Author Topic: 0.75 => 0.80 zmiany  (Read 5226 times)

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
0.75 => 0.80 zmiany
« on: March 20, 2013, 06:14:34 PM »
Cześć

Ponieważ help nie został zaktualizowany i napewno nie zostanie uzupełniony do początku testów w tym wątku opiszę większość zmian jaki wprowadziłem w grze.

zasoby:
  • chmiel
  • drewno szlachetne
  • kość słoniowa
  • fortepiany
  • wino zmienia nazwę na trunki

Procesy wytwórcze:
  • długie łuki robi się z drewna szlachetnego i żelaza
  • trunki robi się z winogron w wytwórni wina lub z chmielu w browarze
  • fortepiany robi się z narzędzi i drewna szlachetnego

Ekonomia
Są 4 zasoby handlowe - ubrania, garnki, trunki i nożyce. Oprócz tego miasto w którym istnieje budynek handlowy i ma wielkość powyżej 12 pojawia się popyt na jeden z zasobów luksusowych (sól, ambra, kamienie szlachetne, kość słoniowa, fortepiany). Zasób ten jest losowany, ale w taki sposób, żeby nie był on dostępny w najbliższym otoczeniu miasta.

Eksploatacja terenu przez miasto
Można rozszeżać zasięg miasta do 2 pól. Postawienie wiosek będącymi ulepszeniami terenu sprawia że pola w promieniu 1 od wioski i znajdujące się nie dalej niż 2 pola od miasta da się eksploatować

miasta
  • Nowe miasto można postawić w promieniu od 3 do 6 od innych miast.
  • Opuszczone miasta są niszczone

Bankructwo
Jednostki stopniowo dezerterują. Im większa dziura budżetowa tym efekt silniejszy.

Mapa
  • Poza tym, że dojdzie kilka nowych typów terenu zasoby szczególnie ważne nie będą rozdzielane zupełnie losowo. Twórca mapy będzie kontrolował częstość ich występowania.
  • Na mapie rozsiane są miasta barbarzyńskie. W tej chwili są całkowicie pasywne, ale zajmują teren przez co utrudniają szybką ekspansję

walka
  • Można atakować miasta barbarzyńskie
  • Zdobycie barbarzyńskiego miasta powoduje jego usunięcie. Zdobywca dostaje 50zł * wielkość miasta


czego bardzo brakuje
  • jednostki nie regenerują zdrowia
  • jednostki nie zdobywają doświadczenia podczas walki
  • brak rozkazu "trenuj" który pozwoli na zwiększenie poziomu jednostki za kasę (maksymalnie do 4-tego poziomu)
« Last Edit: April 29, 2013, 11:37:50 PM by troll »

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: 0.75 => 0.80 zmiany
« Reply #1 on: March 20, 2013, 08:14:33 PM »
Nowe miasto można postawić w promieniu od 3 do 6 od innych miast.
Łał, to spora różnica. Skakanie przez morze nigdy nie było tak proste!

Bankructwo
Jednostki stopniowo dezerterują. Im większa dziura budżetowa tym efekt silniejszy.
A, że tak się pragmatycznie spytam, to dotyczy jednostek wojskowych czy wszystkich? W każdym razie - krok w dobrym kierunku.

Liosan

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: 0.75 => 0.80 zmiany
« Reply #2 on: March 20, 2013, 08:41:56 PM »
Łał, to spora różnica. Skakanie przez morze nigdy nie było tak proste!

Docelowo chciałem w ogóle tego typu limity wywalić. Niestety póki nie ma walki PvP taki limit chyba musi zostać. Zwiększenie limitu wynika z powiększenia zasięgu miast z 1 do 2.

A, że tak się pragmatycznie spytam, to dotyczy jednostek wojskowych czy wszystkich? W każdym razie - krok w dobrym kierunku.

Wszystkich, pierwsze uciekają te najgorzej opłacane znajdujące się najdalej od stolicy. Mimo to twoja taktyka bankrutowania na początku może ciągle działać niestety. Do ukrócenia takiego buildu brakuje buntowania się miast ale nie zdążyłem tego zrobić. Może dodam w kolejnej łatce, ale pewnie będzie już za późno :).

