli nie to jak się dostać do surowców nie leżących bezpośrednio przy brzegu miasta?)
Zbuduj przystań i palisadę, żeby dorwać tego wieloryba 2 pola od miasta :)

Liosan

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Co sądzicie o nowej wersji? :)
« Reply #6 on: March 28, 2014, 02:48:44 PM »
W Civ 5 nie grałem (grałem tylko w 4 i starsze), podejrzewam że przejrzystość miast może wynikać z tego, że tam sporo więcej informacji jest dostępnych z poziomu mapy głównej. No i widać np. jednostki w miastach. Czy o to chodzi?
To też może być czynnik, np. pasek miasta: tutaj widzimy wielkość nazwę i przynależność do państwa: w Civ widzimy też główną religię, aktualnie budowany budynek, po czasie budowania (ilość tur - "podziałka" na pasku) można wywnioskować jaką produkcją miasto dysponuje (jeśli buduje budynek 100 tur to znaczy że coś jest nie tak), widać jakieś stany specjalne (choroba), widać przyrost ludności (zielony pasek) itd. Ilość informacji skondensowanych na generalnie tej samej liczbie pikseli jest o wiele większa w Civce.

To samo odczucie - nieprzejrzystości - miałem także grając np. Freeciv.

Czy możesz jako informację dodatkową podać rozdzielczość ekranu, na którym to oglądasz? Jakby dało radę też wielkość piksela, to w ogóle byłoby super. Wiadomo że projektuje się na jakimś ekranie, a potem można się zdziwić oglądając to samo u kogoś innego.

Czy wybudowanie palisady daje dostęp do terenów morskich odległych o 2 pola od miasta (tak jak wioski dają możliwość sięgania o 2 pola od miasta? - jeśli nie to jak się dostać do surowców nie leżących bezpośrednio przy brzegu miasta?)

Trzeba wybudować łącznie palisadę i przystań.

Offline mark

  • Newbie
  • *
  • Posts: 41
    • View Profile
Re: Co sądzicie o nowej wersji? :)
« Reply #7 on: March 29, 2014, 02:16:56 PM »
Nie grałem w starą wersję, to nie mogę porównać. Ale ta gra jest fajna. Może pogram dłużej. Podoba mi się, że nie trzeba cały czas siedzieć i patrzyć w ekran, tylko można zlecić zadania i po jakimś czasie są wykonane. Żeby to pracownicy w rzeczywistości byli tacy grzeczni jak ci w grze ;)

Przejrzystość - kuzynka mówiła, że dla osób w pewnym wieku obsługa jest intuicyjna. To potwierdzam, dla mnie jest. Nie mam na razie większych problemów. Dużo informacji jest na pasku statusu. Ogólnie taki powiew klasyki tylko mapa jest ciekawsza bo nie ma kątów prostych jak to kiedyś bywało.

Offline Khrone

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 276
  • Szwecja (222)
    • View Profile
Re: Co sądzicie o nowej wersji? :)
« Reply #8 on: March 29, 2014, 08:57:14 PM »
Czy możesz jako informację dodatkową podać rozdzielczość ekranu, na którym to oglądasz? Jakby dało radę też wielkość piksela, to w ogóle byłoby super. Wiadomo że projektuje się na jakimś ekranie, a potem można się zdziwić oglądając to samo u kogoś innego.
15.6 inch 16:9, 1366x768; Ale nie chodzi tutaj o fizyczną wielkość piksela ale o projektowanie interfejsu.

Chyba znalazłem buga, że miasta swoje można stawiać wokół osad barbarzyńskich (w sensie działają one jak miasta gracza, rozszerzając granice w których można wybudować miasto).
Nie umiem tego zreprodukować. Screen! :)
Jeżeli dowolne miasto (niezależnie od tego czy ma palisadę czy nie) pozwala na budowanie miast w promieniu 6 tilesów od siebie to buga nie ma...

Dla mnie, który gra w gizarmę od wersji 0.64 (?) - czyli w sumie pierwszej publicznej wersji - obsługa gizarmy nie sprawiała większych problemów: po prostu jest troszkę ciężka i trochę odchodzi od tych standardów do których przyzwyczaiły mnie nowoczesne strategie.

Offline majsin

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 96
    • View Profile
Re: Co sądzicie o nowej wersji? :)
« Reply #9 on: March 29, 2014, 09:28:18 PM »
Brakuje mi w nowej wersji czarnego rynku. Na początku handel między graczami widzę jeszcze się nie rozkręcił a parę pierdół zalega mi w magazynach.

Obsługa powiedziałbym jest wystarczająco intuicyjna (ale mogę mieć inne wrażenia niż racze którzy zaczęli od tej wersji).

Pomysł z odbudową wież bardzo mi się podoba, choć wydaję mi się, że wieże nie pasują graficznie troszkę do reszty (nazwałbym ich grafikę bardziej "magiczną" niż "rzeczywistej" reszty). Czekam również na wersję deathmatch :P

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Co sądzicie o nowej wersji? :)
« Reply #10 on: March 29, 2014, 09:29:05 PM »
15.6 inch 16:9, 1366x768; Ale nie chodzi tutaj o fizyczną wielkość piksela ale o projektowanie interfejsu.

OK, dzięki za informację. Rzeczywiście z takiej rozdzielczości nie powinien wynikać problem.
A powiedz, jaką informację z dostępnych w środku miasta chciałbyś wyciągnąć na ekran mapy? Bo nie wszystkie z wymienionych przez Ciebie wcześniej rzeczy w ogóle w Gizarmie są, nie da się tego więc przenieść wprost z civ. Piszesz o szybkości produkcji - tu odpowiednikiem są progi wynikające z zadowolenia. Więc może na przykład wartość zadowolenia?

