Author Topic: 0.8 - wioski na słoniach  (Read 1045 times)

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
0.8 - wioski na słoniach
« on: September 13, 2013, 05:04:59 PM »
OK, to w takim razie jeszcze coś mnie zastanawia - być może w jednej z tych dwóch sytuacji też zrobiliśmy jakiś błąd:

1. na terenie "równiny (słonie)" da się zbudować wioskę, pola uprawne i kopalnię gliny (screen 0094-slonie)
2. na terenie "równiny (sól)" nie da się zbudować wioski (screen 0095-sol)

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Re: Błędy w 0.8
« Reply #1 on: September 13, 2013, 11:59:17 PM »
To w ogóle trochę dziwne jest, bo słoń to idealne pole na wioskę. Nie ma sensu budować tam innych usprawnień, w końcu i tak będziemy farmić kość słoniową. Może lepiej by było, gdyby słoń tylko w dżungli mieszkał?

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: Re: Błędy w 0.8
« Reply #2 on: September 14, 2013, 01:45:33 PM »
A jak ktoś wytnie dżunglę, to co się stanie?

Liosan

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Re: Błędy w 0.8
« Reply #3 on: September 14, 2013, 02:15:37 PM »
Czyli teren "równiny (sól)" działa jak powinien - racja, w słonym jeziorku trudno coś uprawiać lub na nim mieszkać.

A na równinach zamieszkanych przez słonie to pewnie dałoby się jednak coś zbudować / uprawiać. Tylko że chyba wtedy słonie by się przeniosły gdzie indziej. Czyli w sumie chodzi o podobne działanie terenu, jak lasu ze zwierzętami - albo las ze zwierzętami albo wioska/pole/kopalnia.
A jak ktoś wytnie dżunglę, to co się stanie?
Jeśli dobrze rozumiem, wtedy słonie by znikały, tak jak znikają niedźwiedzie, żubry, itd.
Czyli słonie tylko w dżungli rozwiązywałyby problem i byłyby spójne z innymi zwierzętami. Ale może trochę szkoda ładnej ikonki terenu - na równinach wyglądają naprawdę fajnie :-)

A gdyby pola ze słoniami na równinach działały tak jak sól - tzn. żeby nie dało się na nich zbudować nic oprócz drogi? Na zasadzie, że słonie by nie pozwoliły zbudować - stratowałyby wioskę lub uprawy?

Edit:
Zastanawiam się jeszcze, że może dobrze jest tak jak jest. Np. na polu z kamieniami szlachetnymi mogę sobie zbudować pole uprawne, albo wioskę, ale tego na ogół nie zrobię, bo tylko kopalnia pozwala zwiększyć wydobycie kamieni. A na polu "równiny (słonie)" zbuduję wioskę, bo to nie zmienia możliwości korzystania z tego pola. Może tak może zostać.

Wygląda na to, że każde wyjście jest dobre :-)
« Last Edit: September 14, 2013, 02:29:06 PM by hydro »

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Re: Błędy w 0.8
« Reply #4 on: September 24, 2013, 06:00:26 PM »
Może lepiej by było, gdyby słoń tylko w dżungli mieszkał?

Przeglądając ostatnio helpa zauważyłam, że myśliwy też może pozyskiwać kość słoniową. Więc sprawdziłam - i faktycznie, o ile słoń jest w dżungli. Pozyskuje wtedy tyle kości słoniowej co łowca słoni + tyle żywności i futer, co normalnie myśliwy na dżungli.
Gdyby słonie były tylko w dżungli, wcale nie potrzeba by było osobnego łowcy słoni. Wystarczyłby myśliwy.
Skomplikowana sprawa z tymi słoniami, jak się okazuje :-)