Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - krzysztof5

Pages: [1] 2 3 ... 7
1
Błędy w "Gizarma: Europa" / Ujemne koszty miasta
« on: January 09, 2016, 04:35:16 PM »
Mowa o mieście Kiev w grze numer 238.

Mam w swoim mieście ujemne koszty miasta, czyli w praktyce przychody. W bilansie jest 675 podatków, minus -5 kosztów, co daje 680 złota do skarbca.
Trochę głupio wygląda w skróconym zapisie 675--5.
W mieście jest król urzędujący w pałacu. Umiejętność finanse na 9 poziomie, więc król daje 56% redukcji kosztów, a pałac dodatkowe 30% (według opisu).
Problem w tym, że w pałacu napisany jest łączny poziom redukcji kosztów wynoszący 106%, i faktycznie tyle działa.

2
Błędy w "Gizarma: Europa" / Błędy z ładowaniem języków w logu
« on: December 08, 2015, 09:58:02 PM »
Przeglądając log widzę, że za każdym razem pojawiają mi się błędy jak poniżej. Wcześniej zawsze grałem po polsku, teraz dołączyłem także do gry 238 i odpalam klienta po angielsku dla spójności. Wszystko działa od strony użytkownika poprawnie, ale może w czymś wam pomogą logi z błędów.


