Author Topic: 0.75 => 0.80 zmiany  (Read 6060 times)

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: 0.75 => 0.80 zmiany
« Reply #15 on: April 09, 2013, 12:26:42 AM »
(...)miasto w którym istnieje budynek handlowy i ma wielkość powyżej 12 pojawia się popyt na jeden z zasobów luksusowych (sól, ambra, kamienie szlachetne, kość słoniowa, fortepiany).

Zdaje się, że konsekwencją dołączenia soli do zasobów luksusowych jest jej wyższa cena, niższe wydobycie  (screen 0057)  i oczywiście brak popytu na sól :-)

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: 0.75 => 0.80 zmiany
« Reply #16 on: April 13, 2013, 12:54:22 PM »
Ponawiam pytanie - to jest błąd?
Już teraz palisada lub jej brak nie ma wpływu na możliwość stawiania nowych miast. Przynajmniej nie powinna. Jeżeli było by inaczej to mamy buga :).
Czyli że powinno dać się postawić miasto w odległości 5 pól od innego, 1-ludkowego miasta bez palisady? Czyli że sytuacja, w której nie mam rozkazu budowy miasta tak jak na załączym screenie, jest błędna?

Liosan

Offline Khrone

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 276
  • Szwecja (222)
    • View Profile
Re: 0.75 => 0.80 zmiany
« Reply #17 on: April 13, 2013, 05:45:09 PM »
Czy w miastach barbarzyńskich jest palisada/mur obronny/coś innego?

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: 0.75 => 0.80 zmiany
« Reply #18 on: April 13, 2013, 09:07:08 PM »
W tych większych jest. Problem w tym, że nie masz o tym żadnej informacji, a powinieneś taką mieć. Postaram się dodać jakąś informacje na ten temat niedługo.

Troll

Offline Khrone

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 276
  • Szwecja (222)
    • View Profile
Re: 0.75 => 0.80 zmiany
« Reply #19 on: April 14, 2013, 10:20:56 PM »
Czy miasto nie mające pierwotnie dostępu do morza (nie graniczące z morzem) może ekspoatować pole morskie w odległości 2 pól od niego (zakładamy na brzegu wioskę i pole morza staje się dostępne)?

PS. Tylko miasta z budynkiem obronnym (np. palisadą) dają zasięg do budowy innych miast. Chyba liosan się o to pytał więc piszę :)

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: 0.75 => 0.80 zmiany
« Reply #20 on: April 14, 2013, 11:52:40 PM »
Czy miasto nie mające pierwotnie dostępu do morza (nie graniczące z morzem) może ekspoatować pole morskie w odległości 2 pól od niego (zakładamy na brzegu wioskę i pole morza staje się dostępne)?

Może eksploatować morze

PS. Tylko miasta z budynkiem obronnym (np. palisadą) dają zasięg do budowy innych miast. Chyba liosan się o to pytał więc piszę :)

Docelowo nie, w tej chwili jeszcze tak (bug!)

Offline Khrone

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 276
  • Szwecja (222)
    • View Profile
Re: 0.75 => 0.80 zmiany
« Reply #21 on: April 15, 2013, 07:52:41 AM »
PS. Tylko miasta z budynkiem obronnym (np. palisadą) dają zasięg do budowy innych miast. Chyba liosan się o to pytał więc piszę :)

Docelowo nie, w tej chwili jeszcze tak (bug!)
Ale jeśli usuniemy ten limit to ludzie będą tak szybko stawiać miasta że taktyka "jestem bankrutem zajmuje teren" stanie się jeszcze bardziej opłacalna...

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: 0.75 => 0.80 zmiany
« Reply #22 on: April 15, 2013, 09:04:41 AM »
Ale jeśli usuniemy ten limit to ludzie będą tak szybko stawiać miasta że taktyka "jestem bankrutem zajmuje teren" stanie się jeszcze bardziej opłacalna...
Może, ale aktualnie bankructwo powoduje utratę jednostek, co mocno zmniejsza możliwości ekspansji. Chodzi nie tylko o osadników, ale też o wojowników - potrzebnych do ataku na miasta barbarzyńskie i (w przyszłości) do obrony przed atakami.

Liosan

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: 0.75 => 0.80 zmiany
« Reply #23 on: April 15, 2013, 12:12:28 PM »
Ale jeśli usuniemy ten limit to ludzie będą tak szybko stawiać miasta że taktyka "jestem bankrutem zajmuje teren" stanie się jeszcze bardziej opłacalna...
Może, ale aktualnie bankructwo powoduje utratę jednostek, co mocno zmniejsza możliwości ekspansji. Chodzi nie tylko o osadników, ale też o wojowników - potrzebnych do ataku na miasta barbarzyńskie i (w przyszłości) do obrony przed atakami.

