Author Topic: Gra 322  (Read 7667 times)

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Gra 322
« Reply #30 on: March 11, 2014, 01:10:55 AM »
Chyba wszystko zależy od tego, co chcesz uzyskać.

Miasto nr 1:

W propozycji 1 faktycznie jest ciągłość granic i taki zrównoważony rozwój prawdopodobnie, bez przegięć w żadną stronę.
W propozycji 2 szykuje się masowa produkcja żywności - mnóstwo pól z wodą, w tym 2 wieloryby i rybki. Żelazo to trzebaby transportować do miejsca gdzie jest więcej drewna (lub odwrotnie - przynosić drewno). Można wykorzystać łąki i czarnoziemy na produkcję chmielu.


Miasto nr 2:

W propozycji 1 można produkować dużo wina. Jest też sól w pierwszym pierścieniu, więc można szybko ją zacząć dostarczać do miasta gdzie wylosowało się zapotrzebowanie. I nie trzeba za szybko pokonywać Widsidh, można przez jakiś czas nie używać spornych terenów. A Jarl będzie łatwo pokonać. Główny problem widzę natomiast z żywnością.
W propozycji 2 duża część terenu jest współdzielona z barbarzyńcami, więc przydałoby się ich pokonać. Czy korzystasz z symulatora bitew? Możesz sobie sprawdzić, ile wojska w tym celu potrzebujesz. Parametr "szczęście" możesz ustawić na 0 albo trochę na minusie (chyba że zainwestowałeś w talent "taktyka"). O żywność nie będzie łatwiej niż w propozycji 1.
A to miasto do kamyków szlachetnych załapałoby też sól, nie? Czyli jednym miastem dałoby się dołączyć dwa zasoby specjalne spośród wylosowanych w Twoich miastach? To może można przeboleć to, że łączy się tylko jednym polem z resztą królestwa. I nawet dostarczać żywność :-)
« Last Edit: March 11, 2014, 01:12:50 AM by hydro »

Offline wojtu

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 223
    • View Profile
Re: Gra 322
« Reply #31 on: March 11, 2014, 08:43:38 PM »
Dzięki za odpowiedzi.

Ten ostrzał będzie zmniejszał fortyfikacje jednostek? :) I jeszcze jedno mnie trapi, że zazwyczaj jedna jednostka (przeważnie najsłabsza, choć nie zawsze) traci większą część życia, a inne niewiele, bądź wcale. Nie wiem, czy to zamierzone, ale utrudnia podboje i długo się regeneruje armia przez nią.

Tak korzystam z symulatora i ustawiam na "maksymalnego pecha". Taktykę mam na 9, mimo to wydaje mi się, że czasami gorzej "obrywam" niż w symulacji :)

Mogę przeprowadzić obliczenia, jak sobie by cała armia poradziła z tym miastem, tylko wyślę kogoś na zwiad kto tam siedzi, ale zdaje się, że są mocni.


A co do miast, to na razie tylko 1 wybuduję.
Teraz mi się zdaje, że dobre będzie miejsce tam gdzie barbarzyńcy są, a wioskę postawić tam gdzie 1 propozycja. Bym przez połowę morza zachował ciągłość i w przyszłości żelazo mógłbym dostać (dodatkowo las mieszany dostępny), albo 1 propozycję.

Tak załapałoby sól. Mam zdaje się wszystkie zasoby specjalne już (w każdym mieście inny). I na razie tylko ambrę pozyskuję.

Załączę od razu zrzut nowego miasta. 3x Kamienica, Wytwórnia Fortepianów i w budowie... Katedra :D, na razie całe drewno szlachetne idzie na Długie Łuki produkcja wynosi 1,5/h. Ubrania są w drodze :)

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Gra 322
« Reply #32 on: March 11, 2014, 11:07:40 PM »
Tak korzystam z symulatora i ustawiam na "maksymalnego pecha". Taktykę mam na 9, mimo to wydaje mi się, że czasami gorzej "obrywam" niż w symulacji :)

To ciekawe. Nie powinno tak być. Byłoby dobrze spróbować to sprawdzić (porównać wynik symulacji z wynikiem bitwy). Może gdzieś jest jakiś błąd - np. dotyczący jakiegoś rodzaju wojska, albo fortyfikacji.
« Last Edit: March 12, 2014, 12:04:44 AM by hydro »

Offline wojtu

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 223
    • View Profile
Re: Gra 322
« Reply #33 on: March 12, 2014, 07:54:14 PM »
@up
Będę przyglądał się, czy sytuacja taka się powtórzy (zaznaczam, że nie jestem pewien, czy tak było)

Zrobiłem symulację najazdu Widsidh, ale przegrałbym nawet z 25% szczęściem (zostaje 1 jednostka wroga z 30% życia), a z -25%, tylko jedna by poległa :) Więc długa droga przede mną  jeszcze :)

Mam jeszcze takie pytanie, czy napadając kilkoma grupami jednostek 1 miasto, czy to by się liczyło jako 1 najazd, czy każdy osobno (bo wiadomo, że będzie lekkie opóźnienie w wydaniu rozkazu). Reasumując trzeba 1 oddział robić do ataku?

