Author Topic: Tworzenie map - instrukcja  (Read 9844 times)

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: Tworzenie map - instrukcja
« Reply #30 on: December 07, 2012, 01:35:15 PM »
Yay, wygenerowało się :D Nay, niestety ameby nie pasują do linii... kompletnie je ignorują. Możesz zobaczyć, co jest nie tak?

Liosan


Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Tworzenie map - instrukcja
« Reply #31 on: December 07, 2012, 02:41:56 PM »
Wszystko przez to, że twój input jest zapisany jako png bez kanału alfa. Kanał alfa nie jest używany, ale generator spodziewa się, że alfa tam będzie.

Kanał alfa możesz dodać np. wklejając obrazek na przeźroczyste tło w GIMPie. Następnie trzeba zapisać to do PNG.

Możesz też poczekać do wieczora, postaram się to poprawić.

pozdrawiam
Troll

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: Tworzenie map - instrukcja
« Reply #32 on: December 07, 2012, 06:37:28 PM »
O, dzięki za info :) Nie kłopocz się, przestawię sobie na png z alfa.

Liosan

Offline mike

  • Newbie
  • *
  • Posts: 39
    • View Profile
Re: Tworzenie map - instrukcja
« Reply #33 on: December 14, 2012, 01:23:49 PM »
Hej! Przepraszam za takie milczenie z mojej strony, ale pojawiła się taka bardzo ważna sprawa i musiałem wszystko inne rzucić ;) Pomimo tego myślę, że w przerwie między świętami a sylwestrem znajdę czas, żeby dokończyć mój prosty generator map. Pozdrawiam

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Tworzenie map - instrukcja
« Reply #34 on: December 14, 2012, 03:42:18 PM »
Cześć

Nie przejmuj się, nic się nie stało. Ciekaw jestem co wymyślisz.

pozdrawiam
Troll

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Tworzenie map - instrukcja
« Reply #35 on: March 20, 2013, 10:38:51 PM »
Dodałem mapy określające rozkład zasobów. Nowa wersja kompilatora map i opis działania w pierwszym poście.

Troll

Offline hubtus

  • Newbie
  • *
  • Posts: 45
    • View Profile
Re: Tworzenie map - instrukcja
« Reply #36 on: September 21, 2014, 04:26:57 PM »
 Uznałem, że zakładanie nowego tematu nie ma sensu z powodu jednego pytania nie ma sensu, więc post postanowiłem napisać tutaj. Moje pytanie dotyczy rozłożenia podstawowych surowców naturalnych na mapie, a mianowicie... Czy generowanie żelaza i zwierzyny jest w pełni niezależne od  twórcy mapy, czy raczej można na to wpłynąć poprzez zmianę jakiegoś parametru? Zastawiam się właśnie jak to z tym jest, bo na rozłożenie surowców luksusowych ma wpływ mapa występowania, ale rozłożenie surowców zwykłych jest dla mnie niewiadomą.

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Tworzenie map - instrukcja
« Reply #37 on: September 21, 2014, 05:31:55 PM »
Czy generowanie żelaza i zwierzyny jest w pełni niezależne od  twórcy mapy, czy raczej można na to wpłynąć poprzez zmianę jakiegoś parametru?

Trafne pytanie :-)

Aktualnie żelazo, zwierzyna i rybki są niesterowalne mapami zasobów. Pod tym względem są losowe.
Natomiast mogą wystąpić tylko na odpowiednim terenie - różna zwierzyna w różnych rodzajach lasu, rybki na wodzie, żelazo na różnych rodzajach pagórków i suchych terenów. Można ewentualnie wpłynąć tylko na prawdopodobieństwo wystąpienia tych surowców na danym rodzaju terenu (niezależnie od jego położenia na mapie), typu "jeśli pole jest lasem mieszanym, to z prawdopodobieństwem x wystąpią w nim niedźwiedzie".
W praktyce daje to bardzo dużą losowość. Myślisz że to dobrze, czy niezbyt?

Offline hubtus

  • Newbie
  • *
  • Posts: 45
    • View Profile
Re: Tworzenie map - instrukcja
« Reply #38 on: September 21, 2014, 06:45:24 PM »
Jak dla mnie to chyba nie jest najlepsze rozwiązanie. O ile sama losowość jest bardzo fajna, to w takim stopniu już nie do końca, bo niszczy balans. Według mnie o tym co powinno decydować w grze, czy dany gracz wygra daną rozgrywkę to jego spryt, przemyślne planowanie oraz losowe wydarzenia(np. pomyłki graczy itd.), a nie głównie pozycja startowa(Chociaż ona też powinna mieć pewien wpływ.). Niestety przy takiej losowości tworzą się świetnie miejsca do zasiedlania praktycznie bez minusów. Np. Grając Królestwem Niemieckim znalazłem tuż obok swojej stolicy miejsce z 4 polami żelaza, polem cisów, kamieni szlachetnych oraz dodatkowo 3 polami ze zwierzyną. Jak dla mnie to takie pole daje już trochę za dużego boosta z początku gry.

 Podsumowując taka losowość może trochę za bardzo moim zdaniem wpływać na szanse zwycięstwa w rozgrywce. Od razu powiem, że mogę być trochę za bardzo przewrażliwiony w tym temacie, bo często grywam w Sid meier's civilization na losowo generowanych mapach, a tam niestety losowo generowane mapy są czasem zbyt mało zbalansowane;)

Offline Kryzoo

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Posts: 201
    • View Profile
Re: Tworzenie map - instrukcja
« Reply #39 on: October 17, 2015, 10:35:32 AM »
Instrukcja tworzenia mapy napisana przez Hubtusa znajduje się teraz pod adresem: http://modding.gizarma.pl/tworzenie-map.htm

Kryzoo