Author Topic: Cottoniana 0.8 - dyskusje  (Read 10260 times)

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Cottoniana 0.8 - dyskusje
« on: April 15, 2013, 12:35:51 PM »
Hej, wzorem poprzedniej gry postanowiłem założyć temat na luźne dyskusje. Więc - jak idzie? :)

Ja odczuwam zdecydowany brak żyznych terenów :/ W moim najbliższym otoczeniu 1 (jedno!) pole z łąkami!, i ze dwa lasy liściaste. A jakbym przeskoczył przez barbarzyńców, to tuż za rogiem jest całkiem zielono :) No, ale za to mam wieloryby i rybki. Sprzedaż ambry na czarnym rynku to świetne źródło kasy, można kupować deski albo konie. Robi różnicę. Zacząłem też wydobycie kamieni szlachetnych. Z towarów "podstawowych", mam dom cieśli, cegielnię, dom piwowara, szwalnię i dom kowala. Na razie dostawy surowców nie wyrabiają :/ Jeszcze brakuje mi szkoły i domu garncarza. Załączam screen moich kilku miast.

Moi zwiadowcy znaleźli kilka innych państw :) Jakucję, Indie (słonie, słonie, słonie...), Altin Ordę (sól), Kanaan (też sól).

Liosan

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Cottoniana 0.8 - dyskusje
« Reply #1 on: April 15, 2013, 02:08:00 PM »
A na co wylosował Ci się popyt w stolicy? Mi na ambrę :-)

Widzę na Twoim screenie, że miasto Fudżu ma strefę wpływu 2 pola - czy to się zmieniło po postawieniu palisady?

Jak łatwo się domyśleć, ja na czarnym rynku sprzedaję sól oraz futra. W każdym mieście gdzie są deski, buduję plac targowy i kapliczkę :-)  W stolicy od razu zbudowałam też szkołę żeby uczyć kupców i kapłanów.

Nie muszę za to budować latarni morskich, bo nie mam wody :-)

Udało mi się zbudować dom cieśli, i to nawet dwa razy, bo w Saraj Berke musiałam go rozmontować kiedy skończyło się drewno - żeby odzyskać trochę narzędzi do zbudowania domu cieśli w Samarkandzie :-) Teraz już produkcja desek wydaje się być stabilna i będzie można budować kolejne warsztaty. Powoli produkuję cegły i bardzo powoli zaczynam produkcję narzędzi (i cegły i żelazo na razie w domach rzemieślnika).

Z podstawowych zasobów handlowych to na razie produkuję głównie ubrania (jedna szwalnia) i symboliczną ilość garnków (w domu rzemieślnika).

Eksperymentuję z wioskami, działają fantastycznie - najlepiej zobaczyć to na screenie Buchara15IV2013 - to jest miasto zbudowane dzisiaj, między wcześniejszymi miastami, z których część miała już wioski - screen AltinOrda15IV2013. Ma spory zasięg - właśnie dzięki wioskom innych miast. Współdzielenie między miastami pól odległych o 2 umożliwia postawienie mieszkańca do eksploatacji danego zasobu w tym mieście, w którym najlepiej to się zgrywa z ekonomią i minimalizuje konieczność transportu.  Na przykład w Tamerlanie jest na tę chwilę za dużo jedzenia - mogę więc przeprowadzić rolnika z Tamerlanu do Buchary, żeby to w Bucharze (a nie w Tamerlanie) eksploatować współdzielone między Tamerlanem i Bucharą pole uprawne 3 poziomu na łąkach (to co na screenie stoi na nim tragarz). W poprzedniej wersji ustawiałabym już w tym miejscu pętlę z transportem jedzenia Tamerlan -> Buchara :-)

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: Cottoniana 0.8 - dyskusje
« Reply #2 on: April 15, 2013, 02:29:34 PM »
A na co wylosował Ci się popyt w stolicy? Mi na ambrę :-)
A mi na sól, zarówno w Xian jak i w Chanbałyk. To kiedy handelek? ;)

Widzę na Twoim screenie, że miasto Fudżu ma strefę wpływu 2 pola - czy to się zmieniło po postawieniu palisady?
Tak. Właśnie tam jest dom cieśli, więc palisada pojawiła się dość szybko :)

Liosan

Offline Khrone

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 276
  • Szwecja (222)
    • View Profile
Re: Cottoniana 0.8 - dyskusje
« Reply #3 on: April 15, 2013, 08:59:26 PM »
Ja wystartowałem w lokacji Misir tzn. Kartagina. Miałem osadę barbarzyńców zajmującą połowę terenu mojej stolicy co uniemozliwiło mi szybką ekspansję :/ Po dniach modlenia się osadę zmiótł pewien meteoryt ;> i od tego czasu panuje dobrobyt w królestwie Misir.

