Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - hydro

Pages: [1] 2 3
2
Informacje / Usuwamy niegrane królestwa
« on: November 21, 2014, 12:59:00 AM »
Wypróbowaliśmy mechanizm, który pozwala nam na usuwanie poszczególnych królestw bez psucia gry pozostałym graczom na tej samej mapie.

Zrobiliśmy też listę królestw spełniających łącznie warunki:
1) gracz który je założył, logował się do Gizarmy jeden jedyny raz
2) data ostatniej aktywności w grze jest taka sama jak data rejestracji konta i dołączenia do gry
3) ostatnia aktywność miała miejsce co najmniej miesiąc temu.
Takich królestw jest, jak się okazuje, całkiem sporo.

Z punktu widzenia aktywnych graczy te porzucone na etapie lokacji startowej królestwa blokują teren, na który można byłoby się rozwinąć, albo pobudować przez niego drogi.

Zaczniemy powoli usuwać te królestwa. Nie powinno to w żaden negatywny sposób wpłynąć na królestwa aktywnych graczy. Jeśli napotkacie błędy, prosimy koniecznie o ich zgłaszanie.


Czy warto dołączać do gier na uwolnionych lokacjach - chyba nie za bardzo. Na razie nie odnawiają się niespodzianki, więc taka odzyskana lokacja z punktu widzenia nowego gracza jest niepełnowartościowa.
Jeśli ktoś chce zbudować duże państwo, na pewno lepiej dołączyć do nowej gry (im wyższy numer mapy, tym nowsza gra).
Zresztą, pewnie okaże się, że część lokacji startowych jest zablokowana (aby lokacja startowa była aktywna, musi być oddalona o co najmniej 5 pól od terenu innego państwa).

Głównym celem usuwania niegranych królestw jest odzyskanie terenu, aby mógł zostać wykorzystany przez aktywnych graczy.

3
Dyskusje / Jaki konwent / konferencja?
« on: October 06, 2014, 09:05:00 PM »
Pytanie inspirowane postem Gabika:

Na jakim konwencie / konferencji / festiwalu chcielibyście spotkać innych graczy oraz zespół Gizarmy?

W tym roku nie byliśmy na żadnej konferencji - koncentrowaliśmy się na zrobieniu jak najwięcej funkcjonalności w grze. Wcześniej Gizarma pojawiała się kilkakrotnie na konferencjach: Wytwarzanie Gier Komputerowych (Gdańsk) oraz Inżynieria Gier Komputerowych (Siedlce). Myśleliśmy o wybraniu się na tegoroczny ZTG, ale spadło na nas trochę spraw i nie wyrobiliśmy się ze zgłoszeniem. Z aktualnymi wydarzeniami growymi opartymi na formule konkursu mamy taki problem, że na nich lepiej sprawdzają się produkcje o widowiskowym i prostym do nauczenia gameplayu, zresztą nie tylko w Polsce:
Quote from: @sinisterdesign (twitter)
There are no festivals for long-form games, no place for titles that are slow and complex. And that is sad. http://sinisterdesign.net/against-the-cult-of-simplicity/

Teraz zastanawiamy się nad którymś z konwentów fantastyki. Jest ich sporo, w różnych miastach, i na części z nich jest blok poświęcony grom komputerowym (np. na Pyrkonie, Falkonie). Oczywiście mamy też oko na konferencje growe. A może pasowałoby Wam jeszcze jakieś inne wydarzenie podobnego typu? Co o tym sądzicie?


4
Gizarma: Europa (gry od 1 IX 2014) / 226 - Europa
« on: September 02, 2014, 12:47:02 AM »
Rankingi gry 226 na Europie

5
Gizarma: Europa (gry od 1 IX 2014) / 222 - Europa
« on: September 01, 2014, 10:55:36 PM »

6
Błędy w "Gizarma: Europa" / Błędy w "Gizarma: Europa"
« on: September 01, 2014, 12:07:30 AM »
W tym dziale zgłaszamy błędy zaobserwowane w wersji "Gizarma: Europa" (0.82).

