Author Topic: europa  (Read 3281 times)

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
europa
« on: August 19, 2012, 08:54:25 PM »
Witam wszystkich

Ostatnio pracowałem nad grywalną mapą europy. Narazie wyszło mi coś takiego: http://gizarma.pl/files/europa.jpg. Wzorowałem się na europie z mniej więcej X wieku (dość luźno)

Mapa ma być grywalna, a jednocześnie mieć coś wspólnego z rzeczywistością :).

Jeżeli macie uwagi, widzicie jakieś błędy lub macie pomysł co można by poprawić chętnie przeczytam :).

pozdrawiam
Troll

Offline majsin

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 96
    • View Profile
Re: europa
« Reply #1 on: August 20, 2012, 09:49:19 PM »
Jak dla mnie super mapka. Elegancko odwzorowana Europa (chociaż z mapą ją nie porównywałem). Wygląda to naprawdę fajnie.

Offline Khrone

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 276
  • Szwecja (222)
    • View Profile
Re: europa
« Reply #2 on: August 20, 2012, 11:32:10 PM »
Mapka super...

...tylko razi równe ścięcie lasów na Ukrainie/Rosji. Poza tym Ukraina to w sumie słabe ziemie, więcej żółtych landów powinno tam być. Ale to tylko takie tam marudzenie :)

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: europa
« Reply #3 on: August 21, 2012, 07:41:02 PM »
Wygląda elegancko, tylko strasznie mało specjalnych terenów - oprócz futer i ryb są może 3 miejsca gdzie jest sól, i 3 gdzie kamienie szlachetne? Historyczna poprawność to jedno, a balans dla gry to drugie, nie zaszkodziłoby jakąś Wieliczkę dodać :)

Poza tym Ukraina to w sumie słabe ziemie, więcej żółtych landów powinno tam być. Ale to tylko takie tam marudzenie :)
Mi się jakoś Ukraina kojarzy z żyzną ziemią... w sumie nie wiem teraz, tak bardziej historycznie mi się kojarzy z różnych lektur szkolnych, że niby to Polska z Ukrainą by mogły wtedy pół Europy wyżywić :)

Liosan

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: europa
« Reply #4 on: August 21, 2012, 08:24:49 PM »
...tylko razi równe ścięcie lasów na Ukrainie/Rosji. Poza tym Ukraina to w sumie słabe ziemie, więcej żółtych landów powinno tam być. Ale to tylko takie tam marudzenie :)

Na mapie gleb (w załączniku) w całej ukrainie jest czarnoziemem, czyli bardzo dobra gleba. Na mapie zalesienia z 1000 rne ukraina nie jest zalesiona (zapewne był tam naturalny step).

Być może teraz ziemie na ukrainie się trochę zdegradowały przez np. czarnobyl czy złe zarządzanie, ale potencjał rolniczy to oni mieli :)

Wygląda elegancko, tylko strasznie mało specjalnych terenów - oprócz futer i ryb są może 3 miejsca gdzie jest sól, i 3 gdzie kamienie szlachetne? Historyczna poprawność to jedno, a balans dla gry to drugie, nie zaszkodziłoby jakąś Wieliczkę dodać :)

No i jest sporo żelaza. Soli rzeczywiście mogło by być więcej. Jeżeli chodzi o kamienie szlachetne to jednak jest ich więcej niż 3 sztuki, być może są mało widoczne. Może rzeczywiście mogło by ich być trochę więcej, jednak powinien być to rzadki zasób

Z zasobami żadnej historycznej poprawności nie ma, jest rand()'owa poprawność :)

Troll

Offline Khrone

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 276
  • Szwecja (222)
    • View Profile
Re: europa
« Reply #5 on: August 21, 2012, 08:46:08 PM »
Eh, nie wiem jak było, wiem jak to wygląda - sztucznie, że w idealnej jednej linii są ścięte :f Daj kilka lasów na wschód, kilka łąk na zachód żeby to się tak w oczy nie rzucało i będzie ok. Albo nie, nikt oprócz mnie na ten temat nie marudzi ;)

PS. Eh, może ziemie dobre, ale na stepie bez wody nic nie urośnie. Ha! :D
« Last Edit: August 21, 2012, 08:53:01 PM by Khrone »

Offline squizzz

  • Newbie
  • *
  • Posts: 28
    • View Profile
Re: europa
« Reply #6 on: August 21, 2012, 10:25:07 PM »
Momentami mało rybek przy brzegu, za to dużo na otwartym morzu. Może przydałaby się jakaś opcja połowów na otwartych wodach a nie tylko przy brzegu?

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: europa
« Reply #7 on: August 21, 2012, 10:31:56 PM »
Momentami mało rybek przy brzegu, za to dużo na otwartym morzu. Może przydałaby się jakaś opcja połowów na otwartych wodach a nie tylko przy brzegu?

W sumie albo można by coś takiego zrobić albo wywalić pełnomorskie rybki, bo tylko denerwują :). Jak będe robił statki to o tym pomyślę.

