Author Topic: zwiadowca i góry  (Read 1764 times)

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
zwiadowca i góry
« on: October 05, 2012, 01:39:42 AM »
Zdaje się, że zwiadowca (pionier + konie) w przeciwieństwie do pioniera niekonnego nie może poruszać się po górach? Nie da się wskazać mu pola w górach jako miejsca, do którego ma pójść. Rozumiem, że żadna jednostka konna nie może iść w góry? To jest w porządku, bo jeszcze koń by nogi połamał - ale trochę mnie zaskoczyło ;-)

Offline troll

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 654
    • View Profile
Re: zwiadowca i góry
« Reply #1 on: October 05, 2012, 08:10:41 AM »
Dokładnie tak jest. Co więcej w bardzo trudnym terenie (bagna, wysokie góry, dżungla) zwykły pionier będzie się poruszał sprawniej niż konny zwiadowca.

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: zwiadowca i góry
« Reply #2 on: October 06, 2012, 11:58:20 PM »
Pionier faktycznie bardzo szybko mi odkrył kawałek mapy, na którym zwiadowca utknął.

Ale za to w górach da się zbudować miasto (screen 0021). Co prawda ciężko tam dojść tragarzami (bo nie da się przecież zbudować drogi), ale walory obronne, zwłaszcza przed konnicą - nie do przecenienia ;-)

Offline Khrone

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 276
  • Szwecja (222)
    • View Profile
Re: zwiadowca i góry
« Reply #3 on: October 07, 2012, 01:51:45 PM »
Nie jestem pewnien co do tych walorów obronnych miasta w górach - jeśli już musiała by być to twierdza (tak pisze w helpie). Czy teren na którym stoi twierdza będzie miał wpływ na walkę - tego nie wiem, ALE, na pewno nie będzie tak jak myślisz, że konnica "nie wjedzie" w góry - bo tutaj nie ma bezpośrednich walk pomiędzy jednostkami a pomiędzy twierdzami (tak pisze w helpie).

W sumie to gdybam tutaj, trza się Trolla zapytać :P

Offline Andurin

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 93
    • View Profile
Re: zwiadowca i góry
« Reply #4 on: October 07, 2012, 04:15:40 PM »
Czy teren na którym stoi twierdza będzie miał wpływ na walkę - tego nie wiem,

Nie pamiętam gdzie ale wydaje mi się, że temat dotyczący bonusów m.in. walki zależny od ukształtowania terenu był już na forum poruszany. Z mojej strony uważam, że miasto zbudowane np. na wzgórzu powinno mieć bonus do obronności ale pewnie jakimś kosztem .

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: zwiadowca i góry
« Reply #5 on: October 08, 2012, 03:08:49 AM »
Zaraz zaraz, uporządkujmy to sobie.

W helpie owszem pisze, że atakować można tylko twierdze. A także o tym, że przy przejęciu twierdzy zwycięzca przejmuje przynależne do niej wioski. Tak więc Khrone masz rację, że pokazane przeze mnie miasto na tym etapie nie ma żadnych walorów obronnych, bo nie jest twierdzą i byłoby przejęte przy okazji przejęcia sąsiedniej twierdzy. Ale zbudowanie palisady, to zwykle tylko kwestia czasu. I gdyby to miasto było twierdzą, prawdopodobnie nie dałoby się do niego wjechać konno, tak samo jak teraz się nie da.

Nie jestem w stanie wyobrazić sobie walki bezpośrednio między twierdzami. To nie ma być tak, że aby przejąć twierdzę, trzeba zrobić jej oblężenie jednostkami wojskowymi?

Gdyby było tak, że trzeba zrobić oblężenie jednostkami wojskowymi, to wiele zależałoby od tego, czy w celu oblężenia trzeba wejść na pole miasta, czy zająć pola sąsiednie. Bo gdyby trzeba było wejść na pole tego miasta (zakładając, ze jest ono twierdzą), to prawdopodobnie nie dałoby się tego zrobić konnicą, bo konie nie wjadą w góry.
Mniej więcej o to mi chodziło z walorami obronnymi.

Natomiast gdyby walka miała być bezpośrednio między twierdzami (czego niestety nie umiem sobie wyobrazić, ale może w przyszłości zobaczę), to oczywiście moje słowa o walorach obronnych są bez sensu.

Nie pamiętam gdzie ale wydaje mi się, że temat dotyczący bonusów m.in. walki zależny od ukształtowania terenu był już na forum poruszany.

Dzięki za przypomnienie - to było tutaj: http://forum.gizarma.pl/index.php?topic=32.msg168#msg168

Offline Khrone

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 276
  • Szwecja (222)
    • View Profile
Re: zwiadowca i góry
« Reply #6 on: October 08, 2012, 07:38:44 AM »
O tym, że walczy się pomiędy twierdzami wywnioskowałem z komentarza Trolla pod screenem:
Quote
Walka jest ciągle w przygotowaniu, ale mogę już troche o niej powiedziec. Walka będzie polegała na atakowaniu miast innych graczy lub neutralnych. Atak na miasto składac się będzie z 2 etapów:

* oblężenie miasta w trakcie którego machiny będą ostrzeliwac umocnienia miasta, może to trwac długo

* szturm w którym jednostki atakujące zetrą się z garnizonem miasta.

Nie będzie można "snajpowac" pojedyńczych jednostek przeciwnika, z tego powodu, że gdyby była taka możliwośc gracz musiałby prawdopodobnie siedziec 24h/dzień online i pilnowac np. swoich robotników pracujących poza miastem. Było by gorzej niż w ogame :).

Offline hydro

  • developer
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 496
    • View Profile
Re: zwiadowca i góry
« Reply #7 on: October 08, 2012, 12:45:03 PM »
W sumie kluczowy więc jest sposób działania machin. Czy będzie się ich używać z wnętrza swojej twierdzy, jak w "Działach Navarony", czy podjeżdżać nimi pod twierdzę / do twierdzy. Skoro w mieście nie ma wśród towarów/zasobów slotu na machiny, to może działać będą one jak jednostki ?