Gizarma - forum

forum po polsku => Wasze królestwa => Gizarma: Wieże (gry 0.81) => Topic started by: Khrone on March 25, 2014, 06:46:20 PM

Title: Gra 209
Post by: Khrone on March 25, 2014, 06:46:20 PM
Rozpocząłem grę jako Kannan na mapie 209... czyżbym był sam?  :'( Nie mogę się do kogoś przenieść nawet by grać na jakimś bardziej zaludnionym serwerze.

No nic, odkrywam okolice i planuje, ale smutno mi tak samemu :(
Title: Re: Gra 209
Post by: liosan on March 25, 2014, 06:53:34 PM
Jest tam przynajmniej 4 innych graczy: http://gizarmo-pomocnik.appspot.com/ranking?gameId=209&serverId=main , Jak chcesz grać z kimś jeszcze to zaproś kogoś nowego do Gizarmy :P Pozostałe gry mają już wszystkie 16 lokacji startowych obsadzonych.

Liosan
Title: Re: Gra 209
Post by: mark on March 27, 2014, 02:03:36 AM
Gram Judeą. Zbudowałem pole dla rolnika. Wysłałem zwiadowcę na zachód i znalazłem kamienie szlachetne i coś takiego jak w załączniku, czyli chyba wieżę do odbudowania.
Title: Re: Gra 209
Post by: Kryzoo on March 27, 2014, 07:31:02 AM
Tak, to są ruiny wieży.
Title: Re: Gra 209
Post by: mark on March 27, 2014, 01:54:33 PM
@up THX

@Khrone Czy to jest twoje miasto? Ma inny herb niż na tej liście z drugiego posta. Da się zmienić herb?
Title: Re: Gra 209
Post by: troll on March 27, 2014, 02:16:09 PM
Da się zmienić herb?

W tej chwili nie da się zmienić herbu.
Title: Re: Gra 209
Post by: liosan on March 27, 2014, 02:40:29 PM
@Khrone Czy to jest twoje miasto? Ma inny herb niż na tej liście z drugiego posta
To pewnie miasto Khronego, tylko teraz jest bug w pomocniku - złe herby się wyświetlają. Postaram się w najbliższym czasie naprawić :)

Liosan
Title: Re: Gra 209
Post by: Khrone on March 27, 2014, 08:03:00 PM
@Khrone Czy to jest twoje miasto? Ma inny herb niż na tej liście z drugiego posta. Da się zmienić herb?
Tak, to moje miasto :)

Troll: Można skąś dostać "dedykowane" ikonki królestw? To mój avatarek domowej roboty jest brzydki raczej :)
Title: Re: Gra 209
Post by: troll on March 27, 2014, 09:37:11 PM
Quote
Troll: Można skąś dostać "dedykowane" ikonki królestw? To mój avatarek domowej roboty jest brzydki raczej :)

Nie bardzo rozumiem. Chcesz zobaczyć wszystkie herby, czy zmienić na inny?
Title: Re: Gra 209
Post by: liosan on March 27, 2014, 09:43:54 PM
Chyba Khrone chciałby dostać herb swojego królestwa w dużej rozdzielczości, żeby sobie wstawić awatar na forum - zgodnie ze swoją tradycją:)

Liosan
Title: Re: Gra 209
Post by: troll on March 27, 2014, 09:52:29 PM
Tą flagę zrobiła Hydro, więc zaraz ją poproszę o udostępnienie.
Title: Re: Gra 209
Post by: troll on March 27, 2014, 10:29:28 PM
No to wklejam (załącznik). Podziękowania dla Hydro :)
Title: Re: Gra 209
Post by: Khrone on March 27, 2014, 10:31:32 PM
Dzięki, od razu lepiej :)
Title: Re: Gra 209
Post by: sajanpunk on March 30, 2014, 07:58:48 PM
Kolego z królestwa Kannan, zgłasza się król z Tatarlaru i już wysyłam do Ciebie zwiadowce jak by co kiedyś się minęliśmy zwiadowcami w okolicach barbarzyńców spod Hasding ale doszedłem nie do Twojego królestwa tylko do innego;p jutro powinienem być gdzieś w okolicach. Jak by co moje królestwo jest jakieś 5 kratek na północny zachód od owych barbarzyńców. Serdecznie zapraszam.
Title: Re: Gra 209
Post by: Nubosabuk on March 31, 2014, 01:43:35 AM
dzień dobry tu król Altin Orda! Troche mi sie powalilo i zbudowałem lvl 3 uprawę chmielu zamiast pola uprawne a wino produkuje:)
Title: Re: Gra 209
Post by: mark on April 02, 2014, 09:21:49 PM
Zwiadowca znalazł Misir i nową mieliznę. Ale brakuje mi go koło moich miast bo po zbudowaniu palisady w Hebron odkrył mi się dziwny kawałek mapy. Jak dla mnie wygląda jak słoń ;) Chyba wyślę tam jakiegoś pioniera.

Zbudowałem kopalnię i myślałem że będzie można wydobywać żelazo. Ale nie widać jej z żadnego miasta (stoi na niej osadnik). Chyba musze zbudować wieś. Tylko na którym polu, jak tam wszedzie jest coś potrzebnego. Zamiast tego pola nad wodą chyba zbuduję. Szkoda pola ale potrzebne mi żelazo. A pole moge zrobić gdzie indziej.
Title: Re: Gra 209
Post by: wojtu on April 02, 2014, 10:55:57 PM
Zwiadowca znalazł Misir i nową mieliznę. Ale brakuje mi go koło moich miast bo po zbudowaniu palisady w Hebron odkrył mi się dziwny kawałek mapy. Jak dla mnie wygląda jak słoń ;) Chyba wyślę tam jakiegoś pioniera.

Zbudowałem kopalnię i myślałem że będzie można wydobywać żelazo. Ale nie widać jej z żadnego miasta (stoi na niej osadnik). Chyba musze zbudować wieś. Tylko na którym polu, jak tam wszedzie jest coś potrzebnego. Zamiast tego pola nad wodą chyba zbuduję. Szkoda pola ale potrzebne mi żelazo. A pole moge zrobić gdzie indziej.
Hehehe, faktycznie wygląda jak słoń, wcześniej tego nie zauważyłem :) Jeszcze jest ośmiornica, ale daleko... a może coś jeszcze?