Offline squizzz

  • Newbie
  • *
  • Posts: 28
    • View Profile
Re: europa
« Reply #8 on: August 21, 2012, 10:36:13 PM »
Nie wiem jakie są ograniczenia techniczne i na ile jesteś w stanie parametrycznie wpływać na generowaną mapę, ale w sumie nie obraziłbym się gdyby ta Europa była tak około 5x większa, tzn tak żeby na terenie jednego państwa mogło się gnieździć kilku graczy. Bo przy takiej wielkości to kilka miast i już pół europy zajęte :) Np. we włoszech czy na wyspach brytyjskich raczej nie zmieści się wiecej niż jeden gracz..

Offline squizzz

  • Newbie
  • *
  • Posts: 28
    • View Profile
Re: europa
« Reply #9 on: August 21, 2012, 10:38:00 PM »
Momentami mało rybek przy brzegu, za to dużo na otwartym morzu. Może przydałaby się jakaś opcja połowów na otwartych wodach a nie tylko przy brzegu?

W sumie albo można by coś takiego zrobić albo wywalić pełnomorskie rybki, bo tylko denerwują :). Jak będe robił statki to o tym pomyślę.
Ewentualnie statek mógłby mieć specjalną "akcję" (podobnie jak np. wycinka drewna przez osadnika) służącą do połowu

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: europa
« Reply #10 on: August 21, 2012, 10:52:44 PM »
Nie wiem jakie są ograniczenia techniczne i na ile jesteś w stanie parametrycznie wpływać na generowaną mapę, ale w sumie nie obraziłbym się gdyby ta Europa była tak około 5x większa, tzn tak żeby na terenie jednego państwa mogło się gnieździć kilku graczy. Bo przy takiej wielkości to kilka miast i już pół europy zajęte :) Np. we włoszech czy na wyspach brytyjskich raczej nie zmieści się wiecej niż jeden gracz..

Obecna Europa ma 8710 regionów przy obecnym formacie i architekturze serwera twardy limit to około 32000. Więc 5 razy większej się nie da.

Kolejnym ograniczeniem, jest mój sprzęt. Generator map jest potwornie zasobożerny. Np. program do dzielenia mapy na regiony zżerał 2GB pamięci i działał przez około 4h. Poza tym mój photoshop jest stary i 32 bitowy, przy obecnej wielkości mapy crashował mi się co 5 min ze względu na problemy z pamięcią. Przy tworzeniu mapy całkiem sporo w nim pracowałem.

Krótko mówiąc raczej na moim lapku z 4GB pamięci raczej tak wielkiej mapy bym nie zrobił.

Na pocieszenie dodam, że ta mapa jest około 3 razy większa niż ta na której gracie, a od części mapy która jest dla was dostępna (czyli kontynent na którym jesteście) spokojnie z 10 razy.

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: europa
« Reply #11 on: August 21, 2012, 11:03:38 PM »
Ewentualnie statek mógłby mieć specjalną "akcję" (podobnie jak np. wycinka drewna przez osadnika) służącą do połowu

Myślę, że mógłby być specjalny statek np. "kuter rybacki" który mógłby ryby zbierać. Zastanawia mnie tylko, czy nie sprawiło by to, że miasta nadmorskie stałyby się zbyt potężne. Chociaż z drugiej strony miasta śródlądowe mają więcej możliwości na tworzenie wiosek do dojenia z jedzenia.

Offline Khrone

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 276
  • Szwecja (222)
    • View Profile
Re: europa
« Reply #12 on: August 22, 2012, 12:26:51 AM »
Na tej mapie dużo się będzie dziać na wschodzie (dużo terenu itd.) a mało na zachodzie (dużo wody). W sumie, mi pasuje, zachodu nigdy nie lubiłem :)

A i jeszcze delta nilu mi się w oczy rzuciła - powinny tam być bardzo żyzne tereny a nie... w połowie pustynia :)

Ale marudzę dzisiaj...

Offline Andurin

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 93
    • View Profile
Re: europa
« Reply #13 on: August 22, 2012, 07:35:48 AM »
Myślę, że mógłby być specjalny statek np. "kuter rybacki" który mógłby ryby zbierać. Zastanawia mnie tylko, czy nie sprawiło by to, że miasta nadmorskie stałyby się zbyt potężne. Chociaż z drugiej strony miasta śródlądowe mają więcej możliwości na tworzenie wiosek do dojenia z jedzenia.

Czy statki będą poruszały się tak jak obecnie jednostki lądowe? Jeśli tak, to najpierw naturalnie trzeba byłoby odkryć mapę na morzu, zakładając miasto nie mamy pewności co tam pływa.  Można zrobić kilka rodzajów statków rybackich z różnym zasięgiem(dostęp do budowy ilości i rodzaju uzależniony od zaawansowania miasta i portu a także poziomu rybaka), wtedy nie każde miasto portowe będzie miało łatwo a w rozwój miasta trzeba będzie zainwestować.

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: europa
« Reply #14 on: August 22, 2012, 05:56:04 PM »
Czy statki będą poruszały się tak jak obecnie jednostki lądowe?

Tak. Chciałbym, żeby zarządzanie jednostkami było możliwie jednorodne.

Co do szczegółów to zobaczymy, ale wydaje mi się, że to w miare dobry pomysł.