Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - hydro

Pages: [1] 2 3 ... 34
1
Pomoc i inne pytania / Re: Zmiany w grze
« on: January 05, 2015, 02:21:04 AM »
Optymalna byłaby mozliwość współdzielenia odkrytych fragmentów mapy. Jeśli nie, to może udostępnianie screenshota z jakimiś notatkami? A Ty co o tym sądzisz?

2
Pomoc i inne pytania / Re: Zmiany w grze
« on: January 04, 2015, 02:55:15 PM »
Rozumiem. Myślę że przeniesienie dyplomacji z forum do gry, czy ogólniej sformalizowanie dyplomacji byłoby dobre. Wyrównywałoby to szanse osób mniej i bardziej "wygadanych". Trzeba tylko pokombinować, jak to zrobić dobrze.

Te wiadomości przesyłane przez posłów - chyba dobrze żeby mogły zawierać fragmenty mapy?

3
Pomoc i inne pytania / Re: Zmiany w grze
« on: January 01, 2015, 03:37:18 PM »
Ja lava gram od początku 2013 roku, wiem że bardzo polecałem gizarmę na forum ale nikt się nie chwalił by zaczął w nią grać.

Myślę, że jednak Twoje działania przyprowadziły parę osób :-) Na pewno jeden gracz chwalił się tutaj, a pamiętam że jeszcze ktoś gdzie indziej wspominał o tej grze - teraz nie mogę znaleźć, więc być może to było na czacie.

Wracając do mojego pomysłu to jest następujący:
Czat zostaje, forum zostaje.
Lecz jedyna możliwość pisania privów jest tylko poprzez wysyłania takiego listu przez swoją jednostkę do jednostki drugiego gracza, fajne by było gdyby list mógł czytać tylko król lub osoba uczona w szkole. Oczywiście byłaby możliwość przejęcia takiego listu przez innych graczy co dałoby wyjątkową cząstkę oryginalności, nawet przebijając laventhar.

Czyli chodzi o coś w rodzaju wysyłania poselstwa do innego państwa. Z możliwością przejęcia wiadomości. A wtedy na forum prywatne wiadomości wyłączyć?

4
Pomoc i inne pytania / Re: Zmiany w grze
« on: December 30, 2014, 02:28:12 PM »
Skąd Ty znasz Laventhar?!  :o

Hm, zauważyliśmy, że kilku z graczy często wspomina o tej grze, więc zaczęliśmy się jej przyglądać (wcześniej nikt z nas jej nie znał). Poczytaliśmy zasady, niektóre osoby spróbowały chwilę pograć - oczywiście za krótko, żeby dobrze "poczuć" rozgrywkę. Żeby się wciągnąć, ewidentnie potrzeba więcej czasu. I może lepiej wylosowanego królestwa na początku (dołączałam 2 razy, bo po jakimś czasie nieaktywności znika królestwo - i za drugim razem trafiłam znacznie gorzej niż za pierwszym). Na pewno mocną stroną Laventhara jest oryginalność mechaniki, dzięki zaprojektowaniu i zrobieniu tej gry przez konkretnego autora. To jest naprawdę super.

5
Pomoc i inne pytania / Re: Zmiany w grze
« on: December 29, 2014, 11:50:33 PM »
Zaglądając w ranking gry 230 http://gizarmo-pomocnik.appspot.com/pointsChart?gameId=230&serverId=main widzę, że przede wszystkim całkiem wyraźnie gra Królestwo Jerozolimy - ostatnio jego linia idzie ostro w górę.
Wygląda na to, że tym państwem gra gracz Arve. http://gizarmo-pomocnik.appspot.com/ranking?gameId=230&serverId=main Wprawdzie nie jest aktywny na forum, ale często widzę ten nick na czacie w grze. Może możesz z nim zagadać właśnie tam?

Postaram się zrobić znów przegląd nieaktywnych i aktywnych królestw od strony serwera i jakieś porządki (poprzednie chyba zadziałały bez problemów?). Potrzebuję na to jednak trochę czasu naraz, a w grudniu jest z tym słabo :-/

Czy myśleliście by możliwość pisania prywatnych wiadomości była jedynie poprzez wysłanie listu przez jednostkę do jakiegoś miasta lub jednostki innego gracza. Byłaby możliwość również przejmowania takich jednostek.