Tak trzeba wieś postawić, możesz jeszcze wykarczować las i zbudować tam wieś, ale lasu nie da się odbudować, więc dobrze to przemyśl :) Jak już to mieszany, gdyż liściasty daje więcej drewna, a ono jest bardzo potrzebne. Szczególnie na początku, np. na 2 rudy 3 kłody trzeba by zrobić narzędzia.
Title: Re: Gra 209
Post by: Khrone on April 05, 2014, 10:20:28 AM
A więc odkrywam teren dookoła mnie i powoli zaczynam specjalizacje miast by stworzyć jeden organizm. Organizm, który za cel ma stworzenie miasta z 100 mieszkańcami - ot, taki achivment osobisty ;) Myślę czy nie skolonizować "morza śródziemnego" (nad którym leże) jak dawni Fenicjanie - w końcu jak by nie patrzeć znajduję się w "ich miejscu". No ale do tego potrzeba więcej odkrytych mielizn i wysp :)
Dotarłem do kilku sąsiadów wokół mnie, miło poznać :)
Title: Re: Gra 209
Post by: mark on April 05, 2014, 04:29:26 PM
@wojtu - dzięki, masz rację że jest duża różnica między lasem mieszanym i lasem liściatym.  Dlatego na tym polu, co była kopalnia, postawiłem wioskę. A wyciąłem mniej produktywny las na pagórkach z żelazem i tam zbudowałem kopalnię.

@Khrone - widziałem Twoją jednostkę w moich okolicach, takiego szarego pioniera. 100 mieszkańców, to chyba będzie potrzeba 12 kamienic żeby się pomieścili ;P

Title: Re: Gra 209
Post by: Nubosabuk on April 05, 2014, 04:31:27 PM
sorki za takie bliskie postawienie miasta przy królestwie Kanaan , ale tu jest najbliższe mi złoże soli :)
Title: Re: Gra 209
Post by: Khrone on April 05, 2014, 05:37:58 PM
sorki za takie bliskie postawienie miasta przy królestwie Kanaan , ale tu jest najbliższe mi złoże soli :)
Zawsze istnieje handel ;) Gdyby był moduł wojenny to była by wojna ;)

100 mieszkańców, to chyba będzie potrzeba 12 kamienic żeby się pomieścili ;P
Chyba nie zamierzam budować dla nich kamienic ;) Miasto takie stało by się bezużyteczne, całą powierzchnie zajmowały by te domki dla nich :D
Title: Re: Gra 209
Post by: liosan on April 05, 2014, 06:11:49 PM
@Khrone no oazą szczęśliwości to Twoje miasto nie będzie ;) Ale jakby się składało z króla, ~20 kupców i reszta rolnicy/rybacy i bezrobotni, to może nie miałoby to znaczenia. Chociaż największa produkcja żywności jaką udało mi się w poprzedniej wersji osiągnąć to jakieś 130, więc pewnie szykujesz się na dowożenie brakujących 170 ;)

Liosan
Title: Re: Gra 209
Post by: sajanpunk on April 08, 2014, 02:05:35 PM
Khrone, jak byś nie zauważył to jesteśmy sąsiadami granicznymi :D. Ale spokojnie teraz się będę rozwijał na północ bardziej. No i wiadomość do wszystkich - czy ktoś jest zainteresowany handlem soli? Mam sporo do sprzedania to co mnie interesuje to przede wszystkim to zielone coś z wielorybów ale innymi produktami też się zadowolę :P. Ale dajcie znać bo będe musiał rynek gdzieś wybudować. Pozycja mojej stolicy to 2162.
Title: Re: Gra 209
Post by: Khrone on April 08, 2014, 02:29:17 PM
Ogólnie moja ekspansja na kontynencie już jest generalnie zakończona (być może postawię tam tylko 1-2 miasta które będą mi potrzebne póżniej, więc jeśli chcesz iść na północ to droga wolna, tylko proszę, nie stawiaj mi osad koło granic :D

Na razie mój lud odkrywa mielizny i kolonizuje odległe rejony - chyba - wysp i wybrzeży Morza Śródziemnego. Kolonizacja, choć idzie dosyć powoli i przyszłe wielkie planowane morskie faktorie handlowe są na razie małymi osadami rybackimi to jednak postępuje do przodu. Problemy zaczynają się już w centralnej części królestwa, gdzie niskie zadowolenie i wysokie podatki uniemożliwiają szybszy rozwój a co za tym idzie naprawienie palących problemów, nie mówiąc już o zaczęciu budowania odpowiedniej 100 osobowej stolicy dla mojego morskiego ludu, czerpiącego ze swoich przodków, Fenicjan. Za morzami szukamy nie tylko urodzajnych wysp ale także surowców luksusowych na rynek własny jak i wymianę handlową z innymi państwami. :) Sytuację finansową królestwa dodatkowo rujnuje fakt ogromnych wydatków na eksplorację terenu jak i szkolenie łuczników, których przeznaczeniem będzie usuwanie nieprzychylnych nam osad zza mórz. Pierwsza bitwa już się stoczyła: 6 jednostek (1 łucznik i 5 odważnych wojowników) zaatakowało prowincjonalne miasto barbarzyńców, przy ogromnym poświęceniu i stratach bitwa została wygrana, jednak poległo 5 naszych obywateli. :/

Dodatkowo walczę o pierwsze miejsce w rankingu punktów państwa, trzeba dogonić Tatarlar :D http://gizarmo-pomocnik.appspot.com/ranking?gameId=209&serverId=main (http://gizarmo-pomocnik.appspot.com/ranking?gameId=209&serverId=main)
Title: Re: Gra 209
Post by: sajanpunk on April 08, 2014, 04:46:43 PM
Przy tym ostatnim nie dam się tak łatwo :P cały czas staram się utrzymać pozycje lidera :P. Przy czym może być coraz ciężej gdyż mam kryzys zadowolenia. Jak mi się udawało utrzymywać koło 55% tak mi teraz spadło nawet w niektórych osadach do ok 40 no ale mam nadzieje że z niego wyjdę :P. W każdym razie dobrze że pierwsza trójka jest koło siebie. Ułatwi to handel :D. W każdym razie powodzenia.
Title: Re: Gra 209
Post by: mark on April 11, 2014, 03:43:36 PM
Zwiadowca znalazł Misir i nową mieliznę. Ale brakuje mi go koło moich miast bo po zbudowaniu palisady w Hebron odkrył mi się dziwny kawałek mapy. Jak dla mnie wygląda jak słoń ;) Chyba wyślę tam jakiegoś pioniera.
Hehehe, faktycznie wygląda jak słoń, wcześniej tego nie zauważyłem :) Jeszcze jest ośmiornica, ale daleko... a może coś jeszcze?

