Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - krzysztof5

Pages: [1] 2
1
Błędy w "Gizarma: Europa" / Ujemne koszty miasta
« on: January 09, 2016, 04:35:16 PM »
Mowa o mieście Kiev w grze numer 238.

Mam w swoim mieście ujemne koszty miasta, czyli w praktyce przychody. W bilansie jest 675 podatków, minus -5 kosztów, co daje 680 złota do skarbca.
Trochę głupio wygląda w skróconym zapisie 675--5.
W mieście jest król urzędujący w pałacu. Umiejętność finanse na 9 poziomie, więc król daje 56% redukcji kosztów, a pałac dodatkowe 30% (według opisu).
Problem w tym, że w pałacu napisany jest łączny poziom redukcji kosztów wynoszący 106%, i faktycznie tyle działa.

2
Błędy w "Gizarma: Europa" / Błędy z ładowaniem języków w logu
« on: December 08, 2015, 09:58:02 PM »
Przeglądając log widzę, że za każdym razem pojawiają mi się błędy jak poniżej. Wcześniej zawsze grałem po polsku, teraz dołączyłem także do gry 238 i odpalam klienta po angielsku dla spójności. Wszystko działa od strony użytkownika poprawnie, ale może w czymś wam pomogą logi z błędów.


Code: [Select]
INFO     2015-12-08 21:34:16   received from: gizarma@conference.alfa081s.nio.pl/kryzoo message length: 118
INFO     2015-12-08 21:34:16   received from: gizarma@conference.alfa081s.nio.pl/kryzoo message length: 15
INFO     2015-12-08 21:34:16   received from: gizarma@conference.alfa081s.nio.pl/Vyckeil message length: 16
DEBUG    2015-12-08 21:34:16   http response: 200
DEBUG    2015-12-08 21:34:16   reading response...
DEBUG    2015-12-08 21:34:16   content lenght: 2817b
DEBUG    2015-12-08 21:34:16   actual lenght: 2817b
INFO     2015-12-08 21:34:16   chat 205 joined as krzysztof5
DEBUG    2015-12-08 21:34:16   Participants:
INFO     2015-12-08 21:34:16   Created chat room 205
DEBUG    2015-12-08 21:34:16   reading : http://alfa081s.nio.pl//open-api.php?action=ranking&id_game=222
INFO     2015-12-08 21:34:17   TR: add resource bundle: pl.gizarma.starter2.messages locale: en_EN
WARNING  2015-12-08 21:34:17   Comparing bundle pl.gizarma.starter2.messages for locale polski (Polska) vs angielski (EN) OK
INFO     2015-12-08 21:34:17   TR: add resource bundle: pl.gizarma.client.messages locale: en_EN
ERROR    2015-12-08 21:34:17   
java.util.MissingResourceException Can't find bundle for base name pl.gizarma.client.messages, locale pl_PL
java.util.ResourceBundle.throwMissingResourceException(Unknown Source)
java.util.ResourceBundle.getBundleImpl(Unknown Source)
java.util.ResourceBundle.getBundle(Unknown Source)
pl.gizarma.starter2.util.TR.crossCheckLocales(TR.java:106)
pl.gizarma.starter2.util.TR.addLangResourceBundle(TR.java:53)
pl.gizarma.client.Application.init(Application.java:107)
pl.gizarma.client.ClientRunner.run(ClientRunner.java:30)
sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke0(Native Method)
sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke(Unknown Source)
sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(Unknown Source)
java.lang.reflect.Method.invoke(Unknown Source)
pl.gizarma.starter2.component.GameJarRunner.runGame(GameJarRunner.java:33)
pl.gizarma.starter2.component.GamePanel.startGame(GamePanel.java:42)
pl.gizarma.starter2.component.GizarmaHtmlPane.hyperlinkUpdate(GizarmaHtmlPane.java:190)
javax.swing.JEditorPane.fireHyperlinkUpdate(Unknown Source)
javax.swing.text.html.HTMLEditorKit$LinkController.activateLink(Unknown Source)
javax.swing.text.html.HTMLEditorKit$LinkController.mouseClicked(Unknown Source)
java.awt.AWTEventMulticaster.mouseClicked(Unknown Source)
java.awt.Component.processMouseEvent(Unknown Source)
javax.swing.JComponent.processMouseEvent(Unknown Source)
java.awt.Component.processEvent(Unknown Source)
java.awt.Container.processEvent(Unknown Source)
java.awt.Component.dispatchEventImpl(Unknown Source)
java.awt.Container.dispatchEventImpl(Unknown Source)
java.awt.Component.dispatchEvent(Unknown Source)
java.awt.LightweightDispatcher.retargetMouseEvent(Unknown Source)
java.awt.LightweightDispatcher.processMouseEvent(Unknown Source)
java.awt.LightweightDispatcher.dispatchEvent(Unknown Source)
java.awt.Container.dispatchEventImpl(Unknown Source)
java.awt.Window.dispatchEventImpl(Unknown Source)
java.awt.Component.dispatchEvent(Unknown Source)
java.awt.EventQueue.dispatchEventImpl(Unknown Source)
java.awt.EventQueue.access$500(Unknown Source)
java.awt.EventQueue$3.run(Unknown Source)
java.awt.EventQueue$3.run(Unknown Source)
java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
