Author Topic: Sprawozdanie z postępów :)  (Read 2037 times)

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Sprawozdanie z postępów :)
« on: January 20, 2013, 07:45:32 PM »
Cześć

W tym temacie chciałem podsumować aktualny stan prac nad Gizarmą 0.8. Tutaj jest pierwszy temat z zapowiedzią dla porównania: http://forum.gizarma.pl/index.php?topic=158.msg1206#new

Walka
Tak jak pisałem wcześniej, nie będzie to walka na 100%, bardzo ograniczone będzie PvP (nie będzie jeszcze można zdobywać miast). Żeby mieć z kim walczyć zamierzam dodać miasta barbarzyńskie, które będzie oczywiście można eksterminować.

Co jest zrobione do tej pory:
* Grupowanie jednostek i zarządzanie taką grupą
* Istnieje już mechanizm rozgrywający bitwy
* Wstępnie zbalansowane są statystyki jednostek wojskowych
* Prawie gotowy jest symulator, czyli strona internetowa na której można łatwo wyklikać sobie dowolne starcie między jednostkami. Niedługo udostępnie symulator, muszę tylko dopracować kilka szczegółów (naprawdę niedługo, w sensie za 1-2 dni)

Co jest do zrobienia:
* Barbarzyńcy!
* Mechanizm szkolenia i zdobywania doświadczenia przez wojsko
* Rozkazy do zarządzania walką

Prowincje
Mechanizm prowincji który zapowiadałem na forum okazał się w praktyce bardzo toporny, zrezygnowałem z niego, ale wymyśliłem inne lepsze rozwiązanie. Niestety sprototypowanie starego mechanizmu zajęło mi około 3 tygodni, ta praca poszła na straty :(.

Co jest zrobione:
* Wszystko jest już zaprojektowane, zrobione są wstępne zmiany w kodzie.

Co jest do zrobienia:
* Cała reszta, czyli całkiem sporo

Mapa
Hydro zrobiła bardzo ciekawą mapę, na której będzie testowana kolejna wersja. Powiem szczerze jestem pod bardzo dużym wrażeniem tej mapy. Z pewnością eksploracja tej mapy będzie bardzo interesująca, myślę że zaskoczy was wiele rzeczy które odkryjecie :).

Oprócz tego nazwy miast i królestw zostały wymyślone od zera, jestem pewien, że nadadzą klimat rozgrywce. Sami zresztą się przekonacie :)

Grafika
Jak widać w starej wersji do gry doszło kilka nowych grafik. Tak naprawdę grafik doszło sporo więcej, ale nie wszystkie byłem w stanie dodać do 0.75.

Autorami grafik są Hydro i Liosan. Poniżej podsumowanie co udało się do tej pory narysować:
  • Dom cieśli (Hydro)
  • szkoła (Hydro)
  • dom wytwórcy cegieł (Hydro)
  • Oaza (Liosan)
  • Pikinier (Liosan)
  • Szwacz (Liosan)
  • Renifery (Liosan)
  • Zbieracz soli (Liosan)
  • rynek (Hydro)
  • dom wytwórcy machin (Liosan)

Kiedy to skończę
Tak jak pisałem z powodu małej wpadki z prowincjami mam opóźnienie. Oprócz tego cały czas współpracuje z Liosanem i Hydro w związku z ich zadaniami, to sprawia, że mam trochę mniej czasu na pisanie kodu. W związku z tym muszę niestety przesunąć termin ukończenia 0.8 jeszcze o miesiąc. Aktualnie mam zamiar skończyć gizarmę 0.8 do końca lutego.