Już na pewno widzę słonia :) Ale nie ma na nim pól ze słoniami. Poszukam gdzie indziej. Może będą na ośmiornicy. W Hebron mieszkańcy chcą sól, a w Ofel na razie nic chociaż jest większe. Dlaczego?
Title: Re: Gra 209
Post by: wojtu on April 11, 2014, 04:09:49 PM
Już na pewno widzę słonia :) Ale nie ma na nim pól ze słoniami. Poszukam gdzie indziej. Może będą na ośmiornicy.
Jak zależy ci na polu ze słoniami to wyjdź trąbą i idź na południe, z 15 pól i będą słonie :) Okolice Misiru, a niżej znajdziesz ich jeszcze więcej. A w sumie nad słoniem też są :)

W Hebron mieszkańcy chcą sól, a w Ofel na razie nic chociaż jest większe. Dlaczego?
Zgaduję, że w Herbon masz Plac targowy, a w Ofel nie.
Title: Re: Gra 209
Post by: mark on April 12, 2014, 02:04:40 PM
Zgaduję, że w Herbon masz Plac targowy, a w Ofel nie.

Tak było! Dzięki, teraz już zbudowałem plac targowy. Mieszkańcy zażądali kości słoniowej, może pod wpływem tego słonia. Czyli muszę szukac pola ze słoniami.
Title: Re: Gra 209
Post by: Khrone on April 12, 2014, 04:36:55 PM
W imperium panuje anarchia, powszechne są wystąpienia przeciw władzy a ludzie stracili ochotę na pracę. W imperium - bo oto jestem władcą państwa kolonizującego odległe tereny za morzami oraz najludniejszego państwa na kontynencie. W ten sposób zapewniam swojemu ludowi nie tylko miejsce do życia ale także dostęp do rozmaitych surowców szlachetnych takich jak kamienie szlachetne czy - w końcu - kość słoniowa. Niestety dalekosiężne plany niosą chwilowy spadek zadowolenia, gdyż koszty utrzymania takiego państwa wzrosły dyrastycznie. Formowana armia, mająca walczyć z barbarzyńcami została przydzielona do pilnowania porządku w miastach, lecz efektów nie widać. Sukcesy na polu ekonomicznym (np. uruchomienie produkcji wina czy nożyc) są często niewystarczające. Warto też zauważyć że więszkość miast jest w stadium przed produkcyjnym - już generuje znaczne koszta ale jeszcze nie jest w stanie samo siebie utrzymać, szczególnie teraz, kiedy zaopatrzenie ludzi w produkty decyduje o dochodzie jeszcze bardziej niż w poprzednich wersjach. Wyjście z kryzysu ekonomicznego będzie wymagać wielkich poświęceń i wyrzeczeń (szczególnie ze kasa królestwa pusta) lecz nie jest niewykonalne. Państwo padło ofiarą za szybkiego rozwoju terytorialnego :(
Title: Re: Gra 209
Post by: mark on April 13, 2014, 12:44:21 AM
Wystawiacie oferty handlowe? Bo nie mogę żadnej znaleźć :( Ja kilka wystawiłem. Mam na sprzedaż kamienie szlachetne w dużych ilościach, trochę desek i trochę młotków.  Chciałbym kupić przede wszystkim sól i konie. Ale przyda się też alkohol ;) lub inne zasoby te zwykłe.
Title: Re: Gra 209
Post by: Khrone on April 13, 2014, 09:28:44 AM
Ja mogę wystawić oferty na konie i sól, szczególnie przydała by się ambra i nożyce. Widzę twoje oferty, zaraz przyjmę jedną czy dwie, tylko mi do odpowiedniego miasta tragarze pójdą :)
Title: Re: Gra 209
Post by: mark on April 13, 2014, 03:05:44 PM
Ambry i nozyc nie mam (jeszcze), ale może coś innego Ci się przyda.
Title: Re: Gra 209
Post by: sajanpunk on April 13, 2014, 10:25:43 PM
Z chęcią wymienię sól na kamienie szlachetne powiedzmy w proporcji 100 soli za 75 kamieni żeby było uczciwe. A żeby widzieć oferty musisz mieć na mapie znalezione miasta z których oferty te są są wystawione, tak przynajmniej zrozumiałem z pomocnika :P. Ja właśnie wysyłam kmiecia w poszukiwaniu Twojego rynku. U mnie od jutra rynek powstanie więc sam też wystawie ofertę. Szkoda bo jak na razie jedyny dostawca ambry jest daleko na południe ;/. Jeżeli istnieje opcja wystawienia kamieni w mieście Roboam było by jak dla mnie najbliżej, bo 1 - to jedyne Twoje miasto jakie mam na mapie 2 - podejrzewam że mam tam najbliżej
Title: Re: Gra 209
Post by: sajanpunk on April 16, 2014, 02:57:50 PM
Mark jak by co jutro o 18.44 zawita do Ciebie mój kupiec w miejscowości Hebron a propo wymiany narzędzi za sól więc nie usuwaj proszę tej oferty :P No i obniżyłem cenę soli w kamieniach szlachetnych - jedynie 60 kamieni za 100 worków soli :D. No i w niedalekim czasie mam plany otworzyć handel ambrą bo znalazłem jedno fajne pole z 2 wielorybami co prawda sam potrzebuje w 2 miastach no ale mam utalentowanych rybaków więc powinienem mieć nadwyżkę.
Title: Re: Gra 209
Post by: mark on April 16, 2014, 10:07:17 PM
Mark jak by co jutro o 18.44 zawita do Ciebie mój kupiec w miejscowości Hebron a propo wymiany narzędzi za sól więc nie usuwaj proszę tej oferty :P

Spoko oferta aktualna :) Narzędzi ci u nas dostatek. Jakiś czas nie mogłem zaglądać do gry, musze się dopiero rozejrzeć od nowa, widzę że pionier tymczasem w końcu odkrył Twoje miasta :) A w kronice znalazłem, że  tragarze Khrone podjęli oferty za rudę i za ubrania. Dzięki.
Title: Re: Gra 209
Post by: Khrone on April 16, 2014, 10:27:44 PM
Tak, coś wymieniłem, wystawiłem też kilka ofert za trunki i konie, jeśli coś specyficznego potrzebujecie to piszcie :)
Title: Re: Gra 209
Post by: mark on April 17, 2014, 01:45:06 PM
Dotarłem w końcu do słoni. Znalazłem dwa pola z nimi i zrobiłem tak że budowałem miasto na końcu swojego zasięgu, potem budowałem miasto na nowym końcu zasięgu a to pierwsze opuszczałem. Wogóle to raz się pomyliłem i za szybko opuściłem miasto co jeszcze miało zostać (nie ma żadnego pytania o ptwierdzenie decyzji). I musiałem je znowu zbudować bo zasięgu zabrakło. I tak z przygodami zbudowałem w końcu miasto przy słoniach :) Nie rozumiem dlaczego jest tam też żubr (chociaż się przyda pewnie). Czy zwierzęta są wszędzie takie same niezależnie od warunków przyrodniczych?