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Gra 322
« Reply #34 on: March 12, 2014, 10:43:48 PM »
Mam jeszcze takie pytanie, czy napadając kilkoma grupami jednostek 1 miasto, czy to by się liczyło jako 1 najazd, czy każdy osobno (bo wiadomo, że będzie lekkie opóźnienie w wydaniu rozkazu). Reasumując trzeba 1 oddział robić do ataku?

Żeby się liczyło jako jeden najazd, trzeba zrobić jeden oddział.

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Gra 322
« Reply #35 on: March 13, 2014, 11:59:39 AM »
Quote
Ten ostrzał będzie zmniejszał fortyfikacje jednostek? :) I jeszcze jedno mnie trapi, że zazwyczaj jedna jednostka (przeważnie najsłabsza, choć nie zawsze) traci większą część życia, a inne niewiele, bądź wcale. Nie wiem, czy to zamierzone, ale utrudnia podboje i długo się regeneruje armia przez nią.

Taki właśnie był pomysł - jak masz dużą przewage zdrowie traci kilka najsłabszych jednostek. Wytłumaczenie jest takie, że jak wielka armia atakuje małą, to efektywnie tylko jej część bierze udział w walce i otrzymuje obrażenia. Nie są w stanie wszyscy na raz dotrzeć do niej.

Najsłabsze jednostki otrzymują obrażenia, bo zakładam, że oddziały starają się w pierwszej kolejności wyeliminować najsłabsze jednostki.

Nie wiem, czy jest to rozwiązanie idealne, ale tak to działa. Na razie.

Jeżeli jednostki długo się regenerują, to pamiętaj, że możesz rozdzielić swoje armie. Poza tym jednostki szybciej leczą się na własnym terytorium, jeszcze szybciej we własnym mieście. Na wrogim terytorium leczą się bardzo długo.

Ostrzał będzie przede wszystkim zmniejszał obrone fortyfikacji. Ale jak to dokładnie będzie, to jeszcze zobaczymy. W 0.81 jeszcze tego nie będzie.

Offline wojtu

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 223
    • View Profile
Re: Gra 322
« Reply #36 on: March 13, 2014, 07:37:43 PM »
Jeżeli jednostki długo się regenerują, to pamiętaj, że możesz rozdzielić swoje armie. Poza tym jednostki szybciej leczą się na własnym terytorium, jeszcze szybciej we własnym mieście. Na wrogim terytorium leczą się bardzo długo.

Aaa, nie spodziewałem się takiego zaawansowanego mechanizmu :) Bo ja po bitwie idę pod następny cel i tam sobie czekam. To teraz będę na neutralnym polu, albo wrócę na "swój teren". A z tym "we własnym mieście" to o co dokładnie chodzi? Że jak stoi na polu miasta, czy jak się ją ufortyfikuje, a może wprowadzić ją trzeba?

Taki właśnie był pomysł - jak masz dużą przewage zdrowie traci kilka najsłabszych jednostek. Wytłumaczenie jest takie, że jak wielka armia atakuje małą, to efektywnie tylko jej część bierze udział w walce i otrzymuje obrażenia. Nie są w stanie wszyscy na raz dotrzeć do niej.

Najsłabsze jednostki otrzymują obrażenia, bo zakładam, że oddziały starają się w pierwszej kolejności wyeliminować najsłabsze jednostki.

Nie wiem, czy jest to rozwiązanie idealne, ale tak to działa. Na razie.
No nie wiem, czy to takie super realistyczne.

Jak najeżdżający ma dużą przewagę to raczej nie pozwoli wszystkim obrońcom dotrzeć do jednej jednostki. Wydaje mi się, że tworzą się grupki, każda otacza 1 wroga. Dodatkowo łucznik atakuje z dystansu więc powinien chyba dostawać obrażenia jako ostatni.

Strategiem nie jestem, tylko takie mam odczucia (i na filmach tak jest :D).

