Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - wojtu

Pages: [1] 2
1
Propozycje i pomysły / Hodowla koni - żywność z magazynu.
« on: December 03, 2015, 06:55:25 PM »
Czy nie dobrze by było gdyby hodowca koni mógł do "wytwarzania" używać jedzenia z magazynu?

2
Pomoc i inne pytania / Złoża soli - wioska.
« on: October 01, 2014, 05:49:06 PM »
Czy to zamierzone, że na polu równiny(złoża soli) nie da się wybudować wioski? Osobiście bym wolał, żeby się dało...

3
Dyskusje / Nowy mechanizm zadowolenia miast.
« on: September 24, 2014, 06:03:26 PM »
Nie podoba mi się, gdyż:
- nie rozumiem dlaczego zadowolenie z krzyży i gwiazdek bierze pod uwagę liczbę obywateli, przecież jest osobny parametr "mała społeczność", który właśnie ma takie zadanie,
- zadowolenie jest liczone z ostatnich 24h, okey mogę zrozumieć, że mając słabe zadowolenie przez jakiś czas mimo jego podniesienia ono i tak spadnie, ale dlaczego nie działa to w 2 stronę? Jak mam lepsze zadowolenie i mi spadnie, to nic się nie dzieje (np. zwalniając kapłana nie prognozuje tymczasowego wzrostu). Brak konsekwencji,
- trochę małe znaczenie ma dostarczanie zasobów konsumpcyjnych (dochód miasta), szczególnie jest to widocznie na początku rozgrywki(przy małej ilości krzyży),
- myślę, że dalej jest za duża dysproporcja między małymi a dużymi miastami (co wynika z 1 punktu). Nie wiem, czy człowiek byłby zadowolony mieszkając samemu w mieście :P
- jest przesunięcie w przechodzeniu na następny poziom zadowolenia, w gizarmopomocniku jest to nieprecyzyjnie opisane (np. 70% to i optymizm i entuzjazm), w poprzedniej wersji przechodziło przy 50, 70, a teraz 52 i 72. Myślę, że albo niech to będzie 50, albo 51.


4
Błędy w "Gizarma: Europa" / Wchodzenie na bagno - czas.
« on: September 23, 2014, 10:52:00 AM »
Zdaje się, że jest jakiś bug z wchodzeniem na bagno grupy jednostek (lekki kawalerzysta + piechury), już 2 raz mi się zawiesili (czas 00 do końca i ciągle się przesuwa), pewnie kiedyś wejdą, tak jak wcześniej. Teraz wystąpiło to przy ataku.

5
Błędy w "Gizarma: Europa" / Rankingi.
« on: September 05, 2014, 06:18:54 PM »
W rankingu występuje 2 razy ten sam gracz i to z innym "rekordem". Problem występuje też w innych rankingach, ale nie dotyczy tego samego królestwa.

Jeżeli mam się bawić w detektywa, to może liczba ta zmieniła się w trakcie zapisywania wyników i system zgłupiał :)

Na zrzucie przykładowy ranking z błędem.

6
Dyskusje / Dyskusja o nowej wersji.
« on: September 04, 2014, 01:42:17 PM »
Był taki temat do Gizarmy:Wieże, a do tej nie mogę się doczekać, więc pozwoliłem sobie samemu go założyć.

Nigdzie nie mogę znaleźć, to jest wersja 0.82, czy 0.81 ciągle, tylko z poprawkami?

Chciałbym tutaj napisać, jak oceniam wprowadzone zmiany i myślę, że fajnie by było jakbyście podzielili się także swoimi odczuciami.