Code: [Select]
INFO     2015-12-08 21:34:16   received from: gizarma@conference.alfa081s.nio.pl/kryzoo message length: 118
INFO     2015-12-08 21:34:16   received from: gizarma@conference.alfa081s.nio.pl/kryzoo message length: 15
INFO     2015-12-08 21:34:16   received from: gizarma@conference.alfa081s.nio.pl/Vyckeil message length: 16
DEBUG    2015-12-08 21:34:16   http response: 200
DEBUG    2015-12-08 21:34:16   reading response...
DEBUG    2015-12-08 21:34:16   content lenght: 2817b
DEBUG    2015-12-08 21:34:16   actual lenght: 2817b
INFO     2015-12-08 21:34:16   chat 205 joined as krzysztof5
DEBUG    2015-12-08 21:34:16   Participants:
INFO     2015-12-08 21:34:16   Created chat room 205
DEBUG    2015-12-08 21:34:16   reading : http://alfa081s.nio.pl//open-api.php?action=ranking&id_game=222
INFO     2015-12-08 21:34:17   TR: add resource bundle: pl.gizarma.starter2.messages locale: en_EN
WARNING  2015-12-08 21:34:17   Comparing bundle pl.gizarma.starter2.messages for locale polski (Polska) vs angielski (EN) OK
INFO     2015-12-08 21:34:17   TR: add resource bundle: pl.gizarma.client.messages locale: en_EN
ERROR    2015-12-08 21:34:17   
java.util.MissingResourceException Can't find bundle for base name pl.gizarma.client.messages, locale pl_PL
java.util.ResourceBundle.throwMissingResourceException(Unknown Source)
java.util.ResourceBundle.getBundleImpl(Unknown Source)
java.util.ResourceBundle.getBundle(Unknown Source)
pl.gizarma.starter2.util.TR.crossCheckLocales(TR.java:106)
pl.gizarma.starter2.util.TR.addLangResourceBundle(TR.java:53)
pl.gizarma.client.Application.init(Application.java:107)
pl.gizarma.client.ClientRunner.run(ClientRunner.java:30)
sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke0(Native Method)
sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke(Unknown Source)
sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(Unknown Source)
java.lang.reflect.Method.invoke(Unknown Source)
pl.gizarma.starter2.component.GameJarRunner.runGame(GameJarRunner.java:33)
pl.gizarma.starter2.component.GamePanel.startGame(GamePanel.java:42)
pl.gizarma.starter2.component.GizarmaHtmlPane.hyperlinkUpdate(GizarmaHtmlPane.java:190)
javax.swing.JEditorPane.fireHyperlinkUpdate(Unknown Source)
javax.swing.text.html.HTMLEditorKit$LinkController.activateLink(Unknown Source)
javax.swing.text.html.HTMLEditorKit$LinkController.mouseClicked(Unknown Source)
java.awt.AWTEventMulticaster.mouseClicked(Unknown Source)
java.awt.Component.processMouseEvent(Unknown Source)
javax.swing.JComponent.processMouseEvent(Unknown Source)
java.awt.Component.processEvent(Unknown Source)
java.awt.Container.processEvent(Unknown Source)
java.awt.Component.dispatchEventImpl(Unknown Source)
java.awt.Container.dispatchEventImpl(Unknown Source)
java.awt.Component.dispatchEvent(Unknown Source)
java.awt.LightweightDispatcher.retargetMouseEvent(Unknown Source)
java.awt.LightweightDispatcher.processMouseEvent(Unknown Source)
java.awt.LightweightDispatcher.dispatchEvent(Unknown Source)
java.awt.Container.dispatchEventImpl(Unknown Source)
java.awt.Window.dispatchEventImpl(Unknown Source)
java.awt.Component.dispatchEvent(Unknown Source)
java.awt.EventQueue.dispatchEventImpl(Unknown Source)
java.awt.EventQueue.access$500(Unknown Source)
java.awt.EventQueue$3.run(Unknown Source)
java.awt.EventQueue$3.run(Unknown Source)
java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
java.security.ProtectionDomain$JavaSecurityAccessImpl.doIntersectionPrivilege(Unknown Source)
java.security.ProtectionDomain$JavaSecurityAccessImpl.doIntersectionPrivilege(Unknown Source)
java.awt.EventQueue$4.run(Unknown Source)
java.awt.EventQueue$4.run(Unknown Source)