Chociaż mówimy o oblężeniach miast, więc nie wiem jak sobie to wyobrażać, że drabinami się tam dostają, czy jak :)

I dzięki za pomoc.

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Gra 322
« Reply #37 on: March 16, 2014, 01:32:38 AM »
Cześć, przepraszam za opóźnienia w odpowiedziach, ale aktualnie próbujemy ukończyć wersję 0.81 i jest z tym bardzo dużo roboty :(.

Aaa, nie spodziewałem się takiego zaawansowanego mechanizmu :) Bo ja po bitwie idę pod następny cel i tam sobie czekam. To teraz będę na neutralnym polu, albo wrócę na "swój teren". A z tym "we własnym mieście" to o co dokładnie chodzi? Że jak stoi na polu miasta, czy jak się ją ufortyfikuje, a może wprowadzić ją trzeba?

Każdy czynnik: fortyfikacja, obecność w przyjaznym mieście, obecność na swoim / neutralnym / wrogim terenie przyśpiesza regeneracje. Czyli najlepiej się ufortyfikować w swoim mieście. Swoją drogę będzie trzeba to w helpie opisać.

Quote
Jak najeżdżający ma dużą przewagę to raczej nie pozwoli wszystkim obrońcom dotrzeć do jednej jednostki. Wydaje mi się, że tworzą się grupki, każda otacza 1 wroga. Dodatkowo łucznik atakuje z dystansu więc powinien chyba dostawać obrażenia jako ostatni.

Strategiem nie jestem, tylko takie mam odczucia (i na filmach tak jest :D).

Chociaż mówimy o oblężeniach miast, więc nie wiem jak sobie to wyobrażać, że drabinami się tam dostają, czy jak :)

Pewnie masz rację, prawdopodobnie będzie trzeba jeszcze ten system bitew pozmieniać. Chyba rzeczywiście latają z drabinami, bo nie mamy jeszcze żadnych machin :).

Offline wojtu

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 223
    • View Profile
Re: Gra 322
« Reply #38 on: March 16, 2014, 01:23:00 PM »
Cześć, przepraszam za opóźnienia w odpowiedziach, ale aktualnie próbujemy ukończyć wersję 0.81 i jest z tym bardzo dużo roboty :(.

Nie ma problemu, dzięki, że znajdujesz czas w ogóle.

PS. Będzie nowa gra, gdzie będę mógł z wami pograć? :)

Quote
Każdy czynnik: fortyfikacja, obecność w przyjaznym mieście, obecność na swoim / neutralnym / wrogim terenie przyśpiesza regeneracje. Czyli najlepiej się ufortyfikować w swoim mieście. Swoją drogę będzie trzeba to w helpie opisać.

No to już rozumiem jak to działa, pomoże mi to w szybszych podbojach.

Szkoda, że Barbarzyńcom punkty nie spadają w gizarmopomocniku jak miasta tracą, ale i tak ich przegonię :D

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Gra 322
« Reply #39 on: March 16, 2014, 07:38:51 PM »
Nie ma problemu, dzięki, że znajdujesz czas w ogóle.

Rozmawianie z graczami jest ważnym elementem rozwoju gry, bo pozwala nam wytyczać nowe drogi rozwoju, poprawiać błędy i jednocześnie powoli budować społeczność. Normalnie jesteśmy o wiele bardziej gadatliwi :).

Quote
PS. Będzie nowa gra, gdzie będę mógł z wami pograć? :)

Jasnę. Kolejna wersja będzie z resztą o wiele bardzie otwarta. Sam będziesz mógł dołączyć do gry, założyć konto itp. Bez naszego udziału.

Quote
Szkoda, że Barbarzyńcom punkty nie spadają w gizarmopomocniku jak miasta tracą, ale i tak ich przegonię :D

Faktycznie, barbarzyńcy mają zamrożony stan aktualnie. Dlatego punkty się nie przeliczają.

Offline Kryzoo

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Posts: 201
    • View Profile
Re: Gra 322
« Reply #40 on: March 18, 2014, 06:32:13 PM »

Taki właśnie był pomysł - jak masz dużą przewage zdrowie traci kilka najsłabszych jednostek. Wytłumaczenie jest takie, że jak wielka armia atakuje małą, to efektywnie tylko jej część bierze udział w walce i otrzymuje obrażenia. Nie są w stanie wszyscy na raz dotrzeć do niej.

Najsłabsze jednostki otrzymują obrażenia, bo zakładam, że oddziały starają się w pierwszej kolejności wyeliminować najsłabsze jednostki.

