Author Topic: Nowe ulepszenia  (Read 2542 times)

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Nowe ulepszenia
« on: October 28, 2012, 10:33:54 PM »
Witam wszystkich po małej przerwie

Ostatnio jak pewnie zauważyliście rzadziej udzielałem się na forum, nie wprowadzałem również żadnych zmian. Wynika to z tego, że trochę zachorowałem, ale tak naprawdę chyba przede wszystkim z mojego zmęczenia projektem. Od kilku miesięcy intensywnie rozwijam tą gierkę, ostatnio osiągnąłem taki stan, że logując się widziałem tylko błędy, niedociągnięcia, zaniechania ... To było już nie do zniesienia, dlatego zrobiłem sobie mały urlop.

Przechodząc do konkretów, zmiany:
* Farmy na pagórkach (tylko 2 poziomy)
* Złoża żelaza na równinach / łąkach są 2 razy bardziej wydajne, można na nich stawiać kopalnie
* Tak jak ktoś prosił, api daje podgląd punktów

To na razie tyle na początek, odzyskałem siły i powracam do rozwijania Gizarmy :)

pozdrawiam
Troll

Offline Andurin

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 93
    • View Profile
Re: Nowe ulepszenia
« Reply #1 on: October 28, 2012, 10:46:00 PM »
Dobrze znów Cię widzieć :) Też już zaczynałem się martwić Twoją dłuższą nieobecnością. Ale dobrze, że jesteś i do tego wracasz z prezentami :)

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Nowe ulepszenia
« Reply #2 on: October 29, 2012, 10:59:17 PM »
Mały, ale wydaje mi się fajny ficzer. Do api dorobiłem ranking królestw: http://alfa075s.gizarma.nstrefa.pl/open-api.php?action=ranking&id_game=307

Wiem,  że api to taki półśrodek, ale można je dorobić w miarę szybko.

Offline Khrone

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 276
  • Szwecja (222)
    • View Profile
Re: Nowe ulepszenia
« Reply #3 on: October 30, 2012, 07:10:45 AM »
Yay, węgry są czwarte! :D W sumie nie tak źle, biorąc pod uwagę początkową waszą przewagę.... :(

Offline julusmaximus

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 59
    • View Profile
Re: Nowe ulepszenia
« Reply #4 on: October 30, 2012, 09:02:03 PM »
"Yay", Polska jest siódma... Tydzień bez dostępu do internetu (nie wiedziałem, że tak długo mnie nie będzie) nieźle wyniszczył mój kraj. Po powrocie z wygnania, tylko jedno miasto miało więcej niż 30% zadowolenia a w większości spadło w okolice 5%. :P Ale dosyć szybko udało mi się wyjść z anarchii, gdzieś po dwóch dniach.

Ale wydaje mi się, że w miarę szybko się odkuję- w cztery dni przybyło mi ponad 1000 p. :D Byle to tempo teraz utrzymać.

PS Pogańska Litwa na pierwszym miejscu. xD
214 India, 226 Chanat Kazański, 227 Królestwo Polskie

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Nowe ulepszenia
« Reply #5 on: October 31, 2012, 12:46:10 PM »
Znowu zadam głupie pytanie - z czego właściwie biorą się punkty? Bo ja nie mam wrażenia że moje państwo jest aż tak rozwinięte w porównaniu z innymi, o których mi opowiadają pionierzy ;-) Raczej taki kolos na glinianych nogach. Czy system punktów nie za bardzo premiuje dużą ilość miast?

Offline liosan

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 585
  • Kataj
    • View Profile
Re: Nowe ulepszenia
« Reply #6 on: October 31, 2012, 12:51:51 PM »
Znowu zadam głupie pytanie - z czego właściwie biorą się punkty? Bo ja nie mam wrażenia że moje państwo jest aż tak rozwinięte w porównaniu z innymi, o których mi opowiadają pionierzy ;-) Raczej taki kolos na glinianych nogach. Czy system punktów nie za bardzo premiuje dużą ilość miast?
Czekaj, idę pozwiedzać ;) Ale generalnie dużo punktów jest za twierdzę z obywatelami, za warsztaty i tym podobne budowle. O ile się nie mylę, nie ma punktów np. za ulepszenia terenu.

Liosan

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Nowe ulepszenia
« Reply #7 on: October 31, 2012, 01:03:48 PM »
(...) generalnie dużo punktów jest za twierdzę z obywatelami, za warsztaty i tym podobne budowle.

No więc ja prawie nie mam warsztatów. Dopiero teraz je buduję, bo wcześniej blokowały mnie narzędzia.

Twierdz mam dużo, bo były niezbędne do poszerzania terytorium w poszukiwaniu zasobów. Czyli może tu jest przyczyna.

A może budynki społeczne doliczają dużo punktów?

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Nowe ulepszenia
« Reply #8 on: October 31, 2012, 09:49:22 PM »
Z tego co widzę w helpie rzeczywiście nic nie ma o punktach.