java.security.ProtectionDomain$JavaSecurityAccessImpl.doIntersectionPrivilege(Unknown Source)
java.security.ProtectionDomain$JavaSecurityAccessImpl.doIntersectionPrivilege(Unknown Source)
java.awt.EventQueue$4.run(Unknown Source)
java.awt.EventQueue$4.run(Unknown Source)
java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
java.security.ProtectionDomain$JavaSecurityAccessImpl.doIntersectionPrivilege(Unknown Source)
java.awt.EventQueue.dispatchEvent(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.pumpOneEventForFilters(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForFilter(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForHierarchy(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.run(Unknown Source)
INFO     2015-12-08 21:34:17   TR: add resource bundle: pl.gizarma.client.rules locale: en_EN
ERROR    2015-12-08 21:34:17   
java.util.MissingResourceException Can't find bundle for base name pl.gizarma.client.rules, locale pl_PL
java.util.ResourceBundle.throwMissingResourceException(Unknown Source)
java.util.ResourceBundle.getBundleImpl(Unknown Source)
java.util.ResourceBundle.getBundle(Unknown Source)
pl.gizarma.starter2.util.TR.crossCheckLocales(TR.java:106)
pl.gizarma.starter2.util.TR.addLangResourceBundle(TR.java:53)
pl.gizarma.client.Application.init(Application.java:108)
pl.gizarma.client.ClientRunner.run(ClientRunner.java:30)
sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke0(Native Method)
sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke(Unknown Source)
sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(Unknown Source)
java.lang.reflect.Method.invoke(Unknown Source)
pl.gizarma.starter2.component.GameJarRunner.runGame(GameJarRunner.java:33)
pl.gizarma.starter2.component.GamePanel.startGame(GamePanel.java:42)
pl.gizarma.starter2.component.GizarmaHtmlPane.hyperlinkUpdate(GizarmaHtmlPane.java:190)
javax.swing.JEditorPane.fireHyperlinkUpdate(Unknown Source)
javax.swing.text.html.HTMLEditorKit$LinkController.activateLink(Unknown Source)
javax.swing.text.html.HTMLEditorKit$LinkController.mouseClicked(Unknown Source)
java.awt.AWTEventMulticaster.mouseClicked(Unknown Source)
java.awt.Component.processMouseEvent(Unknown Source)
javax.swing.JComponent.processMouseEvent(Unknown Source)
java.awt.Component.processEvent(Unknown Source)
java.awt.Container.processEvent(Unknown Source)
java.awt.Component.dispatchEventImpl(Unknown Source)
java.awt.Container.dispatchEventImpl(Unknown Source)
java.awt.Component.dispatchEvent(Unknown Source)
java.awt.LightweightDispatcher.retargetMouseEvent(Unknown Source)
java.awt.LightweightDispatcher.processMouseEvent(Unknown Source)
java.awt.LightweightDispatcher.dispatchEvent(Unknown Source)
java.awt.Container.dispatchEventImpl(Unknown Source)
java.awt.Window.dispatchEventImpl(Unknown Source)
java.awt.Component.dispatchEvent(Unknown Source)
java.awt.EventQueue.dispatchEventImpl(Unknown Source)
java.awt.EventQueue.access$500(Unknown Source)
java.awt.EventQueue$3.run(Unknown Source)
java.awt.EventQueue$3.run(Unknown Source)
java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
java.security.ProtectionDomain$JavaSecurityAccessImpl.doIntersectionPrivilege(Unknown Source)
java.security.ProtectionDomain$JavaSecurityAccessImpl.doIntersectionPrivilege(Unknown Source)
java.awt.EventQueue$4.run(Unknown Source)
java.awt.EventQueue$4.run(Unknown Source)
java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
java.security.ProtectionDomain$JavaSecurityAccessImpl.doIntersectionPrivilege(Unknown Source)
java.awt.EventQueue.dispatchEvent(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.pumpOneEventForFilters(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForFilter(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForHierarchy(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.run(Unknown Source)
INFO     2015-12-08 21:34:17   Game initializing; game: 238, kingdom: 9, player: 115, map: 40, rules: 3

3
Już po raz trzeci albo czwarty mam taki problem, więc nie może to być przypadek:

W grze 238, w mieście Kharkov tworzę ~6 nowych mieszkańców, których od razu wyprowadzam z miasta jako łuczników. Następnie próbuję ich zgrupować, po skończeniu tworzenia grupy pojawia się okienko "błąd z połączeniem", który sam nigdy nie znika. Po restarcie grupowane jednostki NIE są zgrupowane.
Bardzo prawdopodobne, że problem powoduje to, że w jednym 5-cio minutowym cyklu tworzę nowych mieszkańców (odblokowuję limit żywności), wyprowadzam ich z miasta i tworzę z nich grupę.