java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
java.security.ProtectionDomain$JavaSecurityAccessImpl.doIntersectionPrivilege(Unknown Source)
java.awt.EventQueue.dispatchEvent(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.pumpOneEventForFilters(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForFilter(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForHierarchy(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.run(Unknown Source)
INFO     2015-12-08 21:34:17   TR: add resource bundle: pl.gizarma.client.rules locale: en_EN
ERROR    2015-12-08 21:34:17   
java.util.MissingResourceException Can't find bundle for base name pl.gizarma.client.rules, locale pl_PL
java.util.ResourceBundle.throwMissingResourceException(Unknown Source)
java.util.ResourceBundle.getBundleImpl(Unknown Source)
java.util.ResourceBundle.getBundle(Unknown Source)
pl.gizarma.starter2.util.TR.crossCheckLocales(TR.java:106)
pl.gizarma.starter2.util.TR.addLangResourceBundle(TR.java:53)
pl.gizarma.client.Application.init(Application.java:108)
pl.gizarma.client.ClientRunner.run(ClientRunner.java:30)
sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke0(Native Method)
sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke(Unknown Source)
sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(Unknown Source)
java.lang.reflect.Method.invoke(Unknown Source)
pl.gizarma.starter2.component.GameJarRunner.runGame(GameJarRunner.java:33)
pl.gizarma.starter2.component.GamePanel.startGame(GamePanel.java:42)
pl.gizarma.starter2.component.GizarmaHtmlPane.hyperlinkUpdate(GizarmaHtmlPane.java:190)
javax.swing.JEditorPane.fireHyperlinkUpdate(Unknown Source)
javax.swing.text.html.HTMLEditorKit$LinkController.activateLink(Unknown Source)
javax.swing.text.html.HTMLEditorKit$LinkController.mouseClicked(Unknown Source)
java.awt.AWTEventMulticaster.mouseClicked(Unknown Source)
java.awt.Component.processMouseEvent(Unknown Source)
javax.swing.JComponent.processMouseEvent(Unknown Source)
java.awt.Component.processEvent(Unknown Source)
java.awt.Container.processEvent(Unknown Source)
java.awt.Component.dispatchEventImpl(Unknown Source)
java.awt.Container.dispatchEventImpl(Unknown Source)
java.awt.Component.dispatchEvent(Unknown Source)
java.awt.LightweightDispatcher.retargetMouseEvent(Unknown Source)
java.awt.LightweightDispatcher.processMouseEvent(Unknown Source)
java.awt.LightweightDispatcher.dispatchEvent(Unknown Source)
java.awt.Container.dispatchEventImpl(Unknown Source)
java.awt.Window.dispatchEventImpl(Unknown Source)
java.awt.Component.dispatchEvent(Unknown Source)
java.awt.EventQueue.dispatchEventImpl(Unknown Source)
java.awt.EventQueue.access$500(Unknown Source)
java.awt.EventQueue$3.run(Unknown Source)
java.awt.EventQueue$3.run(Unknown Source)
java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
java.security.ProtectionDomain$JavaSecurityAccessImpl.doIntersectionPrivilege(Unknown Source)
java.security.ProtectionDomain$JavaSecurityAccessImpl.doIntersectionPrivilege(Unknown Source)
java.awt.EventQueue$4.run(Unknown Source)
java.awt.EventQueue$4.run(Unknown Source)
java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
java.security.ProtectionDomain$JavaSecurityAccessImpl.doIntersectionPrivilege(Unknown Source)
java.awt.EventQueue.dispatchEvent(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.pumpOneEventForFilters(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForFilter(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForHierarchy(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.run(Unknown Source)
INFO     2015-12-08 21:34:17   Game initializing; game: 238, kingdom: 9, player: 115, map: 40, rules: 3