Myślę, że teraz jest całkiem dobry moment na zastanawianie się, jak by miała wyglądać dyplomacja w Gizarmie. Opisane przez Ciebie rozwiązanie (wiadomości tylko wewnątrz samej gry, nie na czacie ani forum) wydaje mi się trochę podobne do Laventhara (ale moge się mylić - jeśli tak, prosiłabym o wyjaśnienie różnicy). Jak sprawdza się ono na dłuższą metę w tamtej grze?

7
Pomoc i inne pytania / Re: Zmiany w grze
« on: December 29, 2014, 03:44:12 PM »
@jakubbb: dokładnie wtedy, kiedy sąsiad zza miedzy będzie mógł zrobić to samo (powołując się na swoje wyznanie) - nie wcześniej i nie później.

Mniej metaforycznie mówiąc, trwają prace nad zaprojektowaniem modułu walki. Zależy nam na tym, aby jednocześnie:
- miała elementy strategiczne
- nie dawała nadmiernej przewagi graczom nie-odchodzącym-od-komputera

A czy Twoi sąsiedzi w grze 230 grają, czy może masz wrażenie, że niektórzy z nich tylko założyli lokacje i zrezygnowali? Może potrzebna jest nowa runda przeglądu i usuwania nieaktywnych królestw?

8
Informacje / Re: Filmik
« on: November 24, 2014, 10:31:27 PM »
Według mnie potrzebny jest zarówno tutorial w grze (pozostaje kwestia jak on powinien działać, opcje są różne), jak filmiki pokazujące działanie gry. Dzięki filmikom może mniej graczy będzie się rejestrować tylko po to, żeby zobaczyć jak gra wygląda ;-)

9
Propozycje i pomysły / Re: Osuszanie+zalesianie
« on: November 24, 2014, 10:09:54 PM »
Trudność zaimplementowania tych dwóch akcji jest różna.

Zalesianie byłoby łatwiej wprowadzić, ponieważ mapy są przystosowane do tego, żeby dane pole mogło wystąpić w wersji leśnej i bezleśnej. Dzięki temu możliwe jest karczowanie. Oczywiście, są pola (np. złoża soli lub pustynia), na których nie może być lasu, ale to szczegół. Na łące, czarnoziemie, równinach, itp. las powstaje przez nałożenie drzew.

Natomiast wprowadzenie możliwości osuszania bagien wymagałoby zmian w samej konstrukcji map - wprowadzenia na etapie kompilacji mapy specjalnego terenu, na jaki zamieniałoby się bagno po osuszeniu. Zmiana taka nie mogłaby objąć map, na których już prowadzone są gry.
Łatwiej prawdopodobnie byłoby wprowadzić specjalne ulepszenie terenu, nakładane na bagno (jak obecnie mamy pole lub gliniankę) - teren pozostawałby "w tle" bagnem, ale działałby inaczej.

10
Informacje / Usuwamy niegrane królestwa
« on: November 21, 2014, 12:59:00 AM »
Wypróbowaliśmy mechanizm, który pozwala nam na usuwanie poszczególnych królestw bez psucia gry pozostałym graczom na tej samej mapie.

Zrobiliśmy też listę królestw spełniających łącznie warunki:
1) gracz który je założył, logował się do Gizarmy jeden jedyny raz
2) data ostatniej aktywności w grze jest taka sama jak data rejestracji konta i dołączenia do gry
3) ostatnia aktywność miała miejsce co najmniej miesiąc temu.
Takich królestw jest, jak się okazuje, całkiem sporo.

Z punktu widzenia aktywnych graczy te porzucone na etapie lokacji startowej królestwa blokują teren, na który można byłoby się rozwinąć, albo pobudować przez niego drogi.

Zaczniemy powoli usuwać te królestwa. Nie powinno to w żaden negatywny sposób wpłynąć na królestwa aktywnych graczy. Jeśli napotkacie błędy, prosimy koniecznie o ich zgłaszanie.