Log:
Code: [Select]
DEBUG    2015-12-08 21:39:43   drawing background 7 4
DEBUG    2015-12-08 21:39:43   drawing background 7 5
DEBUG    2015-12-08 21:39:43   drawing background 7 6
DEBUG    2015-12-08 21:39:43   drawing background 8 4
DEBUG    2015-12-08 21:39:43   drawing background 8 5
DEBUG    2015-12-08 21:39:44   drawing background 8 6
DEBUG    2015-12-08 21:39:44   drawing background 9 4
DEBUG    2015-12-08 21:39:44   drawing background 9 5
DEBUG    2015-12-08 21:39:44   drawing background 9 6
DEBUG    2015-12-08 21:39:44   Actions ready to sent (if any)
DEBUG    2015-12-08 21:39:44   reading : http://alfa081s.nio.pl//index.php
INFO     2015-12-08 21:39:44   synchronize busy sending...
DEBUG    2015-12-08 21:39:44   http response: 200
DEBUG    2015-12-08 21:39:44   reading response...
DEBUG    2015-12-08 21:39:44   content lenght: 12b
DEBUG    2015-12-08 21:39:44   actual lenght: 12b
INFO     2015-12-08 21:39:44   response reader processing duration: 0
INFO     2015-12-08 21:39:44   sychronization response, duration time: 347ms
DEBUG    2015-12-08 21:39:45   Sent 1 actions recived 0 responses
INFO     2015-12-08 21:39:45   sychronization done, duration time: 0ms
DEBUG    2015-12-08 21:40:04   Actions ready to sent (if any)
DEBUG    2015-12-08 21:40:04   reading : http://alfa081s.nio.pl//index.php
DEBUG    2015-12-08 21:40:04   http response: 200
DEBUG    2015-12-08 21:40:04   reading response...
WARNING  2015-12-08 21:40:04   Unknown content lenght!
DEBUG    2015-12-08 21:40:04   actual lenght: 0b
INFO     2015-12-08 21:40:05   response reader processing duration: 1
ERROR    2015-12-08 21:40:05   
java.util.concurrent.ExecutionException java.lang.RuntimeException: java.io.EOFException
java.util.concurrent.FutureTask.report(Unknown Source)
java.util.concurrent.FutureTask.get(Unknown Source)
javax.swing.SwingWorker.get(Unknown Source)
pl.gizarma.client.net.IOSchedule$SendAndReceiveWorker.done(IOSchedule.java:153)
javax.swing.SwingWorker$5.run(Unknown Source)
javax.swing.SwingWorker$DoSubmitAccumulativeRunnable.run(Unknown Source)
sun.swing.AccumulativeRunnable.run(Unknown Source)
javax.swing.SwingWorker$DoSubmitAccumulativeRunnable.actionPerformed(Unknown Source)
javax.swing.Timer.fireActionPerformed(Unknown Source)
javax.swing.Timer$DoPostEvent.run(Unknown Source)
java.awt.event.InvocationEvent.dispatch(Unknown Source)
java.awt.EventQueue.dispatchEventImpl(Unknown Source)
java.awt.EventQueue.access$500(Unknown Source)
java.awt.EventQueue$3.run(Unknown Source)
java.awt.EventQueue$3.run(Unknown Source)
java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
java.security.ProtectionDomain$JavaSecurityAccessImpl.doIntersectionPrivilege(Unknown Source)
java.awt.EventQueue.dispatchEvent(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.pumpOneEventForFilters(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForFilter(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForHierarchy(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.run(Unknown Source)
Caused by:
java.lang.RuntimeException java.io.EOFException
pl.gizarma.client.reader.response.ResponseListReader.read(ResponseListReader.java:71)
pl.gizarma.client.service.io.ClientService.sendAndReceive(ClientService.java:105)
pl.gizarma.client.net.IOSchedule$SendAndReceiveWorker.doInBackground(IOSchedule.java:138)
pl.gizarma.client.net.IOSchedule$SendAndReceiveWorker.doInBackground(IOSchedule.java:131)
javax.swing.SwingWorker$1.call(Unknown Source)
java.util.concurrent.FutureTask.run(Unknown Source)
javax.swing.SwingWorker.run(Unknown Source)
java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor.runWorker(Unknown Source)
java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)
java.lang.Thread.run(Unknown Source)
Caused by:
java.io.EOFException null
java.io.DataInputStream.readInt(Unknown Source)
pl.gizarma.client.reader.response.ResponseListReader.read(ResponseListReader.java:31)
pl.gizarma.client.service.io.ClientService.sendAndReceive(ClientService.java:105)
pl.gizarma.client.net.IOSchedule$SendAndReceiveWorker.doInBackground(IOSchedule.java:138)
pl.gizarma.client.net.IOSchedule$SendAndReceiveWorker.doInBackground(IOSchedule.java:131)
javax.swing.SwingWorker$1.call(Unknown Source)
java.util.concurrent.FutureTask.run(Unknown Source)
javax.swing.SwingWorker.run(Unknown Source)
java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor.runWorker(Unknown Source)
java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)
java.lang.Thread.run(Unknown Source)
DEBUG    2015-12-08 21:40:05   Wait after connection failure 13416ms
INFO     2015-12-08 21:40:11   User closed game during connection problems