3
Już po raz trzeci albo czwarty mam taki problem, więc nie może to być przypadek:

W grze 238, w mieście Kharkov tworzę ~6 nowych mieszkańców, których od razu wyprowadzam z miasta jako łuczników. Następnie próbuję ich zgrupować, po skończeniu tworzenia grupy pojawia się okienko "błąd z połączeniem", który sam nigdy nie znika. Po restarcie grupowane jednostki NIE są zgrupowane.
Bardzo prawdopodobne, że problem powoduje to, że w jednym 5-cio minutowym cyklu tworzę nowych mieszkańców (odblokowuję limit żywności), wyprowadzam ich z miasta i tworzę z nich grupę.

Log:
Code: [Select]
DEBUG    2015-12-08 21:39:43   drawing background 7 4
DEBUG    2015-12-08 21:39:43   drawing background 7 5
DEBUG    2015-12-08 21:39:43   drawing background 7 6
DEBUG    2015-12-08 21:39:43   drawing background 8 4
DEBUG    2015-12-08 21:39:43   drawing background 8 5
DEBUG    2015-12-08 21:39:44   drawing background 8 6
DEBUG    2015-12-08 21:39:44   drawing background 9 4
DEBUG    2015-12-08 21:39:44   drawing background 9 5
DEBUG    2015-12-08 21:39:44   drawing background 9 6
DEBUG    2015-12-08 21:39:44   Actions ready to sent (if any)
DEBUG    2015-12-08 21:39:44   reading : http://alfa081s.nio.pl//index.php
INFO     2015-12-08 21:39:44   synchronize busy sending...
DEBUG    2015-12-08 21:39:44   http response: 200
DEBUG    2015-12-08 21:39:44   reading response...
DEBUG    2015-12-08 21:39:44   content lenght: 12b
DEBUG    2015-12-08 21:39:44   actual lenght: 12b
INFO     2015-12-08 21:39:44   response reader processing duration: 0
INFO     2015-12-08 21:39:44   sychronization response, duration time: 347ms
DEBUG    2015-12-08 21:39:45   Sent 1 actions recived 0 responses
INFO     2015-12-08 21:39:45   sychronization done, duration time: 0ms
DEBUG    2015-12-08 21:40:04   Actions ready to sent (if any)
DEBUG    2015-12-08 21:40:04   reading : http://alfa081s.nio.pl//index.php
DEBUG    2015-12-08 21:40:04   http response: 200
DEBUG    2015-12-08 21:40:04   reading response...
WARNING  2015-12-08 21:40:04   Unknown content lenght!
DEBUG    2015-12-08 21:40:04   actual lenght: 0b
INFO     2015-12-08 21:40:05   response reader processing duration: 1
ERROR    2015-12-08 21:40:05   
java.util.concurrent.ExecutionException java.lang.RuntimeException: java.io.EOFException
java.util.concurrent.FutureTask.report(Unknown Source)
java.util.concurrent.FutureTask.get(Unknown Source)
javax.swing.SwingWorker.get(Unknown Source)
pl.gizarma.client.net.IOSchedule$SendAndReceiveWorker.done(IOSchedule.java:153)
javax.swing.SwingWorker$5.run(Unknown Source)
javax.swing.SwingWorker$DoSubmitAccumulativeRunnable.run(Unknown Source)
sun.swing.AccumulativeRunnable.run(Unknown Source)
javax.swing.SwingWorker$DoSubmitAccumulativeRunnable.actionPerformed(Unknown Source)
javax.swing.Timer.fireActionPerformed(Unknown Source)
javax.swing.Timer$DoPostEvent.run(Unknown Source)
java.awt.event.InvocationEvent.dispatch(Unknown Source)
java.awt.EventQueue.dispatchEventImpl(Unknown Source)
java.awt.EventQueue.access$500(Unknown Source)
java.awt.EventQueue$3.run(Unknown Source)
java.awt.EventQueue$3.run(Unknown Source)
java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
java.security.ProtectionDomain$JavaSecurityAccessImpl.doIntersectionPrivilege(Unknown Source)
java.awt.EventQueue.dispatchEvent(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.pumpOneEventForFilters(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForFilter(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForHierarchy(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.run(Unknown Source)
Caused by:
java.lang.RuntimeException java.io.EOFException
pl.gizarma.client.reader.response.ResponseListReader.read(ResponseListReader.java:71)
pl.gizarma.client.service.io.ClientService.sendAndReceive(ClientService.java:105)
pl.gizarma.client.net.IOSchedule$SendAndReceiveWorker.doInBackground(IOSchedule.java:138)
pl.gizarma.client.net.IOSchedule$SendAndReceiveWorker.doInBackground(IOSchedule.java:131)
javax.swing.SwingWorker$1.call(Unknown Source)
java.util.concurrent.FutureTask.run(Unknown Source)
javax.swing.SwingWorker.run(Unknown Source)
java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor.runWorker(Unknown Source)
java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)
java.lang.Thread.run(Unknown Source)
Caused by:
java.io.EOFException null
java.io.DataInputStream.readInt(Unknown Source)
pl.gizarma.client.reader.response.ResponseListReader.read(ResponseListReader.java:31)
pl.gizarma.client.service.io.ClientService.sendAndReceive(ClientService.java:105)
pl.gizarma.client.net.IOSchedule$SendAndReceiveWorker.doInBackground(IOSchedule.java:138)
pl.gizarma.client.net.IOSchedule$SendAndReceiveWorker.doInBackground(IOSchedule.java:131)
javax.swing.SwingWorker$1.call(Unknown Source)
java.util.concurrent.FutureTask.run(Unknown Source)
javax.swing.SwingWorker.run(Unknown Source)
java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor.runWorker(Unknown Source)
java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)
java.lang.Thread.run(Unknown Source)
DEBUG    2015-12-08 21:40:05   Wait after connection failure 13416ms
INFO     2015-12-08 21:40:11   User closed game during connection problems


4
Błędy w "Gizarma: Europa" / Przekręcenie się wartości stanu skarbca
« on: November 21, 2014, 10:45:15 PM »
Na wstępie chcę zaznaczyć, że błąd dotyczy gry numer 205 czyli w poprzedniej wersji jednak jestem całkowicie przekonany, że dotyczy to także nowej wersji.
Dodaję tutaj, bo nie da się zrobić nowego tematu w dziale wersji 0.81.