Każdy błąd zgłaszajmy w osobnym wątku (New Topic). To pozwoli łatwiej orientować się w sytuacji i przeanalizować każde zgłoszenie.

W miarę możliwości używajmy w tytule wątku słów nazywających obszar gry i / lub problem, który wystąpił (np. "handel - nieudana wymiana", "słoneczne stoki - brak winogron", itp.). Dzięki temu błędem zajmie się osoba najlepiej znająca dane zagadnienie. A także łatwo będzie znaleźć wątek dotyczący danego błędu nawet po dłuższym czasie. 

Wątki dotyczące błędów naprawionych zamierzamy przenosić do działu Naprawione. Jeśli któryś z błędów pojawi się ponownie, najlepiej utworzyć dla niego nowy wątek i opisać go od nowa. Ewentualnie można podać link do starego. Mimo podobnych objawów to może być zupełnie inny błąd.

Powodzenia!

7
Informacje / Przygotowujemy wdrożenie nowej wersji Gizarmy
« on: August 31, 2014, 07:13:17 PM »
Zamierzamy w naj-naj-naj-bliższych dniach wdrożyć nową wersję Gizarmy, którą opracowaliśmy  uwzględniając Wasze uwagi.

Wasze dotychczasowe gry zostaną zaktualizowane do nowej wersji. Będzie można je kontynuować.

Inaczej będzie działać system zadowolenia. Będzie czytelniejszy i (mamy nadzieję) bardziej intuicyjny.
Jeśli chcecie zrobić sobie screeny miast z dotychczasowymi wynikami zadowolenia (bo np. macie ponad 90% w pięciu miastach), to teraz jest pora na to. Nie ma co czekać - nowy system będzie wyglądał inaczej.

Oczywiście będzie też można zacząć nową grę - na mapie Europy (z jednym miastem początkowym), lub na Cottonianie (z dwoma miastami początkowymi).

Najdawniejsi Gizarmowicze grali na mapie Europy. Od tamtego czasu, z uwzględnieniem Waszych doświadczeń, mapa została znacznie zmieniona. Oczywiście są na niej liczne niespodzianki, wieże do odbudowy i barbarzyńcy. Inny jest rozkład terenu oraz zasobów specjalnych. Na przykład wieloryby odpłynęły z Morza Czarnego, znajdziecie je natomiast na północy.
Lokacji startowych jest 20. Wszystkie sprawdzone, aby miały na początek wystarczająco żywności i funduszy. No i aby barbarzyńcy nie stali pod samymi murami ;-)
Anglia ma połączenie z kontynentem za pomocą mielizny, więc nie da się grać w całkowitej izolacji od innych graczy ;-)

Kończymy przygotowania i wstępnie namierzamy się na wdrożenie w poniedziałek (1 września) wieczorem. Jeśli to się zmieni, powiadomimy Was.

8
Dyskusje / help kontekstowy?
« on: May 19, 2014, 08:28:36 PM »
Wiadomo że w grze przydałoby się więcej pomocy kontekstowej (żeby nie musieć ciągle zaglądać do Gizarmopedii). Gdzie Waszym zdaniem najbardziej brakuje informacji?

9
Dyskusje / Powroty do gry po przerwie
« on: May 04, 2014, 02:04:53 AM »
Ciekawi mnie, jak się Wam wraca do gry po kilkudniowych przerwach? Czy jest to proste, czy sprawia trudności? Co jest najbardziej denerwujące?