4
Błędy w "Gizarma: Europa" / Przekręcenie się wartości stanu skarbca
« on: November 21, 2014, 10:45:15 PM »
Na wstępie chcę zaznaczyć, że błąd dotyczy gry numer 205 czyli w poprzedniej wersji jednak jestem całkowicie przekonany, że dotyczy to także nowej wersji.
Dodaję tutaj, bo nie da się zrobić nowego tematu w dziale wersji 0.81.

Przez ciekawość zajrzałem do swojego starego królestwa popatrzeć na moje zgromadzone miliony :)

Stan skarbca w gizarmopomocniku nie wygląda błędnie, chociaż z moich prostych obliczeń wynika, że chyba jest zaniżony, bo powinno być 2.8 - 3 miliony :D
http://gizarmo-pomocnik.appspot.com/overview?gameId=205&kingdom=17&serverId=main

Natomiast w grze wygląda tak, jak na screenie poniżej - w skarbcu -1626062, w zadowoleniu jeden wielki błąd - wyświetlony komunikat o bankructwie, poziom dobrobytu milion, zadowolenie rzekomo spadające do zamieszek (co 5 minut nic się nie dzieje, a prognoza znowu odlicza kolejne 5 minut).

W skrócie - ktoś przyoszczędził 4 bajty i zamiast long dał inta na stan skarbca :D Wartość zmiennej "przekręciła się", i z moich ~3 milionów zrobiło się -1.6 miliona, bo po 2.2 m zrobiło się -2.2 m, i potem nabiło jeszcze na plus jakieś 600 tysięcy.

5
Błędy w "Gizarma: Europa" / 101% budowy
« on: September 21, 2014, 01:40:01 PM »
W grze 222 w Charkowie wybudowałem wielką świątynię, screen poniżej mówi wszystko - 101% budowy. Po następnym 5 minutowym cyklu budowa ukończyła się, ale faktycznie zużyło to dodatkowe 5 cegieł (4 na screenie, po minucie ubyła jeszcze jedna z magazynu).

Przyczyną prawdopodobnie jest to, że w trakcie budowy wykupiłem talent króla - architekt. Czas i koszt przeliczyły się na takie z uwzględnieniem talentu, ale wykonało się tak jak pierwotnie miało być.

6
Naprawione / 0.81: Crash podczas ładowania gry
« on: May 08, 2014, 05:50:15 PM »
Tuż po zalogowaniu i wybraniu świata gry, podczas gdy na ekranie widnieje pasek postępu ładowania zasobów (na etapie inicjalizacji) to gra po prostu się wyłącza, błąd powtarzalny.