Nie wiem, czy jest to rozwiązanie idealne, ale tak to działa. Na razie.
No nie wiem, czy to takie super realistyczne.

Jak najeżdżający ma dużą przewagę to raczej nie pozwoli wszystkim obrońcom dotrzeć do jednej jednostki. Wydaje mi się, że tworzą się grupki, każda otacza 1 wroga. Dodatkowo łucznik atakuje z dystansu więc powinien chyba dostawać obrażenia jako ostatni.

Strategiem nie jestem, tylko takie mam odczucia (i na filmach tak jest :D).

Chociaż mówimy o oblężeniach miast, więc nie wiem jak sobie to wyobrażać, że drabinami się tam dostają, czy jak :)

I dzięki za pomoc.

Obecny algorytm jest niekorzystny do łuczników, którzy giną u mnie jako pierwsi jeśli atakuję grupą zróżnicowanych jednostek. Efekt jest taki, że po 3 atakach nie mam już łuczników i nie mam kogo awansować na łucznika angielskiego (Mimo, że wyprodukowałem łuki). Zostaje tylko kawaleria.

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Gra 322
« Reply #41 on: March 18, 2014, 10:05:11 PM »
Łucznicy przede wszystkim mają -25% przeciw kawalerii (link do helpa 0.80 w tym zakresie). Bonus dodatni +25% mają w obronie, czyli jak np. atakujemy barbarzyńskie miasto, którego bronią łucznicy, to mamy -25%. Nasi łucznicy aktualnie jeszcze nie mają się przed kim bronić, czyli własny łucznik faktycznie jest na razie najmniej skuteczną jednostką.

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Gra 322
« Reply #42 on: March 19, 2014, 11:05:50 AM »
Hydro ma rację. Aktualnie graczy tylko atakują, a łucznicy to przede wszystkim jednostki obronne.

Offline wojtu

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 223
    • View Profile
Re: Gra 322
« Reply #43 on: March 19, 2014, 08:38:35 PM »
Może przydałoby się zrobić jakieś bonusy?, czy coś przy różnorodnej armii, bo teraz to faktycznie najlepiej samych kawalerzystów i ich na rycerzy, bo ten ich atak, to chyba działa też jako punkty życia i są najbardziej wytrzymali dzięki temu, że mają najwięcej. Chodzi o to, że "w życiu" sprawdzają się w walce np. piechota wspierana przez łuczników z tyłu i dodatkowo manewry kawalerią (szybki atak z boku, czy od tyłu).

Można by zrobić w sumie jakąś produkcję lepszych pancerzy (bo teraz to tylko broń dać chłopu i jest pikinier np.), ale chyba chodzi o to, że ma być to w miarę prosty i niezbyt rozbudowany system, niekoniecznie bardzo realistyczny.

W sumie to nie wiem jakie są założenia działań zbrojnych i  w ogóle gry :)

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Gra 322
« Reply #44 on: March 19, 2014, 09:05:09 PM »
Obecnie walka jest w bardzo słabo rozbudowanej postaci. Oczywiście będziemy rozwijać ten element.

Założenie jest takie, żeby walka była możliwie realistyczna, jednocześnie w miarę prosta (brak bitew, działań taktycznych na poziomie pojedynczej jednostki itp) i przewidywalna żeby dało się planować kilka posunięć na przód.

Quote
Może przydałoby się zrobić jakieś bonusy?, czy coś przy różnorodnej armii, bo teraz to faktycznie najlepiej samych kawalerzystów i ich na rycerzy, bo ten ich atak, to chyba działa też jako punkty życia i są najbardziej wytrzymali dzięki temu, że mają najwięcej. Chodzi o to, że "w życiu" sprawdzają się w walce np. piechota wspierana przez łuczników z tyłu i dodatkowo manewry kawalerią (szybki atak z boku, czy od tyłu).

Można o tym pomyśleć, ale należy też pamiętać o tym, że obecnie nikt nas nie atakuje. Gracz walczy, kiedy zechce i ma tyle czasu na przygotowania ile potrzebuje. Gdyby w grze pojawiła się presja ważną sprawą był by również czas w jakim jest się w stanie wystawić armię. I wtedy łucznicy pewnie byli by bardzo przydatni.

Z pancerzami myślę, że jest dobry pomysł. To by pozwoliło wprowadzić jeszcze jeden poziom wojowników - z kiepską bronią, z dobrą bronią oraz z dobrą bronią i zbroją. Aktualnie mamy tylko 2 pierwsze poziomy.

No i oczywiście trzeba będzie wprowadzić machiny, ale to inna sprawa.