Mam trochę rozsiane miasta. Załączyłem obrazek z moim państwem do wątku o granicach państw, tu jest link do mojego wpisu http://forum.gizarma.pl/index.php?topic=309.msg2276#msg2276

Zaniosłem kamienie szlachetne do Roboam, żeby było bliżej do Tatarlaru ale znowu zapomniałem o placu targowym i musze go zbudować zanim wystawię ofertę ;) Szukam innych państw, znalazłem już niektóre miasta z państw: Misir, Kanaan, Tatarlar, Altin Orda, Sklaveni, Alba (to Szkocja?), Bizancjum no i Saraceni. Ale ofert widzę na razie tylko 5 (w załączniku). Oj trudny ten handel.

Teraz będę poprawiał drogi, bo wolno idzie transport.
Title: Re: Gra 209
Post by: sajanpunk on April 17, 2014, 06:25:58 PM
Wstawiam screen mojego królestwa w celach informacyjnych aby nie szukać niepotrzebnie. Póki co rynki są w stolicy: Czyngis i w Jutrze, jednak zamierzam wybudować gdzieś bliżej granicy (Czagataj , Tołuń-Czerbi) w celu szybszego handlu.
Title: Re: Gra 209
Post by: sajanpunk on April 28, 2014, 12:43:47 PM
Widzę że w końcu w naszej grze zaczynamy odbudowywanie wież. Mark mnie uprzedził w rozpoczęciu :D. Jak by co moja pierwsza powinna powstać jakoś za 4 dni. Jak skończę to podeśle wiadomość.
Title: Re: Gra 209
Post by: mark on May 02, 2014, 01:24:51 PM
Chyba muszę przenieść stolicę. Aktualna Ofel jest na uboczu państwa to podobno zwiększa koszty utrzymania odległych miast. Najlepsza była by na środku, ale tam jest państwo Saracenów ;)

Zauważyłem że Nubosabuk (Altin Orda) robi mi konkurencję na rynku kamieni szlachetnych. To się chyba muszę lepiej postarać. Najlepiej o kość słoniową. Tylko że za kamienie je nie sprzedam bo mam ich aż za dużo... Szkoda że można wystawiać tylko 3 oferty w mieście. Czasem potrzeba więcej.

Wyprodukowałem trochę pik i zacząłem szkolenie wojska. Ale jak ktoś by chciał kupić piki to mogę wystawić ofertę.

Sajanpunk gratulacje za odbudowanie wieży :) Muszę ją znaleźć. Jak kliknąłem w kronice komunikat to mi namierzyło miejsce gdzie ona jest. Czy ma nazwę? Bo w kronice mam napisane wieża (15).

Zabieram się poważnie za moją wieżę.
Title: Re: Gra 209
Post by: Khrone on May 02, 2014, 01:47:22 PM
Gratulacje odbudowania pierwszej wierzy :)

Ja szkolę wojsko, za kilka godzin mój płatnerz zyska możliwość wykuwania mieczy... można się spodziewać pierwszych rycerzy w grze :) Ogólnie w chwili gdy skonsoliduję moją armię w jedną grupę będzie miała ona siłę ponad 900... a to jeszcze bez mieczy. Gdy one dojdą jej siła znacznie się zwiększy, ale wiadomo, to proces, z dnia na dzień się to nie stanie :) Próbuję jakoś powoli wyjść z kryzysu niskiego zadowolenia, w niektórych większych miastach już jest "ok" jednak ciągle są takie gdzie zadowolenie jest <10%. Z tym trzeba sobie poradzić by w ogóle myśleć o dalszym rozwoju. Ogólnie też przenoszę kilka miast, myślę jak w końcu ma wyglądać kształt mojego państwa gdy będzie "skończone" i powoli idę do przodu. Poza tym dużo eksploruję i tutaj ukłony w stronę twórców mapy - ogólnie jest ciekawa :) Znalazłem ośmiornicę xD Ciekawe czy więcej zwierzątek poukrywaliście na mapie :P W ogóle śniło mi się (To już zupełne wtf) że można hodować kraby w miastach nadmorskich, coś jak konie :D
Title: Re: Gra 209
Post by: sajanpunk on May 02, 2014, 02:43:47 PM
Dzięki za gratulacje :D. Wieża znajduje się dokładnie na 2800 pomiędzy miejscowościami czagataj i Tołuń-czerbi, na północny zachód od kannańskiego Jabbocka. Serdecznie zapraszam tym bardziej że widokiem obejmuje całkiem sporo mojego królestwa. Tu mam taką małą prośbę do Krona: mógłbyś wybudować jakąś drogę (może być nawet polna :P) na północ od Jabbocku to tylko 2 pola (sól, las) a ułatwiło by mi trochę handel no i przydało by się połączenie drogami Moab(Kannn) - Lakisz(Judea), bądź Pliszim (Kannan) - Lakisz. No chyba że już coś takiego istnieje, to mi dajcie znać to wyśle zwiadowców na sprawdzenie :P. Jak by co mogę wysłać parę osadników aby zbudowali drogę tam gdzie x w załączniku.
Title: Re: Gra 209
Post by: Khrone on May 02, 2014, 04:16:10 PM
Zakolejkowałem rozkaz budowy drogi, jednak najbardziej dostępny osadnik zrobi to za... 5 dni :(
Title: Re: Gra 209
Post by: mark on May 04, 2014, 06:00:25 PM
Znalazłem :)