Zacznę od tego, czym się chwalicie: http://forum.gizarma.pl/index.php/topic,400.msg2981.html#new:
- Czat między graczami – byłem nastawiony dość sceptycznie, gdzieś opisywałem jak bym to widział, tylko nie pamiętam gdzie więc powtórzę w skrócie: korespondencja tylko z odkrytymi państwami, np. przez posłańca, albo zwykła "skrzynka pocztowa", może jakaś umiejętność króla. Aktualne rozwiązanie: 1.Jest nierealistyczne. 2.Psuje klimat (brak "osamotnienia" na początku gry). 3.Zmniejsza znaczenie forum, gdzie wszystko można dokładnie przedyskutować i każdy może zobaczyć.
- Nowy mechanizm zadowolenia miast – podoba mi się, zobaczymy jak będzie dalej. Jedyne do czego mogę się przyczepić, to spadek zadowolenia, mimo wprowadzonych zmian (wyświetla mi się, że za 2h spadnie, a za 20 urośnie z powrotem).
- Nowa, duża mapa – Europa, fajnie, że inspirowana prawdziwym kontynentem, wydaje się ciekawa i zróżnicowana. Tylko dlaczego Krzysztof5 znowu ma piękne czarnoziemy i lasy, a ja nie?! :P
- Duże ułatwienie to lista jednostek - sam o to apelowałem, więc oceniam pozytywnie. Fajny podział na grupy. Jednak jakoś mi nie bardzo podchodzi, dodałbym czasy i wszystkie rozkazy (3/4 pierwsze). U pionierów jak da się rozkaz "idź na azymut" nie wyświetla "idź do", a jak się powtarzają to ich nie ma. Jak jest teraz to tylko mi centruje na jednostkę, a i tak muszę na nią kliknąć i znowu na górę myszką i na następną i tak z każdą... Więc jeśli wiem gdzie jest jednostka to łatwiej przewinąć mapę.
- Trochę zmian graficznych - nie ma się do czego przyczepić. Do dróg się trzeba przyzwyczaić. Dodam tylko, że zastanawiałem się jak będzie wyglądała kamienica, jeśli tak wygląda murowany dom :)
- W gizarmo-pomocniku pojawiło się dużo rankingów - Super. Ranking na stan skarbca, to świadczy o niegospodarności złotem zwycięzców :P Mógłby być jeszcze na najszczęśliwsze królestwo. Brakuje mi informacji: stan z godziny XX:XX dnia XX.XX.XXXX (aktualizacja, za XgodzinXXminut), wtedy można by sobie wejść, kiedy będzie nowy i popatrzeć.
- Kolejne ułatwienie to opcja “zburz i zbuduj potem” – OK.
- Podświetlanie surowców luksusowych na mapie – dla ślepych, chociaż zaznaczenie jest mało widoczne na polu "bez mgły".

To tyle, jak jeszcze coś wyhaczę to dopiszę.

7
Błędy w "Gizarma: Europa" / Pole (poz.2) - wyświetlana żywność.
« on: September 03, 2014, 07:02:26 PM »
Może tym razem trafiłem :P

Chodzi o wdrożony pomysł Khrone'a, który wyświetla ilość surowców, które można pozyskać z danego pola. Zauważyłem, że uwzględnia ono ulepszenia terenu, ale przy polu uprawnym poz. 2 nie (pokazuje 3 jedzenia na łące, tyle samo co bez, a na polu poz.3 jest wyświetlane 6).

8
Propozycje i pomysły / Domyślnie brak przyrostu.
« on: May 27, 2014, 06:40:29 PM »
Proponowałbym, żeby domyślnie przyrost naturalny był zablokowany. Otóż już kolejny raz mam taką sytuację, że postawiłem nowe miasto, postawiłem magazyn i dostarczyłem 200 jedzenia, po końcu tury mam 2 nowych mieszkańców, których nie mogę wyprowadzić, a konsumpcja przekracza o dodatkowe 6 jedzenia produkcję. Więc zamiast sobie pomóc, tylko zrobiłem gorzej, a to przez małe przeoczenie :/

9
Błędy w 0.81 (Gizarma: Wieże) / Koniec tury - lag.
« on: May 26, 2014, 01:28:44 PM »
Na każdy koniec tury przycina mi grę na kilka sekund nawet do 10, jak próbuję coś zrobić w tym czasie często kończy się to zamknięciem gry. Mam też lagi podczas normalnej gry, np. przy przewijaniu mapy.

10
Propozycje i pomysły / Oferty handlowe - filtry, przeszkody.
« on: May 14, 2014, 02:32:45 PM »
Przedstawiam dwa pomysły na usprawnienie handlu między graczami:

I.Stworzenie filtrów w przeglądzie ofert. Jest ich sporo, a może być dużo więcej i będą problemy z odnalezieniem tej odpowiedniej.
Proponowałbym trzy:
1.Wybieramy towar który chcemy kupić - pokazują nam się tylko pozycje, gdzie ktoś wystawia interesujący nas towar.
2.Wybieramy towar, który chcemy sprzedać (np. mamy nadwyżki) - analogicznie do pkt 1.
3.Wybieramy królestwo z którym chcemy handlować - pokazuje wszystkie miasta danego państwa.