Chyba duże znaczenie ma tutaj teren, z jakiego się startuje. Na terenach zalesionych osadników potrzebnych jest wyraźnie więcej, bo trzeba karczować las. A na terenach w miarę odsłoniętych (jak z aktualnie wybranych Misir oraz Kanaan) wystarczy jeden osadnik do postawienia miasta - i drugi dowolny mieszkaniec, żeby miasto nie zniknęło jak się z niego wyjdzie.

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: 0.75 => 0.80 zmiany
« Reply #24 on: April 15, 2013, 12:17:59 PM »
Czy w miastach barbarzyńskich jest palisada/mur obronny/coś innego?

Pod nazwą miasta napisany jest bonus obronny muru w mieście. Poza tym wprowadziłem kilka kosmetycznych poprawek.

Ale jeśli usuniemy ten limit to ludzie będą tak szybko stawiać miasta że taktyka "jestem bankrutem zajmuje teren" stanie się jeszcze bardziej opłacalna...

Tak jak pisze Liosan, jednostki ci pouciekają. W przyszłości miasta będą się na dodatek buntować. Poza tym obecnie otrzymanie niedużych miast jest relatywnie drogie. To wszystko sprawia, że ta taktyka przestaje być opłacalna.

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: 0.75 => 0.80 zmiany
« Reply #25 on: April 29, 2013, 11:39:30 PM »
Wreszcie dodałem trening. Poza tym usunąłem błędy z grupowaniem jednostek, powiększyłem też pojemność najlepszych domów mieszkalnych.

Trenować można do poziomu 4, kosztuje to 6zł za godzinę.

Troll

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: 0.75 => 0.80 zmiany
« Reply #26 on: April 30, 2013, 04:18:45 PM »
Trenować można do poziomu 4, kosztuje to 6zł za godzinę.

Zdaje się że można trenować tylko w twierdzy, czyli w danym mieście musi być co najmniej palisada.

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: 0.75 => 0.80 zmiany
« Reply #27 on: April 30, 2013, 04:52:21 PM »
Zdaje się że można trenować tylko w twierdzy, czyli w danym mieście musi być co najmniej palisada.

Tak, zapomniałem o tym napisać, dzięki.

Troll

Offline Kryzoo

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Posts: 201
    • View Profile
Re: 0.75 => 0.80 zmiany
« Reply #28 on: May 01, 2013, 08:28:25 AM »
Zdaje się, że niestety nie można wybudować na jednym polu wioski i drogi, co wydaje mi się nielogiczne.
Poza tym szkoda, że nie można budować wiosek na wodzie :). Widzę jaki zasięg ma państwo w morze po zbudowaniu palisady, ale niestety te pola są poza zasięgiem.
Może duża latarnia mogła by pełnić taką rolę :)
BTW upgrade z małej latarni do dużej jest bardzo kłopotliwy, bo wymaga najpierw zburzenia tej małej, co znacząco osłabia gospodarkę miasta.

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: 0.75 => 0.80 zmiany
« Reply #29 on: May 01, 2013, 09:39:02 AM »
Zdaje się, że niestety nie można wybudować na jednym polu wioski i drogi, co wydaje mi się nielogiczne.
Huh? Na pewno? Bo ja to robię regularnie... i od czasu ostatniego update'u chyba też tak zrobiłem. Możesz pokazać screen?

Może budowałeś jednym osadnikiem/grupą drogę, a drugim wioskę? To może powodować dziwne efekty...

Poza tym szkoda, że nie można budować wiosek na wodzie :). Widzę jaki zasięg ma państwo w morze po zbudowaniu palisady, ale niestety te pola są poza zasięgiem.
Może duża latarnia mogła by pełnić taką rolę :)
Popieram :) Czy latarnia to nie wiem, ale są na wodzie pola niedostępne...

BTW upgrade z małej latarni do dużej jest bardzo kłopotliwy, bo wymaga najpierw zburzenia tej małej, co znacząco osłabia gospodarkę miasta.
Ano. Ja planuję ustawić magazynowanie jedzenia, zebrać pełen magazyn żarcia i szybko zburzyć i zbudować  trzema wysokopoziomowymi robotnikami :)

Liosan