Podziękowania

Bardzo dziękuje Hydro i Liosanowi za dużą pomoc w rozwijaniu Gizarmy. Dzięki waszej pomocy kolejna wersja będzie znacznie bogatsza :).

pozdrawiam
Troll

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: Sprawozdanie z postępów :)
« Reply #1 on: January 22, 2013, 10:24:16 AM »
Tak jak pisałem wcześniej, nie będzie to walka na 100%, bardzo ograniczone będzie PvP (nie będzie jeszcze można zdobywać miast). Żeby mieć z kim walczyć zamierzam dodać miasta barbarzyńskie, które będzie oczywiście można eksterminować.
A będą nagrody za eksterminację?

Mechanizm prowincji który zapowiadałem na forum okazał się w praktyce bardzo toporny, zrezygnowałem z niego, ale wymyśliłem inne lepsze rozwiązanie. Niestety sprototypowanie starego mechanizmu zajęło mi około 3 tygodni, ta praca poszła na straty :(
Nie na straty, tylko na badania i rozwój :) A powiesz coś więcej o tym innym lepszym rozwiązaniu?

Poniżej podsumowanie co udało się do tej pory narysować:
Of course prace cały czas trwają :)

Liosan

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Sprawozdanie z postępów :)
« Reply #2 on: January 22, 2013, 04:03:34 PM »
A będą nagrody za eksterminację?

Tak. Będzie to:
* odblokowanie terenu zajmowanego przez barbarzyńców
* Możliwość wyszkolenia armii powyżej 4-tego poziomu (do 4-tego poziomu wojowie będą mogli się wyszkolić trenując)
* jakaś kasa do skarbca wpłynie

Nie na straty, tylko na badania i rozwój :) A powiesz coś więcej o tym innym lepszym rozwiązaniu?

Tak w skrócie chodzi o to, że będzie można zwiększać obszar w którym miasto będzie mogło rozmieścić chłopów. Będzie to można robić stawiając wioski w okolicy miasta. Wioski nie będą małymi w pełni zarządzalnymi małymi miastami jak do tej pory, będą zwykłymi ulepszeniami terenu. Dzięki temu pojedyncze miasto będzie w stanie eksploatować więcej terenu, przez co będzie się ich stawiać mniej i łatwiej będzie nimi zarządzać.

Troll

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: Sprawozdanie z postępów :)
« Reply #3 on: January 22, 2013, 05:19:25 PM »
Tak w skrócie chodzi o to, że będzie można zwiększać obszar w którym miasto będzie mogło rozmieścić chłopów. Będzie to można robić stawiając wioski w okolicy miasta. Wioski nie będą małymi w pełni zarządzalnymi małymi miastami jak do tej pory, będą zwykłymi ulepszeniami terenu. Dzięki temu pojedyncze miasto będzie w stanie eksploatować więcej terenu, przez co będzie się ich stawiać mniej i łatwiej będzie nimi zarządzać.
Super, proste i eleganckie! A skąd wiadomo, która wioska do którego miasta pasuje?

Liosan

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Sprawozdanie z postępów :)
« Reply #4 on: January 22, 2013, 09:55:33 PM »
Super, proste i eleganckie! A skąd wiadomo, która wioska do którego miasta pasuje?

Nie wiadomo. Chodzi o to, że pole może być eksploatowane przez miasto jeżeli spełnia jeden z warunków:
* znajduje się w odległości 1 od miasta
* znajduje się w odległości 2 od miasta i w odległości 1 od dowolnej wioski.

Czyli dana wioska może rozszerzać zasięg kilku miast.

Troll

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Sprawozdanie z postępów :)
« Reply #5 on: January 22, 2013, 11:49:44 PM »
(...) Chodzi o to, że pole może być eksploatowane przez miasto jeżeli spełnia jeden z warunków:
* znajduje się w odległości 1 od miasta
* znajduje się w odległości 2 od miasta i w odległości 1 od dowolnej wioski.

Czyli dana wioska może rozszerzać zasięg kilku miast.