A w kronice nie miała nazwy, tylko (15). Dlaczego?
Title: Re: Gra 209
Post by: Khrone on May 04, 2014, 06:16:36 PM
Być może była nieodkryta do czasu gdy ją znalazłeś?
Title: Re: Gra 209
Post by: sajanpunk on May 04, 2014, 06:21:26 PM
Całkiem możliwe, w każdym razie druga wieża utworzona przez Nobusank (Altin Orda) u mnie od razu ma nazwę (wcześniej już ją odkryłem). No i oczywiście gratulacje :). Chyba muszę się wziąć za drugą żeby nie zostać w tyle :P.
Title: Re: Gra 209
Post by: Khrone on May 06, 2014, 12:14:50 AM
Muszę się szczerzę przyznać że moja koncepcja miast kupieckich na wyspach okazała się... dużym niewypałem. Z definicji miasta takie są bardzo ubogie w surowce, a one drainują ogromną ilość kasy i surowców. Szczególnie kosztownym projektem była liniia 3 miast na południu. Moja koncepcja się po prostu nie opłaca. Więc trzeba ją zmienić. :) Poniosłem tak jakby porażkę w planowaniu imperium :D No nic, porzuci się te miasta, proces porzucania już zacząłem, mam do przeprowadzenia ponad 50 mieszkańców na kontynent, sprawa nie będzie prosta. Może jedno zostawię, sprawdzę, może w końcu będzie to opłacalne. W międzyczasie będę dalej gnębił i usuwał barbarzyńców, podczas gdy wy wznosicie wieże do nieba. :)
Title: Re: Gra 209
Post by: mark on May 06, 2014, 03:05:21 PM
O widzę że koło mnie zbudowałeś miasto Mesha Stele , pewnie szukasz swoich słoni żeby mi zrobić konkurencję  ;)

A wieża nie była odkryta wcześniej. Ale i tak w kronice mogłaby się wyświetlać nazwa to by było motywujące. Chociaż z drugiej strony byłem bardzo ciekaw, jak się nazywa i trochę dlatego jej szukałem. A widok z wieży ładny. Teraz będę szukał tej  drugiej odbudowanej.

U mnie wieża Mantykory jeszcze nie odbudowana, pomyliłem się że brakuje cegieł i nosiłem cegły, a tam brakowało narzędzi. Chce ktoś kupic cegły?

Title: Re: Gra 209
Post by: sajanpunk on May 06, 2014, 06:25:16 PM
Ja z chęcią przygarnę każdą ilość cegieł. Widzę że wystawiłeś za ubrania - już transport (tak jak cena 40u - 100c) 80 ubrań idzie powinien za jakieś niecałe 11 godzin dotrzeć więc szykuj 200 cegieł :P.
Khrone jak by co tu (patrz pierwsze zdjęcie) masz autostradkę. Informuje abyś nie tracił nie potrzebnie czasu w lasach :P dojeżdzając do osady Bat Hadar. Polecam trasę na czerwono - jest po prostu szybsza.
Oraz zaznaczyłem na czerwono w drugim załączniku, gdzie by się przydały drogi. Jeżeli już tam są to napisz to wyśle zwiadowców. Na niebiesko zaznaczyłem miejsce gdzie w niedalekiej przyszłości pojawi się droga, aczkolwiek nie wiem czy się tam przyda :P zobaczymy z czasem.
No i sam też zacząłem szkolić wojsko nawet już miecze zacząłem produkować aczkolwiek do rycerzy brakuje mi jeszcze doświadczenia mojej konnicy :P.
Title: Re: Gra 209
Post by: sajanpunk on May 06, 2014, 06:28:34 PM
O i kończę budować trasę na północny wschód od Lakisza (wieża Mantikory) tak więc tu też bym prosił o połączenie jej z miastem :)
Title: Re: Gra 209
Post by: Khrone on May 09, 2014, 12:09:03 AM
@sajanpunk: wybudowałem te drogi o które prosiłeś, na razie jednak tylko polne.

Wystawiłem ofertę sprzedaży fortepianów... jest na nie popyt?

Ludność z likwidowanych przezemnie miast albo wybił głód :P albo zostali przymusowo wcieleni do wojska. Trenują się i zamierzam ich używać jako mięsa armatniego likwidując najbardziej przeszkadzające i jednocześnie największe osady (siła armii jak już zbiorę ją w kupę to będzie jakoś 2500mieczy :) )... coś mam zlikwidować dla was? :P
Title: Re: Gra 209
Post by: sajanpunk on May 09, 2014, 03:35:27 PM
Ja się z chęcią zaopiekuje harfami jak uzbieram narzędzia to wyślę karawanę. Obecnie prawie wszystkie moje narzędzia poszły na odbudowywanie wież. Już drugą kończę. A mam tylko jednego kowala produkującego narzędzia przy czym nie non stop bo osada która zajmuje się u mnie przetwórstwem stali ma deficyt ponad 100 jednostek drewna godzinowo, a nie jestem w stanie tyle dostarczyć na czas :P. Mimo iż sam jakiś czas temu zacząłem produkcje harf to dalej jest ona nie wystarczająca. No i dzięki za połączenie królestw drogami.
Title: Re: Gra 209
Post by: liosan on May 13, 2014, 09:40:14 AM
Wow, sajanpunk, teraz zauważyłem w pomocniku (http://gizarmo-pomocnik.appspot.com/overview?gameId=209&kingdom=14&serverId=main) że masz 26k punktów. Rispekt! Widzę miasta rzędu 30 mieszkańców z rynkami, pałacami (!) i wielkimi świątyniami obsadzonymi przez elitę :)

Liosan
Title: Re: Gra 209
Post by: sajanpunk on May 13, 2014, 10:07:00 PM
A dzięki :D jakoś się nazbierało tych punktów. Moja recepta to jak najszybciej ruszyć z produkcją desek i cegieł (przy czym ok 3 osada musi produkować narzędzia - praktycznie do teraz tylko ta jedna osada u mnie się tym zajmuje), w następnej kolejności zadowolenie (świątynie na prawdę dużo tego dają, w każdym mieście swoja produkcja ubrań i garnków - odpowiednie domki pobudowane). No i czas - sporo czasu. Praktycznie można powiedzieć że średnio co najmniej tę godzinę łącznie przeznaczam na rozplanowanie (jak mam włączony komputer to w tle włączona też i gizarma). Ostatnio mniej bo jakoś tak czasu nie mam. No ale już długo budowanie u mnie się nie zatrzymuje :P.
Title: Re: Gra 209
Post by: mark on May 16, 2014, 03:07:36 PM
Ale zostałem w tyle  :o  Chyba już tego nie nadrobię.

Zwiedzam państwo sajanpunka i opada mi szczęka chociaż i tak wszystkich miast jeszcze pewnie nie widzę.