10
Zmiany w "Gizarma: Wieże" (0.81) / Dzięki za promocję
« on: April 18, 2014, 02:05:08 PM »
Dziękujemy ArquesMartin za wrzucenie informacji o Gizarmie wczoraj na Wykop. Efekt nie dał się nie zauważyć :-) Kilkadziesiąt nowych wejść na stronę, kilku nowych graczy :-)

11
Gizarma: Wieże (gry 0.81) / Mapka z herbami
« on: March 28, 2014, 01:29:18 AM »
Dla lepszej orientacji kto koło kogo gra, wklejam tu mapkę z herbami, na podstawie której wybieraliście lokację do gry. Herb jest przypisany do lokacji startowej, to znaczy np. Kataj w każdej grze ma ten sam herb.

12
Pomoc i inne pytania / Gizarmopedia
« on: March 23, 2014, 02:27:40 AM »
Aktualna wersja helpa / podręcznika do Gizarmy:

Gizarmopedia

13
Zmiany w "Gizarma: Wieże" (0.81) / Gizarma: Wieże (wersja 0.81)
« on: March 23, 2014, 01:55:33 AM »
Najnowsza wersja Gizarmy "Gizarma 0.81: Wieże" jest dostępna do pobrania na stronie gizarma.pl

Do wyboru wersja z instalatorem pod Windows
lub gizarma.zip.

Po uruchomieniu gry trzeba zalogować się na swoje konto lub stworzyć nowe konto.
Następnie można dołączyć do gry i wybrać lokację startową.

Lista zmian w wersji 0.81: Changelog

Aktualna pomoc do gry: Gizarmopedia
Aktualny Gizarmo-pomocnik



... i społecznościowo: facebook, twitter, warsztat.gd






14
Błędy w 0.81 (Gizarma: Wieże) / Błędy w "Gizarma: Wieże" (0.81)
« on: March 22, 2014, 01:55:38 PM »
W tym dziale zgłaszamy błędy zaobserwowane w wersji "Gizarma: Wieże" (0.81).

Każdy błąd zgłaszajmy w osobnym wątku (New Topic). To pozwoli łatwiej orientować się w sytuacji i przeanalizować każde zgłoszenie.

W miarę możliwości używajmy w tytule wątku słów nazywających obszar gry i / lub problem, który wystąpił (np. "produkcja chmielu", "rozkaz atakuj - wywala", itp.). Dzięki temu łatwo znaleźć wątek dotyczący danego błędu nawet po dłuższym czasie.

Wątki dotyczące błędów naprawionych przeniesione zostaną do działu Naprawione. Jeśli któryś z błędów pojawi się ponownie, trzeba utworzyć dla niego nowy wątek (i ewentualnie podać link do starego). Mimo podobnych objawów to może być zupełnie inny błąd.

Powodzenia!




15
Zgłaszanie błędów / Jak zgłaszać błędy:
« on: March 22, 2014, 01:44:19 PM »
Zgłaszanie błędów jest niezbędne, żebyśmy mogli je naprawiać :-) Czekamy na wszystkie Wasze zgłoszenia. Ułatwicie nam zmagania z bugami, działając według tych wskazówek:

Dobrze, żeby zgłoszenie znalazło się w dziale dotyczącym wersji, gdzie dany błąd wystąpił.

Najlepiej, żeby każdy błąd był w osobnym wątku (New Topic). To pozwoli łatwiej orientować się w sytuacji i przeanalizować każde zgłoszenie.

W miarę możliwości tytuł wątku powinien zawierać słowa związane z obszarem gry i / lub problemem, który wystąpił (np. "produkcja chmielu", "rozkaz atakuj - wywala", itp.). Dzięki temu łatwo znaleźć wątek dotyczący danego błędu nawet po dłuższym czasie.

Wątki dotyczące błędów naprawionych przeniesione zostaną do działu Naprawione. Jeśli któryś z nich pojawi się ponownie, trzeba utworzyć dla niego nowy wątek (i ewentualnie podać link do starego). Mimo podobnych objawów to może być zupełnie inny błąd.

Z góry dzięki za pomoc !

Pages: [1] 2 3