Końcówka logu (wcześniej nic odbiegającego od normy raczej nie ma):
Code: [Select]
DEBUG    2014-05-08 17:44:05   Trying to find http://alfa081.nio.pl/cache/null10x1.png in cache
DEBUG    2014-05-08 17:44:05   http://alfa081.nio.pl/cache/null10x1.png found in cache
DEBUG    2014-05-08 17:44:05   Trying to find http://alfa081.nio.pl/cache/null1x1.png in cache
DEBUG    2014-05-08 17:44:05   http://alfa081.nio.pl/cache/null1x1.png found in cache
INFO     2014-05-08 17:44:07   Loading rules
DEBUG    2014-05-08 17:44:07   Trying to find http://alfa081s.nio.pl//resource/rules/3/rules.txt in cache
DEBUG    2014-05-08 17:44:07   http://alfa081s.nio.pl//resource/rules/3/rules.txt found in cache
DEBUG    2014-05-08 17:44:07   reading : http://alfa081s.nio.pl//resource/rules/3/rules.txt
DEBUG    2014-05-08 17:44:07   http response: 304
DEBUG    2014-05-08 17:44:07   http://alfa081s.nio.pl//resource/rules/3/rules.txt is up to date
INFO     2014-05-08 17:44:07   Loading map structure
DEBUG    2014-05-08 17:44:07   Trying to find http://alfa081s.nio.pl//resource/maps/34/struct.dat in cache
DEBUG    2014-05-08 17:44:07   http://alfa081s.nio.pl//resource/maps/34/struct.dat found in cache
INFO     2014-05-08 17:44:08   Loading map gfx
DEBUG    2014-05-08 17:44:08   Trying to find http://alfa081s.nio.pl//resource/maps/34/gfx.zip in cache
DEBUG    2014-05-08 17:44:08   http://alfa081s.nio.pl//resource/maps/34/gfx.zip found in cache
DEBUG    2014-05-08 17:44:08   reading : http://alfa081s.nio.pl//resource/maps/34/gfx.zip
DEBUG    2014-05-08 17:44:08   http response: 304
DEBUG    2014-05-08 17:44:08   http://alfa081s.nio.pl//resource/maps/34/gfx.zip is up to date
INFO     2014-05-08 17:44:08   Waiting for StateResponse
DEBUG    2014-05-08 17:44:08   reading : http://alfa081s.nio.pl//index.php
DEBUG    2014-05-08 17:44:08   http response: 200
DEBUG    2014-05-08 17:44:08   reading response...
DEBUG    2014-05-08 17:44:08   content lenght: 161648b
DEBUG    2014-05-08 17:44:09   actual lenght: 161648b
DEBUG    2014-05-08 17:44:09   reading StateResponse
INFO     2014-05-08 17:44:09   mapBonusViews received #39
INFO     2014-05-08 17:44:09   Processing StateResponse for turn 16694; last know turn is 0
ERROR    2014-05-08 17:44:09   
java.lang.ArrayIndexOutOfBoundsException 2048
pl.gizarma.client.service.map.SightUpdater.expand(SightUpdater.java:92)
pl.gizarma.client.service.map.SightUpdater.expandAll(SightUpdater.java:47)
pl.gizarma.client.service.map.SightUpdater.update(SightUpdater.java:40)
pl.gizarma.client.service.response.StateResponseService.execute(StateResponseService.java:67)
pl.gizarma.client.GameLoader.initGame(GameLoader.java:111)
pl.gizarma.client.GameLoader.loadData(GameLoader.java:87)
pl.gizarma.client.Application$1.run(Application.java:106)

7
Błędy w 0.81 (Gizarma: Wieże) / Crash gry
« on: April 29, 2014, 09:03:32 AM »
Dzisiaj o 8:39 miałem crash gry, w momencie gdy ładowałem towary na kolejną karawanę wysyłaną z drewnem z tego samego miasta (ale to raczej nie ma znaczenia).

Końcówka logu, w której to pojawiają się błędy:
Code: [Select]
DEBUG    2014-04-29 08:39:04   drawing background 0 4
DEBUG    2014-04-29 08:39:04   drawing background 0 5
DEBUG    2014-04-29 08:39:04   drawing background 0 6
DEBUG    2014-04-29 08:39:04   drawing background 1 4
DEBUG    2014-04-29 08:39:04   drawing background 1 5
DEBUG    2014-04-29 08:39:05   drawing background 1 6
DEBUG    2014-04-29 08:39:05   drawing background 2 4
DEBUG    2014-04-29 08:39:05   drawing background 2 5
DEBUG    2014-04-29 08:39:05   drawing background 2 6
INFO     2014-04-29 08:39:16   synchronization
DEBUG    2014-04-29 08:39:25   reading : http://alfa081s.nio.pl//index.php
DEBUG    2014-04-29 08:39:25   http response: 200
DEBUG    2014-04-29 08:39:25   reading response...
WARNING  2014-04-29 08:39:25   Unknown content lenght!
DEBUG    2014-04-29 08:39:25   actual lenght: 4481b
ERROR    2014-04-29 08:39:25   Response list must begin with 0x00000000
ERROR    2014-04-29 08:39:25   
java.lang.NullPointerException null
pl.gizarma.client.net.IOSchedule.sendActions(IOSchedule.java:111)
pl.gizarma.client.net.IOSchedule.synchronize(IOSchedule.java:104)
pl.gizarma.client.net.IOSchedule.actionPerformed(IOSchedule.java:73)
javax.swing.Timer.fireActionPerformed(Unknown Source)
javax.swing.Timer$DoPostEvent.run(Unknown Source)
java.awt.event.InvocationEvent.dispatch(Unknown Source)
java.awt.EventQueue.dispatchEvent(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.pumpOneEventForFilters(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForFilter(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForHierarchy(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.run(Unknown Source)

Potem jak w przeciągu minuty chciałem uruchomić grę ponownie, uraczył mnie widok jak na screenie.
Po 3 minutach uruchomiło się normalnie.