Kilka razy zrobiłem błąd polegający na zaniesieniu do wieży cegieł kiedy brakowało narzędzi. Nie jest dla mnie czytelna informacja o materiałach w wieży. No to zacząłem nosić cegły do innej wieży, zawsze już tam będą czekać na swoją kolej.

Zmieniał już ktoś stolicę? Ja planuję zmienić na Roboam ale muszę mieć wiecej czasu żeby dopilnować, bo jak wyprowadzam króla z miasta to dramatycznie spadają finanse królestwa. Czytałem że król szybko się przemieszcza po mapie, naprawdę to tak działa?
Title: Re: Gra 209
Post by: mark on May 17, 2014, 10:14:12 PM
Nie zmieniłem jeszcze stolicy ale udało się w końcu odbudować wieżę! Sajanpunk trochę pomógł.
Title: Re: Gra 209
Post by: sajanpunk on May 18, 2014, 09:17:59 PM
Jeżeli się nie mylę to wysłałem deski ale patrząc że mam 0% udziałów pewnie już wieża miała dość desek :P. Po prostu miałem nadwyżkę. Jak znajdę czas to wżuce screena całego królestwa tak aby łatwiej się szukało.
Title: Re: Gra 209
Post by: sajanpunk on May 18, 2014, 09:43:44 PM
Wrzucam mapę (mini-mapę) z mojego terytorium.
Title: Re: Gra 209
Post by: sajanpunk on June 18, 2014, 07:21:00 PM
Widzę że już nikt poza mną nie gra w tej grze :P. W każdym razie samemu będzie trzeba pomyśleć żeby zakończyć grę. Co prawda trochę zwlekaliśmy z budowami wież bo dopiero kończę odbudowę no ale co poradzić :P. A szkoda odpuszczać bo ładne królestwo stworzyłem. Nie ma co się chwalić ale co tam.

Takiego wyniku punktowego to nikt w grze z wieżami nie ma. na 15 miast tylko 3 mam nie do końca rozbudowane - stwierdziłem że nie ma sensu więcej miast budować. Skarbiec nie wiem jak mieści kasę bo okrągły 1'000'000 minął już jakiś czas temu. Osiągnąłem w tej grze chyba prawie wszystko. Siła armii ponad 6000 przy czym w tym 14 rycerzy. Obecnie zajmuje się również budowaniem dróg na całej mapie, oraz usuwaniem opuszczonych osad (zamieniam w wioski - lepiej wyglądają :P). Zostało mi tylko wyszkolić elitę do 9 poziomu i osadzić wszędzie. Teraz mam średnio 6,5 poziom więc trochę jeszcze przede mną. Wtedy oficjalnie skończę grę. Jeżeli ktoś chce zobaczyć resztę statystyk zapraszam do Gizarmo-pomocnika.

W każdym razie patrząc na całość. Na początku mnie mocno wciągnęła mimo iż mało czasu zajmowała. Później w środkowej fazie - która okazała się najciekawsza i najtrudniejsza (jakoś 2.,3.,4. tydzień) trzeba było trzymać prym na serwerze :P no i tak pozostało do końca, przy czym w końcowej fazie gry zaczynało być po trochu męczące zarządzanie tak wielkim państwem.

Tu pomysł dla autorów: jak np. miasto ma ponad powiedzmy 20 mieszkańców i kasztelana to można by wprowadzić jakieś automatyczne zarządzanie. No ale wiadomo to sporo roboty jest :P. Ogólnie miło wspominam czas spędzony przy grze, mimo iż na prawdę sporo czasu na nią przeznaczyłem. Oby się rozwijała dalej. Aczkolwiek nie wiem czy w następne wersje się również zaangażuje, gdyż na prawdę zajmuje ona za dużo czasu jak dla mnie. No chyba że zrobicie wersje, gdzie tura trwa np 10 sekund to wtedy bym spróbował znowu :P Przy czym by trzeba było trochę system pozmieniać bo obecnie jest trochę za dużo zasobo-żerny (chodzi o przesył danych - na prawdę gra dużo zjada internetu, przekonałem się o tym jak miałem włączony internet z telefonu, oraz procesor na odświeżanie zmian co 5 min - nie raz trwa to ponad 5 sekund oczywiście dopiero w późnej fazie).

No i ostatnie słowa na temat wojska. Na mojej mapie nie ma już barbarzyńców więc nie ma jak szkolić wojska. Proponuje aby było to wykonywane poprzez nowy budynek: arena. Działało by to tak, że możemy po pierwsze ustawić stawkę: walka na śmierć, bądź obicie (oczywiście w walce na śmierć można by było zwiększyć doświadczenie np x3). Wstawiamy dwóch wojowników, no i walka jest tak jak normalna, czyli każda strona losuje szczęście, dzięki czemu nawet pozornie słabszy może wygrać. Oczywiście za walki można by było dostawać też dodatkowe złoto od mieszkańców którzy przyjdą zobaczyć walkę. Myślę że było by to funkcjonalne nawet jeżeli wprowadzicie walki między graczami, gdyż w czasach pozornego pokoju można szlifować umiejętności swoich wojów kosztem punktów zdrowia, które na jakiś czas - aż do wyleczenia, i tak wykluczają woja z prawdziwych walk, bądź nawet śmierci jednostki słabszej w celu szybszego expienia.

No trochę się rozpisałem no ale trzeba jakoś podsumować grę. Tym bardziej że to beta więc trzeba się dzielić odczuciami towarzyszącymi podczas gry :P
Title: Re: Gra 209
Post by: lethern on June 18, 2014, 11:22:13 PM
gratki
na co Ci najwięcej czasu poszło?

też chciałem sobie postawić za cel rozwinięcie miast do maxa, choć po przeczytaniu Twojej historii nie wiem czy podołam ;)
Title: Re: Gra 209
Post by: hydro on June 19, 2014, 11:27:03 AM
Sajanpunk - dzięki za fajny opis! Czyli przyjąłeś strategię "najpierw wojna o pokój, potem wieże, potem nauka"?

A co Twoim zdaniem zajmuje najwięcej czasu? Sam długi czas rozgrywki, czy zarządzanie którymś elementem? Zakładając (na razie tak przyjmijmy) że tura miałaby nadal 5 minut, co mogłoby pomóc dobrze wykorzystać te 5 minut?

Zasobożerność też w jakimś momencie mnie zaskoczyła.
Title: Re: Gra 209
Post by: sajanpunk on June 19, 2014, 07:21:46 PM
Jeżeli chodzi o zasobożerność zauważyłem to dopiero jak mi się państwo trochę rozrosło. A internetu zawsze zżerało dużo pewnie sporo danych jest co turę wysyłanych i odbieranych z serwera. W końcu mimo iż nie widzimy przeciwników to pewnie dane o ich poczynaniach też są nam wysyłane. Można by było jakoś to zoptymalizować ale to też nie należy do najprostszych czynności. 