Jeżeli dowolne miasto (niezależnie od tego czy ma palisadę czy nie) pozwala na budowanie miast w promieniu 6 tilesów od siebie to buga nie ma...

Tak, miasto nie musi być już twierdzą. Można budować w promieniu do 6 pól od dowolnego swojego miasta.

Przejrzystość - kuzynka mówiła, że dla osób w pewnym wieku obsługa jest intuicyjna. To potwierdzam, dla mnie jest. Nie mam na razie większych problemów. Dużo informacji jest na pasku statusu. Ogólnie taki powiew klasyki tylko mapa jest ciekawsza bo nie ma kątów prostych jak to kiedyś bywało.

:-)

Dla mnie, który gra w gizarmę od wersji 0.64 (?) - czyli w sumie pierwszej publicznej wersji - obsługa gizarmy nie sprawiała większych problemów: po prostu jest troszkę ciężka i trochę odchodzi od tych standardów do których przyzwyczaiły mnie nowoczesne strategie.

Pozwól na małe sprostowanie: publiczną wersją (dostępną dla każdego, kto chce zagrać - sam ściąga klienta, sam zakłada konto, sam dołącza do gry) jest dopiero wersja 0.81, czyli obecna. A Ty jesteś zasłużonym Testerem od wersji 0.64, czyli znacznie dłużej niż np. ja. Przed wersją 0.81 każdy kto chciał zagrać, musiał się zgłosić w tym celu do Trolla i on zakładał takiej osobie konto do testowania gry. Ergo: to nie były wersje publiczne.

Ale bardziej ciekawi mnie, czy zauważyłeś co jeszcze się zmieniło w interfejsie od poprzedniej wersji (0.8 )? Działa i jak masz starego klienta gry, to możesz się do niej zalogować.




Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Co sądzicie o nowej wersji? :)
« Reply #11 on: March 29, 2014, 09:31:12 PM »
Brakuje mi w nowej wersji czarnego rynku. Na początku handel między graczami widzę jeszcze się nie rozkręcił a parę pierdół zalega mi w magazynach.

To wystaw ofertę handlową, gramy na tej samej mapie, może się czymś wymienimy. Mi też brakuje czarnego rynku ;-)
« Last Edit: March 29, 2014, 09:34:42 PM by hydro »

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: Co sądzicie o nowej wersji? :)
« Reply #12 on: March 29, 2014, 09:34:18 PM »
Nie grałem w starą wersję, to nie mogę porównać. Ale ta gra jest fajna. Może pogram dłużej. (...) Ogólnie taki powiew klasyki tylko mapa jest ciekawsza bo nie ma kątów prostych jak to kiedyś bywało.
Fajnie to słyszeć :)

Jeżeli dowolne miasto (niezależnie od tego czy ma palisadę czy nie) pozwala na budowanie miast w promieniu 6 tilesów
Właśnie tak jest :)

Dla mnie, który gra w gizarmę od wersji 0.64 (?) - czyli w sumie pierwszej publicznej wersji - obsługa gizarmy nie sprawiała większych problemów: po prostu jest troszkę ciężka i trochę odchodzi od tych standardów do których przyzwyczaiły mnie nowoczesne strategie.
Ok, przyjąłem do wiadomości. A umiałbyś pokazać jakiś konkret? Bo ja się z tym stwierdzeniem zgadzam, i "odczucie nieprzejrzystości" też mam, i dręczy mnie to od dawna... i chciałbym to naprawić :)

Liosan

Offline majsin

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 96
    • View Profile
Re: Co sądzicie o nowej wersji? :)
« Reply #13 on: March 29, 2014, 09:46:39 PM »
Brakuje mi w nowej wersji czarnego rynku. Na początku handel między graczami widzę jeszcze się nie rozkręcił a parę pierdół zalega mi w magazynach.

To wystaw ofertę handlową, gramy na tej samej mapie, może się czymś wymienimy. Mi też brakuje czarnego rynku ;-)

Oferty na rynku już mam :) Ogólnie to z tymi ofertami jest zrobione tak sobie. Przykładowo dałem futra za cegły, ale również przygarnąłbym zamiast cegieł inne towary, brakuję jakieś opcji negocjacji/wiadomości w grze czy coś podobnego.  Dodatkowo, żeby handlować chociaż jeden z nas musi odkryć miasto drugiego a na początku nie ma się odkrytych ich za dużo :(

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Co sądzicie o nowej wersji? :)
« Reply #14 on: March 29, 2014, 10:25:06 PM »
Oferty na rynku już mam :) Ogólnie to z tymi ofertami jest zrobione tak sobie. Przykładowo dałem futra za cegły, ale również przygarnąłbym zamiast cegieł inne towary, brakuję jakieś opcji negocjacji/wiadomości w grze czy coś podobnego.  Dodatkowo, żeby handlować chociaż jeden z nas musi odkryć miasto drugiego a na początku nie ma się odkrytych ich za dużo :(

Masz rację. Jest to problem. Był pomysł, żeby barbarzyńcy coś sami wystawiali. Wtedy dało by się handlować już na początku gry.

Czarny rynek wywaliliśmy, bo zbyt łatwo można było tam pieniądze zarabiać. Wystarczyło mieć dowolny zasób luksusowy i z jego sprzedaży można było spokojnie przeżyć.