8
Naprawione / 0.81 - Za małe okienko budowy
« on: April 19, 2014, 05:14:05 PM »
Screen wszystko wyjaśnia. Duża latarnia morska ma większą wysokość obrazka niż reszta budynków, przez co surowce potrzebne do ukończenia nie mieszczą się na tle okna budowania.

9
Naprawione / 0.81 - Gizarmo-pomocnik zwraca błąd
« on: April 18, 2014, 10:02:49 PM »
Podgląd mojego królestwa w Gizarmo-pomocniku nie działa. Brzmi dziwnie, ale mogę przeglądać szczegóły wszystkich państw, poza swoim. Po wybraniu Sklavenów wyświetla się błąd 500:
Code: [Select]
Error: Server Error

The server encountered an error and could not complete your request.
Please try again in 30 seconds.
Co, za duże państwo i serwer przy liczeniu wszystkiego zalicza timeout? :D
http://gizarmo-pomocnik.appspot.com/overview?gameId=205&kingdom=17&serverId=main - link do podglądu mojego państewka, po zmianie ID na inne normalnie wyświetla się inne królestwo.

10
Propozycje i pomysły / Grupowanie dużej liczby jednostek i karawan
« on: April 16, 2014, 01:25:21 PM »
Proponuję dodać przycisk "grupuj wszystkie" w panelu grupowania jednostek. Ostatnio zebrałem 15 osadników na jednym polu, żeby ich zgrupować i wysłać do budowy dróg. Przybyli w grupach po 2, 5, 3 osadników (reszta oddzielnie). Żeby ich wszystkich zgrupować, trzeba było najpierw rozgrupować ręcznie trzy istniejące grupy, a następnie w panelu grupowania zaznaczyć 15 ikonek osadników. Jest to dość męczące :P



Drugim problemem jest grupowanie karawan i ładowanie na nich towarów. Gdy w grupie mamy np 3 karawany, to w rozkazie "załaduj" możemy dodać 2x100 surowca. I to by jakoś uszło, gdyby dało się wykonać ten rozkaz trzy razy, żeby załadowało towar na wszystkie trzy karawany w grupie. Niestety, jak wiadomo rozkaz załadunku automatycznie wywołuje wcześniej rozkaz rozładowania :P

Dla pewności, że nie jest to rozwiązane teraz przetestowałem to z dwoma karawanami; efekt na screenie. W rezultacie tylko jedna karawana w grupie może mieć towary.

Więc żeby przetransportować moje 600 drewna musiałem rozgrupowywać karawany i oddzielnie wydawać im rozkazy; mało wygodne.
Tutaj rozwiązaniem byłoby żeby załadunek nie wymuszał wyładunku i ładowano do następnych wolnych miejsc w grupie, ALBO jakieś dedykowane rozwiązanie, np wyświetlanie się w panelu załadunku tylu "slotów" na towary, ile faktycznie jest miejsc w całej grupie.

11
Propozycje i pomysły / Pomysły dotyczące gameplayu i GUI
« on: April 08, 2014, 11:34:50 PM »
W Gizarmę gram ponad dwa tygodnie, a jak już w coś gram to staram się w to jakoś angażować :) Cały czas robiłem sobie notatki i zapiski co można by poprawić. Teraz zebrałem to do kupy, trochę tego jest :)
Jest to zbiór dość luźnych pomysłów i zdaję sobie sprawę, że duża część z nich jest nie fajna / nie do zrealizowania w akceptowalnym czasie / nieopłacalna, ale mam nadzieję, że dostarczy to Wam trochę nowych koncepcji.
Zebrała się już także cała lista notatek na temat wprowadzenia sensownej wojskowości i walk, ale to wymaga jeszcze przemyślenia, usystematyzowania i zredagowania, poza tym już i tak wyszła za duża ściana tekstu :D

   Elementy gameplayu
   
   • Oddzielne podatki dla każdego miasta, ich licznik powinien być w tym samym miejscu co teraz, ale na ekranie miasta. Pozwoliłoby to zniwelować nie do końca satysfakcjonujące liczenie zadowolenia, przy jednoczesnej stabilności finansowej.