A strategie jaką sobie założyłem to najpierw rozwój - czyli jak najszybsza produkcja desek później cegieł i narzędzi (w trzecim mieście rozpocząłem produkcje narzędzi pierwszymi budynkami specjalistycznymi były właśnie te potrzebne do produkcji narzędzi później desek i cegieł po jednym w każdym mieście, bardzo pomogły te narzędzia od budowniczego). Później już niektóre miasta miały problem z zadowoleniem - wtedy stwierdziłem że w każdym mieście muszę mieć wybudowany budynek specjalistyczny produkujący ciuchy i ceramikę no i obowiązkowo kapliczki - religia na prawdę dużo daje zadowolenia. Tak się rozbudowałem później jak miasto miało 15 ludzi budowałem od razu wielkie świątynie, podstawowych kapłanów. Od tamtej pory nie miałem już problemu z zadowoleniem (najgorzej jest tak 12 - 16 mieszkańców, gdzie nie ma kościołów).
Oczywiście równocześnie z rozwojem miast stawiałem na rozwój ziemi dookoła miast. Podpatrzyłem, że w grze 205 najlepszy ma dużo osadników - to okazało się trafne i sam ich trochę potworzyłem. Jeżeli chodzi o ulepszenia terenu (pól, kopalni itp) W pierwsze dni od zaczęcia ulepszałem na poziom 2 - później od razu 3. Na początku miałem taktykę, że każdy osadnik pracował sam, przez co długo budował ale jednocześnie było wiele rzeczy budowane jednocześnie. Szczerze powiedziawszy po prostu nie wiedziałem że można ich łączyć tak że to się szybciej zrobi :P , no ale nie wiem który sposób jest lepszy. Jeżeli chodzi o drogi to na początku 1 a później jak już miałem pierwsze karawany to się za 3 zabrałem.
Jak już miałem produkcje drewna i cegieł taką, że praktycznie w każdym mieście cały czas coś mi się budowało (jednym budowniczym na miasto) wtedy zabrałem się za pierwszą wieżę. Oraz produkcję elity. Wojsko było bardziej już kaprysem, gdyż jak potrzebowałem wojska (praktycznie gdzieś w środku - jak stawiałem nowe miasta bo mi czasami barbarzyńcy przeszkadzali) to robiłem najprostszych i stawiałem na ilość, gdzie później znowu ich zamieniałem na robotników. Później żeby trochę urozmaicić grę zacząłem produkcję oręża i wojska - po prostu kaprys bogatego państwa ;p. W między czasie też dawałem surowce na wieże. Później aby zaoszczędzić czas starałem się budować jak najszybciej od razu najlepsze budynki pomijając te środkowe (wyjątkiem są budynki mieszkalne bez których się nie obędzie). Oraz na maksymalnych obrotach produkowałem elitę - oczywiście żeby zaoszczędzić czas tylko w jednym mieście uczyli się nowi, a później doszkalałem do poziomu i gdzie indziej, gdyż jak mamy w mieście pracującego osobnika z tej samej dziedziny to szkolimy go wtedy szybciej.

A co mi najwięcej czasu zabrało? Myślę że rozplanowanie budowy przez osadników oraz rozplanowanie wymiany towarów przez karawany/handlarzy Raczej stawiałem na ręczne zarządzanie aniżeli automatyczne - jest bardziej opłacalne ale zabiera dużo więcej czasu. Raczej stawiałem na samodzielność, gdzie z innymi graczami handlowałem towarem specjalnym - miałem sporo soli a oczywiście żadne miasto ich nie potrzebowało :P. Dużo czasu spędziłem też na odkrywaniu terenu i wybieraniu miejsc pod miasto - wbrew pozorom to ważna sprawa. Później nawet robiłem obliczenia ile mam pól czego i jak to będzie wyglądało jak postawie miasto jedno pole obok.

A tak w ogóle to jak kogoś interesuje jak się o grze dowiedziałem to kiedyś na wykładzie zauważyłem, że znajomy gra w coś i się zaciekawiłem ;p.
Title: Re: Gra 209
Post by: hydro on June 21, 2014, 03:41:58 PM
A strategie jaką sobie założyłem to najpierw rozwój - czyli jak najszybsza produkcja desek później cegieł i narzędzi (w trzecim mieście rozpocząłem produkcje narzędzi pierwszymi budynkami specjalistycznymi były właśnie te potrzebne do produkcji narzędzi później desek i cegieł po jednym w każdym mieście, bardzo pomogły te narzędzia od budowniczego).

Ja sobie zawsze przypominam o produkcji narzędzi dopiero kiedy mi ich już brakuje ;-)


Później już niektóre miasta miały problem z zadowoleniem - wtedy stwierdziłem że w każdym mieście muszę mieć wybudowany budynek specjalistyczny produkujący ciuchy i ceramikę no i obowiązkowo kapliczki - religia na prawdę dużo daje zadowolenia. Tak się rozbudowałem później jak miasto miało 15 ludzi budowałem od razu wielkie świątynie, podstawowych kapłanów. Od tamtej pory nie miałem już problemu z zadowoleniem (najgorzej jest tak 12 - 16 mieszkańców, gdzie nie ma kościołów).

Dokładnie tak to wygląda, najtrudniej utrzymać zadowolenie w średniej wielkości miastach. W wersji, którą przygotowujemy, ma to działać inaczej.


Podpatrzyłem, że w grze 205 najlepszy ma dużo osadników - to okazało się trafne i sam ich trochę potworzyłem. Jeżeli chodzi o ulepszenia terenu (pól, kopalni itp) W pierwsze dni od zaczęcia ulepszałem na poziom 2 - później od razu 3. Na początku miałem taktykę, że każdy osadnik pracował sam, przez co długo budował ale jednocześnie było wiele rzeczy budowane jednocześnie. Szczerze powiedziawszy po prostu nie wiedziałem że można ich łączyć tak że to się szybciej zrobi :P , no ale nie wiem który sposób jest lepszy. Jeżeli chodzi o drogi to na początku 1 a później jak już miałem pierwsze karawany to się za 3 zabrałem.

