Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Gabik

Pages: [1] 2 3 4
1
Propozycje i pomysły / Re: Gizarma - Inwazja!
« on: February 09, 2016, 06:58:15 PM »
Udało się coś ruszyć z tymi barbarzyńcami?

2
Propozycje i pomysły / Re: Minimapa fullscreen
« on: February 09, 2016, 06:54:56 PM »
Super. Działa jak trzeba. Wreszcie coś widać  :D

3
Propozycje i pomysły / Re: Dyplomacja
« on: February 09, 2016, 06:45:22 PM »
I jak? Udało się coś ruszyć w temacie dyplomacji?

4
Propozycje i pomysły / Re: Gizarma - Inwazja!
« on: October 09, 2014, 06:52:05 AM »
@krzysztof5
Od strony programistycznej, czy relacji serwer-klient, to nie wiem jak to wygląda, ale wyznaczenie trasy z opcją "atakuj wszystko po drodze" i "jeśli wcześniej istniejący cel zniknął, to idź dalej" nie wydaje mi się specjalnie trudne.

Większe wyzwanie widzę w zrobieniu sensownego algorytmu, który kreowałby "inwazję" (np. sensowne ustalanie trasy) niż w zorganizowaniu samego jej przebiegu. Może się mylę - twórcy gry pewnie wiedzą lepiej, może się wypowiedzą co do tego pomysłu.

@wojtu
Zrobienie sensownego PvP wydaje mi się znacznie trudniejszym zadaniem. Trzeba je zrobić tak, by nie wyszedł z Gizarmy kolejny Travian. Tymczasem "inwazja" wydaje mi się być do zrealizowania "na zaraz"...

5
Dyskusje / Re: Jaki konwent / konferencja?
« on: October 09, 2014, 06:40:42 AM »
Nazwy jakiejś nie rzucę, ale we Wrocku chętnie bym się spotkał z autorami gry i innymi Gizarmowiczami  8)

6
Informacje / Re: Filmik
« on: October 09, 2014, 06:39:25 AM »
Nie ma sensu robić in-game tutorial (pewnie byłby efektywniejszy w uczeniu zasad rozgrywki), ale właśnie video tutorial, bo można go wykorzystać marketingowo, a uczyć gry przy okazji.

7
Błędy w "Gizarma: Europa" / Posiadanie terenu bez miasta...
« on: October 05, 2014, 11:03:26 PM »
W grze 218 po zlikwidowaniu miasta pozostał mi teren...

8
Propozycje i pomysły / Gizarma - Inwazja!
« on: October 05, 2014, 10:18:25 PM »
Mam wrażenie, że ostatnio nieco "zasypałem" forum, ale wolę napisać, zanim pomysł mi ucieknie...
Problemy z wprowadzeniem sensownego PvP znam, proponuję więc rozbudować walkę z "barbarzyńcami". Moim zdaniem obecnie walka z nimi jest delikatnie mówiąc mało atrakcyjna, a można to zmienić - jednocześnie wzmacniając kooperację między graczami.

Takim urozmaiceniem rozgrywki mogłaby być inwazja barbarzyńców:
1. Co jakiś czas (częstotliwość proponuję uzależnić od łącznego potencjału wszystkich graczy), gra losowałaby wydarzenie "Inwazja" i gracze otrzymywaliby odpowiedni komunikat:
"Podróżni z dalekich krajów głoszą, że ze wschodu nadchodzą Mongołowie w wielkiej sile, dotrą do Europy za ok. 100 godzin", albo z północy Vikingowie, albo z południa Arabowie itd.
2. Po upływie czasu na odpowiednim skraju mapy rzeczywiście pojawiają się barbarzyńskie armie (jedna/dwie/trzy? byle nie za blisko siebie). Posiadają z góry wylosowaną trasę (widoczną dla wszystkich graczy), uwzględniającą zaatakowanie kilku/kilkunastu miast (w każdym razie wystarczająco dużo by zaangażować większą liczę graczy) i zbudowanie barbarzyńskiego miasta na jej końcu.
3. Barbarzyńskie armie powinny posuwać się znacznie wolniej niż standardowe jednostki, niszczyć po drodze napotkane ulepszenia terenu, brać w jasyr napotkanych kupców, osadników, pionierów itd.
4. Gracze będą mieli czas na przygotowanie obrony (w miastach lub w wybranym miejscu stając na drodze barabarzyńskiej armii) - ewentualnie czas na ewakuację cenniejszych mieszkańców i surowców. No i wiadomo, że zaatakowani gracze będą musieli współpracować, bo w pojedynkę to powinno być trudno taką armię zatrzymać... Poza tym następna inwazja może przyjść z drugiej strony :)

9
Propozycje i pomysły / Osuszanie+zalesianie
« on: October 05, 2014, 09:56:17 PM »
Brakuje mi dwóch akcji dla robotników / osadników:

1. Przydałaby się możliwość (dosyć popularnego w średniowieczu) osuszania bagien. Wiadomo, byłoby to koszmarnie pracochłonne, ale powinno być mozliwe.

