Author Topic: Błędy w 0.8  (Read 7965 times)

Offline majsin

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 96
    • View Profile
Błędy w 0.8
« on: April 05, 2013, 11:42:55 AM »
Pewnie już kilku z nas znalazło mniejsze i większe błedy w 0.8, dlatego zakładam temat zbiorczy.

To może już zacznę:
  • Przy błędnym podaniu loginu/hasła nie wyskakuje żaden komunikat o co chodzi grze (musiałem  chwilę pomyśleć zanim doszedłem do tego że podałem błędne hasło).
  • Przy słabym internecie (straszny ping, dużo pakietów zgubionych) gra się wyłącza (lepszy był jakiś komunikat: "Problem z połączeniem - odśwież").
  • Nie działająca opcja zapamiętaj hasło (login również nie jest zapamiętany).
  • W tabelce dochód miasta dane nie mieszczą się w tle (patrz załącznik).

Dodatkowo przyciski na ekranie głównym pewnie miały być załącznikami, ale raczej ich chyba nie oskryptowałeś jeszcze.


//staram się wyodrębnić wątki o naprawionych błędach w 0.8. Bo dużo zostało naprawione. Jeśli czegoś co tu było, nie znajdujecie - szukajcie w kategoriach: "Naprawione", "Pomoc", "Dyskusje". hydro
« Last Edit: September 26, 2013, 01:21:44 AM by hydro »

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Błędy w 0.8
« Reply #1 on: April 05, 2013, 11:50:53 AM »
Ad 2. Możesz przesłać log? W katalogu z grą powinieneś mieć plik gizarma.log

pozostałe błędy są znane, poprawie w najbliższym czasie

dzięki za feedback
Troll

Offline majsin

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 96
    • View Profile
Re: Błędy w 0.8
« Reply #2 on: April 05, 2013, 11:54:07 AM »
Ponieważ już mam dwa pliki z logami załączam obydwa.
Widzę, że masz tam od czasu do czasu podany czas, więc dodam że działo się to dzisiaj w godzinach 9.45-11.15.

Offline majsin

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 96
    • View Profile
Re: Błędy w 0.8
« Reply #3 on: April 06, 2013, 07:35:23 PM »
Dalsze problemy z połączeniem przy bardzo słabym internecie (możliwe, że w nieodpowiedniej chwili po po prostu internet uciekł na milisekundę) - tak to jest jak się korzysta ze słabego routera. Załączam logi.

Tak nawiasem myślałeś o napisaniu klienta na PC z wykorzystaniem C++ i jakieś biblioteki 2d, żeby obsługiwała zaraz wszystkie 3 platformy (Windows, Linux i MAC)?

// dyskusja "Java vs. C++" zrobiła się długa, więc wyodrębniona jest do tego wątku. hydro
« Last Edit: September 26, 2013, 01:22:07 AM by hydro »

Offline majsin

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 96
    • View Profile
Re: Błędy w 0.8
« Reply #4 on: April 07, 2013, 11:56:06 AM »
Ponieważ uwielbiam psuć wytestowałem co się stanie kiedy zbudujemy wioskę, postawimy robotnika o dwa pola od miasta i przekształcimy wioskę na jakieś ulepszenie terenu. Okazało się, że robotnik nie został cofnięty do "wolni mieszkańcy" tylko dalej pracował  na tym polu, mimo, że nie powinien. Po ręcznym cofnięciu go z tego pola, nie da się go zamieścić tam ponownie. Dopóki go nie cofnąłem dało się kliknąć na robotnika i zmienić jego specjalizację.
Teraz z powrotem wracam do postawienia na tym polu wioski.
Myślę, że całkowicie wyjaśnią to screeny pokazujące jak uzyskałem dany efekt.

Dalej przypominam o tym (żeby nie zginęło gdzieś pomiędzy wierszami), że mieszkaniec w domu szwacza produkuje tyle samo ubrań co w domu rzemieślnika (4 poziom => 2 ubrania) to też jest chyba błąd.

// Wyodrębniona odpowiedź na problem z ubraniami jest tutaj. hydro
« Last Edit: September 26, 2013, 01:22:21 AM by hydro »

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Błędy w 0.8
« Reply #5 on: April 07, 2013, 12:33:37 PM »
Faktycznie spory błąd, wydawało mi się, że testowałem taki scenariusz i działało to dobrze. Okazuje się, że jednak nie.

Zaciął mi się pionier przy wchodzeniu do miasta barbarzyńców :/ Co 5 minut oczekiwany moment dojścia przesuwa się o 5 minut do przodu.

To prawie nie jest błąd. Jednostki nie mogą wejść do wioski barbarzyńskiej, mogą ją jedynie zaatakować. Problemem jest tylko to, że gracz nie jest o tym powiadamiany w odpowiedni sposób, i że pathfinding nie bierze pod uwagę tych wiosek. // naprawione, wyodrębniony wątek o tej grupie bugów tutaj. hydro

Jeżeli chodzi o tą dyskusję nad przewagami Javy i C++ - java rzeczywiście ma swoje wady w postaci konieczności instalacji maszyny wirtualnej i wolniejszego działania. Jednak wydaje mi się, że wydajnościowo java zupełnie daje radę w odniesieniu do tego projektu, wolny start wynika głównie z tego, że klient stosuje niewspółmiernie dużo rządań http i to one są tutaj głównym problemem. To da się poprawić bez zmiany języka. Jeżeli *.exe okazały by się bardziej wiarygodne niż *.bat to równie dobrze można zamienić bata programem w C++ startującym javę. Wyjdzie na to samo.

dzięki za uwagi
Troll

// dodany link do "Java vs. C++". hydro


« Last Edit: September 26, 2013, 01:22:58 AM by hydro »

Offline Khrone

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 276
  • Szwecja (222)
    • View Profile
Re: Błędy w 0.8
« Reply #6 on: April 09, 2013, 02:27:49 PM »
Rano na szybko spojrzałem w gizarmę i nowo urodzonego mieszkańca ustawiłem w warsztacie jako cieślę. Po czym szybko zamknąłem grę bo już trzeba wychodzić. Teraz przychodzę i patrzę a tu mieszkaniec nie pracuje... oczywiście klient nie zdążył wysłać rozkazu na serwer bo grę zamknąłem. Może warto by przed zamknięciem klienta sprawdzać czy są jakieś rozkazy do wysłania a jeśli tak to je wysłać i dopiero zamykać?

