Author Topic: Java vs. C++  (Read 1478 times)

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Java vs. C++
« on: April 06, 2013, 08:05:07 PM »
// Wątek wyodrębniony z tematu "Błędy w 0.8". hydro

Tak nawiasem myślałeś o napisaniu klienta na PC z wykorzystaniem C++ i jakieś biblioteki 2d, żeby obsługiwała zaraz wszystkie 3 platformy (Windows, Linux i MAC)?
A to ma jakąś przewagę nad Javą? Znaczy, nie wymaga Javy, ale cóż :)

Liosan
« Last Edit: September 26, 2013, 01:41:52 AM by hydro »

Offline majsin

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 96
    • View Profile
Re: Błędy w 0.8
« Reply #1 on: April 06, 2013, 08:54:55 PM »
Tak nawiasem myślałeś o napisaniu klienta na PC z wykorzystaniem C++ i jakieś biblioteki 2d, żeby obsługiwała zaraz wszystkie 3 platformy (Windows, Linux i MAC)?
A to ma jakąś przewagę nad Javą? Znaczy, nie wymaga Javy, ale cóż :)

Liosan
Jako nie-entuzjasta javy mógłbym wymienić kilkanaście przewag c++ nad java, ale skupie się na trzech najważniejszych: przede wszystkim szybkość działania, brak konieczności maszyny wirtualnej javy, brak problemów z uruchamianiem programu.
« Last Edit: April 06, 2013, 08:58:45 PM by majsin »

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: Błędy w 0.8
« Reply #2 on: April 06, 2013, 10:14:19 PM »
Nowe zasoby - chmiel, drewno szlachetne, kość słoniowa, fortepiany - nie mają cen na czarnym rynku. Liczba mnoga od "trunki" to "dzbanów wina".

Jako nie-entuzjasta javy mógłbym wymienić kilkanaście przewag c++ nad java, ale skupie się na trzech najważniejszych: przede wszystkim szybkość działania, brak konieczności maszyny wirtualnej javy, brak problemów z uruchamianiem programu.
Serio wolno Ci działa? Ja nie widzę zbytnio, co mogłoby przyspieszyć dzięki przejściu na C++. Na poprzedniej mapie wysyłałem jednostki z Hiszpanii do Gibraltaru, i wyszukiwanie drogi na 2 tygodnie nie trwało nawet sekundy... No a uruchamianie to trochę masz racji. Pytanie czy warto przepisywać kod w tym celu :)

Liosan

Offline majsin

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 96
    • View Profile
Re: Błędy w 0.8
« Reply #3 on: April 07, 2013, 12:40:24 AM »
Jako nie-entuzjasta javy mógłbym wymienić kilkanaście przewag c++ nad java, ale skupie się na trzech najważniejszych: przede wszystkim szybkość działania, brak konieczności maszyny wirtualnej javy, brak problemów z uruchamianiem programu.
Serio wolno Ci działa? Ja nie widzę zbytnio, co mogłoby przyspieszyć dzięki przejściu na C++. Na poprzedniej mapie wysyłałem jednostki z Hiszpanii do Gibraltaru, i wyszukiwanie drogi na 2 tygodnie nie trwało nawet sekundy... No a uruchamianie to trochę masz racji. Pytanie czy warto przepisywać kod w tym celu :)

Liosan
Gra uruchamia się u mnie dość dużą chwilę, samo działanie gry jest szybkie, ale to raczej zasługa niewielkich wymagań gry niż szybkości javy. Po prostu pytam się czy przewiduję się możliwość wersji c++, co według mnie byłoby niewątpliwym plusem gry od kiedy została wydana wersja do ściągnięcia. Zwykły szary użytkownik też pewnie chętniej będzie otwierać plik exe niż bat, tym bardziej, że do tego pierwszego nie będzie nic wymagane, a do tego drugiego będzie wymagana java. No i jeśli gra się rozrośnie (np.: wiele jednostek na ekranie) to możemy potem odczuć szybkość javy i c++.
Osobiście nie bardzo lubię javę z bardziej programistycznych powodów, ale sam użytkownik też odczuwa niektóre jej niedogodności.

Mieszkaniec produkuje tyle samo ubrań w domu szwacza jak i w domu rzemieślnika. Tak chyba nie powinno być?
« Last Edit: April 07, 2013, 01:07:13 AM by majsin »

Offline Khrone

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 276
  • Szwecja (222)
    • View Profile
Re: Błędy w 0.8
« Reply #4 on: April 07, 2013, 01:11:46 AM »
Zwykły szary użytkownik też pewnie chętniej będzie otwierać plik exe niż bat
Zwykły użytkownik dostanie skrót... a co go obchodzi do czego? Exe/bat ważne że chodzi jak klikam na ikonke! Pisanie gry w innym języku tylko dlatego żeby rozszerzenie było inne jest... no dziwne :)

Offline majsin

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 96
    • View Profile
Re: Błędy w 0.8
« Reply #5 on: April 07, 2013, 02:14:52 AM »
Zwykły szary użytkownik też pewnie chętniej będzie otwierać plik exe niż bat
Zwykły użytkownik dostanie skrót... a co go obchodzi do czego? Exe/bat ważne że chodzi jak klikam na ikonke! Pisanie gry w innym języku tylko dlatego żeby rozszerzenie było inne jest... no dziwne :)
Nie chodziło mi tu stricte o rozszerzenie tylko o rodzaj aplikacji, jej wymagania, zalety i wady, bo dla mnie uruchamianie aplikacji javowej na PC jest trochę nieporęczne (choć każdy oczywiście może mieć swoje zdanie na ten temat). Co do skrótu i tego, że dla użytkownika najważniejsze  żeby działało to też jest racja.
Widzę, że małe pytanko o wersje na c++ zrodziło sporą dyskusję :) Zadałem tylko pytanie o taką możliwość na późniejszym etapie gry. (tak jak ostatnio prośba o podgląd mapy nie myślałem, że wywoła to taką dyskusję :P ).



// Odpowiedź Trolla jest tutaj. hydro
« Last Edit: September 26, 2013, 01:42:10 AM by hydro »