2. Podobnież, brakuje mi możliwości zalesiania terenów - tutaj możnaby dodać taką akcję osadnikom/robotnikom, ale o ile się orientuję, to zalesiania w średniowieczu raczej nie uprawiano, ponieważ "samo zarastało"... Proponowałbym jakiś mechanizm, w którym wraz z upływem czasu "nieużywany" teren pokrywa się lasem. Przy czym "nieużywany" możnaby zdefiniować dwojako:
a) wersja łagodniejsza: nieużywany teren - taki, na którym nie ma żadnych ulepszeń prócz drogi.
b) wersja trudniejsza: nieużywany teren - taki, na którym nie pracuje żaden mieszkaniec miasta, a ulepszenia (poza drogami) jeśli są, to "pochłania je puszcza" gdy przyjdzie czas :)

10
Propozycje i pomysły / Re: ulepszenia
« on: October 05, 2014, 09:02:47 PM »
Mam trochę inny pomysł na to, więc może odświerzę temat.
1. Nie sądzę by w średniowieczu postęp dokonywał się tak: król sobie uroił jakiś pomysł i zaprzągł do tego wynalazców... Myślę, że gracze powinni mieć jedynie możliwość generowania jakiś "punktów postępu", a ewentualne konkretne "wynalazki" powinny być dokonywane losowo. "Punkty postępu" powinny rosnąć nie tylko od pracy nawukowców na uniwerkach, ale także od wymiany handlowej, odkryć geograficznych i może innych jeszcze parametrów.
2. Poszczególne "wynalazki" powinny rozprzestrzeniać się między poszczególnymi miastami i państwami (zwłaszcza tam, gdzie jest między nimi handel - może wartość przewiezionych dóbr w ostatnim czasie by na to wpływała). W średniowieczu postęp odbywał się głównie poprzez "uwspólnianie" tego co już odkryto, a nie przez bezpośrednią wynalaczość.
3. Myślę, że już na starcie wiele powinno być reglamentowane postępem. Np. pole poz. 2 powinno wymagać poznania dwójpolówki, a poz. 3 wymagać poznania trójpolówki...

Myślę, że takie powiązanie postępu z handlem wiele dodałoby do rozgrywki i interakcji między graczami. W zasadzie to byłby koniec (a przynajmniej znaczące utrudnienie) dzisiejszego popularnego singleplayer.

11
Propozycje i pomysły / Re: Karczowanie lasu
« on: October 05, 2014, 08:43:18 PM »
Popieram pomysł. Naprawdę dobre rozwiązanie.

12
Propozycje i pomysły / Re: Złoto z wiosek
« on: October 05, 2014, 08:41:16 PM »
Pomysł, żeby wioskom nadać jakąś użyteczność jest super. Produkcja złota ok. Ja bym rozważył taką opcję, jeszcze że każda wioska to dodatkowe miejsce zamieszkania dla ludzika (jak drewniana chata na starcie, z opcją rozbudowy w "miasteczko" do pojemności drewnianego domu).

13
Informacje / Re: Filmik
« on: October 02, 2014, 10:37:45 PM »
Widziałem. Może dał by ktoś radę zrobić taki video-tutorial dla nowych? Podzielony na kilka części tematycznie?

14
Informacje / Re: Jak promować Gizarmę - czat
« on: October 02, 2014, 10:35:55 PM »
1. Obawiacie się niepotrzebnie  8) Ja kręcę się koło Wrocka i się swego gniazda nie wstydzę  ;D

2. Jak nie chcecie pytać o zamieszkanie, to zapytajcie: na jakie konwenty w 2015 się wybierasz?

3. Moim zdaniem najprościej i najszybciej będzie założyć temat na forum i niech się chętni umawiają   :)

15
Informacje / Re: Jak promować Gizarmę - czat
« on: October 02, 2014, 01:29:02 PM »
Odpowiedź na to pytanie poprzedziłbym jakąś "ankietą", która odpowie nam na pytanie z jakich okolic są aktywni gracze.

Pages: [1] 2 3 4