   • Nowe opcje modyfikowania terenu, bardziej w niego ingerujące (tak jak karczowanie lasu). Proponuję możliwość zalesienia terenu, powinno to być bardzo czasochłonne (tydzień?). Zasadzony las albo byłby takiego rodzaju, jak to jest normalnie (równiny - iglasty, łąki - mieszany, czarnoziemy - liściasty) albo o poziom niżej (na równinach i łąkach lasy iglaste, a na czarnoziemach mieszane). Na tej samej zasadzie przydałaby się możliwość osuszania bagien, także bardzo czasochłonna (tydzień, dwa?). Teren wynikowy trzeba by dobrze wyważyć - z punktu logicznego powinna wyjść żyzna ziemia, ale może byłoby to zbyt korzystne.

   • Nowe ulepszenie terenu - tartak na lesie. Powinien dawać niewielki bonus (w porównaniu z taką gliną na bagnach). Sugeruję wartości rzędzu 20/35/50% (odpowiednio dla 1, 2 i 3 poziomu).

   • Handel za złoto - w końcu złoto miałoby jakiś głębszy sens, służyłoby do czegoś poza utrzymywaniem miast. Realizowanie ofert mogłoby działać na dwa sposoby:
       - tak jak teraz; idziemy do naszego miasta i wybieramy ofertę do realizacji
      - uproszczony - jeśli kupujemy surowce za złoto, wystarczyłoby pójść do miasta wystawiającego ofertę i na miejscu ją zrealizować

   • Znaczne zmniejszenie ilości pól z surowcami specjalnymi, ale za to zwiększenie ich wydajności. W chwili obecnej nie ma problemu, żeby postawić miasto obejmujące swoim zasięgiem dwa źródła specjalne (a w wypadku wielorybów nawet i 3 dałoby się zrobić). Moim zdaniem surowce specjalne powinny być dużo trudniejsze do znalezienia, na chwilę obecną sam wydobywam 3 z 4 rodzajów, brakuje mi wyłącznie kości słoniowej. Na moim fragmencie wybrzeża widzę 7-8 wielorybów, zamiast tego powinno ich być 2-3, za to z początkową wydajnością 2 albo nawet 3 ambry na godzinę, to samo z innymi surowcami.

   • Więcej ulepszeń jednostek za złoto i surowce. Dobrym przykładem jest tu robotnik (czyli osadnik + 100 narzędzi), ale on pracuje poza miastem. Tego typu ulepszenia przydałyby się także wewnątrz miasta. Gracz powinien mieć wybór, czy woli mieć więcej gorszych pracowników, czy zainwestować w ich rozwój. Proponuję niektórym profesjom (cieśla, hutnik, ale może i profesje wydobywające surowce jak drwal i rybak) dać możliwość dodatkowego ulepszenia po osiągnięciu 4 poziomu. Za odpowiednią ilość narzędzi i stałą pensję w złocie powinno dać się zwiększyć wydajność robotników (20, 30% ?)


Elementy GUI

   • Dodanie mapy taktycznej na pełen ekran w dużym oddaleniu; zamiast jednostek ikonki (miecz, młotek, wózek itp). Na chwilę obecną bardzo ciężko zorientować się na całej mapie, minimapa niewiele pomaga (pokazuje ~120% tego co na ekranie i to w wersji nie zmieniającej się, bo wygenerowanej razem z mapą).

   • Alternatywnie zaimplementowanie oddalania mapy, to też rozwiązywałoby wszystkie problemy.

   • Dodanie filtrów mapy - może wydawać się bezużyteczne, ale takie nie jest. Aktywowanie takiego filtru polegałoby na ukryciu obiektów nie dotyczących danego zagadnienia. Przykłady:
- filtr gospodarczy - wszystkie zwykłe pola byłyby ukrywane (przez ukrywane rozumiem użycie tekstury zwykłej równiny czy łąki, czyli usunięcie z widoku zasłaniających obraz lasów), widoczne byłyby nasze jednostki, drogi, ulepszenia terenów (czyli te pola byłyby bez zmian) oraz surowce specjalne. Fajnym ficzerem byłoby także razem z tymi filtrami wyświetlanie dodatkowych informacji w dymkach, np. nad miastami poziom zadowolenia, bilans i ilość bezrobotnych ludzi.
- filtr militarny - przede wszystkim ukryte te same elementy co w gospodarczym; wyświetlane tylko jednostki o znaczeniu militarnym (czyli ukrycie stad tragarzy). Tutaj potencjalnie można by wyświetlać informacje o bonusie obronnym/ataku na poszczególnych terenach (tam gdzie duży bonus zielona tekstura, tam gdzie są minusy szary/czerwony).

