Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - Gabik

Pages: [1]
1
Błędy w "Gizarma: Europa" / Posiadanie terenu bez miasta...
« on: October 05, 2014, 11:03:26 PM »
W grze 218 po zlikwidowaniu miasta pozostał mi teren...

2
Propozycje i pomysły / Gizarma - Inwazja!
« on: October 05, 2014, 10:18:25 PM »
Mam wrażenie, że ostatnio nieco "zasypałem" forum, ale wolę napisać, zanim pomysł mi ucieknie...
Problemy z wprowadzeniem sensownego PvP znam, proponuję więc rozbudować walkę z "barbarzyńcami". Moim zdaniem obecnie walka z nimi jest delikatnie mówiąc mało atrakcyjna, a można to zmienić - jednocześnie wzmacniając kooperację między graczami.

Takim urozmaiceniem rozgrywki mogłaby być inwazja barbarzyńców:
1. Co jakiś czas (częstotliwość proponuję uzależnić od łącznego potencjału wszystkich graczy), gra losowałaby wydarzenie "Inwazja" i gracze otrzymywaliby odpowiedni komunikat:
"Podróżni z dalekich krajów głoszą, że ze wschodu nadchodzą Mongołowie w wielkiej sile, dotrą do Europy za ok. 100 godzin", albo z północy Vikingowie, albo z południa Arabowie itd.
2. Po upływie czasu na odpowiednim skraju mapy rzeczywiście pojawiają się barbarzyńskie armie (jedna/dwie/trzy? byle nie za blisko siebie). Posiadają z góry wylosowaną trasę (widoczną dla wszystkich graczy), uwzględniającą zaatakowanie kilku/kilkunastu miast (w każdym razie wystarczająco dużo by zaangażować większą liczę graczy) i zbudowanie barbarzyńskiego miasta na jej końcu.
3. Barbarzyńskie armie powinny posuwać się znacznie wolniej niż standardowe jednostki, niszczyć po drodze napotkane ulepszenia terenu, brać w jasyr napotkanych kupców, osadników, pionierów itd.
4. Gracze będą mieli czas na przygotowanie obrony (w miastach lub w wybranym miejscu stając na drodze barabarzyńskiej armii) - ewentualnie czas na ewakuację cenniejszych mieszkańców i surowców. No i wiadomo, że zaatakowani gracze będą musieli współpracować, bo w pojedynkę to powinno być trudno taką armię zatrzymać... Poza tym następna inwazja może przyjść z drugiej strony :)

3
Propozycje i pomysły / Osuszanie+zalesianie
« on: October 05, 2014, 09:56:17 PM »
Brakuje mi dwóch akcji dla robotników / osadników:

1. Przydałaby się możliwość (dosyć popularnego w średniowieczu) osuszania bagien. Wiadomo, byłoby to koszmarnie pracochłonne, ale powinno być mozliwe.

2. Podobnież, brakuje mi możliwości zalesiania terenów - tutaj możnaby dodać taką akcję osadnikom/robotnikom, ale o ile się orientuję, to zalesiania w średniowieczu raczej nie uprawiano, ponieważ "samo zarastało"... Proponowałbym jakiś mechanizm, w którym wraz z upływem czasu "nieużywany" teren pokrywa się lasem. Przy czym "nieużywany" możnaby zdefiniować dwojako:
a) wersja łagodniejsza: nieużywany teren - taki, na którym nie ma żadnych ulepszeń prócz drogi.
b) wersja trudniejsza: nieużywany teren - taki, na którym nie pracuje żaden mieszkaniec miasta, a ulepszenia (poza drogami) jeśli są, to "pochłania je puszcza" gdy przyjdzie czas :)

4
Propozycje i pomysły / Minimapa fullscreen
« on: September 28, 2014, 09:58:29 PM »
Minimapa jest fajna, ale przy królestwie liczącym kilkanaście miast, to jest problem by się zmieścić... Nie daje też obrazu "całego świata".

Jakby się dało kliknąć i zmienić na chwilę główny ekran gry na podgląd minimapy, to byłby duży plus. Skoro można go zmienić w podgląd miasta, to pewnie zrobienie tego, o czym piszę nie powinno być zbyt trudne.

5
Propozycje i pomysły / Dyplomacja
« on: September 28, 2014, 09:51:35 PM »
Niektórzy (pewnie większość) przebiera nóżkami, żeby wreszcie można było się naparzać PvP. Cóż, jestem wśród nich, ale bardziej brakuje mi w Gizarmie dyplomacji. Uważam też, że powinna pojawić się wcześniej, tj. przed możliwością prowadzenia wojen PvP.

Po pierwsze, widzę to tak, że pojawia się czwarty rodzaj elity: dyplomata. Pracuje on w budynkach (jakiś osobnych lub razem z kasztelanem - skoro kilku kupców może współdziałać, to czemu nie kasztelan z dyplomatą lub kilkoma dyplomatami).

Po drugie, pracujący dyplomata produkuje "punkty dyplomacji" - jak zwał, tak zwał. Powinien być dla nich jakiś licznik, jak dla pieniędzy, żeby punkty dyplomacji można było gromadzić i wydawać.

Po trzecie, za punkty dyplomacji gracze kupowaliby pakty (opłata jednorazowa) i potem płacili za ich trwanie (opłata pobierana co turę). Także zerwanie paktu czy inna akcja dyplomatyczna powinny kosztować punkty dyplomacji...

Po czwarte, na starcie widzę co najmniej takie pakty:
- prawo przechodu (bez tego paktu nie można wejść jednostkami na teren danego państwa, a więc nimożliwa jest eksploracja, handel i inne wycieczki);
- kartografia (umożlwia przekazywanie innym graczom tego, co widzi się w swojej mapie);

Po piąte, na przyszłość widzę tych paktów więcej, np.:
- zawarcie pokoju;
- lenno;
- sprzedaż miasta.

