Author Topic: Mapy!  (Read 1644 times)

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Mapy!
« on: November 07, 2012, 11:39:21 PM »
Witam wszystkich

Pomyślałem, że fajnie by było, gdyby przyszłe wersje Gizarmy były ogrywane na różnych mapach (żeby nam się Europa i XKCD nie znudziły :) ). Problem w tym, że generacja map jest dość czasochłonna i nie jestem pewien, czy będę miał czas na robienie zupełnie nowych map. Z drugiej strony być może ktoś z was miałby ochotę spróbować zrobić własną mapę.

Jeżeli jest taka osoba, udostępnię narzędzia do tworzenia map i oferuję swoją pomoc. Ostrzegam przy okazji wszystkich potencjalnych level-designerów, że narzędzia do tworzenia map nie są jeszcze bardzo user-friendly, wymagają trochę cierpliwości. Nie zmienia to jednak faktu, że działają i z moją pomocą da się ich używać :).

pozdrawiam
Troll

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Mapy!
« Reply #1 on: November 07, 2012, 11:53:55 PM »
A jakie wymagania sprzętowe mają te narzędzia do tworzenia map?

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Mapy!
« Reply #2 on: November 08, 2012, 11:17:17 AM »
Zależy od tego jak duża jest mapa. Wszystko zależy od wielkości. Tutaj jeszcze należy powiedzieć, że znaczenie ma nie tylko moje oprogramowanie, ale również twój edytor do grafiki. Chodzi o to, że tworząc np. mapę Europy musisz być w stanie obrabiać obrazy o rozmiarze 5000x5000 pikseli i to składające się z kilku warstw (to naprawdę ułatwia pracę). Podczas tworzenia mapy Europy używałem starego 32 bitowego photoshopa, czyli mógł on zaalokować 2GB i miałem problemy z pamięcią. Potrafił się zawieszać. Nie wiem jak to by wyszło np. pod GIMPem, może byłby bardziej oszczędny

Moje oprogramowanie potrzebuje mniej więcej:
1GB pamięci na XKCD (około 3000 regionów)
2GB pamięci na Europę (około 9000 regionów)

Jeżeli naprawde chcesz bawić się mapami a boisz się, że masz za słaby sprzęt możemy ostatecznie zrobić to w ten sposób, że ty będziesz mi przesyłać grafiki definiujące mapy, a ja na swoim komputerze będe je kompilował i odsyłał ci efekt. To może wydawać się trochę toporne, ale z drugiej strony oprogramowanie do generacji map działa wolno, więc i tak trzeba by było za każdym razem czekać. Np. Europa generowała się 15-20min na procesorze I5.

pozdrawiam
Troll

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: Mapy!
« Reply #3 on: November 08, 2012, 12:00:03 PM »
A to jest napisane w Javie? W PHP? W czymś jeszcze innym?

Ja w sumie mam 64bitowego kompa z 6 GB ramu, mógłbym może coś przygotować... tylko że jedyny edytor jaki ogarniam to Paint.NET, a on do oszczędnych nie należy ;)

Liosan

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Mapy!
« Reply #4 on: November 08, 2012, 12:52:03 PM »
Edytor i wszystkie programy pomocnicze do edytowania map są w javie. Jeżeli jesteście chętni, postaram się w najbliższym czasie jakiś tutorial zrobić i przygotować jakiś przykładowy projekt

Troll

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Mapy!
« Reply #5 on: November 11, 2012, 11:11:19 PM »
Przepraszam za małe opóźnienie z tym tutorialem, postaram się po kawałku to napisać. Niedługo spróbuje zamieścić pierwszą część.

pozdrawiam
Troll

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Mapy!
« Reply #6 on: November 14, 2012, 11:31:42 PM »
W tym temacie: http://forum.gizarma.pl/index.php?topic=148.msg1130#new opisałem proces tworzenia mapy. Napiszcie proszę, czy nadal chcieli byście pobawić się generatorem. Instrukcja można by jeszcze rozwinąć, ale chciałbym to zrobić mając jakąś nadzieje, że ktoś z tego skorzysta.

pozdrawiam
Troll

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: Mapy!
« Reply #7 on: November 15, 2012, 09:54:15 AM »
Hm, ale Ty chciałbyś mieć jakąś konkretną mapę? Np. archipelag do testowania okrętów, albo mapę 'projektowaną' pod walkę albo handel? Czy tak ogólnie - jakaś ciekawa mapa i tyle, żeby nam się Europa nie znudziła (i nie była za wielka)?