   • Zmienić obecny panel Ekonomii w panel Miasta. Ikonką powinno być jakieś miasto, budynek. Do stanu obecnego należałoby dodać przycisk "pokaż na mapie" tuż obok nazwy miasta, na przykład pod postacią kropki znanej z minimapy, odpowiadającej za powrót do stolicy.

   • Panel Ekonomii przemianować na "Miasta", obok nazw dodać tam przycisk "pokaż na mapie", dodatkowo po opuszczeniu miasta powinno pokazywać to miasto na mapie, ew dodać przycisk "cofnij" wracający do panelu Miast. Do tego wyświetlanie informacji takiej jak wysokość podatków (przy oddzielnym ich ustawianiu dla każdego miasta).

   • Nowy panel wyświetlający nadchodzące wydarzenia, więc służący do podglądu które jednostki zaraz skończą pracę i warto im przydzielić nowe rozkazy.

   • Panel nadchodzących wydarzeń i ostatnie wydarzenia z kroniki królestwa można by wyświetlać pod postacią osi czasu.

   • Panel jednostek - zawierający spis wszystkich jednostek/formacji znajdujących się poza miastami. Konieczny przycisk "przejdź do",  szybkość poruszania, warto wyświetlać jakąś ikonkę informującą o tym, że jednostka nie ma zajęcia. Może niebieska kropka, znana z przycisku "następna jednostka bez zajęcia"? W wypadku formacji wyświetlać ilość jednostek w formacji.

12
Ścieżka poruszania się jednostek jest błędnie wyznaczana, jeśli po drodze pojawiły się przeszkody (wrogie jednostki).
Wydałem rozkaz ruchu po odkrytym wcześniej terenie, jednak w międzyczasie na jednym z pól pojawili się barbarzyńcy (chociaż mam wrażenie, że już wcześniej przy odkrywaniu tego terenu te jednostki tam widziałem, ale pewien nie jestem). Teraz od całego dnia "wisi" ten sam rozkaz ruchu. Nie wiem tylko co się dzieje z odliczaniem, bo kiedy nie spojrzę pokazuje kilka godzin - prawdopodobnie gdy kończy się odliczanie, sprawdzane jest czy rzeczywiście dodarło się do punktu docelowego, a jeśli nie to liczy od początku czas potrzebny na przejście tej drogi.

Rozwiązania mogą być dwa:
- usunięcie kolejki rozkazów, gdy wystąpi błąd tego typu
- lepsza - ponowne wyznaczenie trasy i obejście przeszkody

Póki co nie jest to duży problem, bo wrogie jednostki występują bardzo rzadko. Jednak gdy już wprowadzicie walkę między graczami, to mogłoby stanowić sporą przeszkodę :)

13
Po zablokowaniu przyrostu naturalnego w magazynie gromadzi się nawet kilkaset jedzenia. Jeśli potem odblokuje się przyrost, to po krótkim odliczaniu do stworzenia mieszkańca (< 5 minut?) zamiast pojawienia się jednego mieszkańca, tworzeni są za całą żywność w mieście.

W małych miasteczkach nie jest to duży problem bo tworzy się 2-3 mieszkańców (a tylu jeszcze da się rozdysponować). Ale jestem sobie w stanie wyobrazić sytuację, gdzie w dużym mieście (30 ludzi?) jest zapotrzebowanie na pracownika, a odblokowanie limitu tworzy nam nagle 10 chłopów z którymi nie ma co zrobić :)

Po odblokowaniu limitu powinien się pojawiać jeden mieszkaniec na 5 minut (czy ile tam jest tego odliczania),  wtedy dałoby się zastopować przyrost w odpowiednim momencie :)

14
Wyciąłem las należący do miasta, w którym pracował drwal. Po ukończeniu karczowania drwal dalej na tym polu pracował tylko nie wytwarzał żadnych surowców, ale to nawet nie jest błąd.

(Małym) problemem jest to, że drewno, które trafiło po wycince lasu przekroczyło limit magazynowy - miałem 631/500 drewna. Jednak po następnym przeliczeniu serwera liczba ta została wyrównana do poprawnych 500.

Błąd duży nie jest, ale poprawienie tego to zapewne dodanie jakiegoś prostego warunku, więc możnaby poprawić :)

Jeszcze screen w załączniku, z 631 drewna.

15
W kronice królestwa czas który upłynął od wydarzenia jest lekko błędnie liczony - występują ujemne wartości (na screenie PRZED 0 MIN -25 SEKUND)
Wniosek taki, że czas w kronice liczony jest Nie od rzeczywistego czasu ukończenia, tylko tego podawanego jako przewidywany czas ukończenia (czyli z dokładnością do 5 minut)
Dlatego zapewne czas w kronice może przyjąć minimalną wartość -4 minuty i 59 sekund :)

Pages: [1] 2