Czy warto dołączać do gier na uwolnionych lokacjach - chyba nie za bardzo. Na razie nie odnawiają się niespodzianki, więc taka odzyskana lokacja z punktu widzenia nowego gracza jest niepełnowartościowa.
Jeśli ktoś chce zbudować duże państwo, na pewno lepiej dołączyć do nowej gry (im wyższy numer mapy, tym nowsza gra).
Zresztą, pewnie okaże się, że część lokacji startowych jest zablokowana (aby lokacja startowa była aktywna, musi być oddalona o co najmniej 5 pól od terenu innego państwa).

Głównym celem usuwania niegranych królestw jest odzyskanie terenu, aby mógł zostać wykorzystany przez aktywnych graczy.

11
Zastanawiam się, może byłoby wskazane, aby przygotowywać nowe mapy w dwóch wersjach - trudniejszej (jedno miasto, może mniej mieszkańców) i łatwiejszej (dwa lub więcej miast, więcej mieszkańców). To powinno być wykonalne.
Same miasteczka nie są takie ważne jak surowce, które będą do dyspozycji gracza na start. Jeśli będą to gołe miasteczka to i tak dużo czasu trzeba poświęcić na pozyskanie zasobów, żeby cokolwiek dało się w tych miastach zrobić.
To też chyba powiedziałem mniej więcej, ale ok nikt mnie nie czyta ;)

Wprost przeciwnie :-) Na to żeby pojedyncza mapa (np. "Cottoniana") występowała zarówno w wersji easy jak trudniejszej, wpadłam pod wpływem Twojej wypowiedzi, a także dawniejszej dyskusji o edytorze map. Teraz tylko wyobraziłam sobie, jak to mogłoby być wykonane technicznie - przygotować trzeba mapę w wersji easy (z max ilością miasteczek), a do wersji trudniejszej usunąć z konfiguracji miasteczka. Potem przy dołączaniu do gry mógłby być jakoś umożliwiony wybór wersji mapy.

12
Rozumiem, że wioskami nazywamy tu  miasto bez palisady ("miasteczko"), a nie ulepszenie terenu.

Zgadzam się z argumentacją Hubtusa, więcej miast w lokacji startowej = szybszy początek gry. Im więcej, tym poziom mapy bardziej "easy".
Wydaje mi się też, że gracz szybciej uczy się mechanik gry (szczególnie rozbudowy miasta) gdy może porównać miasto niezaawansowane z zaawansowanym.

Zaznaczyłem opcję "Wioski są zbędne".
W przypadku dodatkowych wiosek nie podoba mi się to że nie mogę zaplanować ich położenia.
Przykładowo na Cottonianie pierwsze co zrobiłem to wysiedliłem wioskę i postawiłem w innym miejscu.

Ale wysiedlając miasteczko uzyskałeś w sposób kontrolowany bodaj 4 jednostki. Gdybyś miał je luzem na początku gry, spowodowałyby stratę w budżecie. Jeśli nie mógłbyś się zalogować do gry, państwo by zbankrutowało i jednostki by zdezerterowały. A w miasteczku bezpiecznie się przechowują, trochę pracując. No i nie przeszkodziło Ci to przenieść tego miasteczka w lepsze miejsce, kontrolując wpływ tego na budżet.

Zastanawiam się, może byłoby wskazane, aby przygotowywać nowe mapy w dwóch wersjach - trudniejszej (jedno miasto, może mniej mieszkańców) i łatwiejszej (dwa lub więcej miast, więcej mieszkańców). To powinno być wykonalne.

13
Informacje / Re: Powiększanie podglądu mapy
« on: November 06, 2014, 06:46:06 PM »
Przykładowa powiększona minimapka na screenie:

14
Propozycje i pomysły / Re: Mniejsze mapy, turniej
« on: November 04, 2014, 08:49:53 PM »
Na razie w ankiecie wypowiedziały się 2 osoby. Znaczy, chyba nie przemawia do Was ten pomysł?

15
Gizarma: Europa (gry od 1 IX 2014) / Re: 226 - Europa
« on: November 03, 2014, 12:48:05 AM »
Czy po odbudowaniu wież na świecie można jeszcze grać czy zaraz zostanie zamknięty?

Można grać dalej :-) Nie zamykamy światów.

Jeśli kiedyś będziemy zmuszeni to z jakichś względów technicznych zrobić, to na pewno powiadomimy Was na czacie i forum.

Pages: [1] 2 3 ... 34