Ja bym się mógł tym zająć, ale wolałbym najpierw dokończyć to co mam zaplanowane dla pomocnika :)

Liosan

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Mapy!
« Reply #8 on: November 15, 2012, 01:22:21 PM »
Jeżeli to miała by być mapa do wersji kolejnej, to lepiej, żeby była to mapa kontynentu. Okrętów do następnej wersji nie zrobie.

Myślę, że nie ma co robić mapy specjalnie pod coś, tak jak mówisz, zrób mapę, żeby fajnie się grało. Wielkość możesz dać taką, żeby kilku(nastu) graczy się zmieściło.

Oczywiście fajnie by było, żeby mapa nie powtarzała błędów Europy, to znaczy można by dać jakiś ciekwaszy rozkład zasobów specjalnych.

W żadnym wypadku nie naciskam, że ma to być na wczoraj. Bardziej chciałem wiedzieć, czy mam dalej pisać tą instrukcje i czy moje narzędzia nie wystraszyły ciebie :) .

W każdym razie, daj znać, jak będziesz chciał się tym zająć, lub będziesz miał wątpliwości to uzupełnie materiały

pozdrawiam
Troll

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: Mapy!
« Reply #9 on: November 15, 2012, 01:52:31 PM »
Bardziej chciałem wiedzieć, czy mam dalej pisać tą instrukcje i czy moje narzędzia nie wystraszyły ciebie :)
Wystraszyć na pewno nie wystraszyły (w najgorszym razie sobie zdekompiluję te .jary i sprawdzę co tam ma być, albo dodam jakiś ficzer :P). Natomiast teraz nie mam po prostu tyle czasu na gizarmę - skończę to co robię w pomocniku a potem chętnie spróbuję czegoś nowego :)

Ale powiedz Ty mienia - jak testujesz taką mapę? Ok, przetworzyło regiony batkeriami, kompilator skompilował, mamy output... i teraz co? Jak mogę zobaczyć, jak będzie to w grze wyglądać? Pisałeś że jest:
W katalogu output/map/log znajdują się między innymi następujące pliki:
  • bg.png - zrzut tła mapy
  • stones.png - zrzut spritów terenu początkowego
  • stonesForest.png - zrzut spritów terenu maksymalnie zalesionego
  • stonesNoForest.png - zrzut spritów terenu z usuniętym lasem
A jest łączny obrazek? :) Domyślam się, że tak, w końcu europę jakoś wyprodukowałeś; tylko że tam nie ma podziału na regiony. Najlepsza byłaby wersja interaktywna....

Liosan

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Mapy!
« Reply #10 on: November 15, 2012, 02:40:28 PM »
To ja też od razu powiem, że i mnie narzędzia nie wystraszyły :-) Raczej wprost przeciwnie. Na razie z instrukcji wszystko rozumiem, najprawdopodobniej będę umieć zastosować, kwestia map klimatu jest dla mnie jasna.
Spróbować na pewno zamierzam, tylko nie potrafię powiedzieć, kiedy.

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Mapy!
« Reply #11 on: November 15, 2012, 04:42:05 PM »
Ale powiedz Ty mienia - jak testujesz taką mapę? Ok, przetworzyło regiony batkeriami, kompilator skompilował, mamy output... i teraz co? Jak mogę zobaczyć, jak będzie to w grze wyglądać?

A jest łączny obrazek? :) Domyślam się, że tak, w końcu europę jakoś wyprodukowałeś; tylko że tam nie ma podziału na regiony. Najlepsza byłaby wersja interaktywna....

Musisz nałożyć stones*.png (teren początkowy, zalesiony, lub bez lasu) na bg.png. Wszystkie obrazki stones*.png mają przeźroczyste tło wiec można to łatwo zrobić. Podział na regiony jest inputem dla kompilatora, więc tam należy go szukać :).

Przez większość czasu pracy nad mapą taki podgląd jest wystarczający. Podgląd jak w grze zaczyna być potrzebny dopiero kiedy zaczynasz tworzyć lokacje początkowe dla graczy.

Żeby mieć taki podgląd trzeba skontaktować się ze mną, podesłać mi output, ja taką mape wgram na serwer i odsłonie zakryty teren. Wtedy można zobaczyć mape taką jaka będzie w grze poprzez klienta. (ustawianie lokacjii początkowych nie jest jeszcze opisane)

pozdrawiam
Troll