Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Kryzoo

Pages: [1] 2 3 ... 14
1
News / New map XKCD
« on: July 02, 2017, 01:42:42 PM »
We added a new map for 6 players XKCD. Enjoy :)

Kryzoo

2
Questions & Answers / Re: construction area in town
« on: December 19, 2016, 08:43:13 AM »
No. However you can demolish old buildings and construct better ones :)

3
Pomoc i inne pytania / Re: Witam
« on: November 03, 2016, 05:04:56 PM »
Cześć
No właśnie, prace zostały zawieszone.
Sytuacja wygląda tak, że zespół się wykruszył z różnych (m.in. życiowych) powodów.

Ja  jestem zainteresowany rozwojem Gizarmy, ale zrobiłem sobie przerwę na czas nieokreślony, żeby spożytkować czas wolny w inny sposób.
Być może wrzucę jakiś nowy ficzer jak znajdę kilka wolnych wieczorów, ale na poważniejszy powrót nie jestem jeszcze gotowy.
Mam nadzieję, że coś się jeszcze kiedyś uda zrobić.

Jak widzicie gra cały czas działa, dzięki uprzejmości naszego znajomego, który gości nas na swoim wypasionym serwerze :)

Co do mnie to cały czas doglądam gry od strony administacyjnej. Usuwam świeże, ale porzucone królestwa, żeby trochę zagęścić graczy. Nawet trochę czasem gram :)

Fajnie, że są fani Gizarmy. Może jakiś czas udało by się zmobilizować i ruszyć z rozwojem.

pozdrawiam
Kryzoo

4
Pomoc i inne pytania / Re: Witam
« on: October 11, 2016, 03:34:41 PM »
Czy jeszcze ktoś gra w Gizarmę bo na forum widze pustki :/ bardzo lubię w nią grać ale niestety te pustki mnie zniechęcają do dalszej gry.
Tak i w dodatku musiałeś tyle czekać na odpowiedź :)
W tej chwili gra około 10 osób dziennie.

Wskakuj do 268, jeszcze są miejsca. Może coś się będzie działo.

Kryzoo

5
Mam nadzieję, że naprawiłem. Błąd był w oknie grupowania.

Pozdrawiam
Kryzoo

6
Zgłaszanie błędów / Re: Zablokowana droga
« on: December 20, 2015, 09:03:29 PM »
A możnaby zrobić informację w kronice, że jednostka została zablokowana? Bo teraz często jest tak, że nawet się o tym nie wie.

Ok, popieram :)

7
Zgłaszanie błędów / Re: Zablokowana droga
« on: December 11, 2015, 10:14:11 PM »
Popieram i wpisuję do backlogu.
Tzn droga jest niemodyfikowalna po stworzeniu, więc jeśli się nagle okaże, że na trasie stoi barbarzyńca to nistety będzie blokada. Ale można wykorzystać bieżące informacje w trakcie ustawiania trasy.

Już zrobione. Zablokowane pola są omijane łukiem :)
Ale można zaplanować trasę, która kończy się na zablokowanym polu. To jest celowe. Dzięki temu np tragarz wejdzie automatycznie na pole wieży i zostawi towary kiedy ta zostanie odblokowane.
Tak jak pisałem wcześniej: to dotyczy tylko momentu planowania ścieżki. Jeśli później pojawi się ufortyfikowana jednostka na trasie to niestety będzie blokada.

8
News / Block and attack
« on: December 11, 2015, 10:05:48 PM »
Hello, I hope you have fun playing Gizarma.
What about changing a bit the rules?

We added some new experimental functions to get some new interactions between players.

So far you are able to fortify on towers, block or attack them. From now you can fortify and block any area on the map. The blocked area cannot be accessed by foreign units. You can also attack any area blocked by other kingdoms.

The exceptions from this rule are the cities. It is not possible to attack or block them. But you still can attack and destroy the cities of Barbarians.

Additionally, to help players not to stuck on blocked areas, the visible fortified units are bypassed while a new route is planned.

Enjoy and let us know how do you find new changes!

http://blog.gizarma.pl/en/block-and-attack/

Kryzoo

9
Bugs and issues / Re: Education Complete...Woodcutter?
« on: December 06, 2015, 09:53:18 PM »
Oh, it need to be fixed. Possibly the situation requires a special relevant event :)

10
Propozycje i pomysły / Re: Łączenie kurierów
« on: December 04, 2015, 04:18:46 PM »
Dobry pomysł. Popieram. Wpiszę do backlogu.

11
Bugs and issues / Re: Tower and barbarian city
« on: November 30, 2015, 10:53:24 AM »
Some of towers are located on barbarian terrain.
When barbarian city is destroyed, then player is not able to unload resources in the tower.

It looks like after game restart, this issue disappears.

Could you explain more detailed how it looked like?
1. Was tower visible for your units at the moment after battle (bright area) or in fog-of-war  (darker area)?
2, Were you able to order: 'unload' ?  In case of fog of war when your clien thinks the tower is on Barbarians' area the order is not available.

12
Zgłaszanie błędów / Re: Zablokowana droga
« on: November 26, 2015, 08:56:35 PM »
Popieram i wpisuję do backlogu.
Tzn droga jest niemodyfikowalna po stworzeniu, więc jeśli się nagle okaże, że na trasie stoi barbarzyńca to nistety będzie blokada. Ale można wykorzystać bieżące informacje w trakcie ustawiania trasy.

13
Bugs and issues / Re: Upkeep reduction
« on: November 23, 2015, 01:07:02 AM »
Need to think it over. IMO Reduction cannot be greater than 100%. Thx!

14
News / Removal of abandoned kingdoms
« on: November 19, 2015, 12:03:55 AM »
Gizarma is a multiplayer game, right? Hmmm, so the best fun is when all kingdoms are used by active players. This is cruel but very often players abandon their kingdoms very quickly. Well, no problem, it is nice anyway that they tried the game :) Maybe one day another version of Gizarma can attract more players.
But what about abandoned kingdoms?

We decided to systematically remove such kingdoms to free places for other players.
How do we recognize such an abandoned kingdom? We check 3 conditions:

1. The player has not logged in to the game more than 3 days
2. The kingdom age is less than 2 weeks - it does not make sense to free places in advanced game where players are far ahead
3. The player played the game not more than 4 days before he abandoned the game. So if the player put much effort in kingdom development it will not be removed anyway.

All 3 above conditions have to be met. Then Gizarma sends a warning e-mail to owner of the kingdom to give him a chance to login. If he still does not login within following 24h then the kingdom will be removed and the starting position returns to the pool of available starting positions.

Well, the removal mechanism is experimental, so please let us know if you experience a problem that might be related to it.

cheers
Kryzoo

15
Bugs and issues / Level promotion estimate with mentor
« on: November 13, 2015, 03:24:50 PM »
Wojtu reported a problem that level promotion estimated do not depend on presence of higher level craftsman.
Craftsmen promote quicker when they work with more advanced units of same speciality. Required is only that the advanced unit is working in its speciality at the moment.

Indeed, it was a bug in client application. The real promotion on the server was evaluated properly.
Fixed.

Pages: [1] 2 3 ... 14