Troll

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: 0.75 => 0.80 zmiany
« Reply #3 on: March 20, 2013, 09:19:47 PM »
Wszystkich, pierwsze uciekają te najgorzej opłacane znajdujące się najdalej od stolicy. Mimo to twoja taktyka bankrutowania na początku może ciągle działać niestety. Do ukrócenia takiego buildu brakuje buntowania się miast ale nie zdążyłem tego zrobić. Może dodam w kolejnej łatce, ale pewnie będzie już za późno :).
No nie wiem. W zasadzie głównym celem tej taktyki było wyprodukowanie mnóstwa osadników i utrzymywanie miasta na minimalnym poziomie (bodajże rolnicy + drwal + cieśla) żeby maksymalizować przyrost obywateli. I trwało to kilka dni zanim zaczęło się wyraźnie opłacać. Trzeba by sprawdzić :)

Liosan

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: 0.75 => 0.80 zmiany
« Reply #4 on: April 03, 2013, 02:34:39 PM »
Uzupełniłem liste zmian. Poza zmianami dopisałem liste rzeczy których szczególnie brakuje i które pewnie będą wprowadzone przy kolejnej aktualizacji.

Troll

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: 0.75 => 0.80 zmiany
« Reply #5 on: April 06, 2013, 04:49:30 PM »
Jednostki się regenerują. Najszybciej gdy:
* są na swoim terenie
* są ufortyfikowane
* są we własnym mieście

Offline Khrone

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 276
  • Szwecja (222)
    • View Profile
Re: 0.75 => 0.80 zmiany
« Reply #6 on: April 07, 2013, 12:51:28 AM »
Mam rozumieć że wioski nie rozszerzają granic państwa?

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: 0.75 => 0.80 zmiany
« Reply #7 on: April 07, 2013, 12:03:39 PM »
Nie zwiększają.

Planuje za to, żeby miasta same po pewnym czasie zajmowały teren o promieniu 2. Czas w którym to się stanie byłby zależny od liczby mieszkańców i ich zadowolenia. Przykładowo miasto o wielkości 5 z zadowoleniem 50% powiększy zajmowane terytorium po 4 dniach.

W takim wypadku budowanie muru przyśpieszy rozszerzenie wpływów, ale nie będzie konieczne.

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: 0.75 => 0.80 zmiany
« Reply #8 on: April 07, 2013, 04:05:24 PM »
W takim wypadku budowanie muru przyśpieszy rozszerzenie wpływów, ale nie będzie konieczne.

A nowe miasto - można je zbudować w odległości od 3 do 6 pól tylko od miasta z palisadą, czy od miasta bez palisady też ?

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: 0.75 => 0.80 zmiany
« Reply #9 on: April 07, 2013, 10:50:44 PM »
Już teraz palisada lub jej brak nie ma wpływu na możliwość stawiania nowych miast. Przynajmniej nie powinna. Jeżeli było by inaczej to mamy buga :).

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: 0.75 => 0.80 zmiany
« Reply #10 on: April 07, 2013, 10:53:23 PM »
Wojownicy uczą się podczas walki.

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: 0.75 => 0.80 zmiany
« Reply #11 on: April 08, 2013, 07:09:00 AM »
Już teraz palisada lub jej brak nie ma wpływu na możliwość stawiania nowych miast. Przynajmniej nie powinna. Jeżeli było by inaczej to mamy buga :).
Czyli że powinno dać się postawić miasto w odległości 5 pól od innego, 1-ludkowego miasta bez palisady? Czyli że sytuacja, w której nie mam rozkazu budowy miasta tak jak na załączym screenie, jest błędna?

Liosan

Offline Kryzoo

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Posts: 201
    • View Profile
Re: 0.75 => 0.80 zmiany
« Reply #12 on: April 08, 2013, 09:38:35 AM »
Czy budowanie specjalnie drogi do wioski coś daje?

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: 0.75 => 0.80 zmiany
« Reply #13 on: April 08, 2013, 10:57:32 AM »
Czy budowanie specjalnie drogi do wioski coś daje?
Nic mi o tym nie wiadomo, ale zamierzam się rozwijać w tamtym kierunku :) Budowanie drogi na równinach jest dość szybkie, ale gdybym musiał tam specjalnie wysyłać osadnika to bym stracił 2x tyle czasu na dojście.., A skoro osadnik już był na miejscu, to lepiej mieć drogę niż nie mieć drogi :)

Liosan

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: 0.75 => 0.80 zmiany
« Reply #14 on: April 08, 2013, 11:02:19 AM »
Czy budowanie specjalnie drogi do wioski coś daje?

Daje, można szybciej do tej wioski dojść :). Poza tym nic nie daje.

Troll