Przez ciekawość zajrzałem do swojego starego królestwa popatrzeć na moje zgromadzone miliony :)

Stan skarbca w gizarmopomocniku nie wygląda błędnie, chociaż z moich prostych obliczeń wynika, że chyba jest zaniżony, bo powinno być 2.8 - 3 miliony :D
http://gizarmo-pomocnik.appspot.com/overview?gameId=205&kingdom=17&serverId=main

Natomiast w grze wygląda tak, jak na screenie poniżej - w skarbcu -1626062, w zadowoleniu jeden wielki błąd - wyświetlony komunikat o bankructwie, poziom dobrobytu milion, zadowolenie rzekomo spadające do zamieszek (co 5 minut nic się nie dzieje, a prognoza znowu odlicza kolejne 5 minut).

W skrócie - ktoś przyoszczędził 4 bajty i zamiast long dał inta na stan skarbca :D Wartość zmiennej "przekręciła się", i z moich ~3 milionów zrobiło się -1.6 miliona, bo po 2.2 m zrobiło się -2.2 m, i potem nabiło jeszcze na plus jakieś 600 tysięcy.

5
Propozycje i pomysły / Re: Gizarma - Inwazja!
« on: October 06, 2014, 04:06:32 PM »
Wbrew pozorom to mogłoby być trudniejsze do zrobienia niż walka między graczami. Powód jest prosty - to co robią gracze jest głównie liczone po stronie klienta (dlatego jak jednostka napotka przeszkodę na drodze to jej nie ominie, tylko kończy działanie - wyszukiwanie ścieżki obliczane jest tylko u gracza). Tacy barbarzyńcy w całości musieliby być symulowani po stronie serwera, co prawdopodobnie wyczerpałoby wszystkie dostępne zasoby :) Rozumiem, że sugerujesz liczenie wszystkiego wcześniej, jednak nie wszystko się tak da zrobić - co w sytuacji pojawienia się na trasie przeszkody (np miasta, barbarzyńców z niespodzianki), albo zniknięcia osady zakolejkowanej do ataku?

Oczywiście jeśli dałoby się to zrobić, to byłoby to fajne :)

6
Gizarma: Europa (gry od 1 IX 2014) / Re: 222 - Europa
« on: September 23, 2014, 09:17:24 PM »
I na tym screenie widać to, o czym już wcześniej mówiłem - zwiększcie różnorodność kolorów państw, zwłaszcza tych sąsiadujących. Dość oczywiste było to, że Polska będzie graniczyć z Ukrainą, a mają prawie identyczne kolory.

7
Błędy w "Gizarma: Europa" / 101% budowy
« on: September 21, 2014, 01:40:01 PM »
W grze 222 w Charkowie wybudowałem wielką świątynię, screen poniżej mówi wszystko - 101% budowy. Po następnym 5 minutowym cyklu budowa ukończyła się, ale faktycznie zużyło to dodatkowe 5 cegieł (4 na screenie, po minucie ubyła jeszcze jedna z magazynu).

Przyczyną prawdopodobnie jest to, że w trakcie budowy wykupiłem talent króla - architekt. Czas i koszt przeliczyły się na takie z uwzględnieniem talentu, ale wykonało się tak jak pierwotnie miało być.