Brzmi to bardzo dobrze, może umożliwić ciekawe strategie :-) Zastanawia mnie taka rzecz: mamy miasto graniczące z brzegiem wody. Wioskę stawiamy za wodą, której szerokość wynosi 1 pole. To znaczy, że pola za wodą, jeśli są odległe o 2 od miasta, też będą możliwe do eksploatacji przez to miasto? Bez wożenia surowców statkami?

---

Nie masz co żałować tych trzech tygodni poświęconych na prototyp poprzedniego rozwiązania, czasem pewne rzeczy warto wypróbować, żeby zobaczyć czy dobrze działają. Bo czasem okazuje się, że niedobrze działają. Lepiej się o tym przekonać na prototypie, niż na produkcie - sprawdzanie na produkcie kosztuje o wiele więcej czasu i innych zasobów.

Jasne, że każdy by chciał od razu znajdować dobre rozwiązania, ale tak się nie da przecież :-)  Tyle, że więcej odwagi wymaga wycofanie się z niedobrych rozwiązań, niż trwanie przy nich - więc nie każdy się na to decyduje.

---

Niestety sprototypowanie starego mechanizmu zajęło mi około 3 tygodni, ta praca poszła na straty :(
Nie na straty, tylko na badania i rozwój :)

Od południa, kiedy to przeczytałam, rozpracowuję sobie nową strategię komunikacji z negatywnie nastawionym otoczeniem, opartą na sformułowaniu "badania i  rozwój" :-) W moim przypadku "badania i rozwój" trwają już raczej lata, niż tygodnie :-) Nazwanie sobie tego procesu "badaniami i rozwojem" bardzo podniosło mnie na duchu :-)

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: Sprawozdanie z postępów :)
« Reply #6 on: January 24, 2013, 01:10:56 PM »
Czyli dana wioska może rozszerzać zasięg kilku miast.
Ekstra, fajne i eleganckie :) A wioska będzie granice rozszerzać? W sumie dla twierdz to to nie jest konieczne, bardziej dla nowo-zasiedlonych "frontier towns".

Zastanawia mnie taka rzecz: mamy miasto graniczące z brzegiem wody. Wioskę stawiamy za wodą, której szerokość wynosi 1 pole. To znaczy, że pola za wodą, jeśli są odległe o 2 od miasta, też będą możliwe do eksploatacji przez to miasto? Bez wożenia surowców statkami?
Może takie małe łódeczki wiosłowe mają ;)

Liosan

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Sprawozdanie z postępów :)
« Reply #7 on: January 24, 2013, 11:56:30 PM »
@Hydro - jeżeli chodzi o morze, przyznam, że nie pomyślałem o tym wcześniej. Może np. port rozszerzałby zasięg.

@liosan - nie planowałem, żeby wioski rozszerzały teren królestwa. Za to myślałem o tym, żeby pola które są oddalone o 3 pola od co najmniej dwóch miast (analogicznie 2 gdy nie ma muru) włączały się do królestwa. Dzięki temu terytorium królestwa będzie mniej dziurawe.

Troll

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Sprawozdanie z postępów :)
« Reply #8 on: January 25, 2013, 02:59:36 AM »
Znaczy, chodziło mi o taką sytuację, jakiej przykład pokazuję na obrazku, tylko wcześniej źle wytłumaczyłam. Wioska jest za wodą, której obejście jest długotrwałe, ale powstają dwa pola (obwiedzione na czerwono), które leżą w zasięgu 2 od miasta-twierdzy i 1 od wioski. Jak rozumiem, miasto-twierdza mogło by w takiej sytuacji je eksploatować ?
« Last Edit: January 25, 2013, 03:03:36 AM by hydro »

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Sprawozdanie z postępów :)
« Reply #9 on: January 25, 2013, 11:31:11 PM »
Ja w poprzednim poście pisałem o terenie zajmowanym dla królestwa, a nie o eksploatacji terenu przez miasto.

Jeżeli chodzi o rysunek - miasto nie może eksploatować terenu odległego o 3 pola dlatego pole z wioską nie może być eksploatowane przez miasto.

Troll