Zakładam jak najszybciej jak najwięcej miast, ale niestety bez silnej armii się nie obędzie bo osady barbarzyńców zajmują dobre tereny więc szybko przetestuję moduł walki... za cel postawiłem sobie nadgonienie królestwa Kitajców (http://gizarma-api.appspot.com/pointsChart), jakoś to idzie :)

Dodaję screena: http://i.imgur.com/YKOohsr.jpg. Nic imponującego :(

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: Cottoniana 0.8 - dyskusje
« Reply #4 on: April 15, 2013, 10:42:41 PM »
Dodaję screena: http://i.imgur.com/YKOohsr.jpg. Nic imponującego :(
Mi imponuje Twój czarnoziem ;) Ale żadnego towaru luksusowego nie masz w okolicy? Słonika jakiegoś, solanki, kamyczków? To jednak robi różnicę... ja sprzedaję na czarno ambrę z 2 wielorybów, co jest główną siłą napędową mojej gospodarki, a widzę że Ty musisz sobie garnkami i ubraniami radzić...

Liosan

Offline Khrone

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 276
  • Szwecja (222)
    • View Profile
Re: Cottoniana 0.8 - dyskusje
« Reply #5 on: April 15, 2013, 11:14:10 PM »
Mam kamienie szlachetne x1 i słonie x2 ale daleko i jeszcze kilka dni minie gdy do nich dojdę :) Słoniki może nawet pojutrze, z kamieniami szlachetnymi to muszę jedną osadę barbarzyńców wyczyścić więc nie tak szybko :/

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: Cottoniana 0.8 - dyskusje
« Reply #6 on: April 16, 2013, 11:06:33 AM »
Hm... to gdzie jest drewno szlachetne?

Liosan

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Cottoniana 0.8 - dyskusje
« Reply #7 on: April 16, 2013, 11:43:13 AM »
Obaj macie trochę drewna szlachetnego. Wygląda ono jak w załącznikach:

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: Cottoniana 0.8 - dyskusje
« Reply #8 on: April 16, 2013, 12:08:04 PM »
Obaj macie trochę drewna szlachetnego. Wygląda ono jak w załącznikach:
Nosz ja p*****e kompletnie tego nie zauważyłem :[ Mało brakowało a bym wyciął takie pole. W ogóle kompletnie źle miasta mam założone, akurat w "martwej strefie" - zbyt daleko od istniejących miast żeby eksploatować, zbyt blisko żeby założyć nowe. Kurde, nie mogłoby to wyglądać tak jak pozostałe zasoby - tzn ikonka zasobu nad lasem?

Znaczy fajnie, chyba łącznie 4 pola takie mam. Czyli w promieniu 5 pól od stolicy mam 3 zasoby luksusowe. Czuję się uprzywilejowany :) Można pomyśleć nad balansem trochę - widzę, że Wy nie macie tak komfortowej sytuacji.

Liosan

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Cottoniana 0.8 - dyskusje
« Reply #9 on: April 16, 2013, 12:14:49 PM »
Znaczy fajnie, chyba łącznie 4 pola takie mam. Czyli w promieniu 5 pól od stolicy mam 3 zasoby luksusowe. Czuję się uprzywilejowany :) Można pomyśleć nad balansem trochę - widzę, że Wy nie macie tak komfortowej sytuacji.

Ale za to masz mało żyzne tereny i dużo karczowania. Czymś było trzeba to skompensować.

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: Cottoniana 0.8 - dyskusje
« Reply #10 on: April 16, 2013, 12:23:40 PM »
Ale za to masz mało żyzne tereny i dużo karczowania. Czymś było trzeba to skompensować.
No w sumie tak. Tylko że moja stolica ma rybki+wieloryby, więc mam chyba +20 nadprodukcji żywności :O

Liosan

Offline Khrone

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 276
  • Szwecja (222)
    • View Profile
Re: Cottoniana 0.8 - dyskusje
« Reply #11 on: April 16, 2013, 02:58:29 PM »
Łał to mam 2 pola z drewnem szlachetnym wykryte :) Absolutnie nie zwróciłem uwagi na te surowce - przydał by się tryb jak w cywilizacji z zaznaczonymi regionami z surowcami np. jakimś niebieskim obramowaniem (coś jak niebieski przycisk do jednostek bez rozkazów).

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: Cottoniana 0.8 - dyskusje
« Reply #12 on: April 16, 2013, 07:51:56 PM »
Moim zdaniem tam powinno być narysowane drewno i tyle.

Liosan

Offline Andurin

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 93
    • View Profile
Re: Cottoniana 0.8 - dyskusje
« Reply #13 on: April 16, 2013, 08:34:34 PM »
Witajcie :)

u mnie póki co słabiutko, sporo karczowania, nie za dużo łąk, bardzo mało czasu... ale za to duuużo słoni:P


Moim zdaniem tam powinno być narysowane drewno i tyle.

Ja też nie zauważyłem hebanu w sąsiedztwie, chyba faktycznie powinno się ono albo bardziej wyróżniać albo mieć  jakąś ikonkę jak inne towary luksusowe.

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Cottoniana 0.8 - dyskusje
« Reply #14 on: April 16, 2013, 09:46:31 PM »
Andurin ile ty tych słoni masz, totalne szaleństwo!

Jeżeli chodzi o to drewno szlachetne, pewnie rzeczywiście jest mało widoczne. Będzie trzeba to poprawić.

Troll
« Last Edit: April 16, 2013, 09:48:34 PM by troll »