8
Dyskusje / Re: Dyskusja o nowej wersji.
« on: September 04, 2014, 09:11:45 PM »
Wielorybów pewnie nie mam co szukać w Morzu Czarnym, prawda? To może oznaczać tylko łańcuch miast do Bałtyku :D
Nie, tam nie ma żadnego wieloryba :] Polecam wystawiać jakieś oferty handlowe - jak już miasta się trochę rozwiną i odkryjesz lokalizacje innych graczy, to możecie się dogadać co do wymiany towarów luksusowych.
Powiedzmy, że nie akceptuję uzależniania się od dostaw innych graczy, zwłaszcza że brakuje mi póki co kamieni szlachetnych, kości słoniowej i właśnie wielorybów. Zresztą jak rozumiem obecność północnej Afryki ma zachęcać do wysuniętych kolonii, prawda? :D
Moim zdaniem powinniście zmienić zasady zakładania miasta - znieść limit odległości między miastami albo go zwiększyć, za to dać koszt założenia miasta np jako 100 złota * ilość pól od najbliższego miasta * ilość miast. Teraz można zaspamić pół mapy miastami praktycznie na początku (co też zamierzam niebawem uczynić :D).

9
Dyskusje / Re: Dyskusja o nowej wersji.
« on: September 04, 2014, 07:32:04 PM »
- Nowa, duża mapa – Europa, fajnie, że inspirowana prawdziwym kontynentem, wydaje się ciekawa i zróżnicowana. Tylko dlaczego Krzysztof5 znowu ma piękne czarnoziemy i lasy, a ja nie?! :P

No na pewno. We wspomnianym Wlk. Ks. Kijowskim jest chyba mniej żelaza, a u mnie mam od razu surowiec luksusowy (sól), obok sporo drewna szlachetnego, a 3 miastem wielorybki dostanę.

Czarnoziemy mam z jednego powodu - zanim zacząłem grę i wybrałem państwo, popatrzyłem na mapę w gizarmo-pomocniku i zauważyłem sporą ciemnozieloną plamę przy Wielkim Księstwie Kijowskim :P

Sól też mam blisko, ale żelaza rzeczywiście niewiele - na całym jednym ekranie mapy dookoła miasta startowego mam 2 złoża.
Za to jeszcze nigdzie nie widziałem kopalni kamieni szlachetnych, występuje to w ogóle w tej części mapy?

Wielorybów pewnie nie mam co szukać w Morzu Czarnym, prawda? To może oznaczać tylko łańcuch miast do Bałtyku :D

10
Gizarma: Wieże (gry 0.81) / Re: Gra 205
« on: July 13, 2014, 09:57:49 PM »
Kilka dni temu też zajrzałem do gry. Gizarmo-pomocnik pokazał, że już nie miałem najwięcej punktów na serwerze. Trzeba było to zmienić :D
Poza tym byłem ciekaw, czy da się w łatwy sposób podnieść państwo z kryzysu - podatki skoczyły na 100%, w większości miast zadowolenie koło 20%, transport surowców między miastami praktycznie całkowicie zapchany. Odpowiedź - da się, i to bardzo łatwo :) Starczyło poświęcić 10 minut dziennie przez 3 dni. Teraz po tych 5-6 dniach wszystko ładnie działa, podatki ustawione na 60% i 600 złota na godzinę przychodu. Dalej prawie w ogóle nie przesyłam surowców między miastami, w surowce luksusowe zaopatrzane są tylko 3 miasta. W końcu przydały się nożyce, uruchomiłem ich produkcję w bodajże 4 miastach. Do tego w końcu rozesłałem kasztelanów po następnych 4 miastach - to pozwoliło sporo zaoszczędzić.
Do kryzysu doprowadził brak kontroli przesyłania surowców między miastami, no i w sporej części duża armia :) Było to 48 żołnierzy - tuż przed skończeniem regularnej gry postawiłem sobie za cel zniszczenie Ulmerugi. W ataku tym przeżyło mi 48/51, zabijając przy tym 10 barbarzyńców.

Tu swoją drogą chyba znalazłem bug. Tuż przed atakiem moja armia miała siłę 2825 (pokazywana w grze) a w pomocniku było koło 4000.