Wydaje mi się że lepiej się opłaca pracować grupami osadników (w sensie kilku na jednym polu, niekoniecznie zgrupowani), i robić ulepszenia po kolei - bo wtedy niektóre już działają, wpływając na przyspieszenie rozwoju państwa. Poza tym jeśli któryś ma wyższy poziom, to szybciej się uczą jeden od drugiego.

A grałeś tylko osadnikami czy także robotnikami (osadnik wyposażony w narzędzia)?



A co mi najwięcej czasu zabrało? Myślę że rozplanowanie budowy przez osadników oraz rozplanowanie wymiany towarów przez karawany/handlarzy Raczej stawiałem na ręczne zarządzanie aniżeli automatyczne - jest bardziej opłacalne ale zabiera dużo więcej czasu.

Czyli transport i budowa - a chodzi o budowę ulepszeń, czy budynków w mieście?


Dużo czasu spędziłem też na odkrywaniu terenu i wybieraniu miejsc pod miasto - wbrew pozorom to ważna sprawa. Później nawet robiłem obliczenia ile mam pól czego i jak to będzie wyglądało jak postawie miasto jedno pole obok.

No to nieźle :-) Zarządzanie planistyczne, a nie "gaszenie pożarów" :-) Gratulacje. A skoro stawiałeś na samodzielność, to jak postrzegasz zagęszczenie surowców specjalnych na mapie (właśnie sól, wieloryby, kamienie szlachetne, itd.)?
 

A tak w ogóle to jak kogoś interesuje jak się o grze dowiedziałem to kiedyś na wykładzie zauważyłem, że znajomy gra w coś i się zaciekawiłem ;p.

Pewnie że interesuje. Dzięki. W sumie nie wiemy w wielu przypadkach, kto jak trafił na Gizarmę :-)
Title: Re: Gra 209
Post by: sajanpunk on June 23, 2014, 03:31:40 AM
Quote
A grałeś tylko osadnikami czy także robotnikami (osadnik wyposażony w narzędzia)?
na początku miałem jednego robotnika - jak potrzebowałem szybko narzędzi to zamieniłem go w zwykłego osadnika, po części nieświadomie :P bo wrzuciłem go do miasta gdzie chciałem coś wybudować i mi nagle się pojawiły narzędzia :D. Później jak miałem trochę narzędzi w nadmiarze (środkowa część gry) zrobiłem sobie chyba 4 robotników i po jednym wstawiłem do grupki żeby mieli majstra.

Quote
Czyli transport i budowa - a chodzi o budowę ulepszeń, czy budynków w mieście?
Myślę że więcej czasu mi zajęło budowanie ulepszeń aniżeli budynków.

Quote
A skoro stawiałeś na samodzielność, to jak postrzegasz zagęszczenie surowców specjalnych na mapie (właśnie sól, wieloryby, kamienie szlachetne, itd.)?
Nie wiem czy to losowanie surowca specjalnego w mieście to na prawdę losowe jest, jak na początku miałem mnóstwo soli to mi jej nie chciało wylosować w ogóle :P, a zagęszczenie jest takie że na starcie zazwyczaj ma się dostęp tylko do jednego, w środkowej fazie zazwyczaj już 2 a pod koniec, nie mam miasta tylko z kością słoniową, no ale jak bym się uparł to też znalazłem miejsce gdzie występują. Ogólnie gdyby wszyscy gracze grali to po pierwsze oczywiście było by mniej surowców na państwo, no ale nawet nie rozwinął bym się tak jak to zrobiłem.

No i na koniec smaczek dla spragnionych wiedzy:
Jak chcecie sami zobaczyć jak wygląda moje królestwo wraz z rozbudowaną mapą to
login: sajanpunk
hasło: qwerty

P.S. Mam nadzieje że jest to zgodne z regulaminem forum :P w każdym razie proszę o nic nie zniszczenie :P. Ja grę skończyłem czasami może wrócę zobaczyć jak się dalej rozwija.


Title: Re: Gra 209
Post by: hydro on July 15, 2014, 03:32:46 AM
Nie wiem czy to losowanie surowca specjalnego w mieście to na prawdę losowe jest, jak na początku miałem mnóstwo soli to mi jej nie chciało wylosować w ogóle :P, a zagęszczenie jest takie że na starcie zazwyczaj ma się dostęp tylko do jednego, w środkowej fazie zazwyczaj już 2 a pod koniec, nie mam miasta tylko z kością słoniową, no ale jak bym się uparł to też znalazłem miejsce gdzie występują.

Z surowcami specjalnymi jest zrobione tak, że prawdopodobieństwo wylosowania danego surowca ma być większe jeśli nie masz go w bezpośredniej bliskości miasta. Dlatego nie losowała Ci się sól. Potem, jak rozbudowałeś państwo z dala od soli, to mogła się wylosować.

To co piszesz, że na początku ma się dostęp do jednego surowca - tak miało być. W sensie, robiłam tak, żeby dana lokacja miała początkowo dostęp do jednego surowca (plus drewno szlachetne). Natomiast wygląda na to, że jest problem, jeśli gracze na danej mapie nie chcą handlować a zajmują tereny z zasobami. Może być niemożliwe (albo słabo możliwe) pozyskanie niektórych z zasobów.

No i na koniec smaczek dla spragnionych wiedzy:
(...)

P.S. Mam nadzieje że jest to zgodne z regulaminem forum :P w każdym razie proszę o nic nie zniszczenie :P. Ja grę skończyłem czasami może wrócę zobaczyć jak się dalej rozwija.

Powiem, że bardzo mnie zaskoczyła Twoja akcja i kompletnie nie wiedziałam co z tym fantem zrobić ;-) Ani co odpowiedzieć.

Jak wiadomo, nie mogłeś złamać regulaminu, ponieważ niczego takiego póki co nie ma ;-)  Natomiast kompletnie nie mieściło mi się w głowie, jak można do takiego stopnia odpuścić sobie ochronę danych dostępowych.

Po dłuższym namyśle (ze dwa dni nad tym kombinowałam) postanowiłam potraktować to jako eksperyment - nic nie robić i zobaczyć co z tego wyniknie, wiedząc że w razie czego możesz na powrót zamknąć dostęp, korzystając z mechanizmu resetowania hasła.

Wydaje mi się, że Twoja akcja mogła mieć dość pozytywny wpływ na nowych graczy. Bo zaczynając grę, trudno sobie wyobrazić, jak wygląda rozwinięte państwo. A logując się na podane przez Ciebie dane - można było to obejrzeć i zmotywować się do rozwoju.
A co Ty o tym myślisz z perspektywy czasu?