II.Oznaczanie ofert niemożliwych do zrealizowania - np. wyświetlanie ich na szaro. I chodzi tu o wszystkie "przeszkody" - brak wystawianego towaru, brak miejsca w magazynie u kontrahenta (jeszcze jakieś mogą być?).

11
Propozycje i pomysły / Niespodzianki - odsłonięcie mapy.
« on: May 13, 2014, 12:31:57 PM »
Otóż już w 2 znajdźce miałem odsłonięcie mapy od kiedy mam całą odkrytą. Może to nie jest błąd, ale nie podoba mi się to :P

Rozumiem, że to odkrywa jakiś losowy obszar? To jest teren obok miejsca niespodzianki, czy to nie ma znaczenia?

Ja bym proponował, żeby to odkrywało po prostu jakiś nieodkryty jeszcze teren najbliżej znajdźki. W moim przypadku byłoby to morze, z czego bym się ucieszył :)

12
Pomoc i inne pytania / Drewno z wycinki, a 2 miasta.
« on: April 30, 2014, 02:28:25 PM »
Mam taką sytuację. Mam 2 miasta i pomiędzy nimi w odległości 2 pola od każdego las. Czy jest możliwość przewidzieć do którego magazynu trafi drewno?

W 1 wybuduję palisadę, to pójdzie do tego miasta, bo będzie w zasięgu, czy losowo?

I takie pytanie bo nie pamiętam. Do 3 pól od miasta drewno z wycinki trafia do magazynu? I tu trafi na 100% do tego w odległości 1, czy możliwe, że do tego oddalonego o 2-3 pola?

13
Dyskusje / Czas budowy drogi w lesie.
« on: April 26, 2014, 05:31:20 PM »
Tak mi się zdaje, że ten czas jest za długi.

Otóż ja to rozumuję tak: żeby wybudować drogę w lesie trzeba wyciąć pas lasu i wybudować tam drogę. Idąc tym tokiem rozumowania, wycięcie pasa lasu trwa sporo krócej niż całego lasu, trzeba jeszcze do tego dodać czas budowy drogi.

Proponowałbym więc koszt 1/4 czasu wycięcia lasu + budowy drogi na zwykłym terenie.

I zdaje się, że wycinka lasu trwa za krótko :) Tak na logikę, trochę roboty jest z wycięciem lasu. Można by dla równowagi dać opcję wypalania lasów, co by było krótsze, ale nie dawałoby drewna..

14
Propozycje i pomysły / Wielkość miasta, a grafika.
« on: April 26, 2014, 04:23:14 PM »
Taka pierdółka.

Jak dla mnie trochę nietrafnie dobrane są grafiki miast (te domki) na mapie głównej do ilości obywateli w nich.

Chodzi mi o to, że za szybko się zwiększają, a przy większych nie widać na pierwszy rzut oka różnicy.

Zdaje się, że jakoś jest to pomyślane z głową (1 mieszkaniec - 1 domek, 2 - 2 domki, później są jakieś kamienice), ale to nie jest za bardzo czytelne. Według mnie ich rolą jest, żeby na pierwszy rzut oka było widać, które miasto jest większe, a które mniejsze. Teraz u mnie to nie bardzo działa. Miasto 15 i 20 mają ten sam obrazek. 9 i 14 też bardzo podobny.

Proponowałbym, żeby wolniej rosły. Np. 1-2 mieszkańców - 1 domek, 3-6 - 2 domki, 7-10 - domek + kamieniczka, 11-14 - 2 domki + kamieniczka, 15-19 - 2 kamieniczki + domek, 20-24 - 2 kamieniczki + 2 domki, 25-29 - 3 kamieniczki, 30-40 - 3 kamieniczki + domek, 40+ - 4 kamieniczki. Wzorowałem się na grafikach stąd - http://help081.nio.pl/?h=3&a=c5, zdaje się, że jest ich więcej.

Co o tym sądzicie?

15
Pomoc i inne pytania / "Produkcja" koni.
« on: April 18, 2014, 04:38:22 PM »
Dostałem z niespodzianki hodowcę koni poziom 6. Zbudowałem właśnie zagrodę stawiam kolesia, a ten pracuje jako łowca koni. Niby mu doświadczenie leci, ale tylko jednego konia na godzinę daje (za 3 jedzenia), tyle samo co rolnik np. W 0.8 w stajni 6 koni dostawałem, to myślałem, że tu będą 3.

Wytłumaczy ktoś, czy to są różne zawody, czy ten sam i czy można zwiększyć "produkcję"?

Pages: [1] 2