11
Dyskusje / Re: Uniwersum
« on: June 03, 2014, 06:01:01 PM »
Przede wszystkim nie ma co porównywać Gizarmy do wymienionych wyżej gier ze względu na różnicę epok historycznych. Wszystko co dotyczy historii najnowszej jest z automatu o wiele bardziej niebezpieczne. Poza tym niektórzy są dość drażliwi na temat swojej historii, tego się nie przeskoczy (można tylko ewentualnie starać się omijać te tematy) :)

Widzę, że ta dyskusja dotarła do miejsca w którym konieczna jest definicja "gry zgodnej z realiami historycznymi" :) Według mnie do takich gier możemy zaliczyć prawie wszystkie strategie turowe dziejące się na mapie świata typu Europa Universalis, czy całą serię Total War (nie wiem czy się ze mną zgodzicie?). Nie zmienia to faktu, że czepiając się szczegółów te gry w ogóle nie trzymają się historii - praktycznie w każdej mamy możliwość podbicia całego znanego świata. Tyle że... nikomu to nie przeszkadza, w końcu gra ma być grywalna, a przy okazji wszędzie znajdujemy postacie historyczne i opisy historycznych jednostek.
Moim zdaniem jest to wystarczający poziom "zgodności z historią". W Gizarmie moglibyście po prostu na wzór Total Warów dodać opisy wszelkich jednostek, postaci historycznych (które fajnie byłoby zobaczyć). Mogłyby być to krótkie Wasze opisy, albo nawet otwarcie w samej grze okienka z informacją pochodzącą z Wikipedii (odpada potem ewentualne tłumaczenie tego).

Swoją drogą, bardzo chętnie zobaczyłbym w grze więcej nacji - choćby grywalne jakieś plemiona "barbarzyńskie". Moglibyście sobie tylko darować Egipt, Indie itp skupiając się na samej Europie. Wtedy nie potrzebna byłaby jakaś szczególnie duża liczba nacji.

12
Dyskusje / Re: Uniwersum
« on: May 31, 2014, 07:06:14 PM »
Pomysł Khrone jest naprawdę dobry, tylko nie wiem czemu to nazywać od razu "alternatywnym średniowieczem" - czy to aż tak odbiega od realiów historycznych? :D

Wojtu - już chciałem powiedzieć, że ktoś tu nie umie używać wyszukiwarki. Ale przeprowadziłem mały "research" na kilku z nich, wniosek? Nie używasz wyszukiwarki od Googla :P Wszystkie przetestowane zwróciły marne wyniki, poza Googlową (screen) :)

13
Dyskusje / Re: Uniwersum
« on: May 29, 2014, 08:00:52 PM »
Oczywiście że dodać można, pytanie tylko - po co? Dla mnie takie elementy nie byłyby ani wadą, ani zaletą, jedynie pracą ukierunkowaną w niekoniecznie sensownym kierunku. Gier "fantasy" jest o wiele więcej niż takich, które próbują się trzymać realiów historycznych, po co na siłę upodabniać się do większości? Zaletą Gizarmy może być właśnie "realistyczność" - dość dobre hasło reklamowe :)

Jeśli brakuje wam jednostek do bicia; zabawy płynącej z walki z jednostkami kontrolowanymi przez AI to lepiej zamiast rzucić gdzieniegdzie smoka czy innego trolla, zróbcie większą różnorodność barbarzyńców. W ogóle zlikwidujcie pojęcie barbarzyńcy, a zróbcie prawdziwe plemiona z unikalnymi jednostkami dowodzonymi przez bohaterów (najlepiej jakiś historycznych władców).
Dla mnie podczas gry w Gizarmę sporą frajdą było... budowanie nowych miast i szukanie w internetach gdzie w rzeczywistości były osady o takich nazwach, albo co te nazwy oznaczają. O wiele bardziej wolę spotkać na mapie historycznego władcę jakiegoś plemienia i udać się na wikipedię żeby przeczytać kto to był (walor edukacyjny! kolejne zacne hasło promocyjne) niż ubić smoka w dwudziestej grze z rzędu.