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Błędy w 0.8
« Reply #7 on: April 09, 2013, 03:42:37 PM »
Tak właśnie powinno być, masz racje. Dodaje na TODO listę

Troll

Offline Kryzoo

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Posts: 201
    • View Profile
Re: Błędy w 0.8
« Reply #8 on: April 09, 2013, 10:12:56 PM »
Osadnik miał dojść do pola przy granicy państwa barbarzyńców i zbudować miasto. Doszedł, ale miasta nie ma.
Kazałem jeszcze raz ... buduje. Po paru minutach już przestał, a miasta nie ma :(

Pole numer 3432

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Błędy w 0.8
« Reply #9 on: April 09, 2013, 10:15:26 PM »
Być może jest jakieś miasto którego być może nie widzisz odległe o mniej niż 3 pola od osadnika. W logach mam, że osadnik próbuje założyć miasto zbyt blisko innego.

Offline Kryzoo

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Posts: 201
    • View Profile
Re: Błędy w 0.8
« Reply #10 on: April 09, 2013, 10:28:32 PM »
No jest to miasto barbarzyńców. To nie można?
Ale spodziewał bym się jakiegoś okienka z komunikatem o niemożności.

PS: Bardzo dobre ograniczenie, jest motywacja, żeby się zbroić :)
« Last Edit: April 09, 2013, 10:39:36 PM by Kryzoo »

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Błędy w 0.8
« Reply #11 on: April 09, 2013, 10:41:28 PM »
Masz racje, tak było by najlepiej. W ogóle w Gizarmie brakuje logu, myślę, że będzie to jeszcze bardziej odczuwalne jak się walki zaczną. Trzeba będzie dodać coś takiego.

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Błędy w 0.8
« Reply #12 on: April 27, 2013, 05:35:55 PM »
Nieszkodliwy błąd w wyświetlaniu, ale powtórzył mi się od początku gry kilka razy, więc opisuję jak to wyglądało ostatnio:

1. Kliknęłam "teren pod zabudowę" i wybrałam budynek (w przypadku ze screena - wytwórnia ubrań, nie pamiętam przy jakich budynkach wcześniej). Pojawiła się grafika "rozpoczętej budowy".
2. Wstawiłam budowniczego. Grafika "rozpoczętej budowy" zniknęła, budowniczy stoi dalej (screen 0070).
3. Po wyłączeniu i ponownym włączeniu gry grafika "rozpoczętej budowy" ponownie się pojawiła, ogólnie okazało się, że rozkaz budowy przetrwał te kłopoty i nawet już zostało zużyte po jednej cegle i desce :-)

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: Błędy w 0.8
« Reply #13 on: April 30, 2013, 03:21:54 PM »
Wreszcie dodałem trening. Trenować można do poziomu 4, kosztuje to 6zł za godzinę.
Działa :) Szkoda tylko, że przy żołnierzach i osadnikach nie widać kiedy jednostka osiągnie następny poziom (tak jak przy rzemieślnikach widać).

Mam parę błędów z szacowaniem czasu treningu:
- mam grupę wojska, która sobie trenuje; trzech "weteranów" poziom 3 i czterech poziom 2. Klient pokazuje, że trening się skończy o 17:38. Jak ci co mieli poziom 3 doszli do poziomu 4tego, to klient zaczął pokazywać czas zakończenia 18:18.
- zarekrutowałem wojownika, kazałem mu iść do miasta niedaleko i potem trenować. Wyświetlany przewidziany czas zakończenia treningu jak zakończenia marszu (jakby trening kończył sie w tej samej mikroturze). Jak wojownik doszedł na miejsce, to wyświetlany czas treningu był chyba dobry (14:00 następnego dnia).
- jak dołączyłem wojownika do grupy i kazałem jej trenować, to wyświietlał się chyba dobry czas zakończenia, taki sam jak dla wojownika oddzielnie (14:00). To pewnie nie błąd, tylko dziwne w perspektywnie punktu pierwszego...

Liosan

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: Błędy w 0.8
« Reply #14 on: May 03, 2013, 08:20:19 PM »
Moja armia urządziła sobie biwak pod wrogim miastem. Mają rozkaz ataku, który od mniej więcej dwóch godzin pokazuje 00:00. A oni nie wchodzą. To chyba nie jest normalne?

Gra wyłącza się w takiej sytuacji, kiedy jednostce konnej wydać rozkaz pójścia na pole, które jest odkryte ale jedyna widoczna droga dojścia do niego wiedzie przez góry. 
// przeniesione do podkategorii "Naprawione". hydro
Hm. Jak to opisałaś, to sprawdziłem że gra się crashuje przy prostszym przypadku - klinięciu "idź do" na pole morskie. Albo na góry. Albo na wyspę na którą nie da się dojść :) Albo, co sprawdziłem wcześniej, poza brzeg mapy.

To być naprawione w następnej wersji, bo to wszystko ten sam problem.


Liosan
« Last Edit: September 26, 2013, 01:23:18 AM by hydro »