6
Błędy w "Gizarma: Europa" / Wywala przy zaglądaniu do listy wydarzeń
« on: September 21, 2014, 09:48:36 PM »
Log:

DEBUG    2014-09-21 21:44:09   Participants: Siemak, kryzoo, krzysztof5, liosan, wojtu
DEBUG    2014-09-21 21:44:09   Participants: FalliteFallentes, Siemak, hubtus, hydro, kryzoo, krzysztof5, liosan, squizzz, wojtu
INFO     2014-09-21 21:44:19   w: 1027 ,h: 690
ERROR    2014-09-21 21:44:36   
java.lang.RuntimeException Object is null
pl.gizarma.client.util.Assert.notNull(Assert.java:7)
pl.gizarma.client.model.game.Game.getCity(Game.java:138)
pl.gizarma.client.model.event.drawing.BuildingDescriptionDrawing.draw(BuildingDescriptionDrawing.java:21)
pl.gizarma.client.model.event.drawing.BuildingDoneEventTypeHandler$BuildingDescriptionDoneDrawing.draw(BuildingDoneEventTypeHandler.java:32)
pl.gizarma.client.gfx.gui.Pencil.draw(Pencil.java:341)
pl.gizarma.client.gfx.gui.Pencil.draw(Pencil.java:358)
pl.gizarma.client.gfx.gui.pnl.order.LogOrderPnlMode.drawLog(LogOrderPnlMode.java:144)
pl.gizarma.client.gfx.gui.pnl.order.LogOrderPnlMode.paint(LogOrderPnlMode.java:74)
pl.gizarma.client.gfx.gui.pnl.order.OrderPnl.paint(OrderPnl.java:117)
pl.gizarma.client.gfx.gui.Pnl.paint(Pnl.java:103)
javax.swing.JComponent.paintChildren(Unknown Source)
javax.swing.JComponent.paint(Unknown Source)
javax.swing.JComponent.paintToOffscreen(Unknown Source)
javax.swing.RepaintManager$PaintManager.paintDoubleBuffered(Unknown Source)
javax.swing.RepaintManager$PaintManager.paint(Unknown Source)
javax.swing.RepaintManager.paint(Unknown Source)
javax.swing.JComponent._paintImmediately(Unknown Source)
javax.swing.JComponent.paintImmediately(Unknown Source)
javax.swing.RepaintManager.paintDirtyRegions(Unknown Source)
javax.swing.RepaintManager.paintDirtyRegions(Unknown Source)
javax.swing.RepaintManager.seqPaintDirtyRegions(Unknown Source)
javax.swing.SystemEventQueueUtilities$ComponentWorkRequest.run(Unknown Source)
java.awt.event.InvocationEvent.dispatch(Unknown Source)
java.awt.EventQueue.dispatchEventImpl(Unknown Source)
java.awt.EventQueue.access$000(Unknown Source)
java.awt.EventQueue$1.run(Unknown Source)
java.awt.EventQueue$1.run(Unknown Source)
java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
java.security.AccessControlContext$1.doIntersectionPrivilege(Unknown Source)
java.awt.EventQueue.dispatchEvent(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.pumpOneEventForFilters(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForFilter(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForHierarchy(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(Unknown Source)
java.awt.EventDispatchThread.run(Unknown Source)

7
Propozycje i pomysły / Abandon game!
« on: September 21, 2014, 11:53:29 AM »
To co wrzucam w tym wątku, to tylko kropla w morzu tego, co mam w głowie. Jednakże życie zawodowe i rodzinne pochłania sporo czasu, więc zamiat jednego dużego wątku z ilomaś pomysłami, będę tu na forum kapał...

To, czego najbardziej brakuje, to opcja porzucenia gry. Jeśli gdzieś jest, to całkowicie niewidoczna.

Wg mnie jest to b. ważne, bo sporo osób porzuca grę już na początku rozgrywki, a są też tacy, którzy rezygnują nawet na późniejszym już etapie - tak czy siak blokują lokację startową dla innych chętnych lub większą jeszcze przestrzeń dla graczy aktywnych na danej mapie.

Myślę, że wprowadzenie opcji "porzuć grę", która zamieni państwo danego gracza w barbarzyńców to łatwe do wprowadzenia minimum. Opcja ta pozwoli graczom świadomie rezygnującym z rozgrywki nie psuć jej innym.

Potrzebny jest też w mojej ocenie mechanim, który po czasie (np. tydzień/dwa/cztery - do ustalenia) braku logowania się do konkretnej mapy automatycznie oznaczałby "porzuć grę" na tej mapie - pozwoliłoby to (co prawda z opóźnieniem czasowym) na eliminowanie graczy, którzy porzucili grę nie fatygując się, by ręcznie kliknąć odpowiednią opcję.

8
Gizarma: Wieże (gry 0.81) / Gra 218
« on: August 02, 2014, 10:33:43 AM »
To moja pierwsza gra w tę grę i od razu jestem w niej zakochany. Oczywiście, zrobiłem rozpoznanie bojem zamiast przeczytać instrukcję, więc na dzień dobry rozwaliłem sobie ekonomię i zmarnowałem startowe surowce na budynki nie przydatne na starcie. Od kilku dni naprawiam, co napsułem i jest "światełku w tunelu  :D

Do gry ściągnałem kilku znajomych i gadamy na FB, o naszych "dokonaniach", ale jest tu jeszcze Siemak i ktoś jeszcze z czasem dołączy, więc myślę, że ten temat się przyda.

Pages: [1]