Jeśli jesteście w stanie dobrze umotywować te elementy fantasy i dzięki nim znacznie zwiększyć grywalność to jasne, wprowadzajcie. Jednak jeśli ma to być odrobinę na siłę, to moim zdaniem lepiej zrobicie pozostając przy realizmie.

14
Propozycje i pomysły / Re: Wiek
« on: May 28, 2014, 04:06:41 PM »
Moim zdaniem gry PvP tylko jako działające określony czas, o wcześniej ogłaszanym starcie. I najlepiej żeby to była rywalizacja dwóch drużyn (czyli obecnie 8vs8, a z tego co słyszałem w przyszłości nawet więcej). Dzięki temu pojedynczy nieaktywni gracze nie stanowiliby aż takiego problemu.

Obrona - moim zdaniem konieczne (i klimatem pasujące) jest dodanie obrony miast przez zwykłych mieszkańców. Przecież w średniowiecznych miastach każdy cech rzemieślniczy miał własną basztę i odcinek muru za który był odpowiedzialny.
W samej Gizarmie widzę to jako dodatkowy budynek Zbrojownia/Garnizon albo alternatywne działanie ratusza, w którym możemy zapewnić przeszkolenie wojskowe (trwające kilka godzin) dowolnemu mieszkańcowi. Podczas ataku wrogiej armii każdy mieszkaniec z takim przeszkoleniem brałby udział w obronie miasta. Na samym początku gry wszyscy osadnicy mogliby mieć domyślnie takie przeszkolenie, żeby nie było tak łatwo szybko zaatakować nowego gracza (gdy np dołączy z opóźnieniem kilku dni; wtedy już dałoby się sformować mały oddział wojowników).
Dodatkowo trochę zmniejszyłoby to ilość mieszkańców, bo po ataku część (z przeszkoleniem) mogłaby zginąć.
Czemu "ręczne" przeszkolenie, a nie każdy mieszkaniec z automatu? Żeby gracz mógł zadecydować czy, i którzy mieszkańcy mają się bić. Dla przykładu po co nasz kapłan, kasztelan czy nawet lutnik mają brać udział w walce, jeśli mamy do dyspozycji tłum niskopoziomowych drwali czy wyspecjalizowaną armię.

15
Propozycje i pomysły / Re: Wiek
« on: May 27, 2014, 04:15:38 PM »
Wymieranie może działać tylko w strategiach, w których nie kontrolujemy bezpośrednio jednostek, a tylko zarządzamy rozwojem miasta. Dobrym przykładem są Dzieci Nilu (Immortal Cities: Children of the Nile) tam "tylko" stawiamy budynki i wydajemy jakieś ogólne rozkazy, a ludzie ciągle umierają i są zastępowani młodszymi pracownikami, trzeba np dbać o pracę budynków kształcących nowe elity. Jednak nigdzie ręcznie tym jednostkom nie wydajemy rozkazów, ludziki same decydują gdzie mają zamieszkać, jaki wybrać zawód itp.

Gizarma ma za małą skalę na takie wymieranie, no i jest za bardzo nastawiona na zarządzanie poszczególnymi jednostkami. Dodatkowo głównym elementem zarządzania jest inwestowanie w wykwalifikowanych pracowników (i elitę). Trochę bym się zdenerwował gdyby mój kapłan na bardzo wysokim poziomie, który szkolił się na uniwersytecie 3 tygodnie pochłaniając przez ten czas 5000 złota, umarł po tygodniu pracy. A z kolei wymieranie trwające dłużej nie ma sensu, bo nikt (celowe przesadzenie) nie będzie grał na jednym serwerze pół roku.

Pages: [1] 2 3 ... 7