Punkty biorą się z:
* budynków
* fortyfikacji
* mieszkańców - (10p + poziom) * [1.5 dla rzemieślników, 2 dla elity, 1 dla reszty]

Wartości punktów dla budynków i fortyfikacji można sprawdzić tutaj: http://alfa075s.gizarma.nstrefa.pl/resource/rules/2/rules.txt
Sekcja BUILDINGS oraz WALLS. Oczywiście dobrze otworzyć ten plik w czymś co obsługuje taby

Oczywiście w przyszłości uzupełnie te informacje w helpie

pozdrawiam

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Nowe ulepszenia
« Reply #9 on: November 02, 2012, 08:16:03 PM »
Wartości punktów dla budynków i fortyfikacji można sprawdzić tutaj: http://alfa075s.gizarma.nstrefa.pl/resource/rules/2/rules.txt
Sekcja BUILDINGS oraz WALLS. Oczywiście dobrze otworzyć ten plik w czymś co obsługuje taby

No to teraz dopiero mam co czytać ;-) Ja wiem, że już pisałeś o pliku z zasadami tutaj, ale przez te półtora miesiąca trochę się w nim pozmieniało, a i ja lepiej umiem zrozumieć co widzę :-) Przy czym punkty wcale nie są najważniejsze, całe mnóstwo o wiele ciekawszych rzeczy jest, po prostu fantastycznie :-) Jasne, że to wszystko ciągle się zmienia (np. talenty króla wpisane jeszcze w poprzedniej wersji), bo musi się zmieniać, rzadko kiedy można pozostać przy pierwotnym pomyśle. Ale widać przede wszystkim zakres projektu, poszczególne zagadnienia w grze, nad którymi się zastanawiasz i opracowujesz rozwiązania, więc no - wrażenie jest naprawdę mocne.

Często przy dużym projekcie można utknąć w szczegółach, zwłaszcza, jak coś akurat nie wychodzi tak, jak by się chciało - ale trzeba łapać dystans i nie przeceniać pojedynczych błędów / problemów, choćby w danym momencie mocno dawały w kość i koncentrowały na sobie uwagę. Będzie dobrze.


-----

Przechodząc do konkretów, zmiany:
* Farmy na pagórkach (tylko 2 poziomy)
* Złoża żelaza na równinach / łąkach są 2 razy bardziej wydajne, można na nich stawiać kopalnie
Jeszcze jedna rzecz, Kryzoo uświadomił mi, że bagna z lasem produkują 4 gliny, bez lasu 2. Oczywiście powinno być odwrotnie, już to poprawiłem.

Te trzy zmiany spowodowały ogromny zwrot gospodarczy w moim państwie i umożliwiły sensowną produkcję. Wcześniej całe państwo utrzymywało się z futer i ubrań, produkowanych w domach rzemieślnika i jednym warsztacie szwacza. I z roznoszenia soli. Cała pozyskiwana glina szła na cegły, a żelazo na narzędzia. Teraz mogę produkować garnki i nożyczki, co postawiło ekonomię na nogi.

-------

Co do punktów (których roli proponuję nie przeceniać, bo stanowią "wycenę" na dany moment, a nie prognozę rozwoju ani ocenę strategii), to wydaje mi się że:

Duża ilość punktów wzięła mi się prawdopodobnie głównie z ekspansji terytorialnej, czyli z palisad. Palisady są punktowane po 60, czyli trzy razy bardziej niż pierwszopoziomowy warsztat (dom szwacza, dom cieśli, zagroda, itp. są punktowane po 20).
Relatywnie dużo punktów (min. 30) jest też za świątynie, a  tych mam kilka (no może i pogańskich, mieszkańcom się podobają ;)). Z punktowanych po 25 mam trzy szkoły, trzy latarnie morskie, kilka domów rady osady i placów targowych. Coś w końcu trzeba było budować, zanim udało się wyprodukować narzędzia na warsztaty. Ostatnio powstał jeden rynek za 75, i parę warsztatów po 20.

Mam jeszcze taką obserwację, że jeśli mieszkaniec jest punktowany tak:
* mieszkańców - (10p + poziom) * [1.5 dla rzemieślników, 2 dla elity, 1 dla reszty]
,
to każdy przedstawiciel elity, pracujący w mieście ma punktów min. 18 (bo musi mieć minimum czwarty level) - więc obsadzony budynek społeczny (np. dom rady osady) daje punktów co najmniej 43. Świątynia co najmniej 48. Sporo. Szczególnie w porównaniu z warsztatem.

Ciekawi mnie, czy uczeń (jednostka ucząca się w szkole) też przysparza punktów.

W sumie głupio się czuję, bo nie patrzyłam na punkty, aż tu nagle się okazało, że mam ich dużo i jeszcze podpisane loginem a nie nickiem - ogólnie +20 do stresu w tym tygodniu.

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: Nowe ulepszenia
« Reply #10 on: November 02, 2012, 11:26:59 PM »
Jeżeli chodzi o plik zasad, jest tam sporo historycznych śmieci, których jeszcze nie wykasowałem, nie ma również wpisanych wszystkich rzeczy które będę chciał wprowadzić. Nie traktuj więc tego pliku jak wyroczni :)

Ale faktycznie można w nim trochę znaleźć o przyszłym kształcie rozgrywki :)

pozdrawiam
Troll

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: Nowe ulepszenia
« Reply #11 on: November 02, 2012, 11:43:12 PM »
Nie traktuj więc tego pliku jak wyroczni :)

Nie traktuję, ja niczego nie traktuję jak wyroczni. Zawsze podczas rozwijania pomysłu wszystko się może zmienić - i tak musi być :-) Nie można być więźniem swoich dawnych pomysłów.